إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔الحلقة السادسة💔

🍁  الحلقة  ٦  🍁

.
🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

ديمة كانت سهرانة بتعمل تصاميم جديدة للحفلة 

فايزة /ديمة   ديمة  يلا مش عندك شغل 

 ديمة  / ماما سبينى انا تعبانة 

فايزة / انتى قولتى عندك شغل مهم الساعة ٧ ودلوقتى الساعة ٧ 

ديمة بتفتح عنيها على صوت  فهد  انو قال لازم تكون فى المكتب الساعة ٧ وبتجرى بسرعة 

ديمة    / وانتى لية سيبانى لحد دلوقتى نايمة يا ماما انا اتاخرت 

فايزة / انا بصحيكى من بدرى وانتى مفيش فايدة فيكى مش هتسيبى الكسل دة ابدا 

ديمة    / طب وحياتى خلى بابا يوصلنى معاة 

فايزة / ابوكى مشى من بدرى عندو محكمة فى الاسكندرية 

و بتجرى تلبس بسرعة 

فايزة / اية الورق دة كلو انتى مش هتكبرى باة 

 ديمة / لاااا خلية دة الشغل بتاعى خلية انا هخدو

و بتلبس بسرعة وبتروح تاخد الورق بتعها وبتروح على ولدتها وبتبسها  سلام اتاخرت 

فايزة / تب كلى حاجة 

ديمة / اسفة يا ماما اتاخرت اوى
 
و بتنسى الموبيل وبترجع تجيبو بسرعة وبتخرج وبتنسى الشنطة بتاعتها وبترجع تجبها 

فايزة / مجنونة 

ديمة   /سلام 

  بتنزل بسرعة وبتوقف تاكسى

.
      **********************************

فهد  فى الشركة عندو اجتماع و مشغوول جدا وبيروح على مكتبو و بيطلب السكرتيرة 

فهد / فى حد عندك برة 

السكرتيرة / لا يا فندم مفيش حضرتك منتظر اى حد

 و مبيردش عليها وبيشاورلها تمشى والسكرتيرة بتخرج وبتخبط فى ديمة 

ديمة  / لو سمحتى فين مكتب المديير 

السكرتيرة / نعم 

ديمة / مكتب المدير 

السكرتيرة اخدتى ميعااد الاول 

ديمة  / هو منتظرنى انا من شركة المنظمة للحفل
 
السكرتيرة انتظرى هنا والسكرتيرة بتدخل 

فهد  / لو فى اى شغل تانى خلية بعد الاجتماع 

السكرتيرة / بس فى برة مندوبة الشركة المنظمة للحفل
 
و بيبص للساعة وبتكون ٨ الاربع 

فهد / دخليها 

والسكرتيرة بتخرج وبتدخلها وديمة دخلة خايفة جدا 

ديمة    / صباح الخيير 

فهد  مبيردش عليها 

و بتقرب 

 ديمة   / انا عملت اقتراحات بعد الملاحظات بتاعت حضرتك ممكن تشفهم لو فيهم حاجة للتعديل 

فهد بيبصلها بغضب 

  ديمة  / انا اسفة على التاخيير 

فهد  / انتو كدة كلكو مستحيل تكونو قد اى مسؤلية 

ديمة   / انتو الى ميين يعنى 

فهد  / البنات هتفضلو طول عمركو كدة 

ديمة    / بس انا 

فهد  / السجاد يكون اسود 

 ديمة   / نعم اسود بس لو احمدر يكون احلا 

فهد   / انتى هنا علشان تنفذى الى انا عوزو مش الى حضرتك عوزاة 

ديمة     / تمام يا فندم 

فهد / المشروبات ساخنة بس وكمان الاضائة بيضة بس 

    ديمة  / نعم 

فهد / عندك اعتراض 

   ديمة   / لا انا يعنى كنت 

فهد   / التصامييم دى تتغير 

 ديمة  / فيها اية دى قاعة العشاء 

فهد   / الرجالة هيكونو فى اول كراسى والباقى فى الاخر 

ديمة   / ازاى لازم الراجل والست يكونو جمب بعض 

فهد   / اكيد مش هتتساوو بينا انا قولت فى الخلف يعنى فى الخلف 

ديمة     / حاضر 

وديمة متعصبة اوى

  ديمة   / فى اى حاجة تانى
 
فهد   / لو احتجت حاجة هبلغك يلا خلاص

و بيحدفلها الملف على المكتب 

وديمة بتخدو ومديقة اوى ولسة هتتحرك بتتخبط فى الكرسى 

ديمة / اااة 

فهد  / مبتقدروش تعملو اى حاجة صح 

ديمة    / حضرتك واخد فكرة عننا غريبة جدا وانا هثبت لحضرتك عكس كدا اننا ممكن نعمل اى حاجة 

فهد  / اثبتى لنفسك الاول يلا معنديش وقت 

.
      **********************************

وديمة بتدايق اوى وبتخرج  بتخبط فى شاب 

ماجد / حصلك حاجة 

ديمة  /لا مفيش 

ماجد   / انتى موظفة هنا اصلى مشفتكيش هنا قبل كدة 

   ديمة  / انا ديمة  من شركة المصممة لحفل الجوائز 

ماجد  / اااة اهلا انا ماجد محامى هنا فى الشركة 

   ديمة / انا مش عرفة مستحمليين المغروور دة ازاى 

ماجد / مغروور ميين 

   ديمة  / المدير بتعكو ياسااتر 

ماجد / هو عصبى شوية بس بصراحة انسان مجتهد وزكى 

ديمة   / انا لو فضلت هنا اكتر من كدة هتخنق حاسة انو بياخد الهوى من حولينا 

وماجد  بيضحك هو ديمة 

   ديمة  / اتشرفت بمعرفتك 

ماجد / انا كمان 

 فهد    / بااى 

ماجد / باااى 

.
      **********************************

و بتمشى  و بتروح على الشركة وبتروح على المكتب وبتدخل وبتشوف اتنين بيتخنقو 

ماريا / لا انا الى امبارح عملتهم 

جان / طب انا الى جهزت العشاء كلو لوحدى

ماريا / يا سلام 

وبيخدو بلهم ان ديمة وقفة 

ماريا /انتى ديمة اكييد 

ديمة / اة اهلا 

ماريا / انا ماريا ودة جاان جوزى معلش انتى لازم تتعودى على دة كل يووم 

وديمة بتضحك

 
جان / افهم من كدة انى هشوفك كل يوم اشوف الوش الحلو دة 

ماريا / جاان 

جااان  / خلاص بهزر 

ديمة  / اهلا 

جان / انتى حظك حلو اختى اكبر مشرووع فى المكتب لاكبر رجل اعمال فى البلد 

ديمة / انتو متعملتوش معاة قبل كدة 

ماريا / انتى تقصدى علشان صارم شوية بس بجد راجل منظم 

ديمة  / ان شاء الله خيير
 
جان / انتى لازم تثبتى وجودك فى الشركة بسرعة فرصتك جت لحد عندك 

ديمة  / شكرا 

.
      **********************************

فى الليل فهد بيروح على القصر  بيشوف اسامة  نايم امام باب القصر 

فهد    / انت انت 

واسامة  مش قادر وباين علية مش متوازن خالص 

اسامة / انا كنت بدور على الباب 

فهد بيتعصب اوى وبيروح علية وكان هيضربو وبيشوفو انو دايخ اصلا ومش متوازن
 
و بيفتح الباب وبيساعدو وبيدخلو الفيلا وبيخدو على اوضته 
وبيحدفو على السرير 

فهد  / اية القزارة الى انت فيها دة 

واسامة بيحاول يركز 

اسامة / سمحنى انا تعبان انااا تعبان اوى 

فهد لسة هيخرج 

اسامة / ندى هى السبب انا مكنتش اعرف انااا ندى 

وفهد  بيتعصب اول ما بيسمع الاسم دة وبيفتكر لما كان واقف مستني فى الشارع وبتيجى علية بنت جمييلة عصرية وبتحضنو و بيفوق من تفكيرو بسرعة 

وبيروح لاسامة وبيمسكو من القميص علشان يضربو 

اسامة / اضربنى اضربنى انا ميت خلاص ندى قتلتنى من زمان

و بيعيط جامد 

اسامة  / ندى ندى اااااة ااااة كفااية بقي كفااية 

فهد بيمسكو جامد بعنف وبيضربو بالقلم 

   فهد / فوق فووق من الى انت فية دة فووووق

و بيسيبو وبيخرج وبيروح على غرفتو ومتعصب اوى

.
      **********************************

 

فى الصباح 

فهد بيخرج من الاجتماع وبيسمع 

بنت / دى اوراق الملجا احنا بنلم تبرعاات علشان تعليم الاولاد

السكرتيرة / هبلغ المسؤال وهرد عليكى 

بنت / بس ياريت بسرعة انتى عارفة الدراسة هتبدا

و فهد بيروح عليهم  وبيطلع دفتر الشيكات وبيكتب شيك وبيدى الشيك للبنت وبتكون بسمة  وبسمة بتعرفو 

فهد  / دة شيك ممكن يساعدكو 

وبسمة  بتاخد الشيك وبتقرا
 
بسمة / بس دة مبلع كبير جدا دة بفضلك مصاريف البنات كلهم هتتدفع ويقدرو يتعلمو ويقفو على رجليهم بفضلك دة البنات هيكبر شانهم اكتر بالتعليم 

وفهد بيتعصب اوى وبياخد الشيك من بسمة وبيقطعو 

بسمة / حضرتك 

فهد / علشان ميكبرش شان البنات اكتر من كدة 

بسمة / بس حضرتك
 
فهد / لو اعرف ان التبرعات دى للبنات مكنتش ضيعت وقت معاكى 

و بيمشى وبيسبها 

بسمة / انسان عديم الرحمة

و بتعيط  وبتخرج من الشركة بسرعة

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات