إبحث عن موضوع

رواية حب الي النهاية الحلقة 24

🌟 الحلقة ال ٢٤ 🌟

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


محمد / جويرية جويرية اهدى هو ممتش هو عاايش جويرية اهدى

ريم / محمد انا هاخد جويرية عندى على البيت مش لازم تفضل هنا بالحالة دى

جويرية بتمسك فى محمد وبتعيط و محمد بيخلى جويرية تبصلو وبيمسحلها دموعها

محمد / حياتى متخفيش انا معااكى ماشى انا جمبك انتى لازم تروحى من هنا عند ريم انتى لازم تهدى شوية

وبيشوفو شاهين واقف وماسك دماغو وفى دم بينزل منها وفى ايدو التانية مسدس

جويرية بتصرخ هى و ريم و محمد بيخبى جويرية و ريم وره ضهرو

محمد / شاهين نزل السلاح

وفجاة شاهين بيفقد توزنو وبيقع تانى على الارض ودايخ اوى و محمد بيضرب المسدس من ايد شاهين بعيد برجلو
والبوليس بيوصل وبيروحو على شاهين وثوانى الاسعاف بتوصل بسرعةوبيخدو شاهين على المستشفى

 مع حراسة من الشرطة بعد ما محمد حكالهم كل الى حصل

الظابط / لازم ناخد المدام على القسم لازم نخلص الاجرات هناك

محمد / بس انت شايف حالتها عملة ازااى تروح فيين

الظابط / انا اسف بس دى اجرات ولازم تتم وكمان المجنى علية فى المستشفى وحالتو خطر

جويرية خايفة اوى وبتمسك فى دراع محمد من الخوف

محمد / طب انا ممكن اروح معاكو بس مراتى حامل وتعبانة

الضابط / اسف ممكن تغير هدومهت

محمد / ريم خدى جويرية تغير لو سمحتى

ريم بتسند جويرية وبتخدها على الاوضة وبتساعدها تغير هدومها وبيخرجو تانى و محمد بيضم جويرية وبيروحو مع الظابط وبيقبلو مصطفي و وائل قدم العمارة

مصطفي / محمد جويرية انتو كويسين

جويرية بتعيط اوى

محمد / حضرة الظابط احنا وركو بالعربية

الظابط بيوافق و ريم بتركب مع جويرية و محمد وره  
و مصطفي و وائل بيركبو قدم وبيروحو وبيروحو قسم الشرطة وبيكملو التحقيقات هناك والظابط بيخليهم يستنو لحد ما يوصل تقرير من المستشفى بحالة شاهين

جويرية قاعدة برة وماسكة طول الوقت فى محمد زى الطفل الصغير ونايمة على كتف محمد لحد الصبح والظابط بيخرج من المكتب

محمد / جويرية

جويرية والكل بيقفو بسرعة مستنين رد من الظابط

الضابط / هو حالتو اتحسنت وعدى مرحلة الخطر

جويرية بتشوف عممها خالد ومنصور بيروحو عليهم 
و جويرية بتلف من وره محمد وبتروح فى الاتجاة التانى

منصوور / يا حاضرة الطاابط ابننا هو الى مذنب بنت اخويا كانت بتدافع على نفسها

وبيشهدو ان فهد كان ناوى يغدر بجويرية 

الظابط / بعد الشهادة دى من اهل المجنى علية انتى معلكيش اى ذنب

محمد / يعنى ممكن نمشى

الظابط / طبعا وحمدالله على سلامة المدام واسفيين على الى حصل

والظابط بيمشى وخالد ومنصور بيبصو لجويرية اوى و خالد بيقرب على جويرية و محمد بيخبيها وره بخوف

خالد / متخفش تعالى يا بنت اخويا تعالى

جويرية بتروح على عمها وبتعيط اوى وخالد دموعو بتنزل وبيضم جويرية اوى

منصور / خليكى متاكدة انو هياخد اقصى عقاب ولو القانون ماخدش حقك انا الى هغسل شرفى بايدى انتى شرفى يا بنت اخويا

جويرية بتروح على منصور وبتحضنو اوى

      **********************************

محمد و جويرية عند مصطفي و اسماء فى البيت

اسماء كانت بتبص على جويرية انها نامت ولا لسة وبتخرج
وبتروح على مصطفي و محمد

اسماء / احسن حاجة انك جبتها على هنا مرجعتش الشقة تانى

محمد / انا تعبتكو معايا اوى

مصطفي / تعب اية انت اخويا

اسماء / بابا وعمى عند شاهين فى المستشفى

محمد بيمسك دماغو وتعبان اوى

اسماء / محمد روح نام ساعتين ارتاح شوية

محمد / لا انا راجع الشقة المفروض اننا كمان كام ساعة هنسافر هجيب الشنط بس متسبيش جويرية لحد ما ارجع ولو فى اى حااجة كلمينى

اسماء / متقلقش مش هسبها ابدا

مصطفي / خلينى اجى معاك اساعدك

محمد / لا خليك انت كمان هنا امان

      **********************************

محمد بيمشى وبيرجع الشقة وفى اتنين جبهم بينضفو الشقة

محمد / لو خلصتو تنضيف يلا روحو انتو

وبيخرجو الاتنين الى بينضفو الشقة و محمد بيروح على
اوضتهم و جويرية كانت مجهزة الشنط بتاعتهم وبياخد باقى الحاجات بتاعت جويرية وبتعتو من برفانات وكريمات وبياخد الشنط وبيخرج وبيقفل الباب بالمفتاح وبينزل و ريم وقفة تحت العماارة

ريم / محمد

محمد بيسيب الشنط وبيروح على ريم

ريم / انا شفتك نازل من العربية قلت اطمن على جويرية

محمد / جويرية احسن الحمد لله انا مش عارف اشكرك ازااى لولا انتى الى اتصلتى بيا وقولتيلى مكنتش عارف كان هيحصلها اية 

ريم / انا عوزة اعتزرلك على كل الى عملتو معاك انت
  و جويرية كان عقلى مشوش اوى والحقد والكرة مالى قلبى

محمد / كفاية انقذك لجويرية يعنى انقذتى روحى كلمة شكرا مش بتكفى

ريم / انا بس مكنتش عوزاك انت و جويرية تسفرو وانتو
 بتكرهونى

محمد / لا ابدا الى عملتية دة محى كل حاجة

ريم / مع السلامة ربنا معاكو

محمد بيبتسم لريم وبيسلم عليها وبيركب عربيتو و ريم بتبصلو اوى وهو ماشى بالعربية بحزن ودموعها بتنزل وبتمسح دموعها وبتتنهد اوى

      **********************************

محمد بيرجع على بيت مصطفي وبيدخل الاوضة الى جويرية نايمة فيها وبيروح ينام جمبها و جويرية بتحس بية وبتمسك دراعو وبتشد محمد عليها وهى مغمضة عنيها وبتنام فى حضنو و محمد بيبتسم اوى وبيملس على شعرها بحنية وبيبسها من خدها

      **********************************

فى الليل

 جويرية بتفتح عنيها بتشوف محمد بيغير

جويرية / احنا فيين

محمد / صباح الخير

جويرية دمغها مصدعة اوى و محمد بيروح عليها وبيبعد شعرها عن عنيها

محمد / احنا عند مصطفي و اسماء

جويرية / دماغى بتوجعني اوى

محمد / من الادوية الى وائل ادهالك امبارح

جويرية / يعنى انا دة كلو كنت نايمة 

محمد / ٢٤ ساعة

جويرية / لاياشيخ

محمد / هههههههههههه 

جويرية / انت رخم اوى وكمان القميص دة مش حلو عليك

محمد بيضحك عليها وبيقلع القميص وبيرمية بعيد و جويرية بتحدفو على السرير وبتنام على صدرو و محمد بيضمها اوى

محمد / بكرة الصبح هنسافر

جويرية بتبصلو اوى وبتبتسم ىمحمد

      **********************************

منة / مصطفي نادى على محمد لو جويرية صحيت قولهم
العشاء جااهز

مصطفي بيلعب بلستيشن ومبيردش على اسماء و اسماء فى طبق بيقع منها على الارض و محمد و جويرية بيخرجو

محمد / اسماء حصل حاجة

اسماء بعصبية / لااالاا مفيش حااجة

جويرية / اسماء مالك

اسماء / عوزين تعرفو فى اية شوفو انتو بعنيكو

اسماء بتحدف طبق تانى على الارض و مصطفي مش حاسس باى حااجة وبيلعب ومبسوط اوى

اسماء / عرفتو بقي فى اية

جويرية بتضحك هى و محمد اوى و محمد بيروح على مصطفي

جويرية/ حببتى كلهم كدة مش مصطفي لوحدو بس انا عرفت اية الى يخلية يسيب اللعب دة ويخلية معايا

مصطفي و محمد بيروحو على السفرة

مصطفي / هو انتى كل يومين تكسرى الاطباق

اسماء بتتنطط من الغيظ وبتروح على المطبخ

محمد/ فى حد يعامل مراتو كدة برضو

جويرية بتروح وره اسماء على المطبخ

جويرية / اسماء فى اية انتى مصطفي باين عليكو التوتر يعنى

اسماء باين عليها الزعل

اسماء / مش محسسنى انى موجوودة اصلا بيروح الشغل مبيرجعش غير بالليل ولما بيرجع يقاعد يلعب على البلاستيشن لحد ما يتعب وينام

مصطفي / باين كدة انى استعجلت فى الجواز

محمد / يعنى انت مش بتحب اسماء

مصطفي / طلع الحب حاجة والجواز حااجة تانية

جويرية بتجيب اسماء من اديها على برة وبتخليها تقاعد جمب مصطفي و محمد و جويرية بيقاعدو جمب بعض

محمد / مصطفي انت اية المشكلة عندك

مصطفي / معنديش اى مشكلة خالص انا مبسوط وسعيد

جويرية / اسماء

اسماء / انا لا خالص كمان اسبوع وتخلص الاجازة بتعتى وانزل مطعمى ولشغلى

محمد / جويرية باين ان دوول اغبية بقي امال اتجوزتو لية

جويرية / علشان تخلفو عيال تعقدوهم

اسماء / واحنا هنجيب العيال ازااى يعنى

مصطفي بيبص لاسماء اوى

مصطفي / لا يا شيخة انا الى هجيب العيال لوحدى ولا اية انا الى اتصلت بامى يوم الدخلة واقولها الحقينى يا ماما مصطفي عااوز ؟؟

جويرية و محمد بيضحكو

اسماء بارتباك
اسماء / كنت مش فاهمة اعمل اية يعنى وكمان انت الى غلطان

مصطفي / لا انتى الى غلطاانة كان لازم تسالى والدتك مش عوزة تطلبيلى الوليس

جويرية بتاخد اسماء على اوضتها بسرعة وبتبعدهم عن بعض

محمد / مصطفي اية الى بتعملو دة

مصطفي / انا زهقت خلينا كل واحد يروح فى طريق ونخلص

جويرية فى مع اسماء فى الاوضة

جويرية / اسماء اية الى انتى بتعملية دة اهدى شوية

محمد بيتكلم مع مصطفي و جويرية بتتكلم مع اسماء
بعد اكتر من نصف سااعة محمد بينادى جويرية و جويرية بتخرج

محمد / حببتى خلينا نخرج نتعشا برة انا وانتى ولو رجعنا لقناهم بالشكل دة ناخد اسماء لاهلها قبل ما نسافر

مصطفي بيبص لمحمد بعصبية و جويرية و محمد بيخرجو و مصطفي قاعد بيفكر

مصطفي / فيها اية يخدوها لاهلها خلينى ارجع لحياة العزوبية من تانى

مصطفي بينام على الكنبة وبيقاعد وبيتمشى فى الصالة
وبيفكر اوى وبيروح على اوضة اسماء وبيخبط

مصطفي/ اسماء اسماء ممكن نتكلم مع بعض

اسماء مبتردش علية

مصطفي / حببتى انا اسف انتى عندق حق ممكن بقي نتكلم شوية بهدوء

اسماء بتفتح الباب و مصطفي وبيبص لاسماء و لبسة قميص نوم ناعم اوى

اسماء / انا اسفة انا الى كنت غلطانة خلينا نبدا من جديد ونجرب يمكن نقدر نكون سعداء ولو مقدرناش نعيش مع بعض

مصطفي بيروح عليها وبيحضنها اوى 💏💏💏💏💏

      **********************************

محمد و جويرية بيتمشو على البحر

محمد/ تفتكرى هيقدرو يتفهمو مع بعض

جويرية / متاكدة اصل انا حطيت السحر بتاعى عليهم

محمد بيبصلها وبيضحك وبيضمها اوى و جويرية بتشوف طاهر واقف بالموتوسكل بتاعو على البحر

محمد / ودة اية خلاة يظهر دلوقتى

جويرية / محمد

وبيكملو طرقهم و طاهر بيروح عليهم

طاهر/ عاملة اية يا جويرية

جويرية / الحمد لله انت الى عامل اية انا شفت الاعلان بتاعك فى التلفزيون مبرووك على السى دى

محمد / مبرووك

طاهر / الله يبارك فيكو ومبرووك على الجواز

محمد بيضم جويرية علية و جويرية محرجة اوى

جويرية / ربنا يوفقك انت كمان

وفى بنت بتروح على طاهر وبتبوسو من خدو

هايدى / حبيبى اتاخرت عليك

طاهر / اعرفكو هايدى خطبتى

محمد بيسلم على هايدى ومبتسم اوى

جويرية / الف مبرووووك

هايدى / انتى جويرية صح شفت صوتك عند طاهر بس انتى احلا من الصورة

محمد / انت عندك صور لجويرية

طاهر / لا دى كانت فى الحاجات القديمة لما كنا بنفرش الشقة احنا فرحنا كمان اسبوع لزم تحضرو الفرح

محمد / للاسف بكرة مسافرين 

طاهر / بالتوفيق

جويرية / مبرووك

محمد بياخد جويرية وبيمشو و طاهر بيركب هايدى على الموتوسكل وبيمشو

محمد / البنت حلوة اوى

جويرية / لاياشيخ

محمد / بس انتى احلا يا روحى

جويرية / بس البنت حلوة فعلا

وبيضحكو اوى و محمد بيضم جويرية فى حضنو وبيتفرجو على البحر والجو برد محمد بيقلع الجاكيد الى هو لبسو وبيحطو على جويرية وبيضمها اوى

      **********************************

بعد تلات ساعات بيرجعو الشقة

جويرية / استنى مترنش الجرز احسن يكونو مش نايمين

محمد / يعنى هنقاعد فى الشارع بقلنا ٣ ساعات بنتمشى على 
وجسمي تلج من الوقفة

جويرية / طب رن رنة وحدة بس

محمد / فاضل تلات ساعات على الطياارة

محمد بيرن الجرز و مصطفي بيفتح على طول

مصطفي / اتاخرتو لية

محمد / حببتى اتاكدى على كل حاجة قبل ما نمشى

جويرية بتروح على الاوضة وبترتب الشنط و اسماء بتدخل الاوضة لجويرية و جويرية بتحضنها اوى

اسماء / شكرا

جويرية / انتى اختى هتوحشينى اوى

اسماء بترتب الباقى مع جويرية وبتدخل منة الاوضة

منة / ميين الى هيسافر من غير ما يودعنى

جويرية بتعيط وبتروح على منة وبتحضنها اوى وبيعيطو اوى و اسماء بتروح تحضنهم وبتعيط والبنات بيقاعدو مع بعض

منة / بنات انا مش سمعة صوت الشباب لية

اسماء / احسن يكون مصطفي اكلهم

وبيضحكو اوى وبيخرجو وبيشوفو الشباب بيلعبوهم بلايستيشن وبيضحكو والبنات بيروحو عليهم  

وائل / محمد لزمح نتحرك هتتاخرو على الطيارة

محمد / حببتى جاهزة 

جويرية بتهز رسها بنعم وبيخدو الشنط وكلهم بيروحو على المطاار و جويرية بتبكى على فرقهم هى و اسماء و منة

منة / هتكلمينى كل يوم انتى فاهمة 

اسماء / خلى بالك من نفسك ومن النونو وطمنينى عليكى

محمد / حببتى يلا اتاخرنا لازم نمشى

محمد بياخد جويرية وبيمشو وبيطلعو على الطيارة وطبعا الانظار على جويرية علشان من غير حجاب

محمد / جويرية الحجاب

جويرية / اة اسفة حبيبى

جويرية بتطلع حجاب وعباية من شنطتها وبتلبسهم وبتسمع
ان الطيارة هتتحرك ولازم يربطو الحزام والكل بيقاعد مكانو

محمد / حببتى متخفيش هدى نفسك ماشى

محمد بيربط الحزام لجويرية و جويرية بتمسك دراعو بخوف لما بتحس بحركة الطيارة وبتغمض عنيها بخووف
  و محمد بيضحك عليها 

      **********************************

اول ما بيوصلو السعودية وبيخرجو من المطار و فى واحد بيروح عليهم بسرعة وبياخد من محمد عربية الشنط
وبيحط الشنط فى العربية

جويرية / محمد الله البلد حلوة اوى هنااا

محمد / انتى لسة مشفتيش حاجة يلا اركبى

و جويرية بتركب العربية ومبسوطة اوى وبتتفرج على الطريق من ازاز العربية و محمد الموبيل بتاعو بيرن وبيتكلم فى الشغل طول الطريق و جويرية مشلتش عنيها عن الطريق
وبعد شوية بيوصلو البيت و محمد و جويرية بينزلو

جويرية / احنا هنعيش هناا

محمد / اية مش عجبك يعنى

جويرية/ بس كبير اوى وشكلو يخوف

محمد / يلا خلينا ندخل تعالى

جويرية بتدخل البيت كبير اوى

جويرية / دة بيت ولا متحف تحف

محمد / عمى بيحب التحف والتحف دى غزيزة علية جدا

وفى اتنين من الخدم بيروحو عليهم

ام ادم / حمدالله على السلامة يابش مهندس حمدالله على السلامة

محمد / الله يسلمك خدى الشنط دى على اوضتي

والخدم بيبصو لجويرية باستغراب اوى

محمد / حببتى ممكن تقلعى العباية هنا طول ما مفيش حد
بس ممنوع تخرجى برة من غيرها

جويرية / متخفش انا حفظت كل حااجة ممنوع انى ابص من الشباك كمان من غير حجابى والعباية

محمد / طب تعالى افرجك على البيت

محمد بيفرج جويرية على البيت والموبيل بتاع محمد بيرن
 و محمد بيتكلم فى التليفون فى الشغل لمدة طويلة

جويرية / محمد انت كنت عايش هنا لوحدك

محمد / كنت عايش مع عمى و مراتو و ولادو بس حصل
ظروف وسافرو الامارات من حوالى سنتين

ام ادم / الغداء جاهز

محمد/ حببتى تعالى افرجك على اوضتك الاول وتغيري هدومك

      **********************************

عائشة / ام ادم انا حاسة انى بشوف البش مهندس لاول مرة

ام ادم / تفتكرى ميين دى

عائشة / يمكن اتجوزها

ام ادم / يلا بسرعة قبل ما ينزلو بدل ما يتعصب علينا

وبيروحو على المطبخ بسرعة 

      **********************************

 محمد بياخد جويرية على جناح عبارة عن اوضة وصالة صغيرة وحمام داخلى

جويرية / الله حلوة اوى

محمد / يعنى عجبتك

جويرية بتروح تحضن محمد اوى ومبسوطة

جويرية / مدام انت فيها اكيد لازم تعجبنى

محمد / غيري هدومك خلينا ننزل ناكل مع بعض انتى ماكلتيش حاجة فى الطيارة يلا

جويرية بتغير هدومها وبتلبس فستان قطن قصير وردى
 و محمد بياخد شور و جويرية بترتب الشنط و محمد بيخرج

محمد / بتعملى اية

جويرية / برتب الشنط

محمد / هخلى حد من الخدم يطلعو يرتبو الشنط انتى ارتاحى بس

محمد بيطلع هدوم من الدولاب بتاعو وبيطلع لبس سعودي 
وبيغير هدومه و جويرية وقفة بتبصلو اوى و محمد بيظبط لبسو وبيحط برفان وبيشوف جويرية من المراية بتبصلو
وبيروح عليها وبيمسكها من خصرها

جويرية / انا جويرية ممكن نتعرف

محمد بيضحك و جويرية بتحضنو اوى

محمد/ حببتى بعد ما نتغدا عندى شغل لازم امشى

جويرية / من اول يوم مش كفاية المكالمات

محمد / حببتى فى لغبطة فى الشغل ولازم اهتم بكل حااجة بنفسى

جويرية / بس توعدنى ان بكرة تخرجنى وتفرجنى على البلد

محمد بيبسها من خدها

محمد / موافق

محمد و جويرية بينزلو وبيقاعدو على السفرة

جويرية / اية الاكل دة كلو

محمد / حببتى انتى لازم تهتمى بصحتك اكتر من كدة انتى ضعيفة

جويرية / ماشى بس مش دة كلو

وموبيل محمد بيرن تانى و محمد بيروح بعيد وبيرد على التليفون و جويرية قاعدة مستنية لما يخلص تليفونو

محمد / حببتى انتى مش بتكلى لية انا لازم اروح الشركة

جويرية / بس انت ماكلتش حاجة

محمد / هاكل اى حااجة فى الشركة خلى بالك من نفسك

جويرية / حاضر

محمد / ام ادم ام ادم

ام ادم / نعم

محمد / اهتمى بجويرية كويس ورتبو الشنط زى ما جويرية تحب ماشى

ام ادم / حاضر

محمد بيبتسم لجويرية وبيمشى

جويرية / انا مش عوزة اكل تسلم ايدك على الاكل

ام ادم / لو تحبى حاجة تانية ممكن اجهزهالك

جويرية / لا شكرا

جويرية بتروح تتفرج على البيت كويس وعلى التحف


      **********************************

فى الليل

جويرية قاعدة لوحدها ومديقة اوى بتشغل التلفزيون وبتطفية تانى

ام ادم / تحبى احضرلك العشاء

جويرية / لا شكرا هستني محمد

ام ادم / انتى ماكلتيش خالص لو عرف البش مهندس هيزعل

جويرية / لا شكرا انا فى الاوضة

جويرية بتطلع الاوضة وام ادم بتبص عليها وهى طلعة وبتدخل

      **********************************

عائشة / ها احطلها العشاء

ام ادم / لا هى راحت على الجناح

عائشة / معرفتيش هى تطلع ميين بالظبط مراتو يعنى

ام ادم / اكيد اتجوزها وانتى عارفة ان البش مهندس ملهوش فى الكلام الفاضى دة

عائشة / انا هنضف المطبخ

      **********************************


جويرية قاعدة على السرير والموبيل بتعها بيرن وبتكون طاسماء و جويرية بتفرح اوى لما بتسمع صوتها ومعاها منة وبيكلمو جويرية وبيتطمنو عليها

جويرية بتحكلهم على كل الى حصل معاها من وقت ما وصلت وبتخلص المكالمة وبتروح تغير هدومها وبتلبس هدوم النوم وبتنام على السرير ومديقة اوى

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات