إبحث عن موضوع

رواية ادم و حواء الحلقه 43

الحلقة    ٤٣

🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎

  زياد / سبحاان من خلقك وابدع فى خلقو انتى كدة حااجة صغيرة بس مفعولك قوى اوى بتدخلى القلب من نظرة واحدة من نظرة واحدة بتسحرى كل الى حوليكى وبتخليهم يدوبو في جمالك وعفويتك وحتى حركاتك الطفولية دى 
لو كنت فضلت حياتى كلها احلم بشريكة حياتى مكنتش اتخيل ابدل ان ربنا هيرزقنى بواحدة زيك

شمس دموعها بتنزل

زياد / ولية الدموع دى

شمس / انا بحبك اوى امنيتى انى اعيش جمبك طول حياتى
 
زياد / طب وانتى قاعدة بعيد لية انتى لازم تحققى امنيتك وتكونى جمبى

شمس بتضحك اوى و زياد بيشدها فى حضنو وبيحضنها اوى

 الغردقة

مريم قاعدة قدم المرايا بتحط كريم على اديها  و هاني قاعد بيتفرج عليهاا

مريم / لية بتبصلى كدة كانك اول مرة تشفنى

هاني بيقرب عليها وبيخدها من اديهاا وبيقاعدو على السرير

هاني / انا طول حياتى دى عرفت بنات بعدد شعر راسى

مريم بتبصلو اوى

هاني / بس قبل ما اشوفك وتوقعينى فى حبك

مريم / وانت كنت بتحلم اكيد بفتاة الاحلام اوصفهالى

 
هاني / اهم حاجة تكون جميلة وتكون روشة كدة ومتكنش معقدة يعنى ملكة جمال من الاخر

مريم / اة وللاسف ربنا كتبلك واحدة زى

مريم لسة هتبعد هانيزياد بيمسك اديهاا

هاني / كان تفكيرى صطحى جداا بس لما شفتك من اول نظرة لغبطى كل حياتى من اول يوم معرفتش انام كنت كل لما اغمض عينى اشوفك قدمي انتى الى هتكونى ام ولاادى وسكن روحى انتى هتكونى هدوئى ورحتى انتى شريكة حياتى الى هلقيها فى ضهرى وقت الضيق انتى يا مريم

هاني بيلمس بشرتهاا الناعمة

هاني / حبك ملهوش حدود فى قلبى

مريم بتترمى فى حضنو و هاني بيضمها اوى

هاني / بحبك يا مريم💏

.
            **********************************

سرااج / ابتساام ابتساام

ابتسام / هشششش هششش انا ماصدقت يناام شوية

سراج / يعنى نام خلاص

ابتسام / فضلت ارضعو لحد ما نام الحمد لله

سراج / ممكن باة تفضيلى انا شوية وتفكرى فيا انتى اهملتينى اوى الفترة دى

ابتسام / حبيبى لا ياروحى ابدا متزعلش ابدا

وابتسام بتحضن سراج

سراج / تعالى معاياا

وبيخرجو برة فى الصالة وابتسام بتشوف سراج مجهز قاهدة رومنسية وشمووع ووورد

ابتسام / انت عملت دة كلو امتى

سراج / عندى قدرات خااصة انا ممكن امشى على الحيطة كمان

وابتسام بتضحك اوى

ابتسام / مبسوط معايا

سراج بيمسكها من خصرهاا وبيبسها من رقبتها

سراج / انتى حب حياتى من اول يوم شفتك فية فى الشركة
 
ابتسام / اة واتخانقت معايا وقتها علشان حاجة تافهة انا فاكرة كويس

سراج / كنتى قاعدة مع المهندس صالح وكنتو بتضحكو
وبصراحة مقدرتش استحمل اشوفك بتتكلمى مع حد وبتضحكى

ابتسام / حياتى انت انت بتغير

سراج بيحضنها اوى

سراج / بغير من الهوى الى بيمر على خدك

وبيبسها من خدهاا بحنية

ابتسام / ربنا يقدرنى واسعدك

سراج / سعادتى بوجودك جمبى

وابتسام بتلف درعها حولين رقبتو وبتحضنو اوى وسراج بيحضنها 💏💏💏

.
            **********************************

فى فيلا اهل محمود سهي و محمود بيخبط على اوضة سلمي

سلمي / ادخل

محمود بيدخل وبيبص لسهي الا قاعدة  جمب سلمي على السرير

محمود / احم احم سهي عوزك

سهي/ انا هنام عند سلمي النهاردة

محمود بيبص لسهي ومدايق اوى

محمود / تعالى عاوز اتكلم معاكى فى حاجة مهمة

سهي / اجلها لبكرة انا تعبانة وعوزة انام

و  سهي بتنام وبتتغطى

شمس / ماشى  برحتك

محمود بيقفل الباب بعصبية وبيروح على اوضته

 
سلمي / وااو وااااااو اول مرة اشوف محمود متلغبط للدرجة دى

 
سهي بتقاعد ومديقة اوى

سلمي / قد اية انتى قوية يا سهي انا لازم اكون زيك
 مع محمود

سهي / تعرفى تسكتى شوية هوووف

سلمي / روحى وراة بدل ما تموتى من الغيظ

سهي بتبص لسلمي اوى وبتخرج وبتروح على اوضة محمود 
وبتدخل و محمود مش فى الاوضة ولسة هترجع للباب بتشوف محمود واقف عند الباب وره كان مستخبى

سهي / كنت عاوزنى فى موضوع مهم

محمود بيقرب منها وبيمسكها من خصرهاا وبيقرب منها

سهي / محمود

محمود / انتى لازملك عقاب وعقاب قوى كمان ازااى تسمحى لنفسك انك تنامى بعيد عنى

سهي / بصراحة انا لسة متعصبة منك

محمود / حتى لو حصل اية بينا مكانك جمبى وفى حضنى مهما كان

محمود بيحضنها اوى

سهي / محمود مش عوزة اكون مرات الاب الى بتعمل مشاكل

محمود / ياناس حد يقولى فى مرات اب حلوة اوى كدة

سهي بتضحك

سهي / محمود انا بتكلم بجد بلييز اسمعنى

محمود بيبسها من خدها

سهي / محمود مش عوزة سارة تكرهنى هى اكيد كرهانى حاليا بس يعنى نحاول نحسن علاقتنا معاها مهما كان انت هيكون عندك ابن منها

محمود / حاضر يا روحى بموت انا فى قلبك الابيض دة

سهي / وانا بموت فيك لما بتسمع الكلام كدة احبك اكتر

محمود بيشيل سهي 

سهي / هتعمل اية

محمود / هقولك حااجة مهمة

سهي بتضحك اوى هى و  محمود 💏💏

.
            **********************************

ريهام فى المطبخ و علي قاعد قدم التلفزيون

علي / ريهام ريهام

ريهام بتخرج من المطبخ

علي / اتصلى بمحمود و سهي شفيهم لية اتاخرو كدة

ريهام / سهي قالتلى انهم هينامو فى بيت محمود النهاردة

علي / يعنى احنا هنكون لوحدنا النهاردة

ريهام / اية يعنى

علي / انتى هبلة ولا اية انا وانتى لوحدناا فى الفيلا كلها

ريهام / ربنا يهديك يا حبيبى هروح اغسل الاطباق

علي بصوت عالى اوى

علي / استنى هنااااا

ريهام بتتخص

ريهام / علي فى اية خوفتنى

علي بيروح على مسجل السى دى وبيحط اسطوانة اغانى بلدى شعبية وبيروح عليها و ريهام بتبصلو باستغراب 
وبيفكلها حزام الرووب وبيقلعلهاا الرووب

ريهام /  بتعمل اية

علي بيشيل الروب من عليهاا وبيرمية بعيد وبيشدها من اديها وبيرقص بلدى معاها و ريهام بتضحك علية اوى

ريهام / مجنوون

علي / خدنا اية من العقل يعنى هههههههة

علي بيشدها بقوة علية وبيرقصو هم الاتنين صعيدى وبيضحكو اوى وبيفضلو يرقصو كتير ومبسوطيين اوى

.
            **********************************

.

فى الصباح

زياد بيدخل الاوضة ومعاة فطاار لشمس  و شمس لسة نايمة  و زياد بيقرب منهاا ز شمس بتحس بية وبتفتح عنيهاا  و زياد بيبصلها اوى وبيبتسم

شمس / صباح الخيير

زياد / صباح الخير والفل والياسمين صباح الحب
 
شمس بتبعد شعرها عن عيونها وبتبتسم اوى

زياد / اتفضلى الفطار

شمس /  دة ليا اناا

زياد بيحط ايدو على خدهاا بحنية

زياد / مهما عملت هيكون قليل انتى مش عارفة كمية السعادة الى فى قلبى لما بفتح عنيا وبشوفك

شمس بتحضن زياد اوى وفهد بيدخل وبيروح عليهم بسرعة

 
فهد / شمس شمس

شمس بتشاور لزياد يجبلها الروب بتعها و زياد بيجبلها الروب 
وبيروح على فهد

زياد / فى حد بيدخل كدة مش تخبط على الباب

فهد / انا عاوز شمس

شمس بتروح عليهم وبتضحك

شمس / اولا صبااح الخير

فهد بيحضن شمس

فهد / تعالى معااياا

زياد / تروح معااك فيين

فهد / هوريهاا اللعب الجديدة بتعتى

شمس / حاضر يا حبيبى

زياد / حاضر اية استنى فهد روح انت شمس مش فاضية دلوقتى

فهد / لاااا شمس صحبتى

زياد بيبصلو بغضب

زياد / اسمع الكلام

شمس / زياد حرام عليك فهد حبيبى روح انت على اوضتك 
وانا هاجى العب معااك

فهد بيبوس شمس من خدهاا و زياد بيبص لفهد وبيرفعلو حوجبو الاتنين وفهد بيخرج

زياد / انتى ازاى تخليه يبوسك من خدك

شمس بتبص لزياد باستغراب

شمس / حبيبى دة فهد اكيد يعنى مش هتغير من فهد

زياد / انتى ملكى اناا فاهمة حتى خدودك دوول ملكى اناا

شمس / لا ياشيخ

زياد بيقرب منها وبيمسكها من خصرها

زياد / بغير عليكى من الهوى الى بيمر من بين خصلات شعرك
 
زياد بيبسها من خدها بشغف وبيقف بيبصلها اوى وبيرتبلها خصلات شعرهاا

زياد / حببتى انتى افطرى علشان نخرج انا وانتى لوحدناا

شمس / حاضر

.
            **********************************

.

فى الغردقة مريم بتصحى هاني

مريم / هاني يلا اصحى باة خلينا نروح البحر

هاني / حاضر خلينى انام شوية

مريم بتروح علية وبتمسك ايدو وبتشدو

مريم / هاني البحر شكلو حلو اوى اصحى بلييييز

هاني بيمسك اديها وبيشدها علية بقوة

هاني / لسة بدرى خلينا ننام شوية

مريم بتبعد نفسها عنو

مريم / اوكى خليك انت نايم وانا هروح البحر لوحدى

هاني بيقاعد على السرير بكسل وبيبص فى الساعة

مريم / انا هستنك تحت لو اتاخرت اكتر من دقيقتان
هسيبك وهنزل على القااهرة

هاني / مريم تعالى شوفى كدة حاسس ان حرارتى عليا

مريم بتروح علية بسرعة باهتماام

مريم / حبيبى لااا مفيش حرارة

هاني بيمسكها بسرعة وبينيمها على رجلو

هاني / انتى بتهددينى

مريم بتضحك اوى وموبيل هاني بيرن وبيشوف ميين وبيبص لمريم و مريم بتقف

هاني / الووو لاا انا مش فى القاهرة لقااء مع ميين

مريم بتدايق اوى و بتاخد شنطتهاا وبتخرج من ومديقة اوى

.
            **********************************

زياد قاعد مع سعود بيتكلمو و بيبص فى السااعة

سعود/ انا خارج

زياد/ اة هاخد شمس هخليها تغير جو شوية

سعود / يعنى مش هتيجى الشركة النهاردة

زياد / انا معتمد عليك يا ابو فهد

شمس بتنزل ولبسة عباية والحجاب

شمس / السلام عليكم

سعود / وعليكم السلام

زياد / اتاخرتى لية

شمس / كنت مع فهد شوية

زياد / سعود ابعد ابنك عن مراتى انا بحظرك

وسعود بيضحك وبتدخل واحدة عليهم ومعاها طفل صغير

كريمة / السلام عليكم

زياد / وعليكم السلام اتفضلى يا ام احمد

كريمة بتبص لشمس

كريمة / ليلى فى اوضتها لسة

زياد / ليلى

لينا بتدخل عليهم

لينا / اهلا يا كريمة اهلا

كريمة / فيين ليلى

لينا / ليلى مش هناا

زياد / ام احمد انا طلقت ليلى اعرفك شمس مراتى

زياد بيقرب على شمس وبيحط ايدو ورى ضهرها وبيقربها منو

كريمة / يعنى هتكون ليلى فيين

وكريمة بتحط اديها على دمغهاا وبتقاعد

 
لينا / اهدى يا كريمة اهدى

كريمة بتعيط

كريمة / ابويا طردها من البيت وحرم عليا انا واخواتى 
انها تدخل بيت حد فينااا

لينا بتبص لزياد

كريمة / انا مقدرش اعتبك يا ابن عمى ابدا انك طلقتها 
بس ليلى رجعة ندمانة فعلا على الى عملتو وكانت عوزة ترجع كل حااجة

لينا بتهدى كريمة

زياد /كريمة اسف بس ليلى ملهاش مكان فى حياتى

 
شمس بتحاول تنسحب من المكان و زياد بيمسكها من اديهاا

كريمة / طب هتكون فيين

سعود / يمكن سفرت امريكا تانى

كريمة / انتو معرفتوش الى حصل

لينا / فى اية

كريمة / حصل مشكلة هناك مع دكتور كبير فى الجامعة الى كانت بتدرس فيهاا وطبعا علشان هى سعودية طردوها من الجامعة والدكتور دة فضل وراها لحد ما رحلوهاا ومنعوها من السفر لامريكا
 
لينا / يعنى هتكون فين دلوقتى

كريمة / انا لازم اروح ادور عليهاا

وكريمة بتقف وبتاخد ابنها وبتخرج

لينا / زياد روح معاها.

زياد / ليناا

شمس / زياد  مهما كان هى بنت عمك

زياد بيبص لشمس

شمس / علشان خاطرى انا روح معاها
 
زياد / حاضر

زياد بيروح وري كريمة

زياد / كريمة تعالى اركبى انا جااى معااكى

وكريمة بتروح مع زياد وبتركب معااة و شمس بتروح على اوضتها ولينا بتروح وره على الاوضة

 
ليناا / شمس

شمس بتكون نايمة على السرير وبتقاعد

لينا / شمس انتى زعلتى

شمس / لا ابدا انا وثقة في زياد متقلقيش علياا

لينا / ربنا يهديكو لبعض يارب  تعالى ننزل نقاعد فى الجنينة شوية

شمس / لا خلينى انا هناا

ليناا / لااا يلا تعالى معااياا كمان الدكتورة قالتلى انى اتمشى كتير لحد معاد الولادة يلا تعالى معايا

شمس بتنزل مع ليناا فى الجنينة وبيتمشو مع بعض

.

       **********************************

مريم قاعدة لوحدهاا على الشاطئ

هاني بيروح عليها وبيقاعد قدمها

 
هاني / حياتى مش لبسة هدوم البحر لية مش هتنزلى المياة

مريم / اخيرا حضرتك خلصت تليفونك

هاني / حياتى هم خمس دقايق بس

عيسى / يلا روحى غيىي بسرعة خلينا ننزل البحر

 
مريم / لا طبعا عوزنى البس زيهم ولا اية مستحيل البس المايوة

هاني /خلاص يا مريم خليكى انتى انا هنزل الميااة

مريم / يعنى لو مكنتش اعرى جسمى قدم الناس يبقي معجبش

هاني / لاياروحى الى انتى عوزة

هاني بيروح يعوم وبيروح علية بنت وشااب وبيسلمو علية 
وبيطلبو منو يتصورو معااة وبيروح علية مجموعة بنات لبسين ميوهات  وبيطلبو يتصورو معااة و هاني بتدايق  
و بيرجع يعوم و مريم مديقة اوى وبيرجع يقاعد جمب مريم 

 
هاني / حياتى اطلبيلى عصيير

مريم / اطلب انت

مريم بتمشى وبتسيبو و هاني بيدايق اوى

شادى/ هاني

هاني بيبصلو  وبيروح علية بسرعة وبيحضنو اوى

هاني / شادى انت هناا

شادى / اية يا نجم نسيت اصحابك خلاص

هاني / والله وحشتنى بس انت عاارف والله بس مشغول شوية

وبيقاعدو مع بعض

شادى / هاا جاى لوحدك

هاني / مع المدام ياسيدى

شادى / اة الف مبرووك انا عرفت انك اتجوزت وحتى معزمتش حد

هاني / والله كان الفرح فجاة المهم انت عامل اية

شادى / انا جااى مع الشلة كلهاا هنااا ومعانا بنتين جداد فى الفرقة اوعة ولعة

هاني بيضحك

شادى / اة انت خلاص دخلت القفص

هاني / خلاص يا عم انا براة وكمان ٧ شهور وهكون اب

شادى / بجد الف مبروووك

شادى / واااو مدام انت خلاص انا باة اروح اشوف القمر الى جااى علينا دة اوووف شوف

 
هاني بيبص ورى وبيشيل النضاارة

مريم / هااى

شادى بيظبط شعرو ومبتسم اوى لمريم

هاني / مريم

هاني بيبص لمريم بغضب و مريم لبسة مايوة ابيض بجيب قصير

شادى / مش تعرفناا

هاني بيبص لشادى

هاني / المدام

شادى / نعم اااة انا اسف بعد ازنكو

وشادى بينسحب بسرعة وبيكثف

 
مريم / اية مش عجبااك ولا اية مش دة الى انت عوزو
 
هاني بيتعصب اوى وبياخد التيشيرت بتاعو وبيشدهاا من اديهاا بعنف وبيلبسها التيشرت بتاعو

مريم / هاني اااة هاني

هاني / انتى اتجننتى اية الى انتى لبسااة دة

مريم / قولت يمكن كدة اعجبك

هاني بيتعصب اوى وبيمشى وبيسبهاا  و مريم دموعها بتنزل

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات