إبحث عن موضوع

رواية حب الي النهاية الحلقة 20

🌟   الحلقة  ٢٠   🌟


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


جويرية بتبعد محمد  وبتخرجو من الاوضة وبتقف وره الباب
بخجل وعيونها بتلمع و بتروح على شنطتها بسرعة وبتغير هدومها وبتلبس قميص نوم ساتان ابيض قصير وبتلبس روب شفاف علية ابيض وبتفرد شعرها على ضهرها

 وبعد دقايق محمد بيدخل وبيشوف جويرية وقفة قدم المراية وبتحط برفان وبيروح عليها وبيحضنها من ضهرها وبيبسها من رقبتها بحنية وبيبص لجويرية فى المرية 
 و جويرية بتبصلو 

محمد / مش مصدق انك فى حضنى دلوقتى

محمد بيلف جويرية وبيبص على ملامحها بتامل وبيملس على شعرها بحنية

فى الصباح

جويرية بتفتح عنيها وبتبص حوليها محمد مش موجود وبتاخد الروب بتعها من على الارض وبتلبسو وبيدخل محمد الاوضة

محمد / صباح الفل والياسمييين 

جويرية بخجل / صباح الخير

محمد مجهز الفطار وجايب الفطار لجويرية لحد السرير

محمد / الفطار لمولاتى

جويرية / انت الى جهزت الفطار لية مش صحتنى وكنت جهزتو معاك. 

محمد بيبص لجويرية اوى ومبتسم وبيلعب فى خصلات شعرها و جويرية بتحط اديها الاتنين على وش محمد بخجل

جويرية / بلييز متبصليش كدة

محمد بيبسها من كف اديها

محمد / لما صحيت الصبح وانتى فى حضنى كنت حاسس انى بحلم ومش مصدق ابدا انك معاية مراتى وحلالى

جويرية بتحط اديها على خد محمد بحنية

محمد / حتى لما كنت بجهز الفطار كنت كل دقيقتين اجى الاوضة ابص عليكى وارجع تانى

محمد دموعو بتنزل

محمد / امنيتى الوحيدة فى الحياة انى اسعدك وبس

جويرية بتحضن محمد اوى

جويرية/ بحبك بحبك اوى

      **********************************


منة فى العربية مع وائل

منة / وائل انت متاكد انهم تؤم صح

وائل/ ياحببتى مش شفتيهم بنفسك

منة / انا خايفة معرفش اهتم بيهم يعنى هقدر اربيهم كويس

وائل / انا وانتى يا روحى هنعمل كل حاجة

منة فرحانة اوى وبتحط اديها على بطنها

منة. / هنسميهم اية

وائل / خلينا نفكر براحة ونختار الاسم براحتنا

منة / خلينا نروح لجويرية و محمد نفرحهم بليييز

وائل / هم بقلهم يومين بس متجوزين ومفيش مصيبة وموقعتش على دمغهم خليهم كام يوم لوحدهم

منة / كام يوم دة انا ممكن افرقع

وائل / تفرقعى دة اية لا بعد الشر عليكى يا روحى

      **********************************

جويرية فى الحمام بتاخد شور وبتخرج وبيكون محمد وراقف مستنيها تخرج و جويرية بتخرج ومش شايفة محمد وبتروح على المراية وبتسرح شعرها و محمد بيقف وره  
و جويرية بتبصلو فى المرايا و محمد بيمسك شعرها بحنية
و بيحضنها اوى والباب بيخبط

جويرية /  الباب بيخبط

محمد / مش مهم خلية يخبط

محمد بيقرب على جويرية اوى وبيبسها

جويرية / احسن يكون فى حاجة مهمة خلينى افتح اشوف ميين

جويرية بتبعد محمد وبتخرج بسرعة و محمد بيتعصب وبيسمع جويرية بتقول منة وبيخرج بيشوف منة و وائل وبيسلم عليهم

جويرية / الحمد لله انكو جيتو وحشتونى اوى

وائل / والله منة بتزن بقلها يومين وخفت احسن تفرقع

منة بتخبط وائل فى دراعو

محمد / اهلا وسهلا بيكو تحبو تشربو اية

منة / لا احنا هنمشى على طول بس جاية افرحكو معانا

جويرية / فى اية

منة / انا حامل فى تؤام

جويرية بتحضن منة اوى ومبسوطة ز محمد بيباركلهم
و بتروح تحضن وائل و محمد بيبصلها اوى بعصبية

جويرية / مبرووك يا روحى

وائل / قولو ربنا يعينا عليهم

منة / احنا هنروح نجيب شوية حاجات للنونو دلوقتى
لو محتاجين حاجة اجبهلكو معايا

جويرية / لا شكرا يا روحي

وائل / كفاية كدة بقي خلينا نروح لسة طريقنا طويل اوى

وائل و منة بيمشو و جويرية و محمد بيودعوهم  و محمد بيروح يقاعد وباين علية مدايق و جويرية بتروح تقاعد على ايد الكرسى وبتلف درعها حولين رقبة محمد

جويرية / هيكونو حلوين اوى

محمد مبيردش عليها

جويرية / حبيبى فى اية مالك

محمد / جويرية انتى من شوية روحتى على وائل وحضنتية 

جويرية / اية يعنى

محمد بيبص لجويرية اوى باستغراب

جويرية / انت بتغير من وائل

محمد / الموضوع مش موضوع غيرة ابدا انا عارف انتى وائل  زى الاخوات بس دة ميدكيش الحق انك تحضنية بالشكل دة وقدمي كمان

جويرية بتبوس محمد من خدو

جويرية / اولا انا مش شايفة انى عملت حاجة غلط بس مدام دى حاجة بتديقك خلاص انا مش هعملها تانى متزعلش بقب

جويرية بتمشى صوابعها على محمد كنوع من المداعبة
وفجاة محمد بيقف بسرعة

جويرية / محمد فى اية

محمد / متعمليش الحركة دى تانى

جويرية / هههههة انت بتغير ههههههة

جويرية فرحانة اوى و محمد بيضحك و جويرية بتعملهالو تانى

محمد / انا حظرتك متعمليش الحركة دى انتى الى هتندمى

جويرية / مش فاهمة لية

جويرية بتطلع على الكرسى وبتحرك صوابعها على رقبتو تانى وفجاة محمد بيشيل جويرية على اكتافو

جويرية / محمد محمد نزلنى

محمد / قولتلك متعمليش الحركة دى

جويرية بتضحك اوى وبيخدها على الاوضة بتاعتهم وموبيل محمد بيرن

جويرية / ثوانى ثوان الموبيل بيرن

محمد بيشدها فى حضنو 💏💖

      **********************************

ريم مع مصطفي فى المكتب

ريم / حتى مبيردش على الموبيل

مصطفي / انا هروحلو البيت وهخلية يمضى على الاوراق

ريم / بس دة مش شغل ابدا بقالو اسبوع مجاش الشركة

مصطفي / ريم هدى نفسك مفيش اى حاجة اتعطلت فى الشركة وانا هنا مكان محمد ولو على الاوراق دى بسيطة جدا نص ساعة وتكون جاهزة 

مصطفي بيخرج من المكتب وبيكلم نفسو

مصطفي / هو يتجوز ويتبسط وانا هنا

      **********************************

منة و وائل فى مول كبير بيجيبو حاجات للنونو وفى مكالمة بتيجى لوائل

وائل / منة خلينا نمشى حالا

منة / بس لسة مجبناش العربية بتاعت البيبى

وائل / منة خلينا نمشى فى حادثة وصلت المستشفى لازم اروح حالا

منة / حادثة كبير كدة علشان يطلبوك وانت فى اجازة

وائل / الظاهر كدة يلا

وائل بياخد منة وبيمشو

      **********************************

مصطفي بيخبط على شقة محمد و جويرية و محمد بيفتح الباب

مصطفي / اتفضل امضى على الاوراق دى حالا

محمد / طب اهدى فى اية اوراق اية خلينا نقاعد الاول

مصطفي / ولا سلام ولا كلام بينا قدمك يومين لو مرجعتش الشغل انا هقدم استقالتى ماشى

جويرية بتشوف مصطفي 

جويرية / مصطفي اتفضل ادخل وقف على الباب لية

مصطفي/ الف مبرووك يا جويرية بس جوزك دة سايب كل حاجة على دماغى وخصوصا ريم من اليوم الى اتجوزتو فية وهى عرفت وبتطلع كل عصبيتها عليا انا

جويرية بتزعل و محمد بيمضى على الاوراق

محمد / اتفضل الاوراق اهى واعمل حسابك انت مسؤال عن اى شغل بينا وبين شركة ريم اوكى وهيكون دة رسمى كمان

مصطفي / انا كمان شهر هتجوز انا كمان وساعتها انت الى هتكون مسؤال

جويرية / انت و اسماء خلاص حددتو الميعاد

مصطفي / اة عمك قالى معندناش بنات تتخطب مدة طويلة ممنوع اشفها ولا اقابلها غير بعد كتب الكتاب

محمد / يلا روح على شغلك

محمد / منك لله يا شيخ مش عارف مستحملاة ازااى يا جويرية

مصطفي بيمشى و محمد بيقفل الباب

جويرية / ايةرايك اتكلم مع ماريا

محمد / تتكلمى معاها فى اية

جويرية / متنساش ان انا ز ريم اصحاب ومش حبة انها تكرهنى او يكون

محمد / ممكن تنسى اى حاجة دلوقتى وخصوصا وانا معاكى ماشى

جويرية / خلينا نخرج نتمشى انا زهقت من البيت

محمد/ وانا مزهقتش ليه

جويرية / احنا بقلنا اسبوع هنا ومخرجناش ولا يوم وزهقت ومليت

محمد / افهم من كدة انى انا ممل صح

جويرية بتحضن محمد اوى

جويرية / حبيبى الوسيم مفيش حد بيزهق منو ابدا وكمان عوزة اروح البنك

محمد/ البنك لية

جويرية / مفيش كنت محوشة مبلغ صغير عوزة اسحبو محتاجة حاجات كدة عوزة اجبها

محمد / ومدام حضرتك محتاجة حاجة لية مبتطلبيش منى انا

جويرية / لا بس يعنى انا معايا فلوس يعنى

محمد بيشد جويرية وبتقاعد على رجلو

محمد / انا جوزك وانتى مسؤالة منى انا انتى فاهمة واى حاجة انتى بتحتاجيها يبقي لازم تطلبيها منى

جويرية بتبوس محمد من خدو وبتحضنو اوى

محمد / محتاجة اية

جويرية / لا يعنى احنا اتجوزنا بسرعة وفى حاجات كان لازم اجبها يعنى حاجات خاصة بيا

محمد / يلا روحى غيرى  هننزل حالا

      **********************************

جويرية و محمد وبيخرجو مع بعض وبيروحو يتسوقو هما الاتنين و جويرية بتقف قدم محل

جويرية / انا هدخل هنا

محمد بيبص للمحل وبيشوفو محل هدوم داخلية حريمى

محمد /مينفعش ادخل صح

جويرية / ياريت

محمد بيضحك اوى على جويرية انها مكسوفة و  بيطلع الفيزا بتاعتو وبيديها لجويرية و جويرية بتدخل المحل
  و محمد واقف برة مستنيها و جويرية بتقف قدم  منكان علية قميص نوم وبتبص لمحمد

محمد بيشاورلها بعيونو لااا وبتمشى على الى بعدو وبيقلها اة
وبيضحك ز جويرية بتخبى وشها باديها ومكسوفة اوى وبتجيب كل حاجة محمد بيشاورلها عليها وبتخرج وبتروح على محمد بسرعة وبتحضنو اوى وبيخدها وبييمشو
وبيروحو على الكفترية

وبيطلبو قهوة وفى واحد بيروح عليهم

سليم / بش مهندس محمد

محمد بيبصلو اوى وبيسلم علية وسليم بيحى محمد على مجهوداتو فى الصناعة والتجاارة و جويرية قاعدة مبسوطة اوى وحاسة بالفخر ان قد اية محمد ناجح ومتفوق فى عملو
و سليم بيسلم على جويرية

محمد / المدام

سليم / طبعا وره كل رجل عظيم سيدة عظيمة

جويرية/ شكرا جدا

محمد / لازم نتقابل ونتكلم اكتر

سليم / ان شاء الله فى وقت تانى انا كمان معايا المدام والاولاد وانت عارف التسوق بالنسبة لهم مبيخلصش

محمد بيضحك وسليم بيمشى و محمد بيبص لجويرية اوى

محمد / اية مليتى صح

جويرية / بالعكس قد اية انا مبسوطة انك ناجح ومتفوق فى عملك كمان

محمد بيمسك ايد جويرية وبيبسها

محمد / يلا خلينا نمشى

محمد بياخد جويرية وبيروحو على العربية وبيروح وبيروحو على بنك

جويرية/ احنا لية وقفنا هنا

محمد بيركن العربية وبينزل هو و جويرية على البنك وبيدخلو  و محمد بيطلب من الموظفة انها تفتح حساب لجويرية

جويرية / محمد فهمنى هتعمل اية انا عندى حساب

محمد  بيفتح حساب باسم جويرية وبيحط فية مبلغ كبير جدا وبيستلم الفيزا وبياخد جويرية وبيخرجو و جويرية مبتتكلمش

محمد / اتفضلى دى الفيزا بتاعتك وكل شهر هيوصل مبلغ زى دة

جويرية / لا مش عوزة

جويرية مديقة وبتمشى بتروح على العربية وبتبص لمحمد

جويرية / افتح العربية

محمد بيفتح العربية وبيروح يركب و جويرية بتركب

محمد / ممكن اعرف انتى زعلانة لية دلوقتى

جويرية / مش عرفة حاسة احساس وحش اوى مش عرفة افسرو ابدا

محمد بيحط ايدو على خد جويرية بحنية

محمد / دة علشان انتى حساسة ياروحى انا جوزك وانتى مسؤالة منى

جويرية / بس مكنش لازم تفتحلى حساب وتحطلى المبلغ دة كلو يعنى انا لو احتجت حاجة كان ممكن اطلبها منك

محمد / يا حببتى انا حابب تكونى برحتك لو انا مش معاكى
احتجتى حاجة ساعتها يكون معاكى البطاقة

جويرية / بس المبلغ دة كتير اوى

محمد / بس مش كتير عليكى يا روحى بصى انا معايا فلوس كتير وعوزك انتى تصرفيها كلها ماشى

جويرية بتضحك وبتحضن محمد اوى

      **********************************

فى الليل

 جويرية فى المطبخ بتعمل العشاء و محمد بيتكلم مع مصطفي على التلفون فى الشغل وبيشوف حاجات على الابتوب

محمد / ازاى يعنى يا مصطفي الشحنة لازم تتسلم فى ميعادها اهم حاجة الموعييد انا مش بتعصب يعنى اية الشحنة تتاخر يوميين العملاء يقولو اية كدة هنخسر ثقة العملاء فينا

محمد متعصب وبيقفل التليفون مع مصطفي و جويرية بتسمع صوتو بتخرج بسرعة وبتروح على محمد

جويرية / محمد فى اية هدى نفسك

محمد / اسف يا حببتى بس مشاكل فى الشغل

جويرية بتروح علية وبتاخد لاب توب منو وبتقاعد على رجلو

جويرية/ حبيبى ممكن تهدى نفسك علشان العصبية دى غلط عليك

محمد / انا لما بشوفك كل حاجة بتكون احسن

جويرية /الاكل بيتحرق

جويرية بتجرى بسرعة على المطبخ

محمد / مجنونة

محمد بيروح وراها على المطبخ

جويرية / يااة شايف بقي الاكل اتحرق

محمد / نفسى فى مرة تكملى اى حاجة للاخر

جويرية / بتقصد اية انى مبعرفش اعمل حاجة صح انا فاشلة يعنى

جويرية بترمى فوطة المطبخ وبتخرج ومديقة اوى وبتخرج تقاعد فى البلكونة و محمد بيروح عليها ومعاة طبق من الاكل الى جويرية حرقتو وبياكل فية

محمد / اممممم اممم رووعة

جويرية بتبصلو اوى وبتضحك وبتاخد منو الطبق

جويرية / لا متاكلش دة

جويرية بتحضن محمد اوى

جويرية / كفاية  انك ناجح مش مهم افشل انا

محمد / حياتى انتى مش فاشلة دة بيكون سوء حظ مش اكتر اية انتى نسيتى انك دكتورة بتقدير جيد جدا

جويرية /جيد بس

محمد / انا هخليها جيد جداا جدااا

جويرية بتضحك اوى و محمد بيضمها اوى

محمد / كويس ان الاكل اتحرق علشان كان مالح اوى

جويرية بتضربو على صدرو وبيضحكو اوى

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات