إبحث عن موضوع

رواية ادم و حواء الحلقه الرابعه

🍎   الحلقة     ٤   🍎

🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎

ام زياد / انا جاهزة يا حبيبى يلا خلينا نروح
 
وام زياد بتسند على ايد زياد وبيخدها على المطاار 
وبيقاعدو فى الكفترية

ام زياد / انا لحد لما المس ارض بلدى مش هرتاح

زياد / لو اعرف ان سفرك لمصر هيخليكى سعيدة اوى كدة 
كنت اختك من زمان

ام زياد/ ياحبيبى انا عارفة انك مشغوول ومش عوزة اعطلك اكتر

زياد / انتى ولينا اهم حاجة عندى فى الدنيا وكمان احنا عندنا مصنع فى مصر وانا جيت مصر اكتر من مرة

ام زياد / الى كتبو ربنا هو الى هيكون يا حبيبى

شمس نايمة فى اوضتها والموبيل بيرن وبتجرى علية بسرعة
 
شمس / الو

محمد / صباح السعادة

شمس / صباح النور

محمد / يلا انزلى

زياد / انزل فيين

محمد /انا تحت خلينا نفطر مع بعض اتا وانتى

شمس / تحت

 و بتبص من شباك اوضتها وبتشوف محمد قاعد على العربية وبيشاورلها

شمس / انت مجنون اية الى جابك هنا

محمد / وحشتينى فقلت اجى نفطر مع بعض

شمس / ثوانى  وانزل

محمد /انزلى زى ما انتى كدة انتى حلوة فى اى حااجة

شمس / لاياشيخ

محمد / اومااال

شمس بتقفل مع محمد وبتجرى على الدولاب بسرعة وبتطلع هدومها

ابتسام / شمس ريحة فيين بدرى كدة

شمس / مفيش ريهام نفسها تاكل فطير هروح انا وهى

ابتسام / ماشى يا حببتى هاتى فطير معاكى وانتى جااية 
خلى بالك من نفسك

شمس بتبوس ابتسام و بتغير بسرعة وبتنزل لمحمد وبيمشو 
مع بعض ومحمد بيمسك ايد شمس وهم ماشيين وشمس بتبتسم وبيشبكو اديهم فى ايد بعض وبيمشو

.
            **********************************

زياد ووالدتو بيوصلو على مصر وسعاد مبسوطة اوى 
 و زياد بيضمها

زياد / انا حجزتلك فى فندق هيعجبك جدا

سعاد / لا انا عوزة اروح شقة اهلى هى موجودة لحد دلوقتى

زياد/ بس يا امى

ام زياد / وحشتنى اوى خلينا نروح

زياد / بس هى مقفولة من اكتر من عشرين سنة اكيد محتاجة تنضيف

ام زياد / انا هتصرف خلينا نروح يا ابنى

زياد / وانا من امتى رفضت ليكى طلب ياغالية خلينا نرووح

وبيخرجو من المطار وفى واحد بيروح عليهم وبياخد منهم عربية الشنط بسرعة

السائق / اهلا يا بشمهندس نورت مصر اهلا اتفضل اتفضل

وبيركبو العربية ووالدت زياد بتتفرج من شباك العربية

ام زياد / كل حااجة اتغيرت اوى حتى وشوشة الناس متغيرة
 
زياد بيبتسم اوى لامو

زياد / انتى اخر مرة كنتى هنا من عشرين سنة وكان عندى خمس سنين تقريبا

ام زياد / ٦ سنين وكانت لينا لسة سنة وحدة

وبيوصلو قدم عمارة

زياد/ متاكدة ان دة العنوان يا غالية

ام زياد مبتردش علية وبتنزل من العربية وبتبص للشارع والمنطقة ودموعها بتنزل

زياد / امى

ام زياد / حسيت للحظة انى لسة ١٧ سنة لما ابوك اتجوزنى واخدنى معاة كنت عيط ومكنتش عوزة اسيب اهلى واسافر معااة

زياد / امى الغالية ربنا يخليكى ليا

وهما وقفين بيبصو على العمارة و شمس بتجرى بسرعة علشان اتاخرت على ابتسام وبتخبط فى ام زياد

زياد / في ايه انتي غبية

شمس /  انت قولت غبية صح

ام زياد / لا ياحببتى هو ميقصدش

زياد / لا اقصد فى حد بيمشى كدة مش تشوفى قدمك

ام زياد / يا ابنى خلاص خلاص يا حببتى

شمس / لو مكنتش طولت لسانك انا كنت هقف علشان اعتزر 
بس انت متستهلش الاعتزار بس طنط انا اسفة يا حصلك حاجة

وام زياد بتلمس خد شمس بحنية و شمس قلبها بيدق اوى وبتبعد عن ام زياد بسرعة وبتجرى على فوق

زياد / اية المجنونة دى

وسعاد  بتضحك وبتطلع مع زياد والسائق بيطلع معاهم بالشنط  و سعاد بتقف قدم باب علية تراب كتيير

زياد / هى دى الشقة

سعاد /بتطلع مفتاح من شنطتها ولسة هتفتح الباب بتبص 
على الباب الشقة الى جمبها وبتروح عليها

زياد / امى ريحة فين انتى مش عارفة الشقة يعنى

وسعاد بترن الجرز وابتسام بتفتح الباب

ابتسام / اهلا وسهلا حضرتك عوزة ميين

سعاد / ابتسام

ابتسام / اة انا اتفضلى

وسعاد و زياد بيدخلو وابتسام بتشوف معاهم شنط سفر 
 و شمس بتخرج من المطبخ

شمس / ابتسام شوفى انا عرفت اسخن الفطااير من غير ما تتحرق

شمس بتبص لسعاد و زياد

شمس / يعنى انتو جيين تشتكونى لاختى يعنى

سعاد / انتى شمس

مريم بتخرج من اوضتها

مريم / ابتساام فيين الملف الى كان على السرير

مريم بتبص لسعاد و زياد باستغراب وبتشاور لابتسام ميبن دول

سعاد / انتى مريم

ابتسام / انتى تعرفينا منين

سعاد بتشوف صورة فايزة والدت شمس على الحيطة وبتروح عليها وبتشوف صورتها هى واختها وهم صغيرين

مريم / انتى بتشبهى اخت ماما الى فى الصورة

سعاد بتلمس صورة اختها ودموعها بتنزل

ابتسام / خالتى سعااد

سعاد بتبصلها وبتمسح دموعها وبتفتح درعها لابتسام وبتحضنها اوى

ابتسام / شمس مريم دى خالتنا سعاد اخت ماما ماما حاكتلنا عنها كتيير

مريم و شمس بيروحو يحضنوها اوى وسعاد بتعيط

شمس / انا اسفة على الى حصل والله انا بس

سعاد / لا يا حببتى ولا يهمك

شمس / انتى لما لمستينى حسيت باحساس غريب وكانة انى هى الى لمستنى

والباب بيخبط بقوة و مريم بتفتح الباب

احمد / يعنى عملتى الى فى دماغك يا مريم

مريم / بابا اهدى انا

احمد / انا مش هسكت ابدا ومش هخليكى تخطى خطوة واحدة فى اى محكمة

مريم / مش هتقدر تعمل حااجة

واحمد بيرفع ايدو علشان يضربها و شمس بتجرى علية وبتقف قدم مريم علشان تاخد الضربة عنها و زياد بيمسك ايد احمد  و شمس مغمضة عنيها وكانت منتظرة الضربة وبتفتح عنيها بتشوف زياد ماسك ايد ابوها فى الهوى

احمد / انت ميين ابعد ايدك عنى

ابتسام / لو سمحت يابابا ممكن تهدى شوية

احمد بيبعد ايد زياد بعنف عنو وبيبص لسعاد

سعاد / احمد ازيك

احمد / سعاد

وبيقاعدو كلهم

سعاد / يعنى اتزوجت

احمد / ومش حرام ولا عيب

سعاد / لاطبعا من حقك انك تتجوز طبعا بس مش من حققك انك تضرب بنت من البنات

احمد / انتى نسيتى انهم بناتى ولا اية

زياد / ما هو علشان بناتك مش لازم تعمل كدة وخصوصا انهم بنات يعنى ضعاف

شمس/ ميين قالك انتا ضعاف البنت عمرها ما كانت ضعيفة

سعاد بتبص لشمس باعجاب

احمد / مريم من بكرة هتسيبى الشغل فى مكتب سعد وهترجعى المكتب

مريم / لااا يابابا

احمد بيتعصب اوى

احمد / عجبك ان الناش بتتكلم علينا انا وانتى وبيستغلو 
الخلاف الى بينا

مريم /بابا انا اخترت طريقى وهمشى فية

احمد / بس الطريق دة هيكون كلو شووك والكلام ليكو انتو الاتنين كمان شوفى ميين يا شمس هيدفعلك مصريف المعهد وانتى يا ست ابتسام شوفى ميين هيقف معاكى اليوم الى بتنتظرو كل بنت

واحمد متعصب وبيخرج من الشقة وبيخبط الباب ورى 
وبيعم المكان سكوت تاام  و ابتسام بتكسر السكوت دة

ابتسام / خالتو الفطار جااهز خلينا نفطر مع بعض

مريم / ثوانى اجيب اطباق تانى

مريم بتروح على المطبخ وبيروحو كلهم على السفرة وبيفطرو

مريم / خلتو احنا اسفين انك اتطريتى تشوفى الى حصل

سعاد/ انا مش عوزاكو تقلقو ابدا انا معااكو وجمبكو

زياد / امى انا لازم امشى عندى اجتماع مهم

سعاد / انت لسة متعرفتش على البنات

زياد / لسة قدمنا وقت خلينى اوديكى الشقة

ابتسام / الشقة مقفولة من زمان وملينا تراب اكيد خليكي معانا وانا  هتصل بالبواب بيعت مراتو تنضفها

سعاد / روح انت ياحبيبى انا هفضل مع البنات هنااا

زياد بيمشى

شمس / انا مش عارفة انتى طيبة اوى بس باين على ابنك دة

ابتسام بتضرب شمس فى جمبها

سعاد / لما تعرفية كويس هتحبية

شمس / وانا مالى بية

مريم / شمس خلاص

سعاد / زى امك الى فى قلبك على لسانك على طول

وبيضحكو اوى

سعاد / انتى مخطوبة يا ابتسام

ابتسام / انا مكتوب كتابى وكنت هتجوز بس قبل الفرح بيومين ماما تعبت واجلنا كل حااجة

سعاد / الله يرحمها

شمس بتبص لسعاد اوى ومبتسمة

سعاد /  وانتى يا مريم

مريم /لااا انا اتجوزت المحااماة

سعاد / مش يمكن تشوفى شااب كويس وطيب ومحترم ويعجبك

مريم / النوع دة مبقاش موجوود ابدا

سعاد / لا موجوود

سعاد بتبص لشمس

شمس / ممكن اجى اقاعد جمبك

سعاد / تعالى

شمس بتروح تقاهد جمب سعاد وسعاد بتحضنها اوى

شمس / يحتك زي ريحة امى

سعاد / ريحة القرنفل

شمس / فعلا انتى عرفتى ازااى

سعاد بتضحك اوى

سعاد / فى مرة كنت انا وفايزة بنلعب تحت احنا و ولاد الحارة كنا بنلعب استغماية وكانت امك هى الى بتدور عليا وفى كل مرة كانت بتقدر تجبنى بسرعة جدا وكنت بتعصب ازااى بتقدر تلقينى بالسرعة دى بعد ما تعبنا وطلعنا وبتغير هدومنا لقتها حطالى عود قرنفل فى فستان علشان تقدر تشم رحتو وتلقينى وساعتها حصلت خنااقة بيناا انا وهى من وقتها وانا وهي بنحب ريحتو

وبيضحكو كلهم اوى

شمس / امى كانت ذكية اوى

سعاد / اااة فعلااا كان صوتها جمييل

ابتسام / شمس كمان صوتها حلو وبتدرس فى معهد الموسيقى

سعاد / ماشاء الله مشاء الله انتى تعرفى ان امك كان نفسها تدرس موسيقى بس والدى مكنش موافق وجوزنى انا وامكو واحنا لسة صغيرين وانا سافرت مع جوزى السعودية وامكم اتحوزت احمد بعد ما اتجوزت بسنة واحدة

مريم / وانتى منزلتيش مصر خالص

سعاد / لا نزلت كانت شمس لسة مولودة وكانت صغيرة اوى وجميلة

ابتسام / ولسة صغيرة زى ماهى مبتكبرش ابدا

موبيل مريم بيرن

مريم / الو مين معايا

هاني / مريم انتى لزم تيجى حالا

مريم / هاني فى اية

هاني/جيجي موجودة فى الحفلة ومعااها رجاالة وانا بعت اجيب ناس كمان

مريم / هاني اوعة تعمل حااجة استنني انا جااية ابعتلى الموقع متعملش اى حااجة لحد ما اوصل

سعاد / فى اية يا بنتى

مريم / معلشى يا خلتو انا لازم امشى وموكل عندى عندو مشكلة

سعاد / بس انتى هتخرجي وكمان في مشكلة 

ابتسام / متخفيش ياخالتو مريم متعودة على كدة متقلقيش
 
مريم بتجيب شنطتها بسرعة وبتمشى

.
            **********************************

مريم بتروح لهاني على الحفلة بتعتو وبتسال على اوضته وبتروح على  الاوضة الخاصة بتعتو وبيكون هاني معاة حوالى ٨ رجالة من الامن بودى جارد يذ

هاني / انا عوزكو تكسرو عضمهم واحد واحد

مريم / لا انت بتعمل اية مفيش حد يقرب منهم

هاني / اسمعو كلامى انا

مريم / لو منفذتش كلامى اعتبر انى منسحبة من القضية

والباب بيخبط

هاني / ادخل

وبتدخل جيجي الاوضة ومبتسمة اوى

ابتسام / انا جيت اباركلك بمناسبة الحفل

هاني كان هيهجم عليها ومتعصب  و مريم بتمسك ايدو وبتوقفو

جيجي / انا هخليك تندم على كل حاجة عملتها فيااا سلام 
وموفق فى حفلتك

 و جيجي بتمشى

هاني / عجبك كدة هى جااية علشان تعصبنى

مريم / فعلا هى جااية علشان تعصبك وبدل ما تكون قضية وحدة هتكون قضيتين

هاني / يعنى عوزانى اسكت على كل دة دة غير كل يوم تطلع فى البرامج وتسوء سمعتى

شمس / ممكن تمشى الى وقفين دول وخلينا نتكلم بهدوء

هاني بيمشى البودى جاارد الى وقفين  و الباب بيخبط وبتدخل بنت

 
البنت / استاذ هاني لازم تطلع على المسرح تانى حالا الناس هيكسرو المسرح

هاني / استنيني هنا

مريم / لا ياشيخ انا معنديش وقت المحكمة كمان يومين 
ولحد دلوقتى حضرتك مش فاضى

هاني / اعمل اية يعنى استني مش هتاخر

هاني بيظبط شكلو فى المرايا و هدومه وبيمشى

مريم / ياربى انا اية الى وقعنى فى المصيبة دة

مريم بتقاعد فى اوضة هاني وبتتفرج على الصور بتعتو الى 
فى كل مكان

مريم / فرحان بشكلك اوى ابو شكلك

وبتفضل تتريق عليه و بعد شوية بيدخل

هاني / انا تحت امرك

مريم / خلينا نروح مكان هادى نتكلم براحتنا

هاني / هنخرج من الباب الخلفى

مريم / لية

هاني / انتى عوزة البنات يكلونى ولا اية

مريم بتبصلو بقرف اوى وبتمشى و هاني بيضحك عليها 
وبيخرج من الباب الخلفى وبيتفاحا ان فى بنات وشباب وبنات وقفين حولين العربية وعوزين يتحورو معاة وبيهجمو علية وبيخبطو مريم و  مريم بتقع و هاني بيصرخ عليهم

 ويبعدهم بسرعة وبيشد مريم وبيمسكها من خصرها فى حضنو و مريم بتمسك فى هاني اوى وبتصرخ والامن بيجرى عليهم وبيبعدو الجمهور عنهم بسرعة و هاني بياخد مريم على العربية وبيمشو بسرعة  و مريم مسكة درعها

هاني / فيكى حااجة

مريم / ابعد عنى انت وجمهورك الاغبية دوول

هاني بيضحك اوى

مريم / بتضحك انا الى غلطانة انى جيتلك اصلا

هاني / بجد اسف بس هم علشان بيحبونى بس

مريم / بيحبوك

.
            *********************************

زياد فى المكتب فى اجتماع

زياد / كفاية كدة الوقت اتاخر

مدير المبيعات / يابش مهندس كنت عاوز اتكلم مع حضرتك
 
زياد / اتفضل على مكتى

وبيروحو على المكتب

مدير المبيعات / حضرتك من شهر بعت فاكس بتطلب فية 
جميع المبيعات بتاعت السنة الا فاتت

وبيتكلمو فى الشغل

.
            **********************************

هاني و مريم بيروحو على كافية وبيقاعدو مع بعض

مريم / اتفضل احكيلى بالتفصيل اية الى حصل يوم الحادثة دة

هاني / انا كنت فى عيد ميلاد واحد صديقى واتعرفت عليها هناك وبعد اسبوع عزمتها على يومين فى شرم الشيخ 
ونزلت فى اوضة وهى فى اوضة وبليل فى الحفلة كانت زى القمر صااروخ وكانت متسهلة جدا معايا يعنى حركات لمساات همسسات

مريم / هاااا كمل

هاني / ياسيتى عزمتها على اوضتي نشرب كاسين مع بعض 
ووفقت وبعد الحفلة اتصلت بيا وقالتلى انى اروحلها اوضتها ورحتلها الاوضة بتاعتها وكانت لبسة بيبى دوول اسود ااااوف اااوف

مريم قاعدة متوترة اوى ومكسوفة

هاني / وكانت زى القطط البرية ورحت عليها وبستها من شفايفها

مريم / بس خلاص مش بالتفصيل اوى

هاني بيضحك

هاني / ياسيتى شربنا واتبسطنا وفجاة لقتها بتصرخ وفى ثوانى لقيت البوليس فوق دماغى

هاني / انت يعنى اتهببت معاها

هاني / اتهببت هههههة اة اتهببت

مريم / لو هتضحك كتير انا همشى حسن

هاني / خلاص انا اسف اة عملت علاقة معاها بس بارادتها هى

مريم / فى اى حاجة تانية نسيت تقلهالى

هاني / لا ابدا هو دة كل الى حصل

مريم / خلاص اوكى اناهشوف هعمل اية وهكلمك

مريم بتبص للساعة

مريم / انا اتاخرت لازم امشى

مريم / خلينى اوصلك انتى سبتى عربيتك هناك

مريم / لا شكرا هاخد تاكسى

هاني / تاكسى دلوقتى فيين يلا هوصلك

هاني مريم بيخرجو من الكافية وبيوصلها على البيت

.
            **********************************

.

شمس فى اوضتها بتتكلم مع محمد

شمس / متتخيلش يامحمد من الوقت الى خالتو جت عندنا فية قد اية انا حاسة بالامان

محمد / المهم انك مبسوطة وبس

شمس / اة مبسوطة وطيبة اوى كمان
 
شمس بتشوف خالتها وقفة وره وبتسمعها

شمس / انا هقفل دلوقتى سلام

سعاد بتروح على شمس وبتحضنها اوى  و ابتسام بتدخل عليهم

ابتسام / خالتو مرات البوات سابت المفاتيح وبتقول ان الشقة محتاجة شغل تانى وهتكمل بكرة

سعاد /طب ماشى هتصل بزياد يحجزلنا فندق

ابتسام /  ازاى يعنى يا خالتو الشقة هنا كبيرة وانا هروح انام فى مع مريم وانتو ممكن تنامو فى اوضتي
 
سعاد / بس ياحبيبتي انا مش عوزة الغبطلكو نظمكو

شمس / لا بالعكس احنا هنكون مبسوطين اوى

ابتسام / هروح اوضبلكو الاوضة
 
وابتسام بتخرج

شمس / خالتو ممكن اطلب منك طلب

سعاد / طبعا يا حببتى

شمس / ممكن تنامى معايا متخفيش انا مش بعمل اصوات وانا نايمة خالص

سعاد بتحضن شمس اوى و بتروح على سرير شمس وبتقاعد علية

سعاد / تعالى بسرعة مستنية اية يلا

شمس بتجرى عليها زي الطفلة الصغيرة و شمس فى حضنها وسعاد بتملس على شعرها بحنية و الباب بيخبط وبيكون زياد

زياد / اسف على الازعاج بس امى

مريم / اتفضل ادخل

زياد بيدخل و مريم بتروح على اوضة شمس

مريم / خالتو زياد برة عاوز حضرتك

سعاد بتتسحب من جمب شمس وهى نايمة وبتخرج لزياد

سعاد / اتاخرت لية يا حبيبى

زياد بيبوس رسها

زياد /  كيفك يالغالية

سعاد / باين عليك تعبان اوى من الشغل

زياد / لو الشقة جاهزة خلينا نروح تعبان عاوز ارتاح

مريم وابتسام لبسين بيجامات النوم وبيحطو السفرة

ابتسام / انتو هتنامو هنا معانا النهردة الشقة لسة مخلصتش

زياد بيغض النظر عنهم

زياد / بس ميصحش انتو بنات

مريم / لاياشيخ خايف مننا يعنى

وبيضحكو اوى

 سعاد / دول ولاد خالتك ياحبيبى

شمس بتخرج من الاوضة ولبسة هدوم النوم بيجامة قصيرة   وبتروح على سعاد

شمس / روحتى فيين انتى وعدتينى انك هتنامى جمبى

سعاد / حببتى انا بحسبك نمتى خلاص  

ابتسام / يلا تعالو العشاء جاهر

زياد / لا شكرا

مريم /خالتو رفضت انها تاكل لحد ما انت تيجى

زياد / لية يا امى

ابتسام / يلااا الاكل هيبرد

وبيروحو على السفرة

سعاد / شمس يابنتى تعالى يلا علشان تاكلى

شمس بتروح على زياد

شمس / ممكن تسبنى انا اقاعد جمب خالتو

زياد بيبصلها اوى

شمس / اية انت بتاكل جمبها بقالك ٢٦ سنة مش كفاية

سعاد بتضحك اوى عليها

زياد / دي امى

شمس / وخالتى كمان

سعاد / زياد خليها ياحبيبى تقاعد

زياد بينقل مكانو و  شمس بتقاعد جمب سعاد و بعد العشاء الكل بيروح ينام

.
            **********************************

فى الليل

 شمس بتقلق و بتشوف خالتها مش نايمة جمبها وبتبص فى الاوضة بتشفها وقعة على الارض

شمس / خاالتو خالتو

وسعاد مبتتكلمش و  شمس بتصرخ لما بتشوف فى دم خارج 
من بوقهها
 
شمس/ ماامااماماااا

شمس بتفتكر امها كانت فى نفس الموقف  و ابتسام بتجرى على اوضة شمس بسرعة وبعدها زياد وبيشوفو سعاد وقعة على الأرض و  شمس بتعيط
 
زياد / امى امى اتصلى بالاسعاف بسرعة

وابتسام بتجرى على موبيل شمس وبتكلم الاسعاف  و شمس قاعدة جمبها وجسمها بيترعش من الخوف وعنيها على سعاد

زياد / امى فتحى عيونك امى

زياد بيلفت نظرو شمس الا  بتمسك دراع زياد اوى

شمس / الله يخليك متخلهاش تموت

زياد دموعو بتنزل وبيبعد شمس عنو وبيشيل امو وبينيمها 
على السرير  و بعد شوية بينقلوها على المستشفى وكلهم عندها منتظرين قدم  الاوضة و  شمس بتعيط اوى وابتسام بتخدها فى حضنها وبتهديها شوية وبيخرج الدكتور و زياد بيروح علية

الدكتور / ممكن حد يجبلى كل التحليل الى عملتها اخر فترة
 
زياد / بس امى مبتشكيش من حاجة دى اول مرة يحصلها كدة

ابتسام / دة سرطان الامعاء

زياد بيبص لابتسام بصدمة

الدكتور / وفى حالتة الاخيرة كمان ازاى انت ابنها ومتعرفش اى حاجة محتاج التحليل بتاعتها يعنى بلاش نضيع وقت

مريم / انا شفت ملف فى تحليل فى شنطتها انا هروح اجيبو

مريم  بتمشى بسرعة و زياد واقف بصدمة

الدكتور / هى كويسة دوقتى وممكن تشوفوها

زياد مبيدخلش و  شمس وابسام بيدخلو و زياد بيفتكر لحظات كانت بتخبى عنو حاجات بس مكنش بيهتم وفى مرة شاف دم خارج من مناخرها وقالتلو انها اتخبططت وقلها يروحو للدكتور بس هى رفضت وعلشان كدة لينا مكنتش عوزة تسيب امها وتسافر لجوزها

سعاد / زياد عرف

شمس / انتى ازااى تخبى علينا حاجة زى دى

زياد بيدخل  وبيبص لامو

سعاد / زياد

ابتسام / شمس تعالى معايا

شمس وابتسام بيخرجو و زياد بيروح على امو وبينهار من العياط فى حضنها

زياد / ازااى قدرتى تخبى عنى ازااى
 
سعاد / المرض دة هو الى اخد كل عيلتى حتى اختر فايزة 
مقدرتش تهرب منو وانا كنت اكتر واحدة عارفه قد اية الى حولين المريض بيعانو اكتر من المريض مكنتش عوزة قلبك ينقهر عليا

زياد / انا هخدك ونسافر  تتعلجى برة البلد

سعاد / لااا مفيش فايدة صدقنى يا ابنى مفيش فايدة

زياد / عوزة تموتى وتسبينى انا مش هسمحلك

زياد بيصرخ بقوة  و سعاد بتعيط وبتمسك ايد زياد  وبتبسها
 
سعاد / انا عارفة انى مش هعيش كتير خلينى اشوفكو قدمي اكتر وقت ممكن خلينى لو مت اموت مرتااحة

زياد بيعيط اوى وبيحضن امو اوى  و مريم بتجيب كل التحاليل والاشاعات للدكتور و زياد قاعد مع الدكتور فى مكتبو

مريم / مفيش اى امل يا دكتور

الدكتور / للاسف مفيش اى حااجة نقدر نعملها غير المسكنات
 
زياد / ازااى يعنى امال انت دكتور ازااى

مريم / انا لقيت العلبة دى فى شنطتها

الدكتور / فعلا دة العلاج المناسب لحالتها

زياد /يعنى اية امى هتموت

الدكتور / انا عارف حالتك بس للاسف فى المرحلة دى منقدرش نعمل حااجة والاحسن تخدوها على البيت

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات