إبحث عن موضوع

رواية صديقي كن حبيبي الحلقة السادسة

🦋   الحلقة    ٦   🦋

   
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋


  همسة بترجع البيت وبتدخل على اوضتها وبترمى بجسمها على السرير وبتحس بالالبوم الصور وبتفتحو و هالة بتدخل على همسة

همسة / ماما انتى لسة صاحية بحسبك نمتى

هالة / انا مقدرش انام لحد ما اطمن عليكى

همسة / انتى الى طلعتى دة

هالة / قولت يمكن تكونى محتاجة 

همسة / لا مش محتاجة ياماما خدى لو سمحتى ملهوش مكان هنا

هالة / لية يا بنتى اية الى غيرك كدة

همسة / انا زى ما انا يا ماما مفيش حاجة اتغيرت فيا

هالة / طب متيجى نرجع تانى

همسة / انا وعدتك يا ماما بس والله الشغل فوق دماغى ولسة مجهزتش باقى التصاميم علشان الموسم الجديد

هالة / ماشى يا بنتى بس انا قلقانة عليكى

همسة / ماما انا كويسة وكمان عمرو بيسلم عليكى كتيير وبيقولك نفسو ياكل الرز بالبن من ايدك علشان كدة انا عزمتو بكرة على الفطار

هالة / عمرو دة شاب مفيش زيو ابدا وبيحبك اوى

همسة / فعلا يا ماما بيحاول فى كل لحظة يسعدنى

هالة / يلا غيرى هدومك ونامى انتى رجعة تعبانة تصبحى على خير يا حببتى

همسة بتبص للالبوم وبتخدو  وبتحطو فى الدولاب بتعها

      **********************************


      

سليم بيروح لرحمة البيت و همسة الصغيرة بتجرى علية وفرحانة اوى

همسة / خالو خااالو

سليم بيحضنها اوى ومبسوط

رحمة / حبيبى اهلا بيك

سليم / هو اشرف مش هنا ولا اية

رحمة / ثوانى ويكون هنا يلا قولى انت عامل  اية وعايش ازاى

سليم / يعنى انا هكون عامل اية كويس وعايش مبسوط

اشرف بيدخل و همسة بتجرى علية

رنوش / بااابى بااابى

اشرف بيطلعلها شوكولاتة

رحمة / اة بتقدر تضحك على البنت بالشوكولاتة اما انا

اشرف / سليم الحقنى

سليم / مليش دعوة انا جاى هنا علشان اكل وبس

رحمة / اتفضل يا أستاذ اشرف اتفضل تحب اعرفك على بيتك احسن تكون نسيتو ولا حاجة

اشرف / يا حببتى يا روحى اعمل اية الشغل كلو فوق دماغى انا

رحمة / ماشى انا هروح احضر السفرة وهنتكلم بعديين ماشى يا اشرف

اشرف بيروح على سليم وبيقاعدو مع بعض

اشرف / اية مش ناوى تتجوز ونفرح بيك بقي

سليم / تانى لا ابدا خلاص حرمت خلاص مفيش احلا من الحرية

اشرف / والله عندك حق مفيش احلا من الحرية خليك كدة اوعة تتجوز تانى

رحمة / بتقول حاجة يا اشرف

اشرف / لا ابدا يا روحى

سليم و اشرف بيضحكو اوى

      


      **********************************


سليم بيشرب القهوة مع اشرف وبيتكلمو

اشرف / بس الشركة بتعتك انت ومصعب عاملة ضجة كبيرة فى السوق

سليم / الحمد لله فعلا فى وقت صغير قدرنا ندخل السوق ونتمكن منو كمان والمركة بتعتنا دلوقتى من اهم الماركات فى العالم

رحمة بتروح عليهم

اشرف / همسة نامت

رحمة / نامت بعد ما وعدتها ان سليم هينام معاها بعد شوية

سليم / لااا انا لازم امشى

رحمة / خليك معانا النهاردة 

سليم / عندى اجتماع مهم بكرة وفى ناس جيين من ايطاليا

رحمة / وانا اختك وليا حق عليك ولا علشان ماما ماتت وزينب سفرت يبقي خلاص مبقاش ليا حد تانى يلا روح مع السلامة

رحمة بتمشى وبتسيبو وبتعيط

سليم / باين ان مفيش فايدة مطر انام هنا النهاردة 

اشرف / وانا بقول كدة احسن الحرب هتقوم عليك

سليم / هروح اشفها

سليم بيروح لرحمة اوضتها وبيروح يقاعد جمبها

سليم /مش عاوزك تقولى انك ملكيش حد تانى

رحمة بتعيط  وسليم بيحضنها

سليم / فى اية مالك يا رحمة 

رحمة / انا حامل

سليم / طب دى حاجة تفرح مش تعيطى

رحمة / بس انت عارف همسة عاملة فيا اية انا مش فى حمل طفل تانى انا بفكر انزلو

سليم / انتى اتجننتى اوعى تقولى كدة تانى اشرف يعرف

رحمة / لا لسة مقلتلوش انا مش حبة دلوقتى وكمان همسة لسة صغيرة ومحتاجة رعاية وطفل تانى يعنى سهر طول الليل وشغل اكتر

سليم / رحمة الى بتقولي دة تشيلية من دماغك خالص وكمان لازم تقولى لاشرف ولو هتخدى قرار لازم اشرف يكون معاكى فية

رحمة / عندك حق ربنا يخليك ليا

سليم بيحضن رحمة اوى

سليم/ انا هروح انام علشان عندى اجتماع بكرة الصبح بس فى اقرب وقت لازم تقولى لاشرف

سليم بيخرج وبيروح على اوضة همسة وبينام جمبها وبيتفرج عليها وهى نايمة


      **********************************

فى الصباح

 همسة فى المطبخ مع والدتها بتجهز الفطار

هالة / يااة اخيرا شفتك فى المطبخ

همسة / ماما بليييز انتى شايفة الشغل مفيش وقت

وجرز الباب بيرن

همسة / اكيد عمرو

 همسة بتجرى بسرعة وبتفتح الباب وبيكون عمرو و عمرو بيبص لهمسة وبيشفها ماسكة سكينة

عمرو / انا اسف مع السلامة

همسة / استنى رايح فيين

عمرو / اية هتقتلينى

همسة بتبص لاديها وبتشوف السكينة و بتضحك

همسة / كنت بقطع الطماطم

عمرو / يارتنى كنت انا الطماطم كنتى قطعتينى

همسة / لا ياشيخ تعالة كدة وانا اقطعك

هالة بتخرج وبتشوف همسة رفعة السكينة فى وش عمرو وواقف على الباب

هالة / همسة انتى بتعملى اية

عمرو / شفتى يا ماما بنتك بتعمل اية اهو انتى شفتى بعينك

همسة / لايا ماما هو

هالة / وكمان موقفة على الباب لسة ادخل يا ابنى ادخل

عمرو بيدخل وبيبوس همسة من خدها بسرعة قبل ما والدتها تشوفو وبيدخل و همسة بتتخض

همسة / ماشى يا عمرو ماشى

هالة / همسة صاحية من الصبح وقررت تدخل المطبخ وتعمل الفطار بنفسها

عمرو / بجد يعنى انتى الى عملتى الفطار لوحدك

همسة / لا طبعا ماما كانت بتساعدنى

هالة / لما تتجوزو هى الى هتعملو لوحدها كل يوم كمان

عمرو / لا طبعا انا ميرضنيش انى اتعبها ابدا ممكن انا الى اعمل الفطار

هالة / يا ابنى متقولش كدة دى بنتى وانا عرفاها

وبيضحكو

هالة / هروح اعملكو العصير

همسة / خليكى انتى يا ماما انا هعملو

هالة / يلا يا ابنى تعالة السفرة جاهزة 

همسة بتعمل العصير وبتقاعد جمب عمرو على السفرة
وبيفطرو مع بعض

هالة / لو ابوكى لسة عايش كان هيكون فرحان اوى دلوقتى
همسة / الله يرحمو

عمرو / عمى عزت كان بابا بيحكيلى عنو كان من من اخلص الناس الى بابا كان بيامنو على اسرار الشركة

هالة / فعلا عزت ووالدك كانو بيعزو بعض اوى ومكنش عزت بيحس ابدا انو شغال عند والدك الله يرحمهم

.

      **********************************

همسة بتفتح عنيها وبتشوف سليم نايم جمبها وبتنط علية بسرعة و سليم بيتخض وبيشوفها وبيحضنها وبيبوس فيها
وبيهزرو وبيضحكو وبيخرجو من الاوضة وبينزلو تحت
 و رحمة قاعدة باين عليها الزعل

سليم / صباح الخير

رحمة / صباح النور يلا يا همسة روحى اغسلى وشك علشان نجهز الباص زمانو جاى

همسة بتجرى على فوق على اوضتها و سليم بيقرب من رحمة. 

سليم / فى اية مالك

رحمة / قولت لاشرف انى حامل وقلتلو انى حبة انزل الطفل
وزعل اوى وخرج ومرضيش يتكلم ولا كلمة

سليم / معلش بالليل اتكلمو مع بعض بهدوء وانا مع اشرف عندو حق

رحمة مديقة اوى

سليم / انا لازم امشى وهكلمك اطمن عليكى خلى بالك من نفسك ومن النونو ماشى

رحمة / حاضر

سليم بيمشى بسرعة وبيبص فى الساعة وبيتصل بمصعب

سليم / مصعب ممكن تهدى انا فى الطريق وهوصل قبل ما هما يوصلو

مصعب / بس كان لازم نرتب كل حاجة قبل ما يوصلو

سليم / متقلقش انا مرتب كل حاجة انا خمس دقايق وهكون عندك سلام


      **********************************

عمرو و همسة فى العربية وريحيين على الشركة

مؤيد / اة التصاميم الاخيرة بتاعت الخريف عجبت الشركة الايطالية جدا وحبين يتعونو معانا الموسم دة

همسة / دة خبر جميل جدا

عمرو / فعلا بس معنى كدة فى شغل مكثف وعلى اعلا مستوى

همسة / وانا جاهزة 

عمرو / بموت فيك انت يالى واثق فى نفسو


      **********************************

بعد يومين

 عمرو بيخرج من الاجتماع وبيروح على اوضة همسة

عمرو / مبرووووك

همسة / مبرووك على اية

عمرو / مضينا العقد مع الايطاليين لمدة سنة

همسة فرحت جدا

عمرو / لازم نسافر على مصر كمان يوميين

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات