إبحث عن موضوع

رواية حب الي النهاية الحلقة 14

🌟   الحلقة ال ١٤   🌟 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

جويرية / استنى لازم نتكلم 

محمد / اظن ان مفيش اى حاجة نتكلم فيها انا وانتى 

جويرية / والى حصل بينا دة ملهوش اى حاجة عندك 

محمد / الى حصل انا مش فاكر حاجة حصلت 

جويرية بتبصلو اوى بحزن 

جويرية / يااة للدرجة دى مشاعرى ملهاش اى اساس عندك 

محمد / مشاعر انتى تعرفى اية عن المشاعر الى زيك ميعرفوش اى حاجة اسمها مشااعر خالص واظن الى حصل بينا حاجة بسيطة بالنسبالك ومتعودة عليها

جويرية بتضرب محمد بالقلم 

جويرية/ انت انت احقر انسان شفتو فى حياتى
 
جويرية بتنهار من العياط وبتجرى زى المجنونة فى الشاارع 
 و محمد مصدوم وبيتعصب وبيمسك حجر كبير وبيرمية فى البحر  بعنف وبعصبية و بيرجع البيت ولسة هيدخل الشقة وبيشوف مؤيد بيجرى  علية بسرعة 

مؤيد / محمد خلينا نروح بسرعة 

محمد / نروح فيين مؤيد انا تعبان 

مؤيد / لازم نروح لجويرية بسرعة يلااا 

محمد بيتعصب اوى وبيصرخ على مؤيد 

محمد / انا مش عاوز اسمع اسمها تانى انت فااهم 

مؤيد / بس جويرية 

محمد / انت مبتفهمش مش عاوز اسمع اسمها او اى حااجة عنهاا 

محمد بيطلع على اوضتها وبيدخل الاوضة وبيضرب الكرسى برجلو بعنف وبيخرج البلكونة  وبيحاول يهدى اعصابو وبيفتكر لما جويرية ضربتو بالقلم ودموعها بتنزل وبيشوف مؤيد بيركب تاكسى وبيمشى 

      **********************************

بعد شهرين 

محمد فى المكتب قاعد مع ريم بيشتغلو  وريم قاعدة بتبص لمحمد اوى وهو منتبة للورق الى معااة  و مصطفي بيدخل المكتب 

مصطفي / محمد انا همشى عندى مشوار مهم 

محمد / طب ابعت الفااكس قبل ما تمشى 

مصطفي بيبص للساعة 

ريم / مصطفي رووح انت وانا هبعتو علشان متتاخرش على خطبتك 

مصطفي بيبتسم وبيمشى 

ريم / محمد انت هتفضل كدة على طول مش حاسس باى حاجة حوليك 

محمد / ريم انتى عارفة انى مبحبش الالغاز عوزة تقولى حاجة  قولى على طوول 

ريم / احنا بقلنا قد اية مخطوبين 

محمد بيبصلها اوى 

ريم / من شهرين بالظبط واتخطبنا من غير اى حاجة مجرد دبلتين  وخلاص وقولت مش مهم المهم انك معايا وبس 
انت مش حاسس بوجودى ابدا امتى اخر مرة قولتلى خلينا نخرج  مع بعض لوحدنا 

محمد / ريم انتى عارفة الشغل 

ريم بتبصلو اوى بحزن 

ريم / انا همشى هتيجى معايا ولا عندك شغل 

محمد / لا جاى معاكى يلا خلينا نمشى 

ريم و محمد بيمشو و محمد بيوصلها قدم العمارة بتاعتها 

ريم / اية رايك تطلع نشرب حاجة مع بعض 

محمد / ريم 

ريم / اة اسفة ميصحش تطلع شقتى وانا لوحدى اوكى 

محمد بيبتسم لريم 

ريم / تصبح على خير يا حبيبى 

ريم بتطلع على شقتها و محمد بيطلع على شقتو 

محمد / مؤيد مؤييد 

مؤيد مش فى الشقة محمد مدايق اوى وبيحاول يتصل بية 
وموبيل مؤيد بيرن قدم باب الشقة ومؤيد بيدخل الشقة 

محمد  / طول اليوم بتصل بيك مبتردش لية
 
مؤيد / كنت مشغول طول اليوم وانت رجعت بدرى لية النهاردة 

محمد / وحضرتك مشغول فى اية 

مؤيد / مفيش انا هطلع انام تعباان اوى 

مؤيد بيطلع على اوضته ومحمد مدايق اوى وبيدخل الاوضة 
بيشوف مؤيد بيعيط و محمد بيجرى علية بسرعة 

محمد / مؤيد فى اية مالك مؤيد فيك اية اتكلم 

مؤيد / انا خايف على جويرية اوى 

ومؤيد بيحضن محمد وبيعيط اوى 

مؤيد / انا عارف انك مش بتحب اتكلم عنها ابدا بس
 
ومؤيد بيعيط و محمد بيبص لمؤيد بخوف 

محمد / فى اية جويرية فيها حااجة 

مؤيد / من اليوم الى ماما نوال ماتت فية وهى مبتتكلمش مع حد خالص 

محمد بيتصدم من كلام مؤيد 

محمد / ماما نوال ماتت من امتى ولية مقولتليش لية 

مؤيد / من شهرين لما حاولت اقولك انت اتعصب وقولتلى مش عاوز  تسمع اى حاجة عن جويرية من قريب او من بعيد
 
محمد بيلف فى الاوضة زى المجنون علشان عارف جويرية قد اية بتحب والدتها

محمد / جويرية جويرية 

مؤيد / مبتخرجش من الشقة خالص ولا بتكلم حد انا بروحلها كل يوم  وبفضل واقف قدم الباب اتكلم معايا بس هى مبتردش عليا بس بسمع خطوات رجليها وبسمع صوت عياطها
 
محمد بيسيب اوضة مؤيد وبينزل الصالة تحت ومتعصب اوى وبياخد مفاتيح العربية وبيخرج بسرعة 

      **********************************

محمد بيقف قدم عمارة جويرية و بيبص على شقتها ومش عارف يعمل اية وبيطلع قدم الشقة ومتوتر مش قادر يرن الجرز وبتخرج منة علشان ترمى الزبارة وبتشوف محمد 

منة / محمد 

محمد / منة انا جااى اطمن على جويرية انا لسة عارف بالى حصل انا اسف 

منة / مش بتقبل ان حد يتكلم معااها ولا بتفتح الباب لحد ابدا 

محمد / ازااى يعنى احسن يحصلها حاجة هى 

منة / كل وقت للتانى ببص من شباك المطبخ وساعات بتشوف النور منور  واوقات مطفى وحاولت كتير انا و وائل بس هى رفضة تتكلم مع حد ابدا حتى وائل هو والبواب كانو بيحولو يكسرو الباب هى صرخت وقالت لو حد كسر الباب هترمى نفسها من البلكونة وكلنا خفنا اوى حتى مؤيد بيجى كل يوم من الصبح يقاعد هنا على الباب على امل انها تفتح الباب ويشفها بس للاسف 

محمد بيبص على بااب جويرية وبيخبط على الباب 

محمد / جويرية جويرية 

ومفيش حد بيرد 

منة / متتعبش نفسك مش هتفتح 

محمد قلقان اوى عليها 

محمد / جويرية جويرية جويرية لو مفتحتيش الباب انا هكسر الباب جويرية جويرية 

منة / محمد اهدى احنا مش عارفين حالتها عاملة ازااى دلوقتى 

محمد بيضرب الباب بكتفو وبرجلو بقوة و منة بتتخض اوى 
والباب بيتكسر والشقة ضلمة كلهاا و منة بتدخل وري محمد بسرعة 

محمد / جويرية جويرية 

وبيدخلو اوضة جويرية ومش موجوودة 

منة / جويرية مش هناا 

محمد بيجرى على اوضة نوال بسرعة وبيشوف جويرية نايمة على الارض  وبيجرى عليها بسرعة 

محمد / جويرية جويرية

جويرية بتفتح عنيها بتشوف محمد قدمها
 
جويرية / روح من هنااا 

جويرية بيغما عليها تانى و محمد بيضمها فى حضنو ودموعو بتنزل على خدها

منة / انا كلمت وائل وقالى لازم نجبها المستشفى بسرعة 

محمد بيشيل جويرية بسرعة وبيروح هو و منة المستشفى 
و وائل واقف بكرسى متحرك قدم باب المستشفى ومستنيهم يوصلو وبيوصلو و وائل بياخد جويرية على اوضة الكشف
 بسرعة 

محمدواقف برة هو منة و قلقنين اوى و بعد ساعة ونص من الانتظار وائل بيخرج 

وائل / هى بخيير متقلقوش بس لو كان مرت عليها ساعة كمان كان قلبها وقف من قلة الاكل مكنش الدم بيوصل للقلب بطريقة مستمرة 

منة بتحضن وائل وبتعيط
 
وائل / حببتى اهدى شوية المهم انها بخيير دلوقتى 

منة بتبص وره علشان تشكر محمد  ومحمد مش موجوود وبيكون قاعد على سلم الطوارئ بيعيط  و منة بتروح تقاعد جمبو 

منة / انا اعرف الدموع دى كويس دى دموع عاشق
 
محمد بيمسح دموعو كويس وبيحاول يكون متوازن

      **********************************

فى الصبح محمد واقف قدم اوضة جويرية

محمد/ مؤيد احنا فى المستشفى جويرية بخير متقلقش 

الممرضة بتخرج 

الممرضة / المريضة فاقت وبتتحسن حمدالله على السلامة
 
محمد / ممكن ادخل اطمن عليها 

الممرضة / اة طبعا 

محمد بيدخل و جويرية نايمة على السرير ومغمضة عنيها 

محمد/ حمدالله على السلامة 

جويرية بتفتح عنيها وبتبص لمحمد اوى ودموعها بتنزل 

جويرية / انت اية الى جابك هنا روح من هناا 

محمد / الظاهر انك اتحسنتى دلوقتى حمدالله على سلامتك 

جويرية / روح من هناااا 

والباب بيتفتح وبتدخل ريم الاوضة
 
ريم / جويرية حمدالله على السلامة 

جويرية بتبص لريم اوى ومبتتكلمش 

ريم / ازااى تعرف ان جويرية فى المستشفى يا محمد ومتقوليش  ازااى 

محمد بيروح على الشباك وبيدى ضهرو جويرية و ريم
  و جويرية عنيها علية
 
ريم / انتى مش عارفة انا كنت المدة الى فاتت دى كنت قلقانة  عليكى ازااى كنت كل يوم اتصل بمنة 

جويرية / انا بخيير 

ريم / انا من النهاردة مش هسيبك ابدا ولا انا ولا محمد

محمد / انا لازم امشى 

ريم / استنى يا حبيبى هاجى معاك 

جويرية بتبص لريم اوى باستغراب 

ريم / اة انتى معرفتيش ان انا و محمد اتخطبنا 

ريم بتورى الدبلة لجويرية و جويرية بتبص لمحمد اوى ودموعها بتنزل  و محمد بيهرب بعيونو منها 

محمد / ريم هستنكي برة 

محمد بيخرج من الاوضة
 
ريم / فاكرة اليوم الى حاكتلك فية بحبى لمحمد بعد يومين 
بس لقيتو جاى بيعرض عليا الجواز كنت هطير من الفرح 
كنت حبة اجى اقولك على كل حاجة بس عرفت الى حصل 
لطنط البقاء للة
 
جويرية بتعيط اوى و ريم بتحضنها و مؤيد بيروح على المستشفى وبيشوف محمد واقف قدم اوضة جويرية
 
مؤيد / محمد جويرية هى بخيير صح 

محمد / انا مش كلمتك وقولتلك انها بخيير 

مؤيد / لازم اطمن عليها بنفسى 

ومؤيد بيدخل الاوضة لجويرية 

مؤيد / جويرية 

جويرية بتبص لمؤيد ودموعها بتنزل ومؤيد بيجرى عليها وبيحضنها   وريم بتبعد شوية لمؤيد  و مؤيد بيبوس ايد جويرية 

مؤيد / جويرية انا جمبك ومش هسيبك لوحدك ابدا 

جويرية / انا دلوقتى يتيمة امى كانت امي و ابوي بالنسبالى كانت كل حاجة راحت وسبتنى لوحدى ومليش حد بعدها 

مؤيد / لا متقوليش كدة انا هنا معاكى وجمبك 

ريم بتخرج وبتسبهم لوحدهم شوية 

ريم / جويرية باين عليها تعبانة اوى حتى خست كتيير 

محمد / عيونها راحت منهم اللمعة الى كانت فيهم 

ريم بتبص لمحمد 

محمد / انا هشوف مؤيد لو هيمشى 

محمد بيدخل لجويرية ومؤيد الاوضة ولسة محمد هيتكلم 
مؤيد بيشاور لمحمد على جويرية وبتكون نايمة  و محمد بيتنهد اوى لما بيشفها نايمة بهدوء 

محمد / انا هروح اوصل ريم واروح الشركة خلينى اوصلك 

مؤيد / لا انا مش هسيب جويرية لوحدها انا هفضل معاها هنا 

محمد / لو احتجت حاجة كلمنى 

محمد بيخرج وبيسيب مؤيد مع جويرية وبيقابل منة  و منة بتسلم على ريم و محمد 

منة / انا كنت بجيب شوية حاجات لجويرية هى عاملة اية 

محمد / هتكون احسن هى نايمة دلوقتى ومؤيد معاها 

منة بتروح على اوضة جويرية و محمد بيبص على الاوضة اوى
 
ريم / محمد يلا بينا 

محمد / اة يلا 

      **********************************

محمد و ريم بيمشو و محمد طول الطريق مبيتكلمش

ريم / يعنى من ساعة ماخرجنا من المستشفى وانت مبتتكلمش خالص 

محمد / نعم بتقولى حااجة 

ريم / لا ولا حااجة 

ريم مديقة اوى 

ريم /هتيجى الشركة النهاردة 

محمد / حاسس نفسى تعبان هرتاح شوية وبعدين هروح اجيب مؤيد
 
ريم / اوكى 

محمد / بس لو فى حاجة مهمة فى الشغل كلمينى او خلى مصطفي  يتصرف لو فى اى مشكلة

محمد بيوصل ريم للشركة وبيمشى  وريم بتقف تبص علية وهو ماشى بالعربية بحزن 

      **********************************

محمد بيروح على البيت وبيقاعد قدم  وبيشغل التلفزيون وسرحان وبيفتكر جويرية وباين علية القلق و بيتصل بمؤيد 

مؤيد / اة هى لسة نايمة الدكتور قال انها بقلها فترة منمتش كويس 

محمد / لو حصل اى حاجة كلمنى 

محمد بيطلع على اوضته ومش مرتاح ابدا 

      **********************************

فى الليل

 
وائل قاعد مع منة ومؤيد فى اوضة جويرية 

وائل / منة يلا روحى على البيت كفاية كدة وانت كمان يا مؤيد
 
منة / خلينى عندها علشان لو احتاجت حااجة 

وائل / متنسيش انك حامل ومحتاجة راحة انتى كمان انا هفضل عندها النهاردة وانتى بكرة الصبح تعالى يلا يا مؤيد روح ارتاح شوية
 
مؤيد / لا انا مش هسيب جويرية 

وائل / مؤيد جويرية ممكن تفضل نايمة للصبح روح ارتاح ساعتين وانا النهاردة هكون معاها وانت بكرة كل واحد فينا يوم لحد ما تتحسن وترجع زى الاول واحسن كمان 

مؤيد و منة بيخرجو من عند جويرية وبيقبلو محمد داخل المستشفى

 
محمد / جويرية فيها حااجة 

مؤيد / لا هى لسة نايمة لحد دلوقتى 

منة / وائل عندها وقلنا نروح احنا وهو هيفضل عندها النهاردة 

محمد / مؤيد روح انت على البيت وانا هطمن على جويرية ومش هتاخر 

ومؤيد و منة بيخرجو و منة بتوصل مؤيد بالعربية بتاعتها 

      **********************************

محمد بيروح حسابات المستشفى وبيدفع مصاريف المستشفى 

الاستقبال / بس الدكتور وائل قال ان المريضة دى هتكون على حسابه هو الشخصى 

محمد / لا لو سمحتى اسحبى من البطاقة دى 

والموظفة بتاخد منو بطاقة المصرفية وبتسحب منها الفلوس 
محمد بيروح على اوضة جويرية و وائل واقف فى البلكونة 
 و محمد بيبص لجويرية اوى  و جويرية نايمة زى الملاك
  و وائل بيشوف محمد وبيروح علية 

محمد / حالتها اية دلوقتى 

وائل / مفيش خطر بس لازم نكون حارصين ممكن يحصل اى مضاعفات 

والممرضة بتدخل لوائل 

الممرضة / دكتور مريض اوضة ٨ طالب حضرتك 

وائل / خلى الدكتور ياسر يشوفو 

محمد / روح انت شوف شغلك وانا هفضل معاها شوية 

وائل بيخرج مع الممرضة و محمد بيجيب كرسى وبيقاعد قريب من جويرية  وبيبصلها وهى نايمة وفى هوى بيدخل من البلكونة  شديد وبيخبط الباب بقوة و جويرية بتصرخ وبتتخض 

محمد / جويرية اهدى دة الهوى 

جويرية بتحاول تستوعب بهدوء وبخوف وبتبص على محمد  وبتشوف انها مسكة ايدو وبتبعد عنو بسرعة 

جويرية / انت هنا بتعمل اية 

محمد / اهدى وارتاحى 

جويرية / انا مش عوزة اشوفك روح من هنا رووح من هنااا 

محمد / جويرية اهدى شوية بلاش العصبية انتى تعبانة
 
جويرية / قولتلك روووح من هنااا مش عوزة اشوفك 

جويرية بتصرخ ز محمد بيمسكها من دراعها بعصبية 

محمد / قولتلك اهدى 

جويرية بتتخض منو وبتبصلو اوى وبتعيط

محمد / جويرية انا اسف ممكن بلاش عياط مش حابب اشوفك بتعيطي طب خلاص لو مش عوزة تشوفينى انا همشى 

جويرية / لا استنى متسبنيش لوحدى انا خايفة. 

محمد بيبصلها اوى وبيقاعد قريب منها  و جويرية بتحط دمغها على المخدة وبتبصلو اوى و محمد بيبصلها و جويرية بتغمض عنيها وبتنام وفى هوى بيدخل من البلكونة محمد بيقفل البلكونة وبيروح يقاعد جمب جويرية وشعرها بيجى

 على خدها وبيبعد شعرها عنها بحنية وبيقصد انو يلمس خدها بايدو وبيمسك اديها وهى نايمة وبيسند دماغو على السرير جمب جويرية وهو ماسك اديها وبيغمض عنية

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات