إبحث عن موضوع

رواية حب الي النهاية الحلقة 15

🌟   الحلقة ال ١٥   🌟

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

محمد / جويرية انا اسف ممكن بلاش عياط مش حابب اشوفك بتعيطي طب خلاص لو مش عوزة تشوفينى انا همشى 

جويرية / لا استنى متسبنيش لوحدى انا خايفة. 

محمد بيبصلها اوى وبيقاعد قريب منها  و جويرية بتحط دمغها على المخدة وبتبصلو اوى و محمد بيبصلها و جويرية بتغمض عنيها وبتنام وفى هوى بيدخل من البلكونة محمد بيقفل البلكونة وبيروح يقاعد جمب جويرية وشعرها بيجى

 على خدها وبيبعد شعرها عنها بحنية وبيقصد انو يلمس خدها بايدو وبيمسك اديها وهى نايمة وبيسند دماغو على السرير جمب جويرية وهو ماسك اديها وبيغمض عنية 

منة بتوصل المستشفى وبتقابل مؤيد نازن من التاكسى 
وبيدخلو مع بعض وبيشوفو وائل واقف مع مريض 
وبيروح عليهم
 
منة / وائل جويرية عاملة اية النهاردة 

وائل / بصراحة كان فى حادثة امبارح وانشغلت جدا 
بس محمد كان عندها طول الليل 

مؤيد / محمد 

وائل / اة وتقريبا لسة عندها

وفى ممرضة بتنادى على وائل 

وائل / روحو انتو وانا هشوف المريض وهاجى 

منة ومؤيد بيروحو على اوضة جويرية وبيشوفو محمد ماسك اديها وهم الاتنين نايمين  و مؤيد و منة بيبصو لبعض اوى ومبتسمين 

مؤيد / بصراحة انا مش عاوز اصحيهم شكلهم حلو اوى كدة
 
منة / فعلا وكمان ممكن ناخد سلفى معاهم 

مؤيد بيضحك 

منة / هشششش هشش احسن يصحو 

منة ومؤيد بيروحو يتصورو مع محمد و جويرية سيلفى ومبسوطين اوى 

مؤيد / خلينا نخرج قبل ما يصحو 

منة ومؤيد بيخرجو وفجاة بيشوفو ريم قدمهم
 
ريم / منة جويرية عاملة اية دلوقتى 

منة / جويرية جويرية هى نايمة دلوقتى 

ريم / انا قولت قبل ما اروح الشغل اجى اطمن عليها 

مؤيد / بس الدكتور قال ممنوع الزيارة 

ريم / لية حالتها خطيرة 

وائل / اية يا بنات وقفين برة لية 

ريم / مؤيد بيقول ان ممنوع الزيارة 

وائل / لا ولا ممنوعة ولا حاجة خلونا ندخل ونفطر مع بعض كمان 

منة / لااا لاا 

ومؤيد بيقف قدم الباب 

وائل / لا لية فى اية مالك انتى كويسة يا حياتى 

      **********************************

محمد و جويرية بيصحو على صرخة منة وبيبصو لبعض اوى 

جويرية / انت لسة هنا 

محمد / مش انتى الى طلبتى منى انى افضل معاكى بالليل 

جويرية / لا خلاص ممكن تروح 

محمد بيبصلها اوى 

جويرية / انت لسة واقف روح من هنا 

محمد / انتى ماسكة ايدى 

جويرية بتبص على اديها وبتشوف انها ماسكة ايد محمد اوى 
 و  بتسيب ايدو بسرعة وبارتباك وتوتر 

      **********************************

منة / ااة اااة انا تعباانة ااة انا هولد 

وائل / هتولدى اية يا حياتى انتى لسة فى الشهر الرابع 

منة / ااة الحقونى ريم متسبنيش ااة ااة 

وائل / خلينا نخدها على العيادة بسرعة 

منة بتبص لمؤيد وبتبتسم اوى  و ريم و وائل بيروحو مع منة على العياادة  و محمد بيفتح الباب ومؤيد كان ساند على الباب وبيقع على الارض 

جويرية / مؤيد 

مؤيد محرج جدا و محمد بيساعدو انو يقف
 
محمد / انت كويس فيك حااجة 

مؤيد بيبص لجويرية و محمد اوى 

جويرية / مؤيد انت كويس 

مؤيد / ااة مفيش انتى كويسة النهاردة صح 

جويرية / اة حاسة انى احسن كتير 

محمد / مالك فى اية بتبصلنا كدة لية انت متاكد انك كويس حاسس بحاجة

مؤيد / لااا خالص 

مؤيد بيضحك اوى  و جويرية مستغربة من مؤيد 

محمد / بتضحك على اية 

مؤيد / لا حبيت اضحك بس 

محمد بيضربو على دماغو 

محمد / تافة 

وبتدخل ريم و منة و وائل الاوضة 

ريم / محمد انت هنا كمان 

منة / جويرية عاملة اية النهاردة اكيد بخير صح ونمتى حلو النهاردة 

جويرية / فى اية مالك بتضحكى كدة لية 

وائل / مش عارف صحبتك باين عليها اتجننت من شوية 
قالت انها هتولد واول ما وصلنا على العيادة قالتلنا انها كويسة 

مؤيد / اة بيحصل دة مع السيدات الحوامل صح 

منة / بالظبط كدة 

منة / انتى عاملة اية النهاردة يا جويرية ان شاء الله تكونى احسن 

جويرية / اة حاسة انى احسن وبيتهيقلى انى لو روحت البيت هكون احسن
 
وائل / مستحيل لازم تفضلى معانا يوميين كمان 

جويرية بتحاول تقاعد مش قادرة ولسة ريم هتقرب عليها محمد  بيسبقها وبيسند جويرية انها تقاعد كويس  و منة بتبص لمحمد اوى و مبسوطة اوى و وائل بيغمزلها فى اية مالك
 
منة / هقولك بعديين 

مؤيد / اية رايكو انزل الكفترية واجبلكو فطار نفطر مع بعض كلنا هنا 

وائل / انا طلبت فطار وثوانى ويكون وصل 

جويرية / لا انا مليش نفس 

وائل / جويرية لازم تاكى الادوية الى بتخديها قوية وجسمك ضعيف اوى 

ريم / معلش انا لازم امشى عندى شغل مهم هتمشى معايا يا حبيبى ولا هتفضل هنا شوية 

محمد / لا انا جاى عندى شغل كتير 

جويرية بتبص لمحمد ومديقة اوى 

مؤيد / محمد خليك افطر معانا الاول 

محمد /لا انا هعدى عليك نروح مع بعض 

مؤيد بيهز راسو بنعم  و ريم بتسلم على جويرية وبتمشى هى ز محمد والفطار بيوصل الاوضة و وائل و منة ومؤيد بيحولو يخلو جويرية تاكل حاجة بس للاسف هى رفضة خالص اى اكل

وائل / منة خلاص سبيها متضغطيش عليها 

جويرية بتديهم ضهرها وهم قاعدين معاها ودموعها بتنزل

      **********************************

محمد مع ريم فى العربية 

ريم / انت فى حاجة بينك وبين جويرية 

محمد بيوقف العربية فجاة و ريم بتتخض اوى 

ريم  / محمد انت بتعمل اية 

محمد / بتقصدى اية بان فى حاجة بينى وبين جويرية 

ريم / اة نظرتكو لبعض فيها حاجة غريبة 

محمد / لا مفيش حاجة بينى وبين جويرية ابدا كل الى بينى وبنها مؤيد وكمان هى فى محنة والمفروض اانا نقف جمبها 

ريم / انت ادايقت من سؤالى 

محمد / لا بس حبيت ارد على سؤالك علشان مبحبش النوع دة من الاسالة

محمد بيسوق العربية و ريم بتبصلو اوى و محمد باين علية العصبية 

      **********************************

منة قاعدة مع جويرية فى الاوضة  و منة بتقرب على جويرية وبتقاعد جمبها وبتملس على شعرها بحنية 

منة / بتحبية اوى 

جويرية بتفتح عنيها وبتبص لمنة اوى ودموعها بتنزل و منة بتمسح دموع جويرية ومؤيد بيدخل 

مؤيد / جويرية احنا مش اتفقنا اننا مش هنعيط تانى 

منة / فى دموع بتنزل من غير استازان والعيون ملهاش اى زمب فيها
 
مؤيد / تقصدى اية 

منة / لا ولا حاجة 

جويرية / انا هخرج من هنا دلوقتى 

منة / انتى ريحة فيين جويرية اهدى 

جويرية / انا اتخنقت مش عوزة افضل هنا اكتر من كدة 

مؤيد / جويرية بس انتى تعبانة

جويرية مش قادرة تقف على رجليها 

منة / جويرية اهدى لو سمحتى مؤيد نادى على وائل بسرعة 

جويرية / منة ارجووكى انا تعبانة ولو فضلت هنا همووت 

منة بتحضنها اوى و وائل بيدخل 
 
وائل / جويرية انتى ريحة فيين 

جويرية / عوزة اخرج من هنا مش عوزة اعتراض من حد

 ومؤيد بيروح عليها وبيسندها بسرعة و منة بتحط على كتف جويرية البلطو بتعها 

وائل/ جويرية ممكن تهدى نفسك شوية ونتكلم مع بعض 

جويرية مبتسمعش من حد وبتسند على مؤيد وبتخرج من الاوضة
 
وائل / خلاص ماشى لو عوزة تمشى من هنا يلا روحى وانا ولا ههتم ابدا 

منة / وائل براحة عليها هى 

جويرية بتعيط و وائل بيروح عليها وبيمسك ايد جويرية 

وائل / جويرية انتى اختى ومن حقى انى اخاف عليكى واهتم بيكى خلينى اهتم بيكى لو سمحتى 

جويرية / انا عارفة الى انت بتقولو بس وجودى هنا بيتعبنى اكتر ارجوك افهمنى

وائل / مفيش فايدة فيكى ابدا خدوها وانا هروح اجيب العربية
 
وائل مدايق اوى 

      **********************************

محمد فى الشركة عندو اجتماع 

ريم / محمد اية رايك فى التوسعات الجديدة للمخازن 

محمد سرحان ومبيردش عليها والموظفين بيبصو لبعض اوى 

ريم / محمد 

محمد / نعم قولتى حاجة 

ريم / خلونا ناجل الاجتماع ليوم تانى البش مهندس تعبان 

الموظفين لسة هيقفو 

محمد/ ثوانى اتفضلو اقاعدو هنكمل الاجتماع 

ريم بتبص لمحمد اوى و محمد بيتجاهل ريم و بعد الاجتماع ريم بتروح اوضة محمد ومديقة اوى 

ريم / ممكن اعرف انت فيك اية بقالك فترة متغير ومش مركز ابدا 

محمد بيقرا فى ملف ومبيردش على ريم 

ريم / محمد انا بتكلم معاك 

محمد / ريم فى خطوط مش لازم تتخطيها ابدا انك تصغرى منى قدم الموظفين دة مش هسمح بية ابدا ومتعوتش ان حد يحاسبنى على تصرفاتى

ريم بتدايق اوى وبتعيط وبتخرج و محمد متعصب اوى وبيضرب المكتب بايدو ومدايق 

      **********************************

وائل بيوصل بالعربية قدم العمارة و منة بتنزل جويرية من العربية  و جويرية بتقف قدم العمارة وبتبص للبلكونة بتاعت شقتهم اوى ودموعها بتنزل 

مؤيد / جويرية خلينا نطلع 

جويرية / لااا لااا مش قادرة مش هقدر اعيش هنا وامى مش معايا 

وائل / جويرية بس كلنا معاكى 

جويرية / لااا 

جويرية بتعيط  وبتحضن ريم 

وائل / خلينا نروح اى مكان نتغدا مع بعض ونتكلم شوية

وائل بيخدهم على مكان على البحر هادى و جويرية قاعدة على البحر بعيد عنهم وسرحانة 

منة / وائل مش عرفة بخروج جويرية من المستشفى هتتحسن ولا هتتعب اكتر
 
وائل / حببتى مش عارف احنا بس نحاول نكون جمبها على قد ما نقدر 

مؤيد / انا ممكن اكلم محمد وناخد جويرية كام يوم لحد ما تتحسن 

منة / دة هيكون اخر مكان ممكن جويرية تفكر فية 

موبيل مؤيد بيرن وبيكون محمد 

محمد / انا روحت المستشفى قالولى ان جويرية خرجت 

مؤيد بيقول لمحمد على مكانهم 

وائل / منة روحى اتكلمى معاها شوية 

منة بتروح على جويرية وبتقاعد جمبها 

منة / حببتى هتتعبي خلينا نمشى بقي

جويرية / روحو انتو انا مش هروح البيت دة تانى ابدا انا مرتاحة كدة 

منة بتحاول تتكلم مع جويرية وتهون عليها  و محمد بيوصل  و وائل بيتكلم مع محمد على حالة جويرية و منة بتروح عندهم. 

منة / مفيش فايدة مش عوزة ترجع البيت 

وائل / انا كمان من راى انها تبعد شوية طول ما هى فى نفس الشقة  هتتعب اكتر

مؤيد / انا اقدر اقنعها انها تيجى معانا انا هنام فى الصالة تحت وسريرى كبير وهترتاح اوى هناك 

منة / قولتلك يا مؤيد دة اخر مكان ممكن جويرية تقبل انها تروح 

محمد / خلونى اتكلم معاها 

محمد بيروح يقاعد جمب جويرية بهدوء و جويرية بتبصلو 

جويرية / انت جيت هنا ازاى 

محمد / بالعربية هى مركونة هناك 

جويرية / فاكر اخر مرة كنت فيها على الشاطئ قولتلى اية 

محمد بيفتكر الكلام الى قالو لجويرية 

محمد/ صدقنى انا مش وحشة اوى كدة 

محمد / بعد الى حصل بينا فى الصعيد هناك كنت مفكر انها دى بداية حياة جديدة بينا 

جويرية بتبصلو اوى بحزن 

محمد / والى شفتو بينك وبين طاهر هناك  وجعنى اوى 

جويرية / مش كل حاجة بنشفها بتكون حقيقة 

محمد / وانا مش هطلب منك تبرير للى حصل 

جويرية / وانا مش هبرر الى شفتو 

محمد و جويرية بيبصو لبعض اوى  و منة ومؤيد بيتبعو محمد و جويرية اوى  و وائل رايح فى النوم على الكرسى وباين علية الارهاق اوى من الشغل 

جويرية / موجة 

محمد / نعم 

جويرية / نفسى دلوقتى اكون موجة على شاطئ هادى فى ليل زى دة 

محمد/ الكل قلقان عليكى وخصوصا مؤيد 

جويرية بتبص لمؤيد اوى وهو قاعد بيبصلها ومؤيد بيبتسم لجويرية اوى

جويرية / خلينا نمشى 

محمد بيسند جويرية

جويرية / انا بعرف امشى لوحدى 

ولسة جويرية بتمشى وبتتكعبل و محمد بيضمها بسرعة قبل ما تقع وبيبصو لبعض اوى و مؤيد و منة بيبصو لبعض وبيضحكو اوى  و محمد بيسند جويرية وبيروحو على التربيظة بتاعتهم 

جويرية / خلونى اروح على اى اوتيل مش حبة ارجع البيت دلوقتى 

مؤيد/ تعالى عندنا 

جويرية بتبص لمحمد

جويرية/ لا معلش خلونى برحتى 

محمد / مؤيد بس حابب يطمن عليكى وتكونى قريبة منو 

جويرية بتحط اديها على خد مؤيد بحنية 

مؤيد / وحياتى تعالى معايا ومش هخليكى تحتاجى لاى حاجة ابدا بصى هتنامى فى اوضتي انا اة الاوضة بتطل على البحر كمان ومش هتحسى بوجودى ولا انا ولا محمد ابدا 

محمد / انا هروح الاوتيل انام هناك وانتى خليكى برحتك 

منة / جويرية وحياتى وجودك مع محمد ومؤيد هكون مطمنة عليكى اوى 

مؤيد / الخدمة عندنا ٢٤ ساعة 

جويرية / وانا موفقة 

محمد بيبتسم اوى وبيمشو مع بعض 

منة/ فيين وائل 

وبينسو وائل على التربيظة نايم وبيضحكو اوى و منة بتروح تصحى وائل بسرعة وبيمشو و جويرية بتركب مع محمد ومؤيد 

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات