إبحث عن موضوع

رواية حب الي النهاية الحلقة 25

🌟   الحلقة   ٢٥   🌟

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

جويرية قاعدة على السرير والموبيل بتعها بيرن وبتكون اسماء و جويرية بتفرح اوى لما بتسمع صوتها ومعاها منة وبيكلمو جويرية وبيتطمنو عليها

جويرية بتحكلهم على كل الى حصل معاها من وقت ما وصلت وبتخلص المكالمة وبتروح تغير هدومها وبتلبس هدوم النوم وبتنام على السرير ومديقة اوى

 و بعد دقايق محمد بيدخل الاوضة و جويرية بتشوفو وبتقاعد على السرير بزعل و محمد بيروح عليها وبيبسها من خدها

محمد / حببتى اتاخرت عليكى

جويرية / لا ابدا انت سبتنى هنا فى اول يوم ليا فى البيت الكبير دة مع ناس معرفهمش كل الوقت دة

محمد / ممكن تهدى شوية عندك حق بس عندى مشاكل فى الشغل كتير

جويرية بتبصلو اوى و محمد ماسك دماغو ومدايق وبيدى جويرية ضهرو و جويرية بتحضنو من ضهرو وبتبوسو من خدو

جويرية / حبيبى ولا يهمك كل حاجة هتتحل بس انت مدايقش نفسك

محمد / المكينات دى لو متصلحتش بعد يوميين هنخسر ملايين يا جويرية

جويرية / للدرجة دى

محمد بيبص جويرية وبيلعبلها فى شعرها وبيبصلها اوى

محمد / حببتى انتى ولا يهمك متشغليش بالك ابدا

جويرية / انا مراتك يعنى الى يزعلك يزعلنى وكمان ابننا بيزعل معانا

محمد بيوطى على بطن جويرية وبيبسها

محمد / احكيلى عملتى اية من وقت ما انا مشيت

محمد بيغير هدومه و جويرية بتحكيلو انها كلمت اسماء
 و منة

محمد / انتى ماكلتيش

جويرية / انا كنت مستنيك ناكل مع بعض

محمد بيبص للساعة

محمد / لحد دلوقتى ازااى يعنى انتى نسية انك حامل
يلا تعالى معايا يلااا

جويرية بتاخد الروب بتعها وبتنزل مع محمد تحت

محمد / ام ادم عائشة

ام ادم بتروح محمد بسرعة هى وعائشة

محمد / ازاى تسيبو جويرية لحد دلوقتى من غير اكل

جويرية / محمد انا

ام ادم / الست جويرية رفضت تاكل اى حاجة

محمد / حضرى العشاء بسرعة وكوبية لبن كبيرة

جويرية / محمد اية الى انت عملتو دة

محمد / جويرية انتى مش لازم تقاعدي ابدا من غير اكل لحد دلوقتى وكمان ابنك دة لة حق عليكى

جويرية / خلاص حاضر متتعصبش كدة بس برضو مش هاكل علشان ترجع بدرى ماشى

محمد بيبسها من جبنها

      **********************************

عائشة / شفتيها لبسة اية

ام ادم / عائشة خليكى فى شغلك وبس ملكيش دعوة باى حااجة تانية

عائشة / شفتها عملة زى عارضات الازياء ولا شعرهاا

وعائشة بتضحك

ام آدم / اكتمى احسن حد يسمعك

      **********************************

محمد و جويرية مع بعض

محمد / اشربى اللبن دة كلو

جويرية / حبيبى انت عارف انى مبحبش اللبن

محمد / المرة دى بس

جويرية بتشرب حبة صغيرة

جويرية / لاااا كفاية كدة

محمد/ الف هنا ياروحى

جويرية / حبيبى كنت حبة اتابع مع دكتور يعنى

محمد / انتى حاسة بحاجة فيكى حااجة

جويرية / لا انا بخيير بس وائل منبة عليا انى اول ما اوصل اتابع مع دكتور انت عارف يعنى امان اكتر

محمد / حاضر يا حببتى بكرة الصبح نروح مع بعض للمستشفى

ام ادم بتجيب قهوة لمحمد و جويرية

محمد / لا جويرية حامل مبتشربش قهوة

ام ادم بتبتسم اوى لجويرية ز جويرية بتبتسم لام ادم

  محمد و جويرية بيقاعدو مع بعض و محمد بيكلم جويرية
ومبتردش علية وبيبصلها وبيشفها نايمة على الكنبة جنبو
و بيضحك عليها وبيروح عليها بيشلها وعائشة كانت خرجة تجيب الصانية بالقهوة وبتشوف محمد شايل جويرية
  و جويرية متعلقة فى رقبتو ونايمة 

وبتتكسف اوى وبتجرى على ام ادم وبتحكلها و ام ادم بتضرب عائشة على دمغهاا و محمد بياخد جويرية على الاوضة وبيقللها الروب وبينيمها على السرير وبيبص عليها

 وهى نايمة دقايق وبينام جمبها و جويرية اول ما بتحس بية
وهى مغمضة عنيها بتروح علية وبتخلية ينام على ضهرو وبتنام على صدرو و محمد بيضحك على حاالة جويرية
وبيضمها اوى

      **********************************

فى الليل

 جويرية بتفتح عنيها وبتبص حوليها بتشوف محمد نايم وبتبوسو من خدو

جويرية / يااة نسيت اجيب مياة

جويرية بتخرج من الاوضة وبتنزل على تحت

جويرية / المطبخ منين

وبتفتكر وبتروح على المطبخ وبتشرب مياة وبتاخد مياة معاها وبتخرج وفجاة بتشوف حد داخل من باب البيت ولبس اسود فى اسود 
وبتتخض وبتصرخ وبتجرى وبتخبط فى محمد وبتستخبي  وره
جويرية / محمد عفريت عفريييت

محمد بيبص بيشوف مرات عمو وعمو وولدهم

ابو مازن / دى تطلع ميين يا محمد

سعود / دى جنية البيت هههه   

 🌟 سعود بيكون ابن عم محمد الصغير عندو ١٣ سنة 🌟

محمد / عمى حمدالله على السلامة

جويرية مستخبية وره  محمد و محمد لسة هيتحرك جويرية بتشدو عليها وبتمسكو انو ميتحركش

محمد / جويرية اعرفك دة عمى ومرات عمى

جويرية / محمد انا بلس النوم

محمد بياخد بالو وبيخبى جويرية كويس وره بتوتر

ابو مازن بعصبية اكتر
ابو مازن / تطلع ميين دى

ام مازن / مكنتش اعرف ان يطلع منك الحركات دى ابدا يا محمد

محمد / يا مرات عمى دى جويرية مراتى

ابو مازن / مراتك

جويرية بتبص عليهم من وره محمد و  محمد بيخبيها اكتر
 و ام مازن بتقلع العباية بتاعتها وبتحدفها لمحمد

ام مازن / استرهاا الاول وبعديين نعرف كل حااجة

محمد بيدى العباية لجويرية و جويرية بتلبسها وبتطلع من وره محمد

ابو مازن / تعالة معايا على المكتب

محمد /انتي اتعرفى على مرات عمى وانا هتكلم مع عمى

جويرية / محمد محمد

جويرية بتبص لام مازن اوى بتوتر وبتبتسم لهم اوى

ام مازن / سعوود اطلع على اوضتك يلااا

وسعود بيطلع على اوضته بسرعة و جويرية وام مازن بيقاعدو  مع بعض والباب بيتفتح

ام مازن / حطى حاجة على راسك

جويرية بتغطى شعرها وبيدخل البيت شاب ميقلش وسامة عن محمد  ومعاة بنتين

مازن / اية مشبعتوش كلام فى العربية صدعتونى

والبنات بيقلعو العباية وبيكونو لبسين الحجاب وبيبصو لجويرية وامهم و مازن بيشوف ان فى حد غريب و بيديهم ضهرو بسرعة

مازن / اسف ما كنتش اعرف ان فى حد هنا

ام مازن بقهر / مش حد غريب دى بتكون مرات ابن عمك

البنات بيقاعدو جمب امهم وبيبصو لجويرية اوى باستغراب  و جويرية متوترة اوى وبتبتسم لهم

لمياء / انا لميااء بكون بنت عم محمد

سارة / وانا بكون سارة

جويرية / انا جويرية

لمياء / انتى مصرية

مازن / اهلا بيكى يا مرات اخى

جويرية بتهز رسها بخجل

مازن / امى انا طالع انام تصبحو على خيير

لمياء / هى لبسة عبيتك لية

ام مازن / اسالوهاا هى

وام مازن متعصبة اوى وبتمشى وبتسبهم و سارة ولمياء بيتكلمو مع جويرية وبيتعرفو عليها و محمد اتاخر اوى
مع ابو مازن فى الاوضة و بيخرج من الاوضة المكتب ومعاة ابو مازن

ابو مازن / اهلا بيكى

جويرية /شكرا

ابو مازن / اتعرفتى على بناتى

جويرية بتهز رسها بنعم

محمد / عملين اية يا بنات

سارة ولمياء بيسلمو على محمد وباين عليهم قريبين من بعض

ابو مازن / بعيد عن ابوكى انا هقبلك مرات ابنى

جويرية بتبص لمحمد اوى

ابو مازن / محمد حكالى ان ابوكى عمل نفس الى عملتو الخينة كويس انكو جيتو هنا بعد الى اهلك عملوة فيكو

جويرية / بعد ازنكو انا طلعة على الاوضة

      **********************************

جويرية بتسبهم وبتروح على الاوضة ومديقة اوى و محمد بيروح وره بسرعة و جويرية مديقة اوى وبتاكل فى ضوفرها

محمد / جويرية ازاى تسيى عمى بيتكلم وبتمشى

جويرية / وانت ازاى تحكلهم عن حياتى الخاصة

محمد / ممكن توطى صوتك

جويرية بتحس بوجع فى بطنها بس مبتقولش لمحمد وبتروح على الحمام وبتقفل الباب وبتتوجع و محمد بيتعصب اوى وبيخبط على الباب

محمد / جويرية انا لسة بتكلم معاكى جويرية جويرية

جويرية بتفتح الباب ومسكة بطنها وبتعيط و محمد بيجرى عليها

محمد / جويرية جويرية مالك يا روحى

محمد بيصرخ / لميااء لمياااء ساارة

وبتدخل مرات عمو ومعاها لمياء الاوضة وبيشوفو جويرية فى حضن محمد وبتتالم اوى وبتعيط

محمد / جويرية جويرية حامل مرات عمى اعملى حااجة

ام مازن بتاخد جويرية من محمد وبتبعدو عنها

ام مازن / رووح هات السيااارة بسرعة انت لسة واقف

محمد بيجيب العربية وبيطلع بسرعة على الاوضة و مازن وابو مازن وسعود وقفين قدم الاوضة

ابو مازن / فى اية يا ابنى

محمد / عمى جويرية تعبانة لازم ننقلها المستشفى بسرعة

محمد بيدخل وبيشوف مرات عمو ملبسة جويرية العباية

جويرية / محمد

محمد بيجرى عليها وباين علية الخوف وبيشيل جويرية
ولمياء بتظبط العباية على جويرية و محمد بيخدها على العربية وبتركب معاها مرات عمو ولمياء وابو مازن بياخد مازن وبيركبو عربية تانية وبيروحو ورهم وسارة وسعود فى البيت

      **********************************

وبيروحو على المستشفى بسرعة والدكتورة بتشوف جويرية وام مازن معاها والكل واقف برة و ام مازن بتتكلم مع الدكتورة

الدكتورة / هى ضعيفة اوى والجنين كمان وممنوع اى توتر
الجنين بياخد منها الحديد الى فى جسمها وهى نقسها تغذية

ام مازن / فى خطر على الجنين

الدكتورة / لو اهتمتو بيها اكتر من كدة مش هيكون فى خطر

والدكتورة بتخرج   محمد ولمياء بيدخلو و جويرية نايمة 

محمد / جويرية جويرية

ام مازن / سبها هى نايمة انت خايف عليها لية كدة انت رجاال

محمد / بس الدكتورة قالت اية

ام مازن / يعنى حاجات كتير يعنى تتغذا شوية انت شايف جسمها عامل ازااى هى امها مكنتش بتاكلها ولا اية

محمد / من يوم ما والدتها اتوفت جويرية تعبت اوى

ام مازن / ياعينى يا بنتى

لمياء / حمدالله على سلامتها يا محمد

محمد / الله يسلمك يا لمياء انا هخرج اطمن عمى

محمد بيخرج وبيطمن ابو مازن ومازن وبعد ساعة جويرية بتفتح عنيها وبتشوف ام مازن ولمياء قاعدين بيتكلمو مع بعض

جويرية / ابنى فيين

ام مازن بتروح عليها

ام مازن / اهدى يا بنتى ابنك لسة فى بطنك متخفيش

جويرية بتبصلهم اوى وعوزة تسال على محمد ومكسوفة

لمياء / النظرة دى بتقول انك عوزة محمد

وام مازن بتخبط بنتها فى كتفها وبتبصلها اوى و لمياء بتضحك

جويرية / هو محمد فيين

محمد بيدخل  وبيبتسم لجويرية وبيروح عليها

محمد / عاملة اية

جويرية بتحضنو اوى ولمياء بتتكسف وبتخبى وشها
وام مازن بتبص لمحمد و محمد بيرتبك اوى وبيبعد جويرية

محمد / احم احم جويرية انتى كويسة

جويرية / خلينى اروح من هناا

ام مازن / تروحى فيين الدكتورة قالت انك لازم تفضلى هنا للصبح

جويرية /  انا مبحبش المستشفى لازم اخرج من هنا

محمد / جويرية اسمعى الكلام

جويرية/ لا انا هنا هتعب اكتر لازم امشى من هنااا

محمد / خلاص يا حببتى خلينا نمشى

ام مازن بصوت عالى

ام مازن / تمشى فيين لازم تسمع كلام الدكتورة

ام مازن بتبص لمحمد بغضب

محمد / جويرية هما كم ساعة بس الدكتورة هتيجى تتطمن عليكى ونمشى حولى ترتاحى

ام مازن / يلا روح انت مع الرجالة برة وسبنا احنا معاها اية المياعة دى

جويرية بتخاف من ام مازن اوى و محمد باين علية بيحترم كلمها اوى وليها شخصية علية و محمد بيسمع الكلام وبيخرج وبيسيب جويرية معاهم

ام مازن / وانتى ارتاحى يلا

      **********************************

ام مازن بتخرج برة وبتسيب جويرية مع ميساء و محمد واقف لوحدو بره و ام مازن بتروح لمحمد

ام مازن / فين عمك

محمد / راحو يشربو حاج

ام مازن / وانت مروحتش معاهم لية

محمد / قولت استني لو احتجتو حااجة

ام مازن بتبص لمحمد بعصبية / بس يا محمد لازم تكون قاسى شوية وبذات على الحريم مش كل حاجة حاضر ماشى كدة هتتمايع اكتر

محمد / يا مرات عمى بس هى

ام مازن / بص يا ابنى انا الى مربياك وعارفة انت قد اية حساس وان قلبك دة مفيش اطيب منو بس بنات مصر

محمد / انا عارف حضرتك بتفكرى فى اية بس جويرية غيرها خالص

ام مازن / ابوك الله يرحمو كان بيقول كدة برضو واول ما اتوفى رمتك وراها وراحت مع واحد تانى ابوك كان كان طيب القلب زيك

محمد بيدايق اوى

ام مازن / متدايقش منى يا ابنى انى فكرتك بالى حصل

      **********************************

.

لمياء بيتروح تقاعد جمب جويرية

لمياء / انا عندى والد صغير اسمو جاسر

جويرية / وهو فين مش معاكى لية

لمياء / يعنى كل فرة بيروح عند والدو كام يوم انا ووالدو منفصلين ان شاء الله تشيلى انك فى حضنك قريب

جويرية / ان شاء الله

وبتدخل ام مازن ومعاها الدكتورة والدكتورة بتكشف على جويرية وبتشوف نبض الجنين

الدكتورة /الادوية دى تخديها فى ميعادها

جويرية بتاخد الورقة بتقرء الادوية

جويرية / انا عندى حساسية من نوع الدواء دة

الدكتورة / احسن حاجة ان المريض يكون فاهم حالتو كويس

جويرية / انا دكتورة صيدلة

لمياء / انتى دكتورة يا جويرية

جويرية بتبتسم للمياء وبتهز رسها و الدكتورة بتغير الادوية لجويرية  وجويرية بتشكرها وام مازن بتسال الدكتورة على نوع الاكل

      **********************************

بعد ساعتين بيرجعو البيت

ابو مازن / حمدالله على السلامة خد مرتك وخليها ترتاح

جويرية / انا اسفة ان اول لقاء بينا يعنى يكون بالشكل دة

ابو مازن / هنشوف بعض كتير بعد كدة اطلعى ارتاحى يا بنتى

محمد بياخد جويرية وبيطلعو على الاوضة بتاعتهم
 و محمد بيقلع جويرية العباية وبيساعدها تنام على السرير
 و جويرية بتاخد بلها ان محمد مكشر ومبيتكلمش معاها خالص

جويرية / محمد انت زعلان منى

محمد / انا لا انتى تعبانة نامى يلا

محمد بيروح ينام جمب جويرية وبيديها ضهره  و جويرية بتبصلو اوى وبيتحضنو من ضهرو

جويرية / اسفة انى انفعلت عليك

جويرية بتقرب علية اكتر وبتبوسو من رقبتو بحنية و محمد مغمض عنية وعامل نفسو نايم وبيحس بدموع جويرية بتنزل على رقبتو وبيحط ايدو على رقبتو بيتاكد انها دموع جويرية وبيلف لجويرية بسرعة وبيبصلها بيشفها بتعيط

محمد / بتعيطى لية دلوقتى يعنى

جويرية / انت اول مرة متحضنيش وتبسنى قبل ما تنام

محمد بيبصلها اوى وبيمسحلها دموعها بحنية وبيحضنها اوى

جويرية / مهما حصل بينا ارجووك متزعلش منى ابدا انا من غيرك بكون ناقصة انت بتكملنى

محمد بينام وبيفرد دراعو لجويرية وبيبتسم و جويرية بتروح علية وبتنام على صدرو و محمد بيضمها اوى

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات