إبحث عن موضوع

رواية ادم و حواء الحلقه 62

🍎    الحلقة     ٦٢    🍎

 


🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎

زياد / استنى هناااااا

شمس بتحط اديها على صدرهاا و خايفة اوى

زياد / كنت فين

شمس / انا قولتلك كان بيزاكر مع زميلو

زياد / شمس انا بكلمو هو والله هو باة شااب كبير وراشد كفاية ان هو الى يتكلم عن نفسو

كريم / كنت مع اصحابي
 
زياد بيقرب من كريم

زياد / انت كداب

كريم / يابابااا انااا كنت عند بدر بنذاكر

زياد فجاة بيضربو بالقلم و شمس بتصرخ وبتجرى على كريم 
 و كريم بيبص لابوة بغضب وبيخرج من البيت

شمس / كريم كريم كريم

شمس / لية عملت كدة

شمس بتبص لزياد و زياد بيحس انو مخنووق اوى وعرقان 
 و شمس بتجرى عليه بسرعة

شمس / زياد زياد رووودى رووودى

ورودى بتنزل بسرعة

شمس / هاتى  مياة بسرعة

شمس / زياد  الله يخليك رد علياااا

زياد / انا كويس متخفيش

شمس بتعيط ورودى بتجيب المياة شمس بتشرب زياد مياة

 
شمس / رودى اطلبى الدكتور بسرعة

زياد / لاا انا كويس

شمس / روحى اطلبى الدكتور

ورودى بتجرى بسرعة بعيد بتاخد الموبيل وبتتصل بالدكتور 
 و شمس بتعيط وبتحط اديهاا على خدو بحنية  و زياد تعبان اوى وبيحاول يبتسم لشمس علشان تتطمن شوية

بعد شوية الدكتور بيوصل وبيكشف على زياد

 
شمس /  دكتور طمنى

الدكتور / الضغط عالى جدا من الاحسن اننا نخدو على المستشفى

زياد بيحاول يقاعد مظبوط ومش قادر

شمس / الى الى انت شيفو يا دكتور

الدكتور / انا هطلب  الاسعاف احسن

زياد / لاا انا كويس مش هروح  اى مكان

شمس / زياد لو سمحت

زياد / انا قولت مش هخرج من هناا يعنى

زياد تعبان ومش قادر يتكلم و شمس بتمسك ادية

شمس / خلاص اهدى

الدكتور / كدة هطر انى افضل معااك لحد ما الضغط يكون مظبوط

والدكتور بيطلع جهاز الضغط وبيشوفو زياد تاانى  و زياد ماسك دماغو وتعباان اوى  ورودى بتعيط وبتحاول تتصل بكريم اكتر من مرة  و كريم مع أصحابه سهرنين فى بين واحد من زمايلهم وكريم بيدايق اوى لما بيشوف رودى بتلح بالاتصال علية

كريم / عوزة اية منى تاانى مش عاوز حد يكلمنى

رودى / كريم بابااا

كريم / باابا باباا فى اية اتكلمى

رودى /بابا تعب اوى والدكتور بيقول انو لازم يتنقل المستشفى بس بابا رافض يروح المستشفى انا خايفة اوى الووو الوو كريم كريم الوووو

زياد نايم على السرير و شمس والدكتور معااة  و الدكتور بيشوف الضغط

الدكتور / الحمد لله هو الضغط كدة تمام علشان كدة هو نام وهيرتااح

شمس / يعنى يادكتور مفيش اى خطر علية

الدكتور / بس ياريت يبعد عن اى ضغط عصبى ياريت

شمس بعد ما بتتطمن ان زياد كويس ونايم فى هدوء بتخرج من الاوضة

رودى / مامى بابى عامل اية

زياد / حببتى بابا بخيير متقلقيش محولتيش تكلمى اخوكى
 
رودى / للاسف من اخر مرة كلمتو وبعدهاا الموبيل مقفول

شمس بتسمع صوت جرز الباب

شمس / اكيد كريم الحمد لله

شمس ورودى بينزلو بسرعة والشغالة بتفتح البااب وبيدخل من البااب فهد ابن لينا لابس هدوم شرطى وبيدفع كريم بقوة من ضهرووو

فهد / اتفضل ادخل قدمي اتفضل

شمس / كريم

شمس بتحضن كريم اوى و  بتبص لوش كريم اصفر اوى وبتبص لفهد

شمس / فهد

فهد بيروح لشمس وبيبوس اديها وجبنهاا

كريم / بابااا فين

رودى / بابا بخيير الدكتور مشى من عندو من شوية وقال انو بخير

شمس / فى اية انت كنت فيين انت ازااى تخرج من البيت بالشكل دة ازااى

فهد/ يا خالتو شمس اهدى شوية

كريم مش قادر يتكلم

رودى / انت ازاااى قدرت توصل لكريم

شمس بتبص لفهد

شمس / فى اية اتكلمو

فهد / ممكن تقاعدي وتهدى بلاش خالى يسمع الكلام دة 
احنا داهمناا شقة تم التبليغ عنهااا

شمس / شقة انا مش فاهمة حااجة

فهد / والاستاذ دة كاان فيهاا والحمد لله قدرت اهربو منهاا 
ياعالم لو كان اتمسك هنااك كان هيحصل في اية

كريم / والله العظيم مكنتش اعرف انهم بيتجرو فى المخدرات ابدااا

شمس بتحط اديها على شفايفهاا وبتكتم الصرخة

رودى / مخدرااات

فهد / وطو صوتكو خالى مش لازم يعرف

شمس بتعيط  وكريم بيروح عليهاا

كريم / امى الله يخليكى صدقينى انا مليش فى الحاجات دى ابدا

شمس بتعيط

شمس / احنا عملنا فيك اية علشان تعمل فينا كدة يا ابنى

فهد / انا اخدتو وعملتلو تحليل هو نضيف مش بيتعاطا اى مخدرات

كريم بياخد امو فى حضنو بقوة ودموعو بتنزل

كريم / الله يخليكى ما تعيطيش

زياد واقف على السلم وسمع كل حااجة وبيرجع على اوضته 
وبياخد الادوية بتعتو وبيقاعد على السرير وبيحاول يفكر كويس

 
فهد / خالتو شمس انا عندى وردية دلوقتى لازم ارووح

شمس بتروح علية

شمس / خلى الى حصل دة بيناا

فهد / ازاى تقوليلى كدة كريم اخويا الى بيازية يازينى انا كمان

شمس / ربنا يحميك يا حبيبى

وفهد بيبوس رسهاا  و رودى بتشوف زياد نازل على السلم

رودى / بابى

شمس بتبص وره بسرعة بخوف
 
شمس / زياد انت اية الى نزلك من الاوضة

زياد / جهزو نفسكو احنا رجعين مصر

شمس / اية مصر

زياد / فهد وصلنى فى طريقك

كريم / باباا

زياد بيتجاهل كريم خالص  و شمس بتروح على زياد وبتوقفو قبل ما يخرج

شمس / زياد انت رايح فيين

زياد / لازم اخلص شوية اوراق قبل ما اساافر
 
شمس / مستحيل اخليك تخرج من هناا ابدا

فهد / خالى انت تعبان اوى خليك ارتااح وقولى انت عاوز اية وانا انفذو

زياد / لا انا كويس لسة بعقلى

شمس / طب ممكن تهدى شوية ونتكلم

شمس دموعها بتنزل  و زياد بيمسحلها دموعهاا وبيبسها من جبنهاا بحب

زياد / متقلقيش انا كويس

كريم بيروح على زياد

كريم / بابا لو سمحت خلينا نتكلم الاول

زياد / مفيش فرصة للكلام تانى كلنا هنسافر مصر بكرة الصبح

زياد بيخرج

كريم / بس انا مش هسافر

زياد لسة هيروح لكريم شمس بتمسك ايد زياد  ودموعها نزلة 
 و زياد بيبصلهاا اوى

فهد / خالى اهدى شدوية كل الى انت عوزو هيتنفذ

كريم / بس انا مش طفل انك تحركو زى ما انت عاوز انا مش هسافر هناا حياتى والكلية وزميلى حياتى هنااا

شمس / كفااية كفااية ارجووكو كفااية

زياد / ياريتك كنت طفل كنت ساعتهاا ربيتك من جديد 
انت حر عاوز تيجى معانا اتفضل مش عاوز انا مش عاوز اشوفك تانى وانسي ان ليك اب

كريم / انت طول عمرك مش قادر تفهمنى عوزنى انفذ الى انت عوزو وبس اما انا ورغباتى ملهاش عندك اى قيمة

زياد / انت الى مش عامل لنفسك قيمة ابدا وهتفضل كدة 
طول عمرك ولا ليك اى هدف

شمس بتحط اديها على دمغهاا وبتصرخ

شمس. /بس كفااية كفااية انا تعبت كفاااية باة

شمس بتعيط اوى والكل عيونهم عليها ورودى وقف بتعيط 
 و زياد بيروح على شمس و شمس بتحضنو اوى  و زياد بيبص لكريم بحزن وبياخد شمس وبيطلع على اوضته 
 و كريم متعصب اوى ولسة هيخرج من الباب و رودى بتجرى علية وبتمسكو

رودى / انت هتمشى وتسبنا فعلااا

كريم بيبص لرودى وبيمسحلهاا دموعهاا ورودى بتحضنو اوى 
 و فهد بيطبطب على كتف كريم

فهد / فكر كويس جدا قبل ما تاخد اى قرار بلاش تندم

وفهد بيخرج وبيمشى  و كريم بياخد رودى وبيطلعو على اوضهم

.
            **********************************

فى الصبااح

محمود بيدخل اوضة لياا الاوضة متبهدلة اوى و هدوم فى كل مكان و الاوضة كلها الات موسيقية على الحيطان وعلى السرير وعلى الارض وليا نايمة على الكنبة و محمود بيقرب منهاا وبيبعدلها شعرها عن عيونهاا وليا بتفتح عنيهاا

ليا. /باابى خلينى اناام

محمود بيبصلهاا اوى ومش عجبو طبعا الحال الى هى فية

محمود / لما تصحى لازم نتكلم

ليا / اوكى اوكى خلينى اناام

محمود بيهز راسو بمعنى مفيش فايدة ولسة هيتحرك كان هيتكعبل

محمود/ انا مش عارف انتى ازااى عايشه فى اوضة زى دى

ليا بتحط المخدة على دمغهاا علشان متسمعش  و محمود بيخرج و سهي بتروح علية

سهي / محمود انت لسة هنااا

محمود / عجبك الحال الى بنتك فية

سهي / حبيبى اهدى شوية انا هتكلم معاها متقلقش

علي /صباح الخيير

محمود / علي كنت عاوز اكلمك فى موضوع صفقة السيراميك

علي / تعالة اوصلك فى الطريق نتكلم مع بعض

وبيبصو بيشوفو ياسين خارج من اوضته

علي / اية الى انت عملو دة يا ابنى انت اتجننت

سهي بتضحك و ياسين بيبص لنفسو خارج بالبوكسر بس وعلى رقبتو السماعاات

ياسين / واية المشكلة

علي / انت معندكش دم يا ابنى مش فى بنات معااك فى البيت لازم تحترم نفسك شوية

ياسين / انا كنت رايح اجيب عصير خلاص مش عاوز حااجة

سهي / خلاص يا علي اهدى ياسين روح على اوضتك وانا هجبلك العصير

ياسين / شكرا يا سهي يا عسل

علي متعصب

علي / يا متخلف فى حد يقول سهي كدة

ياسين / انا داخل اوضتي احسن

ياسين بيدخل الاوضة بتعتو تانى

محمود / والله الظاهر ان ولادناا هيجيبو اخرتناا قريب

علي /خلينا نروح احسن

سهي /ريهام لسة نايمة 

علي / لا والدتها تعبانة وهى راحت عندهاا

سهي / الف سلامة خلاص روحو انتو ربنا معاكو

محمود بيبوس سهي من خدهاا

سهي / كلمنى لما توصل

محمود بيبتسم وبيمشى هو و علي

.
            **********************************

زياد قاعد على السرير مقدرش تنام طول الليل وبيبص لشمس وهى نايمة وبيقرب عليهاا وبيبسها من خدهاا 
 و شمس بتفتح عنيهاا

زياد / صباح الخير

شمس / انت كويس

زياد بيبتسم لشمس وبيهز راسو بنعم  و شمس بتقرب منو وبتحط خدهاا على صدرو

شمس / علشان خاطرى حاول تقاعد مع كريم وتسمعو علشانى

زياد بيضمها اوى بدراعو الاتنين وبيبسها من بين خصلات شعرهاا

.
            **********************************

ابتسام بتحط الفطار على السفرة

ابتسام / سرااج حساام يلااا الفطار جااهز

وحسام بيخرج من اوضته وبيروح على امو وبيبوس خدهاا

حسام / صباح الخير يا امى

ابتسام/ صباح النور يا حبيبى يلاا علشان تفطر

حسام / لاا انا مش قادر افطر انها هتاخر كدة لازم امشى

ابتسام / ياحبيبى افطر الاول

سراج بيخرج وبيقفل زراير القميص

سراج / خلية يروح عندو اجتماع كمان ساعة

ابتسام / لاا ابنى مش هيخرج غير لما يفطر الاول وبعد الفطار الشغل

حسام بياكل اى حااجة وهو واقف وبيبوس ايد ابتسام

حسام / اسف هتاخر متزعليش سلاااام

وحسام بيمشى وابتسام بتبص لسرااج  و سراج بيظبط هدومه ومش شايف ان ابتسام بتبصلو بعصبية

سراج / حببتى البس القميص دة ولا اغيرو

سراج بيبص لابتسام وبيشوف انها متعصبة

ابتسام / انت كمان هتفطر ولا لااا

سراج / اة طبعاا هفطر هو انا اقدر

ابتسام / ثوانى هجيب الشاى

.
            **********************************

فى الليل رودى بتدخل اوضة كريم

رودى / كيمو عوزة اروح عند عمتو لينا تعالة معايا
 
كريم بيلعب فى الاب توب بتاعو وقاعد على السرير

كريم /عم طارق يوصلك

رودى بتروح علية وبتقاعد جمبو

رودى / حتى باباا مش بيتكلم مع حد وعلى طول زعلان وانت مبتخرجش من الاوضة
 
كريم / هيكون احسن انو ميشفنيش قدمه

شمس بتدخل الاوضة وكريم بيقاعد مظبوط

شمس / انت هتفضل كدة كتيير اتفضل روح راضى ابوك

كريم بيبص لامو

كريم / حاولت اتكلم معاة اكتر من مرة

شمس / حاول مليون مرة كمان لو ابوك فضل زعلان منك اكتر من كدة انا عمرى ما هسمحك ابدا انت فاهم

شمس بتخرج  وبتتنهد اوى  و كريم بيبص لرودى

كريم / اية فى حااجة عوزة تقوليهاا انتى كمان

رودى / انا مش عارفة انت لية بتاخد الموقف دة من بابااا

كريم / رودى ممكن تسبينى لوحدى

ورودى بتخرج وبتسيبو

.
.
            **********************************

.

زياد قاعد فى الجنينة لوحدو و شمس بتروح علية وبتحضنو وهو قاعد من ورى وبتبوسو من خدو

شمس / بتفكر فى مين

زياد بيبوس كف اديهاا وبيبتسم وبيسحبهاا تقاعد فى حضنو

 
شمس / انت كويس

زياد بيبتسم لشمس بحب

زياد / طول ما انتى جمبى انا  احسن

شمس بتشوف حد بيقرب منهم و بتقف جمب زياد بسرعة
 و زياد بيبص ورى وبيكون فهد

شمس / فهد تعالة يا حبيبى

فهد بيبوس جبنهاا وبيبتسم وبيروح على خالو بيسلم علية

فهد / اتفضل يا خالى كل الاوراق خالصة

زياد بياخد من فهد الظرف الى معااة

شمس / تحب تشرب اية

فهد / وقت تانى انا لازم امشى

وفهد بيمشى

شمس / اوراق اية دى

زياد بياخد الظرف من قدمه بيحطو قدم شمس  و شمس بتقلق من نظراتو اوى وبتفتح الظرف

شمس / اية دة

زياد / بكرة هنكون فى مصر

شمس بتبص لزياد باسغراب

شمس / انا كنت مفكرة انك صرفت نظر عن الموضوع دة

زياد /انا اجلتو مش اكتر

شمس / لية بتعمل كدة فهمنى

زياد / انتى مش كنتى عوزة ترجعى مصر اهو جة الوقت 
المناسب

.
            **********************************


حسام خارج من الشركة و بيشوف جدو احمد بيقف بالعربية قدم الشركة وحسام بيروح علية بسرعة وبيسلم علية

احمد / رايح فيين يا حضرة البش مهندش ولا خلاص مش من مقامك مقبلتناا

حسام بيبوس راس جدو

حساام / احنا نيجى اية جمب حضرة المحامى الكبير

واحمد بيضحك وبيحضن حساام اوى

احمد / تعالة لازم تمضى على الاوراق

حسام / يا جدى لازم اروح الموقع فى مشاكل هنااك

ريم / لو عم سراج موجوود هو يمضى على الاوراق

حسام بيبص ورى مكنش يعرف ان ريم مع جدو وبيبتسم اوى لما بيشوفها وبيبان علية الارتبااك اوى

حساام / ريم اهلا اسف ماختش بالى انك موجودة اتفضلو
 
احمد / لا ياابنى روح انت على شغلك

حسام / لا طبعاا اتفضلو اتفضل يا جدى

واحمد وريم بيدخلو الشركة مع حساام وحسام عيونو على ريم

.
            **********************************

شمس بتدخل لكريم فى اوضته وبتروح على شنطة السفر الكبيرة بتاعت كريم وبتطلعهاا

كريم / ماما بتعملى اية

شمس بترص هدوم كريم فى الشنطة

شمس / هنسافر بكرة مصر لازم الساعة ٥ نكون فى المطاار

كريم /انا مش هسافر الى عاوز يسافر هيسافر هو

شمس / اية خلاص مبقاش كلمنا لة اهمية بالنسبة ليك

كريم / انا قررت مش هساافر هو عاوز يسافر يسافر هو احنا مش مطرين نمشى وري رغباتو

شمس / الشنطة الصبح تكون جاهزة

شمس لسة هتخرج من الاوضة ومتعصبة اوى

كريم / لااا اكيد مش هتجبرونى انى اسافر غصب عنى

شمس بتخرج من الاوضة ومديقة اوى و كريم بيخرج وراهاا بسرعة

كريم / مامااا ماماا

كريم بيوقفهاا

كريم / اسف انى انفعلت عليكى بس انا محتااج انك تفهمينى

 
شمس بتحط اديهاا على خدو بحنية

شمس / حبيبى ابوك معندوش اغلا منك ابدا فى الدنيا دى خلى فى عقلك الكلمة دى

كريم / انا والله عارف ان بابا بيحبنى بس بيحبنى بطرقتو
 هو

رودى /مامى ماامى بابا عوزك فى الاوضة

 
شمس / كريم تعالة معاياا اتكلم مع والدك واتاسف

كريم / حاضر يا مامااا حاضر

وكريم بيروح مع شمس على الاوضة و شمس بتدخل الاوضة ومعاهاا كريم و بتشوف زياد بيرتب اوراق فى الشنطة

شمس / حبيبى كريم عاوز يتكلم معاك شوية

زياد بيبص لكريم

كريم / باباا انا اسف

زياد / اسف على اية بالظبط

كريم بيبص لشمس و شمس بتهز رسهاا انو يطمن

كريم / اسف على كل حااجة وانى خالفت امرك وخرجت من البيت من غير ما يكون عند حضرتك خبر

شمس بتروح على زياد وبتحط اديها على كتفو بحنية و زياد بيبصلها و شمس بتطبطب على كتفو

زياد / ماشى يا كريم علشان امك بس

شمس بتبتسم اوى

زياد / جهز شنطتك بدرى علشان هنسافر بكرة

كريم بيبص لشمس

كريم / بس انا مش هسافر

زياد / يعنى اية مش هتساافر

كريم / انا مش عاوز اسيب هناا انا مبسوط هناا

زياد بعصبية / خلاص ماشى لو مش حابب تسافر برحتك انت حر خليك هناا لوحدك وانا هعتبر انى معنديش ابن اصلااا

شمس / حبيبى اهدى شوية

زياد بيبعد ايد شمس عنو بعصبية

زياد /متقوليش اهدى

وكريم بيخرج من الاوضة ومدايق اوى

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات