إبحث عن موضوع

رواية حب الي النهاية الحلقة 22

🌟 الحلقة ٢٢ 🌟

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

محمد / اعتبرى كل الشغل الى بينا انتهى ماشى وانا هتحمل الخسائر كلها

جويرية بتعيط اوى وبتخرج من المكتب لما بتسمع محمد
بينهى كل الشغل الى بينو وبين شركة ريم وبتخرج من الشركة وبتعيط اوى و محمد بيروح على جويرية وبيمسك اديها

جويرية / انا اسفة انا السبب فى كل الى حصل انا شوم عليك من يوم ما عرفتنى وكل مصيبة جتلك من ورايا انا انت لازم تبعد عنى انا شوام على كل الى يقرب منى

جويرية بتعيط اوى وبتبعد محمد عنها ولسة بتعدى الطريق وفى عربية بتخبط جويرية و محمد بيجرى عليها بسرعة
  و جويرية بتبصلو اوى وبتغمض عنيها

محمد / جويرية جويرية جويرية فتحى عنيكى جويرية

ريم بتشوف جويرية من شباك اوضتها وبتحط اديها على شفايفها وبتعيط و محمد بيشيل جويرية بسرعة والامن بيفتح باب العربية

      **********************************

محمد بياخد جويرية وبيروح على المستشفى بسرعة و عامل زى المجنون وبيوصل المستشفى بسرعة وبيشيل جويرية

محمد / دكتووور دكتوور بسرعة

وائل بيشوف محمد بيجرى علية

وائل / محمد جويرية هى فيهااا اية جويرية هتهاا هنا بسرعة

محمد / عربية عربية خبطتهااا

وبيخدو جويرية منو بسرعة وبيخدوها على اوضة الكشف وائل بيوقف محمد برة

محمد / خلينى ادخل معااها وائل

وائل / محمد خليك هنا اهدى شوية

محمد عامل زى المجنوون وقلقان اوى على جويرية وبيحاول يسمع اى حاجة وبعد شوية وائل بيخرج من اوضة الكشف

وائل / اهدى هى بخير وعوزة تشوفك

محمد بيدخل الاوضة بسرعة والممرضة كانت بتربط ايد جويرية فيها جرح بسيط و محمد بيشوف جويرية وبيجرى عليها وبيحضنها اوى و جويرية بتحضنو وبتعيط و وائل بيشاور للممرضة تخرج برة و وائل بيخرج وبيسبهم

محمد / جويرية فيكى اية جويرية فيكى حااجة

جويرية / انا خفت اوى

محمد بيمسكها من دمغها

محمد / لو كان حصلك حاجة مكنتش عشت ولا لحظة تانى

محمد بيبسها من كل حتة فى وشها واديها وبيحضنها اوى

      **********************************

محمد بياخد جويرية على البيت وبيدخلها الاوضة وبينيمها على السرير وبيغطيها كويس

محمد / فى حاجة بتوجعك

جويرية / تق تق بس عوزة انام شوية

جويرية بتغمض عنيها وبتدى ضهرها لمحمد ودمعهاو بتنزل
ومش عوزة تبين لمحمد حاجة و محمد بيطفى النور عليها وبيسبها ترتاح وبيخرج من الاوضة و جويرية بتقاعد على السرير وبتعيط

 
محمد قاعد برة فى الصالة وزعلان اوى على جويرية وبيروح
بقاعد على الكنبة وبيغمض عيونو و جويرية بتخرج من الاوضة وبتمسح دموعها وبتخرج بتشوف محمد نايم على الكنبة وبتروح علية بهدوء وبتنام جمبو وبتحضنو اوى

محمد / بيفتح عنية بسرعة لما بيحس بيها

جويرية / احضنى اوى

محمد بيضمها اوى وبيبسها من جبنها

جويرية / متسبنيش انا مقدرش اعيش من غيرك ابدا

جويرية مخبية وشها فى حضنو و محمد بيضمها اوى

محمد / انتى ليا كل حاجة فى حياتى انتى احلا حاجة حصلتلى


      **********************************

بعد اسبوع

فى الليل موبيل محمد بيرن

محمد / ايوة مييين

مؤيد / محمد انا مؤيد

محمد / معرفش حد بالاسم دة لو سمحت متتصلش بالرقم دة تانى

مؤيد بيعيط

مؤيد / محمد احنا مسافرين دلوقتى ومش هشفكو تانى
بس ارجووك ساامحنى بس انا مش ندمان فى الى عملتو بس خلينى اشوفك انت و جويرية لاخر مرة ارجووك محمد انت بتسمعنى

رحمة / مؤيد خلاص

رحمة بتحضن مؤيد اوى و محمد كان بيسمع مؤيد

جويرية / كنت بتتكلم مع ميين

محمد / مؤيد و رحمة هيسافرو دلوقتى

جويرية بتقاعد جمب محمد بزعل

جويرية / انا هروح

محمد / هتروحى فيين

جويرية / محمد بعيد عن اى حااجة انا ليا والد وبنت اخواتى
ومش عارفة هشفهم تانى ولا لااا

جويرية بتاخد البلطو بتعها وشنطتها ز محمد بياخد مفاتيح العربية والموبيل وبيخرج هو و جويرية بسرعة وبيركبو العربية وبيروحو على المطار

      **********************************

جويرية / محمد انا خايفة احسن يكونو سافرو خلاص

رحمة / مؤيد جويرية و محمد هنااا

ومؤيد قاعد بيعيط ووالدو ووالدتو كانو بيتكلمو معاه وبيهدوة و رحمة بتجرى عليهم وبتحضنهم اوى و محمد
  و جويرية بيبصو لمؤيد اوى ومؤيد بيروح عليهم

مؤيد / كانت الفكرة الوحيدة انكو تقبلونى فى وسطكو اسف

محمد و جويرية بيحضنو مؤيد اوى و مني و علي بيروحو عليهم و علي لسة هيقرب من جويرية جويرية بتبعد عنو بسرعة

مني / محمد ابنى

محمد بيتجاهل وجدها

محمد / مؤيد رحمة خليكو عرفين ان ليكو اخوات هناا مستنينكو فى اى وقت هنستني رجعكو تانى

ورقم الطيارة المسافرة على فرنسا

مني / فى يوم من الايام هتعرف ان انا سبتك غصب عنى

مني بتعيط

علي / لازم نمشى

وكلهم بيمشو و محمد بيضم جويرية اوى وبيخدها وبيروحو


      **********************************

بعد اسبوع

جويرية / محمد محمد

محمد قاعد بيتفرج على برنامج مسابقات قدم التلفزيون

محمد / نعم ياحببتى ثوانى

محمد بيقلق لما مبيسمعش صوت جويرية وهو منتبة للمسابقة اوى

محمد / جويرية حببتى تعالى بتعملى اية

جويرية مبتردش علية و محمد بيروح على الاوضة 

محمد / جويرية حببتى

وبيروح على الحمام

محمد / جويرية جويرية حببتى انتى كويسة

جويرية مبتردش علية

محمد / جويرية انا هدخل ماشى علشان متقوليش مش بتخبط لية وتزعلى ههههههة

محمد / جويرية 

محمد بيدخل بسرعة بخضة وبيشوف جويرية قاعدة على حرف البانيو و مبتتكلمش

محمد / جويرية حببتى فى اية انتى كويسة

جويرية بتشاور لمحمد بجهاز فى اديها

محمد / اية دة فى اية جويرية اتكلمى

جويرية / انا حامل

محمد بيبص لجويرية اوى وبينزل على ركبو قدمها

محمد / حامل

جويرية / اة انا عملت الاختبار اكتر من مرة بيدينى نفس الاشاارة

محمد بيحضنها اوى

محمد / يعنى انتى حامل ازااى يعنى

جويرية / يعنى اية ازااى انت بتسالنى انا

محمد / لا بقصد يعنى والد ولا بنت

جويرية بتحط اديها على خد محمد بحنية

جويرية / اهدى يا حبيبى انا حامل ماشى واكيد مش عارفة ولد ولا بنت لسة بدرى

محمد بيشيل جويرية بسرعة

محمد / انتى مش لازم تتحركى ابدا

جويرية / محمد بتعمل اية

محمد بيحط جويرية على السرير و جويرية بتقف و محمد بيخليها تقاعد تانى و جويرية بتقف وبيخليها تقاعد تانى

جويرية / محمد اهدى شوية

محمد بيحضن جويرية اوى

محمد / انا فرحان اوى انا اسعد واحد فى العالم

جويرية بتضحك اوى و محمد بيلف بيها فى الاوضة

      **********************************


بعد اسبوعين مصطفي و اسماء عند محمد و جويرية فى الشقة وبيتغدو معاهم

جويرية / اسفة يا اسماء اننا مقدرناش نيجى الفرح

اسماء / لاياحببتى ولا يهمك انا مقدرة كل حاجة

مصطفي / مراتى حببتى بتفهم كويس متخفيش

اسماء / مبرووك انتى دلوقتى فى الشهر الكام

جويرية / كمان اسبوع اكون دخلت فى الشهر التانى

محمد / ابنى بيكبر بسرعة

محمد بيضم جويرية علية وبيضحكو اوى والباب بيرن

جويرية/ اكيد منة و وائل

جويرية بتفتح وبتكون منة و وائل وبيسلمو عليها

جويرية / انتو لازم تتاخرو يعنى

وائل / الهانم بقلها ساعتين وقفة قدم الدولاب

منة بتسلم عليهم

منة / اعمل اية بطنى كبرت ومفيش حاجة جااية على مقاسى

والكل بيضحك

منة / الله جويرية اية السفرة الجميلة دى اكيد مش انتى الى
عملتى الاكل دة كلو

محمد بيبص لجويرية وبيضحك و جويرية بتخبط محمد

جويرية / انتى لازم يعنى تفضحينى

والكل بيضحك وبيتغدو مع بعض كلهم والبنات بتدخل اوضة النوم مع بعض وبيتكلمو مع بعض وبيضحكو 

      **********************************

اسماء/ انا بعد ما الفرح خلص مصطفي اخدنى وصمم اننا ننزل الاسكندية ورفض اننا نفضل هناك فى الصعيد كام يوم
وفى الطريق العربية اتعطلت بينا وفضلنا للصبح لحد ما جة

 حد يصلح العربية وبعد دة كلو روحنا على فندق كبير على البحر و مصطفي جهز نفسو يعنى بما انها ليلة دخلتنا ولسة هيقرب منى وحصل حريق فى الفندق واتطرو يخرجو كل النازلين من الفندق

والبنات بتضحك اوى عليهم

      **********************************

مصطفي بيحكى للشباب

مصطفي / ولما خرجوونا من الاوضة ماخدتش بالى انى خارج بهدومي الداخلية

 والشباب بيضحكو علية اوى

مصطفي / واخت برد وفضلت يومين سخنية ونايم فى السرير

وبيضحكو اوى عليهم

      **********************************

البنات

جويرية / منة انتى فضلك قد اية على الولادة

منة / يعنى وائل قالى اخر الشهر لو مولدتش طبيعى هولد بعملية 

اسماء / لا اطمنى ان شاء الله كل حاجة هتكون بخيير

      **********************************

مصطفي والشباب وقفين فى البلكونة

مصطفي / ها قولت لجويرية ولا لاااا

محمد / مش عارف اقولها ازااى انت عارف هى قد اية بتحب هنا

وائل / بس انا بيتهيقلى ان جويرية مش هترفض ابدا

محمد / يعنى عوزنى اقولها سيبى بلدك واصحابك وتعالى سفرى معايا

      **********************************

البنات

اسماء / وانتي و محمد قررتو هتسفرو امتى

جويرية / هنسافر فيين

منة بتبص لاسماء اوى

جويرية / فهمونى فى اية

اسماء / سورى مكنتش اعرف ان لسة محمد مقلكيش

جويرية / اتكلمو محمد مقليش اية

اسماء / مصطفي قالى ان فى مشاكل فى الشغل هناك فى السعودية ولازم محمد يسافر بس يعنى لمدة طويلة وبعد يعنى المشكلة الى حصلت بينو وبين ريم مبقاش لة لازمة يعنى وجودو فى مصر مصطفي ماسك كل شغلو هنا فى مصر

      **********************************

الشباب

مصطفي/ العمال هناك وقفو الشغل بعد العطل الى حصل للمكينات هناك

محمد/ اة عرفت كلمونى من الشركة وقالولى بس خلى كل المرتبات ماشية زى ما هى لحد ما المكينات تتصلح وترجع

وائل / الوقت اتاخر انا عندى عملية بكرة الصبح

مصطفي / وانا كمان لازم امشى في اجتماع بكرة الصبح

محمد / خلى بالك من الشغل ولو فى اى حااجة كلمنى

محمد بينادى على جويرية والبنات وبيقزلهم ان الشباب عوزين يمشو اسماء و منة بيخرجو وبيمشو كل وحدة مع جوزها

      **********************************

محمد بيطلع لجويرية الاوضة و جويرية وقفة فى البلكونة 
 و محمد بيروح عليها وبيحط ايدو حولين رقبتها

محمد / حببتى الجو برد عليكى هنا

جويرية ايدو عنها بغضب وبتسيبو وبتدخل الاوضة و محمد بيروح وره بسرعة وبيوقفها

محمد / حببتى فى اية مالك. 

جويرية / كنت ناوى تقولى امتى يعنى الكل عارف انك لازم تسافر معادا انا انا الوحيدة الى معرفش اى حاجة عن جوزها

محمد / لو سمحتى اهدى شوية

جويرية / يعنى لو مكنتش اسماء غلطت بالكلام قدمي مكنتش هعرف حاجة

محمد / ممكن تقاعدي وتهدى شوية وخلينا نتكلم بهدوء
حببنى انا مش هخليكى تعملى اى حاجة غصب عنك ابدا
لو مش حبة تسيبى البلد انا هعمل المستحيل علشانك

جويرية / انت عارف اية الى واجع قلبى اوى ان بعد المدة دى كلها طلعت انك مش بتفهمنى ابدا ميين قالك انى هحطك فى مقارنة مع اصحابي او مع اى حااجة تاانية

محمد / انا عارف انك بتحبى البلد هنا اوى وأصحابك وحياتك علشان كدة كنت متردد انى اقولك

جويرية / كان لازم تقولى

محمد / عوزانى اقولك اية انك تسيبى بلدك واهلك واصحابك وتسافرى على بلد متعرفيش اى حد فيها وعايلة اول مرة تشوفيهم

جويرية بتمسك محمد من التيشيرت بقوة

جويرية / انت ازااى مش عاارف انى ممكن اتنازل عن حياتى علشاك انت وانت كمان سبت بلدك وحياتك وعيلتك علشانى انا

جويرية دموعها بتنزل

جويرية / انا بحبك ولو عوزنى اعيش معاك تحت الارض لازم تكون متاكد انى انا معاك

محمد بيحضن جويرية اوى وبيبسها من شفايفها

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات