إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔 الحلقة الخامسة💔

🍁   الحلقة ال ٥   🍁


 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁.

ديمة فى الشركة بتمضى على العقد 

الموظف / مش تحبى تقراى العقد الاول 

ديمة   / ملوش لزوم انا عندى ثقة كبيرة بالشركة

 و بتمضى على العقد وفرحانة جدا 

الموظف / مبرووك انتى دلوقتى معانا فى الشركة يعنى زميلة
 
   ديمة   / شكرا جدا 

الموظف / خلينى اوديكى مكتبك تعالى معايا 

وبياخدها على اوضة وبتدخل وبيكون فى تلات مكاتب فى البلكونة 

الموظف / دة مكتبك وفى هنا معاكى اتنين موظفيين هما فى اجازة النهاردة هتتعرفى عليهم بكرة 

  بتروح على المكتب بتعها وبتقاعد 

الموظف / دى ملفات تبع الشغل فى الشركة ودى تصميمات الى احنا عملناها السنة دى خدى فكرة عن الشغل انا لازم امشى 

وديمة فرحانة اوى وبتطلع الموبيل 

    ديمة / الو بسومة انا دلوقتى بكلمك من مكتبى انا استلمت الشغل

.

      **********************************


فى مكتب فهد 

السكرتيرة / احنا اتفقنا مع شركة كبيرة علشان تكون مسؤلة عن الحفلة 

فهد  /مش عاوز اى غلطت  واكون  على علم بكل حاجة او اى تغييرات 

السكرتيرة / حاضر يا فندم 

فهد  / خدى الشيك التبرعات ده سلمية للمدرسة 

السكرتيرة / حاضر يا فندم حتى مدير المدرسة اتصل بيا وسال على الشيك 

فهد  / فعلا اتاخرنا علية السنة دى روحى انتى 

.
      **********************************

بسمة فى الملجا هى وسالى 

بسمة / سالى احنا لازم نشوف التبرعات انا شفت المخزن بتاع الاكل تقريبا فاضى 

سالى / احنا لازم نعمل حاجة وكمان مصاريف علاج يوسف كتيير اوى وكمان مصاريف المدرسة بتاعت البنات 

بسمة / فعلا خلينا نفكر هنعمل اية

.
      **********************************

فايزة قاعدة قدم   التلفزيون وبيدخل احمد 

فايزة / رجعت بدرى النهاردة 

احمد / يعنى اتاخر تتعصبى عليا ولما اجى بدرى بردو مش عجبك اعمل اية 

فايزة / انا قصدى مدام هترجع بدرى كنت رحت لديمة اطمنت عليها تكون محتاج حاجة وانا متاكدة انها نسيت تاكل حاجة 

احمد / فايزة بنتك كبرت ودلوقتى بتشتغل ولازم تعتمد على نفسها 

فايزة / انا عرفة انها كبرت يعنى منتطمنش عليها 

احمد / الشركة الى هى فيها شركة محترمة جدا ومن اكبر الشركات لتصميم الاحتفالات والمناسبات وكل المسؤلين الكبار بيتعملو معاها 

.
      **********************************

فهد  فى اجتماع ومشغوول جدا والموبيل بتاعو بيرن وبيكون ولدو 

فهد  / كملو انتو فى تليفون مهم

 و بيخرج برة الاجتماع 

 فهد  / الو بابا انت كويس 

عبد العزيز / الحمد لله يا ابنى بس انا كنت عاوز اسالك عملت اية علشان الحفلة 

  فهد  / متقلقش كل حاجة هتكون زى ما حضرتك عاوز بالظبط
 
عبد العزيز / مش عاوز اى نقص فى الحفلة علشان اكتر من وزير هيكون حاضر الحفلة دى ولازم انت الى تتابع كل حاجة بنفسك 

فهد / حاضر يا بابا الى حضرتك بتقول علية هو الا هيكون 

عبد العزيز / ربنا يبارك فيك يا ابنى 

وفهد بيقفل التلفون وبيروح على السكرتيرة 

فهد  / اتصلى بالشركة المصممة وبلغيهم انى نص ساعة وهكون هناك ولازم اشوف كل اقتراحات للحفلة 

