إبحث عن موضوع

رواية صديقي كن حبيبي الحلقة ٢٦

🦋   الحلقة    ٢٦   🦋 

🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋

همسة فى الجنينة وبتسمع ضرب نار قريب من الفيلا 
و بتخاف اوى و هاشم بيخرج من المكتب بتاعو

هاشم / يوسف يووووسف

هاشم بيجرى على اوضة يوسف بسرعة ويوسف بيقبلو قدم الاوضة

هاشم / يوسف انت كويس فيك حاجة

يوسف / اية الى بيحصل اكيد جيين يقتلونى

هاشم / اهدى روح على اوضتك

يوسف / فيين همسة

هاشم / همسة هى كانت فى الجنينة همسة

هاشم ويوسف بيجرو على الجنينة بسرعة

يوسف / همسة همسة

والامن بيروح على هاشم ويوسف

الامن / فى اتنين مسلحين بعربية ضربو نار على الفيلا وهربو

هاشم / فيين همسة

الامن / مفيش حد شاف الانسة همسة ومفيش حد دخل او خرج من البوابة

هاشم / يوسف دور من هنا

وكل واحد بيجرى فى اتجاااة ويوسف بيشوف همسة وقعة على الارض

يوسف / همسة همسة هاشم همسة هنا

يوسف / همسة انا اسف انا السبب همسة ردى علياا همسة

هاشم بيجرى على همسة وبيخدها من حضن يوسف وبيشلها على الفيلا و الممرضة بتقابل هاشم وبينيمو همسة على الكنبة الى فى الرسبشن و الممرضة بتشوف همسة

الممرضة / متقلقوش مفيهاش حاجة حد يجييب مياة

هاشم بيجيب  مياة بسرعة وبيروح على همسة والممرضة بتفوقها و هاشم بيبعد الممرضة عن همسة وبيقرب منها

هاشم / همسة انتى كويسة

همسة باين عليها الخووف وبتعيط و  هاشم بيحضنها اوى
ويوسف بيحس انو السبب وبيدايق اوى و همسة بتبص ليوسف

همسة / خفت احسن يحصلك حاجة

يوسف / انا اسف انا وجودى معاكو خطر عليكو انا لازم اروح من هنا

هاشم / انت بتقول اية انت اتجننت

يوسف بيروح على باب الفيلا و هاشم و همسة بيروحو علية وبيمسكوة بسرعة

همسة / يوسف لااا

والامن بيروحو على هاشم

الامن / المجرميين حدفو الظرف دة قبل ما يضربو النار

هاشم بيفتح الظرف وبيشوف صور ليهم هم التلاتة همسة
  و هاشم ويوسف

يوسف / انا قولتلكو طول ما انا هنا فى خطر عليكو خلونى اروح

هاشم / لا مش هتروح من هنا انا اقدر احميكو

همسة / يوسف ارجوك خليك معايا

ويوسف بيبص لهمسة اوى وبيمسحلها دموعها وبيحضنها

يوسف / خد همسة فوق وخليك معاها

همسة /انت هتروح فيين

هاشم / انا هنا بس هطمن على الرجالة

يوسف بياخد همسة على فوق و هاشم بيروح لرجال الامن وبيتكلم معاهم وفجاة الصحافة بتظهر قدم الفيلا والشرطة
وبيبداو يصورو الحادثة و هاشم بيدخل الشرطة على الفيلا

هاشم / انا معرفش اى حاجة عن الى حصل فجاة سمعت ضرب النار

الضابط / يعنى متعرفش ميين الى عمل كدة ولا لية

هاشم / انا راجل مشهوور واكيد عندى منافسيين بس متوقعش ان الموضوع يوصل لضرب نار

الضابط / وميين معاك فى الفيلا

هاشم / انا واختى ووالدتها والممرضة بتاعتها

الضابط / احنا هنعمل الاجرات بس عوزيين ناخد اقوات كل الى فى البيت

هاشم / طب لو سمحت من الى حصل اختى تعبت وهى بترتاح فوق

الضابط / يبقي بكرة الصبح هاجى واخد اقولهم

هاشم بيوصلهم للباب والصحافة برة وفى زحمة جدا ودوشة
 و هاشم بيطلع لهمسة الاوضة هى ويوسف


      **********************************

اشرف و رحمة طلبيين حد يشتغل دادة للاولاد يساعد رحمة
وقاعدين بيقبلو كام وحدة

اشرف / رحمة مستحيل كدة دى ٩ وحدة ترفضيها

رحمة / انت شايف لبسة اية

اشرف / واحنا ملنا لبسة اية المهم ان البنت مثقفة وكمان عندها خبرة

رحمة / لا قول انها عجباك تحب اجيب نمرة تليفونها

اشرف / لا دة كدة كتيير بصى انا رايح مكتبى وانتى قابلى الباقى برحتك ولما تستقرى على حد ابعتيلى

ولسة اشرف هيتحرك بيشوف شاب وسيم جاى متقدم للشغل

اشرف / اهلا حضرتك ميين

الشاب / انا منير انا جاى للاعلان دة عن وظيفة

اشرف / لا حضرتك فاهم الموضوع غلط احنا طلبين دادة للاولاد

منير / لا يبقي انا فاهم صح

اشرف / يعنى انت

منير / حضرتك انا خريج رواض اطفال واشتغلت قبل كدة وعندى خبرة

رحمة مبسوطة اوى ومبتسمة و اشرف بيبص لرحمة

رحمة / دى فرصة سعيدة اننا اتعرفنا عليك

اشرف / طب  اتفضل اقاعد

اشرف بياخد رحمة بعيد

اشرف / رحمة انتى اتجننتى ولا اية

رحمة / لا متجننتش وانا مش هخلى ولا بنت تيجى هنا البيت ابدا

اشرف/ يعنى عوزانى اسيبك انتى هنا مع دة

رحمة / وفيها اية انا مش شايفة ان فيها حاجة خالص الشاب محترم وباين علية ابن ناس كمان وعندو خبرة وتعليم فى نفس المجال

اشرف / تحبى اجبلك رقم تليفونو

رحمة / لا احب اخدها انا بنفسى

اشرف / رحمة دة مستحيل يشتغل هنا ابدا

رحمة /ومفيش اى حد من البنات الى جم النهاردة هيشتغل هنا

اشرف / انتى هتجننينى

منير بيقلق اشرف و رحمة اتاخرو علية و همسة الصغيرة بتروح لمنير

همسة / انت ميين

منير / منير وانتى

همسة / انا اسمى همسة 

منير / اهلا يا انسة همسة

همسة / لا انا مش انسة انا صغيرة

منير بيضحك اوى وبيلاعب همسة و اشرف رحمة وقفيين بيتفرجو عليهم

اشرف/ اسفيين اننا اتاخرنا عليك

منير / كنت بتعرف على همسة

رحمة / بصراحة انا مستغربة ازاى شاب زيك يشتغل دادة

منير / اولا انا بحب الاطفال جدا وانا شايف انها مهنة مهمة
 علشان الاطفال  دول هم المستقبل الى هنتسند علية ولو الاطفال كبرو فى بيئة صحية مناسبة اكيد هنكون احسن علشان كدة انا قررت ادرس كمان وانا بعمل دراسات عن مدى قوة احساس التؤام ببعض

اشرف / اة علشان كدة انت اخترتنا

منير / بصراحة اة انا قولت ان دى تجربة هتفدنى فى درستى كمان

اشرف/ بس يعنى

منير / متقلقش ابدا انا فاهم حضرتك بتفكر فى اية طبعا الدراسة مش هتاثر على شغلى ابدا

اشرف / دبلة دى الى فى ايدك

رحمة / اشرف اسفيين دى حياتك طبعا اصل جوزى

منير / اة دى دبلة الخطوبة انا وخطبتى بنشتغل فى نفس المجال

رحمة بتبتسم لاشرف

اشرف / اوكى نتقابل بكرة ونتفق على كل حاجة

منير / متشكر جدا

منير  بيبوس همسة وبيودعها وبيمشى

سليم بيشوف منير وهو خارج و سليم بيروح  لرحمة

سليم / ميين دة

اشرف / الدادة الجديدة

سليم بيضحك اوى

رحمة/ تعالة اقاعد الاكل ثوانى ويوصل

سليم / نفسى فى مرة تقوليلى الاكل على البوتوجااز

رحمة / انت بتحلم

رحمة بتمشى بتروح تجهز السفرة و سليم قاعد مع اشرف

سليم / اية حكاية الدادة دى بقي

اشرف / اسال اختك ما هى راجل البيت دلوقتى

سليم / انا هطلع اشوف الولاد احسن

اشرف/ اطلع اطلع هيجيلك يوم برضو

سليم بيطلع يشوف الولاد وبيقاعد لوحدو بيفكر و جرز الباب بيرن

رحمة / اشرف اكيد الاكل وصل

 اشرف بيروح يفتح و رحمة بتطلع لسليم فى اوضة الولاد

رحمة / سليم انت قاعد هنا لية

سليم / مفيش كنت بفكر شوية

رحمة بتقاعد جمبو

رحمة / همسة

سليم بيبص لرحمة اوى

رحمة / بتحبها

سليم / مش عارف

رحمة / يعنى اية مش عارف يااما بتحبها يا اما لا

سليم/ مش عارف انا دماغى متشتتة مش قادر افكر

رحمة / عمر ما كان الحب بالتفكير

اشرف بيدخل عليهم

رحمة / اية الاكل يبرد

رحمة / برافو عليك عرفت تيجى فى الوقت المناسب فعلا

سليم / خلونا ننزل

وبينزلو كلهم يقاعدو على السفرة

همسة /خالو هتيجى الحفلة

سليم / حفلة اية

همسة / التخرج

سليم بيضحك اوى

سليم / التخرج مرة وحدة

رحمة / المدرسة عملة حفلة تخرج

سليم / اكيد بابا وماما هيروحو ياروحى انا عندى شغل كتيير بس الهدية مستنية  احلا سوسو 

رحمة / سليم الولاد مش هقدر اسبهم

سليم / اشرف اكيد هيروح

اشرف / لا انا بقالى شهر مروحتش الشركة مستحيل

رحمة / خلاص يا حببتى اكيد حد هيروح معاكى بس ناكل ونتكلم انا وانتى


      **********************************

      

سليم بيروح على شقتو ومهموم وبيقاعد قدم التلفزيوون وبيشوف خبر ضرب النار على فيلا هاشم الفنان الكبير
 و سليم بيجيلو زهوول وبياخد موبيلو بسرعة والمفاتيح

 بتعتو وبيخرج وبيروح على الفيلا وبيشوف الصحافة كتيير قدم الباب والامن بيشوفو سليم بيفضو الطريق وبيدخلوة بسرعة و سليم بيروح على الفيلا

سليم / همسة

همسة و  هاشم ويوسف فى الاوضة بيتكلمو

همسة / دة صوت سليم

همسة بتخرج بسرعة هى و هاشم و سليم بيشوف همسة بياخد نفسو

سليم / انتو كلكو كويسيين

هاشم / اهدى مفيش حاجة الكل تمام هنا

همسة / انت عرفت الى حصل ازاى

سليم / الصحافة والتلفزيوون برة والخبر على جميع القنوات

وطبعا موبيل هاشم بيرن طول الوقت

يوسف بيخرج من الاوضة ومعاة الشنطة بتعتو

هاشم / يوسف انت رايح فيين

يوسف / لازم اروح من هنا طول ما انا هنا فى خطر عليكو اكيد ياريتك ما دورت عليا انا مستهلش كل الى بتعملو علشانى

هاشم / اقف هنا بقي مفيش غير طريقة وحدة المواجهة

همسة / هاشم انت بتقول اية

هاشم / بس مش دلوقتى انت لازم تبعد عن الانظار حاليا

همسة / هما كدة يعرفو كل الاماكن الى ممكن يوسف يكون فيها

سليم / انا مش فاهم حاجة بس لو اقدر اساعد طبعا معندييش مانع

هاشم / سليم يوسف لازم يختفى كام يوم عن الانظار

سليم / انا عندى فيلا صغيرة فى الهرم مقفولة من ٣ سنين مفيش حد بيروحها خالص

هاشم / دة ممكن

يوسف / انا مش عاوز اورط حد تانى معايا

سليم / انا بعتبركو عيلتى ودة واجب عليا

همسة /بس يوسف هيخرج ازاى اكيد مرقبين الفيلا وكمان الصحافة

هاشم / خلونا نفكر بهدوء الاول

والكل بيفكر

هاشم / سليم العربية بتعتك فيين

سليم / قدم  الباب

هاشم / انا هبعت للصحافة تدخل واعمل معاهم مقابلة وفى الوقت دة يوسف هيروح على شنطة العربية بتاعت سليم من غير ما حد يحس و همسة هتروح معاكو علشان يكون الموضوع ان انت حابب تخرج خطبتك من الجو دة

يوسف / بس دة هيكون خطر على همسة اكتر

هاشم / انا واثق ان سليم هيرجعلى اختى سليمة

همسة بتبص لسليم وفعلا بينفذو الى هاشم قالو كلو

.

      **********************************

سليم بياخد يوسف و همسة على فيلا الهرم و همسة بتبص على الفيلا وبتشوف هدوم لسليم كله تراب واطباق على السفرة

همسة / انت مجتش هنا من امتى

سليم / تلات سنين اى حد لما بيقطع صفحة من حياتو بيرمى كل حاجة تخص الصفحة دى حتى الزكريات

سليم /يوسف هتحاول تاقلم نفسك هنا لحد الصبح هبعت حد من الشركة موثوق فية ينضف المكان

يوسف / انا عشت السنين الى فاتت دى فى اماكن متتخيلهاش

همسة بتروح على يوسف

همسة / اكيد كل حاجة هتعدى على خير انا متاكدة

يوسف / انتو لازم ترجعو علشان مفيش حد ياخد بالو

همسة / خلى بالك من نفسك

يوسف / سليم انا متشكر على الى عملتو معايا

سليم / ولا يهمك ربنا معاك

وردة  ✍️

ليست هناك تعليقات