إبحث عن موضوع

رواية صديقي كن حبيبي الحلقة ١٣

🦋   الحلقة    ١٣   🦋 

.
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋

هالة فى السوبر ماركت و هاشم بيطلع قدمها

هالة / انت مبتفهمش

هاشم / انا حاولت اتفاهم معاكى باى طريقة بس انتى للاسف

هاشم بيمشى ومتعصب اوى و هالة بتخاف وبتروح على البيت بسرعة وبتمسك الموبيل وبتتصل بهمسة

هالة / همسة بنتى تعالى بسرعة عوزاكى فى موضوع مهم
همسة / فى اية يا ماما انتى كويسة

هالة / انا كويسة يا حببتى بس عوزاكى فى موضوع مهم

همسة / انا قدمي شغل كتيير ومش هتاخر عليكى

هالة / ماشى يا بنتى متتاخريش خلى بالك على نفسك

همسة بتحس ان فى حاجة

مصعب / همسة يلا كدة كل حاجة جاهزة يلا اطلعى

همسة بتركب العربية مع العمال وبتمشى وبتروح على الفندق


      **********************************

سليم بيروح لرحمة المستشفى و رحمة قاعدة ومعاها اوراق
فى اديها وبتعيط و سليم بيجرى عليها

سليم / رحمة حببتى فى اية انتى 

رحمة بترفع صور الجنيين لسليم

سليم / اية دى دة النونو صح مع انى مش عارف راسو من رجلية بس وسيم زى خالو

رحمة بتعيط

سليم / طب فهمينى فى اية الدكتورة قالتلك اية فى حاجة
صحة الجنين كويسة

رحمة / تلاتة

سليم / نعم مش فاهم

رحمة / تلاتة الدكتورة قالتلى تلاتة توام عااااااا

سليم بيكتم الضحكة بالعفيا

سليم /انتى حامل فى تلاتة توام دة اشرف طلع تمام اوى بقي

رحمة بتضرب سليم فى بطنو و سليم بيحضنها وبيضحك اوى

سليم / طب نوع التلاتة اية

رحمة بتعيط تانى

رحمة / التلاتة ولاد عااااا

سليم بيضحك اوى تانى و رحمة بتضرب فية 


      **********************************

همسة مع عمرو فى الفندق و عمرو ماسك اديها ومبسوط اوى

عمرو / يعنى اقدر اشوفك فى اى لحظة صح

همسة / مش اوى كدة احنا جايين هنا علشان نشتغل وبس ماشى

عمرو / موافق طبعاا يا حضرة المصممة العالمية

همسة / ههههة اة فى عندى فكرة حبة اقولك عليها تخص التصاميم

عمرو / يبقي نقاعد  مدام حاجة تخص التصاميم

وبيروحو يقاعدو مع بعض

همسة / بما ان التصاميم دى للسيدات وكمان وبتناسب اكتر سيدات المتزوجيين انا فكرت لية منعملش نسخة تانية من نفس الفستان للاطفال يعنى الام والبنت او الولد من نفس القماش مع اختلاف بسيط فى التصميم والموضوع مش مكلف خالص انا عملت ميزانية

عمرو بيبص لهمسة اوى

همسة / اية رايك

عمرو / روووووعة طبعا

همسة مبسوطة اوى

عمرو /انا عندى اجتماع دلوقتى لما ارجع نتغدا مع بعض وبعديين نتكلم فى الموضوع دة بالتفصيل

همسة / لاسف انا لازم امشى

عمرو / من اولها كدة دة انا لازم اخصملك من المرتب كمان

همسة / معنديش مانع طبعا سلام

عمرو بيبص لهمسة اوى باعجاب شديد وهى ماشية


      **********************************

همسة بتروح على البيت

همسة / ماماااا ماماااا

هالة / همسة تعالى يلا تعالى

همسة بتدخل لهالة على اوضتها

همسة / انتى بتعملى اية يا ماما ولية الشنط دى كلها هنا فى اية

هالة / هنسافر دبى تانى

همسة / هنسافر دبى لية فى اية

هالة / مش هو انتى كنتى عوزة كدة اهو انا هنفذلك الى انتى عوزاة هنسافر تانى انا جهزتلك الشنطة بتعتك وكل حاجة جاهزة 

همسة بتروح لولدتها وبتمسك اديها وبتوقفها

همسة / ماما فى اية مالك اية الى حصل ولية انتى فى الحالة دى

هالة بتعيط اوى

همسة / ماما انتى بتعيطى  طب خلاص الى انتى عوزاة طب ممكن تهدى

وجرز الباب بيرن و همسة بتروح تفتح الباب

همسة / حضرتك عاوز ميين

هاشم / عوزك انتى 

هالة بتخرج وبتشوف هاشم

هالة / لا متصدقيش يا همسة لا

همسة / ماما فى اية انتى تعرفية انت ميين

هاشم / انا اخوكى

همسة بتتصدم و هالة بتنهار من العياط

همسة وقفة مصدومة و هالة بتروح تقاعد وتعيط و هاشم بيدخل وبيقفل الباب وبيمسك همسة من اديها وبيخدها تقاعد هى كمان وبيقاعد قدمها

همسة / ماما ماما بليييز قوليلى ميين دة انت اكيد نصاب صح انا هطلب البوليس

هالة / حرام عليك روح من هنا بقي كفاية روووح من هنا

هاشم / اظن ان همسة من حقها تعرف كل حاجة

همسة / بس كفاية فهمونى فى اية

هاشم / انا اخوكى

همسة / ازاى يعنى اخويا

هالة / لا دة كداب كداب متصدقهوش يا بنتى انا امك ودة ابوكى

و هالة بتشاور على صورة عزت

هاشم / ولا دى امك ولا دة ابوكى هو انا لسة معرفتش ميين ابونا وامنا بس هى اكيد تعرف كويس هى اشتريتك منيين

همسة / لا مستحيل انت كداب

همسة /  ماما قوليلى انو كداب قوليلى يا ماما هو كداب صح

هالة / للاسف يا بنتى

همسة / يعنى اية

هاشم / انتى كان عندك سنة لما جت واشتريتك من اهلنا وانا كمان فى عيلة اشترتني ومكنتش اعرف لحد ما والدى او الراجل الى  وربانى قبل ما يموت قالى علي. كل حاجة وقالى ان فى اليوم الى كان بيشترينى فية كانت الست هالة بتشتريكى انتى كمان انا ساعتها كان عندى اربع سنيين

هالة / انا مكنتش بخلف وفضلت انا وابوكى نحاول مع الدكاترة فى كل حاجة بس مفيش فايدة لحد لما جت عمتك وقالتلى ان فى عيلة فقيرة عوزة حد ياخد ولدها يربوها

 معاهم علشان مش قادرين يصرفو عليهم الاول عزت رفض بس لما تعبت ونفسيتى تعبت وافق ورحنا واول ما شفتك كنتى صغيرة اوى مقدرتش اشيلك من حضنى ابدا ولا اى حد عرف يخدك من حضنى ابدا

همسة مش بتتكلم ابدا ودموعها نزلة ومش مصدقة

هالة / انا امك انا امك

هاشم / انا حاولت اوصلك اكتر من مرة بس لما عرفو انى وصلتلك اخدوكى وسافرو برة مصر

همسة بتصرخ وبتحط اديها على ودنها

همسة / لااااااا لاااا خلاص كفاية سبونى

همسة بتخرج بسرعة وبتعيط وبتجرى على برة و هالة بتصرخ

هالة / همسة بنتى همسة همسة

هاشم بيجرى بيدور على همسة و همسة اختفت وبيروح على العربية بتعتو وبيلف بسرعة بيدور على همسة

      **********************************

 هالة بتروح لعمرو الفندق

عمرو / ماما فى اية مالك انتى كويسة

عمرو / همسة همسة معاك

عمرو / همسة مشيت من اكتر من ساعتيين وقالتلى انها هتروح على البيت

هالة / لازم القى همسة بسرعة

عمرو / يا ماما قوليلى فى اية طب همسة فيها اية

هالة / همسة عمرها ما هتسامحنى ابدا

عمرو بيحاول يتصل بهمسة بس مبتردش و الموبيل فى البيت

هالة / عمرو لازم ندور على همسة بسرعة انا خايفة اوى عليها

عمرو بيفكر فى سليم وبياخد هالة معاة وبيروحو على الشركة عند سليم وبيقابل مصعب

مصعب / اهلا عمرو اتفضل على مكتبى

سليم بيشفهم بيروح عليهم

سليم / طنط هالة اهلا اتفضلو

هالة / سليم همسة همسة هنا

سليم / همسة كنت هنا الصبح ومشيت

هالة / يعنى هتكون فييين انتى فيين يا همسة

سليم / فى اية همسة ملها

عمرو / لا مفيش يلا ياماما خلينا نروح


      **********************************

سليم محتار ومش فاهم حاجة خالص وبيحاول يكلم همسة ومبتردش علية وبيروح على مكتبو وريم بتدخل علية

ريم / بش مهندش الاجتماع جاهز

سليم بيتعصب عليها جامد 

سليم / الغى الاجتماع

ريم / بس حضرتك الى محدد المعاد دة والكل مستني فى اوضة الاجتماعات

سليم / متيجى تقاعدى فى مكانى احسن وتقررى انتى بدالى

مصعب بيدخل

مصعب / ريم روحى وانا هحضر الاجتماع بدل سليم يلا روحى

مصعب / مفيش اى خبر

سليم /انا همشى

سليم بيمشى وبيروح على بيت همسة وقلقان اوى و هالة هى الى بتفتح

سليم / كنت حابب اطمن همسة كويسة

هالة / مش عرفة يا ابنى مفيش اى خبر عنها

عمرو بيروح لهالة

عمرو / ماما روحى انتى ارتاحى

سليم / لو فى اى حاجة ممكن اعملها يعنى

عمرو / لا شكرا احنا عيلة مع بعض وحبين كل حاجة تفضل جوة العيلة

سليم / اة فهمت ماشى سلام

.

      **********************************

.
سليم بينزل ومدايق اوى وقلقان اوى على همسة و واقف بيبص حولية

سليم / انتى فيين يا همسة

هاشم واقف بعربيتو جمب البيت وقلقان اوى على همسة

سليم بيروح على البيت وبيطلع ولسة هيفتح بيشوف همسة نايمة على الارض وبيجرى عليها بسرعة

سليم / همسة همسة انتى فيكى حاجة همسة

همسة بتفتح عنيها وبتعيط

سليم / هششششش اهدى انا معاكى

سليم بيفتح الشقة وبيرجع يشيل همسة من على الارض 
 و همسة بترجع تنام فى حضنو و سليم بيدخلها وبينيمها على السرير بهدوء وبيغطيها و همسة بتفتح عنيها

همسة / متسبنيش انا انا

سليم / هششش انا جمبك ومش هسيبك ابدا يلا غمضى عنيكى

همسة / مش عوزة حد يعرف انى هنا

سليم / حاضر متفكريش فى اى حاجة دلوقتى يلا غمضى عنيكى

همسة بتغمض عنيها بس دموعها نزليين و سليم بيمسح دموعها وبيبص عليها وهى نايمة وبيفضل جمبها

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات