إبحث عن موضوع

رواية حب الي النهاية الحلقة 19

🌟  الحلقة  ١٩  🌟 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


محمد / انتو ميين وعوزين اية منو ابعدو عنو 

علي مني / سبوة 

جويرية و محمد والكل بيبصو عليهم 

جويرية / بابا 

محمد /  امى 

جويرية و محمد مصدومين من المنظر وبيبصو على لمؤيد 

مؤيد / انا اسف

جويرية و محمد بيشوفو ابو جويرية وام محمد عايشين قدمهم

 
محمد / انتو عايشين 

مؤيد / هى دى الحيلة الوحيدة انكو تقبلوني وانى اعيش معاكو 

علي بيروح على مؤيد وبيضربو بالقلم ورجالة علي بيخدو مؤيد وبينزلو  و مني ام محمد لسة هتقرب من محمد
 و محمد بيرجع خطوة 

 
مؤيد / محمد محمد متسبنيش جويرية 

وبيخدو مؤيد وبيخرجو بسرعة و علي بيقرب على جويرية
 
علي / انا لما عرفت بموت امك زعلت اوى 

جويرية وقفة مصدومة ومبتتحركش ابدا 

علي / دة رقم تليفونى وعنوان الاوتيل الى احنا فية لو حبة تتكلمى 

علي بيمشى و هو مني والكل مصدووم ومش قدرين يتكلو ابدا  و منة بتروح على جويرية 

جويرية / هو عايش يا منة طول المدة دى كلها هو عاايش وبيقول انو زعلان على موت امى هو زعلان 

محمد بيروح على جويرية وبيبصلها اوى 

محمد / جويرية احنا لازم ننسا كل حااجة خلينا نبعد من هنا
  
جويرية بتعيط وبتحضن محمد 

وائل / منة يلا خليهم مع بعض شوية 

منة / بس يا وائل 

وائل / منة يلا بينا نمشى 

وائل بياخد منة وبيمشو  و محمد بيفتكر وش والدتو وهى بتبصلو اوى

جويرية / انا بكرهو اوى وبتمنى انو يكون ميت 

جويرية بتعيط  

      **********************************

علي بيوصل الفندق الى هو فية هو و مني وبيدخلو الاوضة       
  و ماسك مؤيد بقوة وبيدخل بية الاوضة
 
رحمة / مؤيد 

وفى بنت بتجرى على مؤيد وبتحضنو اوى وبتشبة مؤيد اوى
 
علي / انا محتاج انى افهم منك اية الى انت عملتو دة بالظبط 

مؤيد / بابا انا اسف بس كان لازم اشوف اخواتى 

علي / وكمان مفهمهم اننا اتوفينا خلاص 

مني / لية يا ابنى تفتح الجروح القديمة 

مؤيد / الجروح دى مفتوحة ومش عندكو انتو بس عند محمد و جويرية من اليوم الى سبتوهم فية وهم بينزفز
 
علي/ انا ربيتك غلط كان لازم اكسر رقبتك من اول غلطة بس انتى السبب مني انتى السبب شوفى نتيجة تربيتك 

مني بتعيط
 
مؤيد/ انا لازم اروح اشرح لجويرية و محمد انا لازم 

ومؤيد بيفتح باب الاوضة وفى اتنين حراس وقفين قدم الباب وبيمنعو مؤيد من الخروج 

علي / انت مش هتخرج من هنا انت فاهم 

علي بياخد مني وبيخرجو من الاوضة ومؤيد بيتعصب اوى 
ولينا بتروح علية وبتقاعد جمبو 

رحمة / شكلهم اية احكيلى عنهم 

مؤيد بيبص لرحمة وبيمسح دموعها وبيحضنها اوى 

      **********************************

محمد واقف فى البلكونة و جويرية معاها  قهوة وبتروح علية
 
جويرية / محمد انت كويس

محمد بياخد القهوة من ايد جويرية وبيضمها علية وبيبسها من جبنها وبيشم ريحة شعرها وهى فى حضنو وبيتنهد 

محمد / المفروض ان دى تكون اسعد ايام حياتنا 

جويرية / بيكفينى انك جمبى 

ريم بتنزل قدم العمارة بتاعت محمد وبتبص على البلكونة وبتشوف محمد حاضن جويرية ودموعها بتنزل وبتركب العربية بسرعة وبتمشى ومنهارة من العياط 

      **********************************

منة / وائل اية رايك نتصل بيهم نتطمن عليهم 

وائل / منة خليهم هم عرفيين اننا معاهم فى اى حاجة 

منة لسة هتقف وبتصرخ و وائل بيجرى عليها بسرعة 

منة /  شوف شوف بيضربنى 

وائل بيحط ايدو على بطن منة وبيحس بضربة الطفل 
و بيفرح اوى وبيحس بحاجة غريبة اوى 

منة / فى اية وائل ابنى فية حااجة 

وائل / خليكى مكانك متتحركيش ابدا 

وائل بيجرى على اوضته وبيجيب شنطة بتعتو وبينيم منة على الكنبة وبيكشف بطنها و منة خايفة 
 
منة / وائل قولى فى اية 

وائل بيحاول يسمع بالسماعات على بطن منة 

وائل / لا مستحيل 

منة / يالله وائل ارجووك قولى حااجة 

وائل / توام انا انا سامع قلبين بيدقو 

وائل بيخلى منة تسمع الصوت و وائل منة فرحنين اوى وائل بيحضن منة  وبيبسها من شفايفها 

منة /  اية ولدين ولا بنتين ولا والد وبنت هاا 

وائل / انتى غبية يا حببتى اية عرفنى انا احنا بكرة نروح المستشفى ونتاكد ونطمن على كل حاجة 

      **********************************

فى الصباح

محمد بيدخل الاوضة على جويرية و جويرية صاحية منمتش

محمد. / حببتى انتى منمتيش خالص حولى تنامى ساعتين

جويرية بتقاعد على السرير

جويرية / مش جيلى نوم خالص تفتكر مؤيد لية كدب علينا وقلنا انهم اتوفو

محمد بيروح يقاعد جمب جويرية

محمد / انتى مفكرة اية هو ابنهم

جويرية / بس لولا مؤيد مكنتش عرفتك ولا حبيتك

محمد / يلا تعالى خلينا نروح نفطر مع بعض انا احسن واحد
يعمل بيض عيون

جويرية / بيض عيون

محمد بيشد جويرية من اديها وبيخدها على المطبخ وبيفتح التلاجة

محمد / جويرية للاسف التلاجة فاضية خالص

جويرية / مش مهم انا مليش نفس اصلا

محمد / يلا روحى غيري هدومك علشان هننزل نتسوق انا وانتى. 

جويرية / دلوقتى

محمد / اة يلا هننزل السوبر مركت هنجيب شوية حاجات للتلاجة

جويرية / محمد خليها وقت تانى وخلينا نطلب فطار من برة
انا تعبانة

محمد / انا جوزك ولازم تسمعى الكلام يلا بسرعة

محمد بياخد جويرية على الاوضة وبيفتح الشنطة بتاعتها
وبيشفلها لبس وبيطلع فستان كتان ابيض وعلية ورد بينج

محمد / يلا غيرى خلينا ننزل

جويرية / حاضر

جويرية بتبص لمحمد اوى

جويرية / يلا روح علشان اغير

محمد / لازم يعنى

جويرية بتتكسف وبتبعد محمد وبتخرجو برة الاوضة وبتغير هدومها وبتربط شعرها لفوق وبتخرج و محمد بيبصلها اوى

جويرية / اية مش حلو

محمد بيقرب عليها وبيمسكها من خصرها وبيضمها

محمد / حلو لدرجة انى رجعت فى كلامى خلينا هنا احسن

جويرية بتتوتر اوى وبتتكسف

جويرية / يلا انا جعت اوى

جويرية بتشد محمد من ايدو وبيخرجو و محمد بيلف
دراعو حولين رقبتها وهم نزليين

محمد / العربية من هنا

جويرية / لا خلينا نمشى احسن مش عوزة اتحبس فى العربية

محمد بيبسها من جبنها وبيمسك اديها وبيمشو و ريم بتنزل من العمارة بتاعتها وبتشوف محمد و جويرية مشيين مع بعض ومسكين ايد بعض وبتروح تركب العربية بتاعتها وبتسوق بسرعة جدا و جويرية بتشوف ريم وهى ماشية بالعربية وبتزعل اوى علشان ريم 

وبيروحو على السوبر مركت وبيتمشو و محمد و جويرية بيخدو راى بعض فى الحاجات الى بيشتروها وبيضحكو 
 و جويرية بيشوفو طفل صغير قاعد على عربية التسوق
ومعاة والدتو

جويرية بتلعبو وبيطلع لسانو لجويرية و جويرية هى كمان بتطلع لسنها للولد دة و محمد بيشوف جويرية بتطلع لسنها للولد

محمد / حببتى بتعملى اية

جويرية / الولد بيغظنى شوف شوف

محمد بيضحك اوى عليها وبيضمها اوى ة محمد بيخلى جويرية تقاعد على عربية التسوف و بيحرك العربية
 و جويرية بتاخد الى هى عوزاة من الرفوف ومبسوطين اوى
 و محمد بيروح على جانب الشكولاتة و جويرية بتضحك اوى وبتسقف محمد

محمد / مبسوطة انتى كدة

جويرية / جدا ههههة

محمد بيتحرك و جويرية بتاخد من كل الشوكولاتة الموجوودة وبتفتح وبتاكل منها وبتلف لمحمد وبتاكلو شوكولاتة

جويرية / محمد خلينا نجيب شامبو وفى حاجات انا عوزاها

محمد / تحت امرك يا سيدتى

جويرية مبسوطة وبتلف بتبص لمحمد بتشوف محمد بيبص وره وبتشوف وره محمد بيكون فى بنت وقفة 

جويرية / انت بتبص على اية

محمد / انا لا ابدا بس كنت بشوف حاجة

جويرية / انت كنت بتبص عليها

محمد / ببص على ميين

جويرية / ايوة اعمل نفسك مش عارف حاجة انا بقصد البنت الى وقفة وره

محمد بيبص وره على البنت

جويرية / انت بتبص عليها تانى

محمد بيضحك اوى

محمد / حياتى يعنى ينفع ابص على النجوم والقمر معايا

جويرية / ايوة اضحك عليا بكلمتين

محمد بيروح على جويرية وبيلمس خدها بحنية

محمد /حياتى انا عيونى مبتشفش غيرك انتى وقلبى مش بينبض لغيرك

جويرية / انا مرقباك انت فاهم يلا سوق

محمد بيبسها من خدها وبيضحك وبيحرك العربية وبيروحو بيشترو كل حاجة من المركت وبيخرجو

محمد/ خلينا نوقف تاكسى علشان الحاجات دى كلها

      **********************************

محمد بيوقف تاكسى وبيركب هو و جويرية وبيروحو على البيت وبيطلعو على الشقة وبيشوفو بنت طويلة بشعر اسود ناعم طويل لبسة فستان بسيط ازرق ووقفة قدم الشقة
  و جويرية و محمد بيبصو لبعض اوى

محمد / تعرفيها

جويرية / لا وانت

محمد / لااا

وبيروحو عليها

جويرية / انتى عوزة ميين

رحمة بتبصلهم اوى وبتبتسم لمحمد و جويرية

جويرية / انتى مش بتتكلمى يعنى

رحمة / اة سوورى انا رحمة

جويرية / رحمة ميين

رحمة / انتى جويرية صح

محمد / خلينا ندخل ونتكلم جوة

وبيدخلو هم التلاتة

محمد / هاتى يا حببتى ادخلهم المطبخ

جويرية / اتفضلى اقاعدي

رحمة بتقاعد ومبتسمة اوى و محمد بيروح يقاعد جمب جويرية ومستنين ان رحمة تتكلم وهى مبتتكلمش وبتبص حوليها وبتتفرج على الشقة

محمد / انتى مقولتيش انتى ميين

رحمة / انا رحمة علي

محمد و جويرية بيبصو لبعض اوى

رحمة / انا تؤم مؤيد واكون اختكو الربعة

رحمة مبتسمة اوى

محمد / اظن انك غلطى فى العنوان احنا منعرفش حد بالاسم دة

رحمة / اوكى انا عرفة الخلاف الى بينكو وبين ماما وبابا
بس انا ومؤيد ملناش زمب ابدا فى الخلاف دة مؤيد كان حابب يتكلم ويعتزر على الى عملو وانو كدب عليكو انتو الاتنين بس للاسف بابا وماما حبسينو فى الفندق وحطين حرس على الاوضة كمان

جويرية / حبسينو ازااى يعنى

محمد / احنا مش حبين نعرف اى حاجة عنكو خالص ولو سمحتى ياريت متجيش هنا تانى

رحمة بتزعل اوى

رحمة / انا مش هزعل منك علشان عندك حق ممكن احضنك

رحمة من غير استازان بتروح على محمد وبتحضنو اوى وبتحضن جويرية

رحمة /انا مبسوطة ان ليا اخت كبيرة وحلوة زيك

جويرية بتبتسم لرحمة

رحمة / اكيد هراقبكو تانى

جويرية / هترقبينا ازاى يعنى

رحمة / لا بقصد اشفكو سورى فى شوية كلمات بتلغبط فيها

رحمة بتضحك اوى و جويرية بتضحك

رحمة / بااى

رحمة  بتخرج و جويرية بتبص على محمد اوى

جويرية / عسولة اوى

محمد / فعلا ودمها خفيف كمان

جويرية / وبتشبهك اوى كمان

محمد بيقرب من جويرية وبيقاعد على حرف الكرسى وبيمسكها من خصرها وبيضمها علية و جويرية مرتبكة اوى
 و محمد بيبصلها اوى و جويرية بتبعد وش محمد بعييد

جويرية / بليز متبصليش كدة

محمد / كدة ازاى يعنى

محمد بيشيل جويرية فجاة و جويرية بتصرخ

جويرية / انت بتعمل اية

محمد / هقولك فوق فى الاوضة لما نطلع

جويرية / فى الاوضة

محمد بياخد جويرية على الاوضة وبيقرب عليها اوى وبيبسها من شفايفها و جويرية بتبعدو عنها بسرعة

جويرية / اخرج برة اغير ملابسى

محمد / انتى مكسوفة منى

جويرية بتخبى عيونها من محمد

جويرية / يلا برة ومش هتدخل لحد ما اقولك تدخل

جويرية بتبعد محمد  وبتخرجو من الاوضة وبتقف وره الباب
بخجل وعيونها بتلمع و بتروح على شنطتها بسرعة وبتغير هدومها وبتلبس قميص نوم ساتان ابيض قصير وبتلبس روب شفاف علية ابيض وبتفرد شعرها على ضهرها

 وبعد دقايق محمد بيدخل وبيشوف جويرية وقفة قدم المراية وبتحط برفان وبيروح عليها وبيحضنها من ضهرها وبيبسها من رقبتها بحنية وبيبص لجويرية فى المرية 
 و جويرية بتبصلو 

محمد / مش مصدق انك فى حضنى دلوقتى

محمد بيلف جويرية وبيبص على ملامحها بتامل وبيملس على شعرها بحنية

💏💏💏💏💏💏💏💏💏💏💏💏

وردة  ✍️

ليست هناك تعليقات