إبحث عن موضوع

رواية حب الي النهاية الحلقة 12

🌟   الحلقة  ١٢   🌟


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

جويرية بتشد طاهر من ايدو وبتخرج على الجنينة  بسرعة 
و محمد واقف فى الشبااك بتاع الاوضة وبيشوف جويرية مسكة ايد طاهر والحزن بيترسم على وشو وخيبة الامل
 
جويرية / طاهر انت ازاى عرفت انى هناا 

طاهر / فضلت اضغط على مؤيد لحد لما قالى على الى حصل وانتى ازااى متقوليليش على الى حصل انتى مش عرفة انك روحى وحببتى وقلبى اكيد كنا شفنا حل مع بعض 

جويرية / طاهر انا 

طاهر  بيلمس خدود جويرية وبيبسها من شفايفها و محمد بيشفهم بيتعصب اوى وبيخبط صانية الاكل بايدو

جويرية بتزق طاهر  / طاهر انت اتجننت قولتلك مبحبش الحاجات دى 

طاهر / اسف بس علشان وحشتينى 

جويرية /  لو سمحت روح من هناا لو سمحت كلها كام يوم 
وهرجع ونتكلم مع بعض 

طاهر / كنت فاكر ان وجودى هنا هيسعدك 

جويرية / طاهر هنا مش زى ما انت فاكر بلاش مشاكل ارجووك 

طاهر / طب خلاص هدى نفسك انا خلاص همشى المهم انى اطمنت عليكى 

طاهر  بيمسك ايد جويرية وبيبسها و جويرية بتدخل على البيت بسرعة وبتطلع على اوضتها وبتدخل الاوضة بتشوف الاكل واقع على الارض والشباك مفتوح وبتبص من الشباك وبتفهم ان محمد شفهم مع بعض 

وبتدايق اوى وبتقاعد على السرير ومش عرفة تعمل اية 
و بتنزل تحت بسرعة وبتدور بعيونها على محمد وبتشوفو واقف مع مصطفي برة مع الرجالة و مصطفي بيشوف جويرية بتبص على محمد 

مصطفي / محمد باين ان جويرية عوزاك 

محمد بيتجاهل كلام مصطفي
 
محمد / المهم خلى كل الطلبيات توصل فى معادها وانا لما ارجع هخلص كل حاجة 

مصطفي / انا خلاص بعت الامر بالشحن متقلقش 

جويرية بتنادى ولد صغير وبتشاور على محمد وفعلا الولد بيروح لمحمد وبينادى علية و محمد بيبص لجويرية اوى 
وبيكمل كلامو مع مصطفى وبتشوف طاهر جاي عليها
 
خديجة / جويرية انتى ازااى تسمحى للضيف انو يمشى فى الوقت دة 

جويرية / مرات عمى هو اصل طاهر  مستعجل 

خديجة / لا عيب فى حقنا يا بنتى ازااى ضيفك انتى وجوزك يجى ويمشى كدة 

طاهر / جوزها 

خديجة/ اة محمد جوز جويرية انت متعرفهوش ولا اية 

جويرية / مرات عمى أسماء بتنادى عليكى روحى انتى وانا ههتم بالضيف 

طاهر بيمسك دراع جويرية 

طاهر / ممكن تفهمينى اية الى بيحصل 

جويرية بتبص حوليها بقلق و محمد بيدخل وبيشوف طاهر ماسك دراع جويرية و بيتجاهل وجدهم 

محمد / أسماء لو سمحتى مياة للرجالة 

وبيخرج تانى بسرعة وباين علية متعصب اوى 

طاهر / هو دة صح انا 

جويرية / هششش انا هشرحلك كل حااجة بس بلييز مش عوزة مشاكل 

جويرية بتشرح لطاهر على كل حاجة 

طاهر / يعنى انا دلوقتى اشكرو ولا اروح اكسر دماغو 

جويرية / هو اية الى تكسر دماغو لو اتعرضت لمحمد 

خديجة / جويرية انتى لسة وقفة قدمى العشاء للضيف يلا 

جويرية / لا طاهر مصمم انو يمشى دلوقتى 

طاهر / لا انا غيرت راى خلينى امشى فى النور احسن بدل الليل 

جويرية بتبص لطاهر بغضب ومش عارفة تتصرف وبتحاول طول الليل توصل لمحمد ومبتعرفش و بتروح على اوضتها
 و بتعيط  اوى و منة بتروح عليها وبتحضنها


      ********************************** 

 

فى الليل 

الكل بيمشى والحريم والرجالة قاعدين فى الساحة فى الهوى 
 وجويرية الوحيدة الى مش موجوودة 

منصور/ يلا كفاية كدة خلونا نرتاح يلا يا حريم بكرة عندكو شغل كتير وكل واحد بيروح على اوضته 

خالد / محمد يا ابنى يلا روح نامو الوقت اتاخر انت تعبت اوى 

محمد / بس عندى مكالمة مهمة 

وخالد بيطبطب على كتف محمد بحب و بيمشى و محمد بيقاعد يفكر 

 و جويرية فى الاوضة و مستنية ان محمد يدخل الاوضة تتكلم معاة 


      ********************************** 

فى الصباح 

جويرية بتفتح عنيها بتشوف الصبح طالع ولسة محمد مش فى الاوضة وبتخرج من الاوضة بسرعة 

أسماء / جويرية انتى لسة بالفستان 

جويرية/ اة اصلى من التعب نمت بية امبارح 

جويرية بتدور بعيونها على محمد 

أسماء / مالك بتدورى على اية 

جويرية/ محمد 

أسماء بتضحك و جويرية بتبصلها باستغراب اوى 

أسماء / انتى متعرفيش ان محمد جوزك سافر فى الليل هو  و مصطفي
 
جويرية / سافر 

أسماء / جويرية حصل مشاكل بنكو 

جويرية مبتردش على أسماء وبتدخل اوضتها بسرعة ومديقة اوى 

جويرية/ انت وعدتنى انك مش هتسبنى فى نص الطريق 

الباب بيخبط و جويرية بتبتسم اوى بتفتكرو محمد وبتفتح الباب بيكون طاهر الا على الباب 

طاهر / صباح الخير قولت اجى اصبح عليكى قبل ما امشى 

جويرية مبتردش علية 

طاهر / جويرية انتى كويسة 

جويرية / اة مفيش حاجة انا كويسة 

طاهر / انا همشى عندى حفلة بكرة مهمة جدا ولما ترجعى كلمينى 

جويرية / اة اوكى 

جويرية بترجع على الاوضة وبتقاعد على السرير وبتبص على 
المخدة الى كان محمد بينام عليها والباب بيخبط و جويرية بتفرح اوى وبتجرى بتفتح الباب وبتكون منة
 
منة / عرفت ان محمد و مصطفي سفرو باليل انتى متكلمتيش معاة زى ما اتفقنا انا وانتى 

جويرية / تق تق

جويرية بتدخل اوضتها وبترمى بجسمها على السرير و منة بتقاعد جمبها 

منة / الزفت طاهر دة لما جة لغبط الدنيا 

جويرية / منة بلييز سبينى لوحدى شوية 

منة / ماشى يا روحى 


      ********************************** 

محمد بيوصل اسكندرية هو و مصطفي 

محمد / مصطفي وصلنى للاوتيل اغير هدومي ونروح الشركة 

مصطفي / انت متاكد انك كويس 

محمد / انت سالتنى السؤال دة كام مرة لحد دلوقتى

مصطفي / خلاص مش هتكلم خالص 

محمد بيوصل الاوتيل وبيطلع على اوضته وبيروح ياخد 
دوش بسرعة وبيغير هدومه وبيروح على الشركة عند ريم 
وبيخبط علي باب المكتب 

ريم / ادخل 

محمد بيدخل 

ريم / محمد حمدالله على السلامة رجعت امتى 

محمد / لسة واصل ها اخبار الشغل اية 

ريم / انت اول ماتوصل كدة شغل على طول تحب تشرب اية
 
محمد / قهوة سادة لو سمحتى 

ريم بتروح تقاعد قدم محمد 

ريم / مصطفي قالى انك كنت مسافر فى شغل ان شاء الله الشغل تمام 

محمد /  كل حاجة فى مكانها الصحيح 

ريم / نعم مش فاهمة 

محمد / لا عادى المهم الطلبية اتشحنت امبارح وخلال ٧ ساعات وهتكون فى المخازن 

ريم / انا وثقة من دة بصراحة الشغل معاك مريح جدا 

محمد / ان شاء الله الشغل مع شركتكو هيكون خطوة لقدم
 
والسكرتيرة بتدخل ومعاها اتنين قهوة 

ريم / انا عزماك على الغداء النهاردة بمناسبة رجوعك 

محمد / اسف بس عندى شغل كتير متاخر 

ريم/ يبقي بكرة على الغداء مفيش اى رفض 

محمد / وانا موافق 

ريم / نرجع للشغل انا وصلى ملف بالمواصفات المطلوبة 

ريم بترجع تقاعد على المكتب وبتجيب الملف وبتراجع الملف 
مع محمد وبيشتغلو مع بعض و مصطفي بيخبط وبيدخل 

مصطفي / انا جبت التصاميم كلها 

وبيشتغلو هم التلاتة لمدة طويلة اوى من غير توقف


      ********************************** 

فى الليل 

جويرية مخرجتش من الاوضة ابدا و أسماء و بثينة و منة وقفين على باب جويرية ومش عرفين يخبطو عليها ولا لاا
 
منة / أسماء خبطى انتى 

أسماء / لا انتى خبطى 

منة / دى صحبتى وانا عرفاها طول ما هى متعصبة مش بتحب تكلم حد

بثينة / طب خلوها تهدى الاول وبعدين نتكلم معاها 

أسماء / لو استنني اكتر من كدة البنت ممكن يحصلها حاجة  

بثينة / طب معرفتوش هى و محمد زعلنين لية 

أسماء / الظاهر كدة من الى اسمو طاهر دة الضيف الى جة بالليل 

وفجاة الباب بيتفتح والتلاتة كل وحدة فيهم بتعمل نفسها 
بتنضف قدم الاوضة
 
جويرية / على فكرة انا كنت سمعاكو 

منة / عوزين نطمن عليكى 

جويرية / انا بخير 

خديجة / يلا يا بنات روحو سعدو زينب علشان تلبس ده اخر 
يوم ليها فى البيت 

وخديجة بتعيط 

أسماء / انتى بتعيطي لية يا امى دى بينا وبنها دقيقتين بس 
يعنى مش هتلحق توحشك 

بثينة / بكرة انتو كلكو هتسفرو وتسبونى فى البيت دة مع فريدة  

منة / اكيد هتيجو تزورونا فى اسكندية وتشوفو جمال الطبيعة هناك

بثينة / نفسى اوى اسافر اسكندرية 

خديجة / انتو لسة هتتكلمو يلا زينب لوحدها فى الاوضة روحو ساعدوها وانتى يا جويرية تعالى معايا 

وخديجة بتاخد جويرية على اوضتها
 
خديجة / انتى اية حكايتك انتى و محمد بقي
 
جويرية / انا و محمد يعنى مش فاهمة 

خديجة / انو يسافر بالسرعة دى وفى الوقت دة يبقي فية حاجة 

جويرية / لابس الشغل عندو شغل كتيير 

خديجة / بصى يا بنتى لازم تحفظى على جوزك وخصوصا 
لو واحد زى محمد دة شاب طيب وجدع وبيحبك انتى مشفتهوش لما وقعتى على الارض وازاى شالك من على

 الارض بخوف دة انا سمعت دقات قلبو من الخوف بس خلى بالك من جوزك انا لازم امشى عندى شغل تحت كتيير ماشى وابقي خبرينا بالخبر الحلو لما ربنا يرزقك بالزرية الصالحة باذن الله 

وخديجة بتخرج وبتسيب جويرية لوحدها 


      ********************************** 

ريم و محمد طول الليل بيشتغلو مع بعض 

ريم / لا انا تعبت انت متعبتش ولا اية 

محمد / بصراحة خلاص تعبت خلينا نكمل بكرة باقى الاوراق دى 

ريم / خلينى اوصلك معايا 

محمد / خلينا نمشى 

محمد بيخرج مع ريم من الشركة وبيركب العربية مع ريم 

ريم / انت ازااى تعيش فى اوتيل 

محمد / وانا كمان مش مرتاح بفكر اشوف شقة صغيرة هنا فى المكان 

ريم / سبلى المهمة دى عندى فى اقرب وقت هتكون الشقة عندك 

محمد / بس متتعبيش نفسك 

ريم / ممكن تخلينى اتعب نفسى ماشى

محمد / تصبحى على خيير 

ريم بتبتسم لمحمد و محمد بيدخل الاوتيل وبيشوف مؤيد 
قاعد فى الرسبشن 

محمد/ مؤيد 

مؤيد باين علية مدايق وبيبص لمحمد اوى 

مؤيد / عرفت انك رجعت النهاردة الصبح وانك جيت على الاوتيل وقولت اجى اطمن عليك وملقتكش هنا 

محمد / وانت قاعد هنا من وقتها 

مؤيد / مدام انت كويس خلاص انا همشى 

محمد / مؤيد استنى 

مؤيد / الظاهر انك خلاص مصدقت خلصت منى وسبتنى 

محمد / مؤيد انت عارف انا بحبك قد اية بس انا تعبان شوية
 
مؤيد / اسيبك ترتاح 

ومؤيد بيمشى وبيسيب محمد و محمد بيتعصب اوى


      ********************************** 

فى الصباح

 جويرية بترجع مع منة و وائل البيت وبتدخل شقتها وبتشوف والدتها  على سجادة الصلاة وبتروح عليها
 وبتبوس اديها 

جويرية / امى سمحينى 

نوال بتبص لجويرية اوى وبتحضنها اوى وبتعيط

نوال / مفيش ام بتزعل من بنتها ابدا 

ومؤيد بيخرج من الاوضة وبيشفهم وبيقف مكانو بيبصلهم اوى و جويرية بتشوفو ومبتتكلمش معاة ومؤيد بيسبهم وبيدخل الاوضة ومدايق 

نوال / بنتى عمرها ماكرهت حد علشان حد تانى انا مش هقولك اقبليه على طول بس بجد حرام الولد وحيد وبيكون اخوكى كل حلمو انو يعيش وسط ناس بتحبو ويحس بالامان معاهم 

جويرية بتبوس امها من جبنها وبتروح على أوضة مؤيد 
و بتخبط و مؤيد بيمسح دموعو بسرعة 


      ********************************** 

جويرية بتدخل الاوضة وبتشوف ان مؤيد بيجهز شنطتو 

جويرية / بتعمل اية 

مؤيد / انتى خلاص رجعتى بيتهيقلى انى مليش مكان هنا 

جويرية بتبص لمؤيد اوى وبتشوف دموعو بتنزل وبتروح علية وبتحضنو ومؤيد بيحضنها اوى وبيعيط اوى 

جويرية / انا عارفة ان الى عملو بابا ملكش زمب فية انا حتى لسة بقولو بابا بس انت اخويا انا عرفة ان اخدت وقت لحد ما تقبلتك فى حياتى بس يعنى ميين يصدق ان انا ليا اخ عندو ١٤ سنة شاب وسيم 

مؤيد / ١٥ سنة 

جويرية بتضحك 

جويرية / ١٥ سنة متزعلش ووسيم كمان 

مؤيد و جويرية بيضحكو وبيحضنو بعض اوى 

جويرية / انت هتفضل هنا معانا ومش هتبعد عنى ابدا ومش هسيبك تسافر

مؤيد / لو قصدك على محمد متقلقيش هو مش حببنى فى حياتو 

جويرية / لا مستحيل محمد بيحبك اكيد هو محتاج ليك 
زى ما انا محتاجة ليك 


      ********************************** 

محمد بيروح الشركة و ريم مش فى المكتب وبيروح على 
الاوراق وبيقاعد بيكمل الشغل وبعد شوية ريم بتوصل وبتروح على المكتب وبتشوف محمد قاعد
 
ريم / اتاخرت عليك 

محمد / لا انا ابدا معلش دخلت مكتبك وانتى مش موجوودة
 
ريم / لا ابدا انت تدخل المكتب فى اى وقت 

محمد / شوفى المركة دى نزلة السوق من كام شهر 

ريم / ممكن توقف الشغل وتتفضل معايا 

محمد / هنروح فيين 

ريم / عندى ليك مفاجاة يلا 

محمد / بس عندنا شغل كتير خليها وقت تانى 

ريم / لاااا حالا 

محمد و ريم بيخرجو من الشركة وبيركبو عربية ريم وبيروحو على عمارة كبيرة قريبة من الشط 

محمد / احنا جينا هنا لية 

ريم / انت مش قولتلى انك محتاج شقة وانك زهقت من الاوتيل 

محمد / اة فعلا 

ريم / اتفضل والمفاتيح اهى ولو عجبتك ممكن نمضي العقد حالا وتستلمها

محمد / ازاى بالسرعة دى 

ريم / انت ناسى انى بنت وزير ولا اية 

ريم بتضحك وبتنزل هى و محمد من العربية وبيركبو الاسنسير وبيطلو على الشقة وبيدخلو 

ريم / هى صغيرة شوية بس هادية وجميلة اوى 

الشقة بدورين وفى سلم داخلى حلزونى من الحديد المزغرف 
 و محمد بيبص من الشباك بيشوف البحر 

ريم / فى فوق اوضتين نوم والحمامات داخلية فى الاوضة 
وتحت الصالة وفى مطبخ وحمام 

محمد / الشقة حلوة جدا بس انتى باين عليكى تعرفى الشقة جدا 

ريم / لو عجبتك ومضيت العقد هنكون جيران انا وانت 
انا ساكنة فى العمارة الى جمبك 

محمد / عجبتنى جدا خلينا نشوف الاوض
 
محمد بيشوف الاوض وبيروح مع ريم بيمضى العقد وبيستلم الشقة

ريم / مبرووك 

محمد/ خلينى اروح لمؤيد افرحو 

ريم / خلينى اوصلك 

محمد / لا انا هاخد تاكسى شكرا كفاية الى عملتية معايا 

ريم / انا معملتش حاجة احنا اصدقاء يلا تعالة اركب 

      **********************************

محمد بيركب مع ريم العربية وبيروحو على بيت جويرية ولسة بينزلو من العربية بيشوفو مؤيد و جويرية دخلين العمارة وبيضحكو مع بعض 

محمد / مؤيد 

ومؤيد بيبص لمحمد بحزن و جويرية بتبص لمحمد اوى وبتبتسم 

ريم / جويرية رجعتى امتى 

جويرية /  النهاردة الصبح 

محمد / مؤيد تعالة معايا عوزك 

مؤيد بيبص لجويرية و جويرية بتبتسم لمؤيد وبتشاورلو انو يروح معااة و جويرية حزينة اوى انو حتى مسلمش عليها ولا كلمها ولا كلمة 

ريم / جويرية هكلمك النهاردة خلينا نتقابل 

جويرية / اوكى 

محمد /ريم انا تعبتك معايا 

ريم/ لا ولا يهمك انا هروح الشركة وهبعتلك عربية
 
ريم  بتمشى و جويرية وقفة بتبص على محمد و محمد بيوقف تاكسى و جويرية بتروح على محمد قبل ما يركب العربية 

جويرية / محمد لازم نتكلم 

محمد / اة اوكى بس وقت تانى عندى شغل مهم بعد ازنك 

جويرية بتزعل اوى و محمد ومؤيد بيمشو بالتاكسى

وردة  ✍️

ليست هناك تعليقات