السكرتيرة / حاضر يافندم 

وفهد  بيخرج وبيروح على العربية بتعتو

.
      **********************************


فى شركة ديمة  قاعدة  بتشوف صور المشاريع وتصميمات الشركة 

ديمة  / وووا رووعة 

وبيدخل المديير المكتب على ديمة بسرعة 
و بتتخض 

المدير / ميين انتى 

 ديمة    / انا المصممة الجديدة 

المدير / الجديدة وفيين ماريا وجان 

و بتبص على المكاتب الى جمبها

  ديمة   / هم اجازة النهاردة 

المدير بيتصدم وبيروح يقاعد على اول كرسى و بيبص لديمة
 
المدير / انتى بسرعة لازم تجهزى اقتراحاات للحفل مفيش غيرك ربع ساعة ويكون الاقتراحات قدمي 

   ديمة  / انا 

المدير بيبص حولية
 
المدير / فى غيرك فى المكتب اة انتى يلا اشتغلى 

 ديمة  / طب انا حاضر طب يعنى هو حفل اية 

المديير / حفل تسليم جايزة افضل رجل اعمال عربى وهيكون فى ضيووف من برة مصر ورجال اعمال مهميين جدا 

 ديمة  / حاضر انا هبدا حالا 

و بتروح على المكتب وبتجييب ورق ابيض وبتبدا تفكر 
والمديير فرح انها نشيطة وبيخرج المدير وبيقفل وره الباب 
وديمة شغالة بنشاط جدا

.
      **********************************


سراج بيروح على البيت

سراج / ريييم

ريم / انا هنا يا حبيبى

وسراج بيروح على المطبخ لريم وبيحضنها

ريم / سراج حاسب الاكل

سراح /وحشتينى 

ريم بتبصلو وبتبتسم

ريم / واية الرومنسية دى كلها 

سراج / حببتى انا رومنسى من زمان ولا نسيتى ايام الجامعة والورد والجوابات 

ريم / ورد امتى دة مش فاكرة انك فى مرة جبتلى ورد
 
سراج / اية بجد خلاص بكرة اجبلك ورد

ريم / ههههههههة بحبك 

سراج  /اكيد بتحبينى هو انتى هتلقى شاب وسيم وابن ناس زيى فيين

ريم / ابن ناس اة اما وسيم دى مش عرفة

سراج بيبصلها 

ريم / اة خلاص وسيم متزعلش

وريم بتبوسو من خدو 

وبيضحكو هم الاتنين

.
      **********************************


ديمة  بتشتغل فى المكتب ومبهدلة ورق حوليها كتيير وورق مقطع كتيير وبيدخل المدير عليها بسرعة 

المدير / هااة فين الاقتراحات
 
ديمة  / انا جهزت التصامييم دوول بس انا حاسة انهم 

المديير/  مش مهم هتيهم على مكتبى بسرعة 

والمدير بيمشى بسرعة على مكتبو وديمة بتلم الورق ولسة هتخرج الورق بيقع منها وبترجع تلمو تانى ومش منظم وبتحاول تنظم الورق تانى وبتروح على مكتب المدير 

وبتخبط وبتدخل 

المدير / تعالى يااا 

ديمة    / ديمة
 
المديير / اقدملك ديمة هى الى هتكون مسؤلة عن كل حاجة فى الحفلة 

و بتقرب وبتبص على الضيف الى قاعد وبتتصدم 

ديمة   / انت 

فهد بيبصلها اوى 

فهد  / تعين اى حد غيرها مش مستعد اشتغل مع ناس من النوع دة 

ديمة / وميين قال انى 

المدير / ديمة 
 
وديمة بتسكت 

المدير / حضرتك اكيد مش هيكون فى اى تقصيير 

فهد / انا مش هسمح باى تقصيير 

ديمة / دى الاقتراحات 

و بتدى الورق لفهد و بيمسك الورق من حرفو وبيبص علية 

ديمة / دى مجرد اقتراحات اولية ولو فى اى تعديل ممكن نعملو 

فهد / هاتى ورقة وقلم 

ديمة / نعم 

المدير بيدى ديمة ورقة وقلم 

فهد  / هبدا من الديكور 

وفهد  بيملى ديمة ملاحظات كتير عن الديكور والمشروبات ونوع الاكل و بيبص فى الساعة 

ديمة   / انا لازم امشى بكرة الصبح تكونى فى مكتبى الساعة ٧ 

ديمة /٧ الصبح 

فهد بيبصلها بغضب وبيمشى وبيسبها 

المدير / ديمة دة اول مشروع  تشتغلى فية واهم مشرووع ممكن يمر على الشركة مش عاوز اى لغبطة 

  ديمة  / هو ممكن اى حد ياخد المشروع دة 

المدير / انا هنا المدير مش انتى يلا روحى جهزى كل حاجة
 
وديمة  بتدايق وبتخرج من المكتب

.
      **********************************


فى الليل فهد  بيروح على القصر وبيقابل اسامة داخل القصر 

اسامة / مساء الخير 

فهد بيبص لاسامة ومبيردش علية وبيدخل وبيسيبو و اسامة بيروح علية وبيمسكو من ايدو 

اسامة / كفاية بقي انا تعبت 

فهد بيمسك ايد اسامة بيبعدها عنو بعنف 

اسامة / خلينا ننسا الى حصل زمان بقي انت عارف ان الى حصل مليش زمب 

فهد    / بس اخرص مش عاوز اسمع ولا كلمة تانى 

اسامة   / لا لازم تسمع انا غلطت اة غلطت بس صدقنى مكنتش اعرف انك ب

فهد بيضرب اسامة بالقلم واسامة بيبص لفهد اوى 

اسامة / اضربنى لو بضربك ليا هيرجعك انت اخويا ماشى اضربنى اضربنى 

وفهد بيطلع وبيسيبو واسامة بيعيط وسعاد بتكون وقفة بتشفهم من فوق وفهد  بيشفها وبيعدى من جمبها 

سعاد / الالم الى جوواك دة هيحرقك 

 فهد  / وانتى الكره والكدب والحقد الى جواكى دة 

سعاد / فهد متنساش انى امك 

  فهد   / بااااااس قولتلك متقوليش الكلمة دى تانى

و بيروح على اوضته وبيقفل الباب جااااامد 

وسعاد مدايقة اوى

.
      **********************************


فى الصباح 

فهد  قاعد بيفطر هو وولدو وسعاد بتفطر فى الطرف التانى من السفرة كالعادة واسامة  بينزل وجودى بتشوفو بتروح تجبلو طبق علشان يفطر واسامة خدو وارم 

عبد العزيز / اية الى حصل لوشك 

واسامة بيبص لفهد 
 
اسامة / مفيش كنت بتمرن واتخبط 

عبد العزيز / انت مش فالح غير فى كدة وبس امتى اعتمد عليك انت كبرت دلوقتى بس مخك لسة طفل صغيير لازم تتعلم شوية من اخوك 

اسامة / كفاية عليك فهد

عبد العزيز بيتعصب ولسة هيقف 

فهد  / بابا هدى نفسك سيبو هو مبيعرفش يعمل حاجة غير الكلام 

واسامة لسة هيمشى 

جودى /  مش هتفطر 

اسامة / لا مليش نفس

و بيطلع على اوضته ومدايق اوى 

سعاد / جودى انا قولتلك اكتر من مرة متتدخليش فى الى ملكيش فية يلا تعالى افطرى 

جودى / انا شبعت 

سعاد / روحى جهزى نفسك النهاردة فى ضيووف هيتغدو عندنا 

جودى / ماما بس انا 

سعاد / روحى على اوضتك يلا 

وجودى بتبص لعبد العزيز ودموعها بتنزل وبتروح على اوضتها 

فهد  / انا هروح على الشركة لو حضرتك مش محتاج منى حاجة 

عبد العزيز / لازم تكون موجوود على الغداء النهاردة 

فهد  / حاضر يا بابا 

و بيبوس ايد ولدو وبيمشى 

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات