إبحث عن موضوع

رواية حب الي النهاية الحلقة 23

🌟 الحلقة ٢٣ 🌟


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


محمد / عوزانى اقولك اية انك تسيبى بلدك واهلك واصحابك وتسافرى على بلد متعرفيش اى حد فيها وعايلة اول مرة تشوفيهم

جويرية بتمسك محمد من التيشيرت بقوة

جويرية / انت ازااى مش عاارف انى ممكن اتنازل عن حياتى علشاك انت وانت كمان سبت بلدك وحياتك وعيلتك علشانى انا

جويرية دموعها بتنزل

جويرية / انا بحبك ولو عوزنى اعيش معاك تحت الارض لازم تكون متاكد انى انا معاك

محمد بيحضن جويرية اوى وبيبسها من شفايفها

بعد اسبوع

محمد بيصحى على صوت موبيل جويرية وبيبص للساعة وبتكون ٣ قبل الفجر وبيشوف بيكون وائل

محمد / جويرية جويرية

جويرية بتفتح عيونهاا

محمد / وائل بيتصل بيكى

جويرية / احسن تكون منة

جويرية / الو وائل

وائل / جويرية انا اخدت منة على المستشفى ومصممة انها متدخلش العمليات غير وانتى معاها

جويرية بتنزل من على السرير بسرعة

جويرية / محمد منة بتولد يلا بسرعة

محمد / اهدى يا حببتى

محمد بيغير هدومه هو و جويرية وبينزلو بسرعة وبيروحو على المستشفى

      **********************************

واول ما بيوصلو بيشوفو منة نايمة على سرير متحرك
وبتصرخ من الالم و جويرية بتجرى عليها بسرعة

منة / جويرية جويرية انا هموت جويرية

جويرية / منة حببتى انا معاكى متخفيش

وبيخدو منة على العمليات و جويرية بتعيط و محمد بيحضنها وبيقفو قلقنين قدم الاوضة و وائل جوة مع منة

جويرية / اتاخرو لية

محمد / حببتى براحة شوية متاخروش ولا حاجة

وبعد شوية وائل بيخرج وعلى ايدو طفليين وبيضحك اوى
 و جويرية و محمد بيروحو علية بسرعة

جويرية / منة منة هى فيين

وائل / متخفيش هى كويسة بس بيجهزوها وهيخدوها على الاوضة اية مش عوزة تشيلى يا خالتو جويرية

جويرية بتبص لمحمد اوى وبتاخد نونو من وائل وبتخدو فى حضنها و وائل بيدى لمحمد التانى و جويرية دموعها بتنزل

جويرية / صغيرين اوى

وبيروح عليهم اسماء و مصطفي

وائل / انتو عرفتو ازااى ان منة بتولد

مصطفي / روحنا البيت لمحمد و جويرية مفيش حد روحنا ليكو انتو كمان الجيران قالولنا ان منة بتولد

الممرضات يخدو ولاد منة و وائل

جويرية / انتو هتروحو بيهم فيين

وائل / هيحموهم متخفيش خليهم يخدوهم

محمد / وانتى روحتلنا فى الوقت دة لية

اسماء /يعنى فى موضوع كدة حصل وقلقت شوية

مصطفي / هى اسماء بس كانت قلقانة شوية

وبيخرجو منة وبيسكتو وبيروحو عليها

منة / اخدو ولادى منى لية

وائل / حببتى متخفيش هتطلعى على الاوضة وهيجبوهم تانى متخفيش

جويرية اسماء / حمدالله على سلمتك يا منة

وبيطلعو منة على الاوضة وبيجيبو الاولاد لمنة والكل معاها

محمد / مصطفي انتو مكملتوش كلمكو لية اسماء كانت قلقانة

جويرية / فى اية اسماء

الكل بيبص لاسماء اوى

اسماء / شاهين هنا فى الاسكندرية

جويرية / واية المشكلة

مصطفي / شاهين بيدور عليك انت و جويرية

اسماء / عمى طرد شاهين من البيت لما عرف انو لسة بيحبك
وعاوز يخدك ولو بالقوة

وائل / لية هى البلد مفيهاش قانون يعنى

محمد / دة اتجنن

اسماء / بعد لما شفتو امبارح قدم العمارة القديمة بيسال الناس على عنوانك وروحت قولت لمصطفي بس هو مصدقنيش بس مقدرتش انام ابدا قلت لازم ابلغكو

جويرية / محمد خلينا نبلغ الشرطة

وائل / ممكن تكون دى كلها تخيلات بس

اسماء / لا صدقونى فهد من بعد جواز محمد و جويرية ورجعوعهم لهنا وهو كان عامل زى المجنون لدرجة ان عمى ضربو قدمنا لما رجع يوم سكران البيت ولولا بابا كان عمى قتلو

جويرية / محمد انا خايفة 

مصطفي / محمد بيتهيقلى انكو لازم تخدو حرص احسن

محمد / يا جماعة انتو مكبرين الموضوع لية ها هتسميهم اية يا منة

منة / لمي وليا

جويرية ساكتة وخايفة اوى و محمد بيبص لمصطفي وبيشاور لمصطفي انو يخرج برة 

      **********************************


وبيخرج محمد و مصطفي برة الاوضة و وائل بيخرج وراهم

مصطفي / محمد ناوى تعمل اية

محمد / احنا كدة كدة كمان هنسافر

وائل / بس اسماء عندها حق لازم تخلى بالك كويس فهد دة
من اليوم الى شفتو فية وانا مش مرتحلو ابدا

محمد / انا مش عاوز جويرية تعيش فى خوف وخصوصا انها حامل

مصطفي / خلينى اكلم مكتب الامن

محمد / بس مش عوزين نعمل مشاكل

وائل / انا اعرف واحد بيشتغل امن فى شركة حراسة ممكن اكلمو واخلية يبعتلك اتنين

مصطفي / يكون احسن

محمد / كلمو دلوقتى يكون احسن

وائل / الموبيل فى المكتب هروح اجيبو

جويرية بتخرج

جويرية / حبيبى فى حاجة

محمد / لا يا حببتى انا و مصطفي بنتكلم فى حاجة تخص الشغل انتى عارفة اسبوع وهنسافر

جويرية بتبص لمحمد اوى

محمد / يلا خلينا ندخل

محمد بياخد جويرية وبيدخلو بيلعبو ولاد منة وبيضحكو
 و محمد بياخد جويرية وبيرجعو البيت

      **********************************

جويرية / حبيبى كنت سبتنى مع منة النهاردة 

محمد/ حببتى وائل قال ان غلط عليكى جو المستشفى انتى حامل

جويرية / شفت قد اية كانو حلويين اوى

محمد سرحان ومبيردش على جويرية و جويرية بتروح علية وبتقاعد على رجلو فى حضنو

جويرية / انا عرفة ان موضوع شاهين دة قلقك اوى بس انت مخبى عنى صح

محمد / لا ابدا

جويرية / طب ممكن نروح ننام ساعتين فى حاجات لازم اجبها قبل ما نسافر

محمد / حاجات اية

جويرية / يعنى حاجات بسيطة

محمد / اكتبيلى كل الى انتى محتاجاة فى ورقة وانا هجبلك كل حاجة

جويرية بتبص لمحمد اوى

جويرية / محمد انت

محمد / يلا انا تعبان خلينا ننام ساعتين يلاااا

محمد و جويرية بيروحو ينامو و محمد مش جيلو نوم ابدا وبيخرج يتاكد على باب الشقة و جويرية بتخرج لمحمد

محمد / حببتى انتى صحيتى لية

جويرية بتروح تحضن محمد اوى

محمد / مستحيل اخلى اى حد يلمس شعرة منك

جويرية / طول ما انت جمبى انا مش خايفة من اى حاجة ابدا

محمد بيضم جويرية اوى وبيخدها وبيروحو على اوضتهم تانى وبيخدها فى حضنو وبينامو

      **********************************

فى الصباح

محمد بيصحى و جويرية مش جمبو بيخاف اوى عليها وبيخرج بسرعة من الاوضةةوبيشوف جويرية بتحط الفطار على السفرة فى الرسبشن وبيقاعد على السلم مكانو وبيمسك عيونو بتوتر

جويرية / حبيبى صباح الخير

محمد بيبص لجويرية اوى ومبيتكلمش و جويرية بتروح علية وبتقاعد على رجلو و محمد بيحط ايدو على بطن جويرية وبيبوس بطنها وبيحط خدو على بطنها بحنية وجويرية بتملس على شعرو بحنية

جويرية / حبيبى خلينا نفطر مع بعض ابنك جعان اعمل اية

محمد بيضحك اوى وبياخد جويرية وبيروحو ياكلو مع بعض
وبيروح الاوضة يغير هدومه

محمد / جويرية جويرية

جويرية / نعم نعم انت بتلبس ورايح فيين

محمد / رايح مصلحة الجوازات مش عارف الورق اتاخر لية
المفرروض كمان يومين هنسافر

جويرية / حبيبى انا قولتلك البسبور بتاعى القديم معايا انت مصمم انك تعملى كل اوراقى باسمك لية

محمد / فى السعودية الزوجة بتتعامل باسم جوزها مش زى هنا فى مصر يعنى هيسهل علينا

جويرية بتساعد محمد بيلبس الجاكيد بتاعو

محمد / حبيبى الجو برد برة اوى

محمد / مش هتاخر انا كلمت اسماء بس هى مسافرة عند والدتها

جويرية / متقلقش عليا مش هفتح الباب لاى حد خالص

محمد بيبسها من جبنها و جويرية بتروح وره عند الباب

محمد / متفتحيش الباب لحد ما تعرفى ميين على الباب

محمد بيبوس جويرية من خدها وبيخرج و جويرية بتروح تقاعد قدم التلفزيون والباب بيخبط

جويرية / اكيد نسيت المفاتيح 

جويرية بتفتح الباب وفجاة شاهين بيهجم عليها وبيكتم نفسها وبيقفل الباب و جويرية بتحاول تصرخ

شاهين / هسيبك بس لو عملتى اى حااجة

جويرية بتحرك رسها بلاااا و شاهين بيسيب جويرية 
و جويرية بتبعد عنو بسرعة وبتبصلو اوى و شاهين دقنو كبيرة وباين علية متبهدل اوى

جويرية / شاهين انت انت عاوز اية منى

شاهين بيعيط

شاهين / جويرية انا بحبك من وانا صغير كنت بحلم باليوم الى يجمعنى انا وانتى

جويرية / شاهين الله يخليك روح من هنااا بص وانا مش هقول لحد انك جييت هنا بس روح من هنااا

شاهين / انا مصدقت اشوفك بقالى شهور بدور عليكى فى كل مكان حتى شوفى

شاهين بيفتح صدرو و جويرية بتشوف صورتها واسمها على صدر شاهين

جويرية / شاهين انا انا دلوقتى متجوزة مفيش نصيب بينا بكرة تحب وحدة احلا منى وتتجوزها وتعيش معاها مبسوط

شاهين/ انا مبتمناش غيرك انتى يا جويرية

شاهين بيقرب على جويرية و جويرية بتخاف وبتبعد بسرعة عنو

شاهين / انتى خايفة منى

جويرية / شاهين ارجووك روح من هناا

جويرية بتحاول تجرى عند باب الشقة و شاهين بيمسكها وبتعضو من ايدو وبتجرى منو وبتروح على البلكونة بسرعة
وبتعيط اوى

جويرية / الحقونى الحقوونى الحقووووونى

شاهين بيهجم عليها وبيكتم صوتها وبيخدها وبيدخل من البلكونة بسرعة و ريم بتشوف جويرية شاهين كاتم صوتها وبيسحبها على الشقة جوة و بتخاف و شاهين بيحدف جويرية على الكنبة بقوة و جويرية بتصرخ وبيهجم عليها

جويرية / ارجووك سبنى انا حاامل

شاهين بيبصلها اوى وبيبص لبطنها

شاهين / انتى حامل من الخسيس دة

جويرية بتخاف اوى وبتحط اديها على بطنها بخووف
وبيهجم عليها وبيحاول يعتدى عليها و جويرية بتقاوم بكل قوتها وبيقطع حمالة القميص الى جويرية كانت لبساة

  و جويرية بتصرخ وبتمسك الفااظة وبتضرب شاهين بيها على دماغو بقوة شاهين بيقع على الارض وفى دم بينزل من دماغو و جويرية بتترعش اوى من الخوف ومش قدرة تتحرك من مكانها 

جويرية / انا قتلتو انا قتلتو

جويرية بتبعد عنو وبترجع بضهرها وعيونها علية لحد ما بتوصل لباب الشقة واديها بتترعش وبتفتح الباب بسرعة وبتجرى وبتخبط فى محمد و محمد بيمسكها و جويرية مش شايفة ميين قدمها وبتصرخ

محمد / جويرية جويرية جويرية

جويرية بتاخد نفسها بصعووبة وبتبص لمحمد و محمد بيقلع الجاكيد بتاعو وبيحطو على كتف جويرية

جويرية / انا قتلتو انا قتلتو

ريم وقفة وره محمد ومصدومة من منظر جويرية

محمد / هو فيين هو فيين

جويرية / انا قتلتو انا قتلتو

محمد بيسيب جويرية مع ريم وبيجرى على الشقة بسرعة وبيشوف شاهين واقع على الارض وبيشوف النبض بتاعو
وبيكون عاايش وبيطلب البوليس و الاسعاف بسرعة

وبيخرج لجويرية و جويرية قاعدة على الارض و ريم وخداها فى حضنها و جويرية بتشوف محمد بتجرى علية وبتترمى فى حضنو وبتنهار من العياط و محمد بيضمها اوى
جويرية / انا قتلتو انا قتلتو

محمد / هششش هو عايش متخفيش مش ميت هو عايش

جويرية / كان بيحاول يتهجم عليا محستش غير وانا بضربو بالفاظة على دماغو انا مكنش قصدى اقتلو والله مكنش قصدى

محمد / جويرية جويرية اهدى هو ممتش هو عاايش جويرية اهدىط

ريم / محمد انا هاخد جويرية عندى على البيت مش لازم تفضل هنا بالحالة دى

جويرية بتمسك فى محمد وبتعيط و محمد بيخلى جويرية تبصلو وبيمسحلها دموعها

محمد / حياتى متخفيش انا معااكى ماشى انا جمبك انتى لازم تروحى من هنا عند ريم انتى لازم تهدى شوية

وبيشوفو شاهين واقف وماسك دماغو وفى دم بينزل منها وفى ايدو التانية مسدس

وردة ✍️ط

ليست هناك تعليقات