إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔 الحلقة الرابعه💔

🍁  الحلقة ال ٤  🍁 

.
🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

فى الصباح

 فهد  فى اوضته بيشتغل فى التاب وبيبص فى الساعة وبيلبس الجاكيد بتاعو وبينزل و عبد العزيز قاعد على الكرسى المعتاد بتاعو  و فهد بيروح علية وبيبوس ايدو
 
عبد العزيز / ربنا يرضى عنك يا ابنى

واسامة بيدخل من الجنينة كان بيتدرب 

اسامة / فهد  انا هاجى الشركة النهاردة وهاخد ميعاد متخفش اكيد مش هزعجك 

عبد العزيز بيبص لاسامة و اسامة بيطلع على اوضته 

عبد العزيز / اقاعد يا ابنى اخبار التعاقد اية 

 وفهد بيفتكر ديمة والى عملتو 

فهد / كل حاجة كانت ماشية كويس لحد ما جت وحدة تافهة 

عبد العزيز / وحدة ميين 

فهد بيحكيلو على الى حصل 

عبد العزيز / معلش يا ابنى طول ما انت ماشى فى طريق اكيد هيكون فى عقبات بس انت لازم تعدى بسلام 

فهد / انا لازم امشى عندى اجتماع مهم النهاردة 

عبد العزيز / افطر الاول 

 فهد   / لا انا مستعجل بعد ازنك 

عبد العزيز / فى امان الله 

وفهد  بيمشى وبيروح يركب عربيتو وبيمشى 

.

      **********************************

.

ديمة وقفة فى الطريق بتتكلم فى التليفون 

  ديمة  / لا يا ماما هم قالولى هيتصلو بيا علشان اجى اعمل مقابلة 

و لسة بتعدى الطريق وعربية كانت هتخبطها وبينزل من العربية وبيكون فهد وديمة وقفة حطة اديها على وشها 

وفهد  متعصب اوى 

فهد / اييية انتى مبتشوفيش قدمك 

وديمة بتشيل اديها وبتشوف فهد  وفهد  بيفتكرها وديمة بتفتكر الى حصل 

فهد / انتى تانى لو اعرف كنت خبطك 

  ديمة  / انت انت فاكر نفسك ميين 

وفهد  مبيردش عليها وبيركب العربية بعصبية وبيمشى بسرعة جدا وديمة بترجع لورى بسرعة وبتصرخ علشان كان هيخبطها فعلا 

وديمة  مش مصدقة ان فى ناس كدة 

   ديمة  / دة اكيد مش انسان ابدا

.
      **********************************


فهد  بيروح على الشركة 

وبيدخل موظف بينبه الموظفيين ان فهد  وصل والموظفيين بيخافو وكل واحد بيظبط مكتبو واوراقو وبيدخل فهد والكل بيقف بسرعة 

فهد  / فى اجتماع حالا لكل المصمميين الى فى الشركة

السكرتيرة وره 

السكرتيرة / فى صحفيين عوزيين يقبلو حضرتك 

فهد    / مش فاضى 

السكرتيرة / بس هم منتظريين من بدرى 

 و بيقف وبيبص للسكرتيرة اوى 

   فهد / انتى بتخدى مرتبك منهم ولا منى انا 

السكرتيرة / اسفة يا فندم 

فهد  لسة هيدخل مكتبو وبيهجم علية الصحفيين 
وبيدايق اوى بس بيحاول يسيطر على نفسو قدمهم 

فهد  / ممكن هدوء انا مش فاهم حاجة 

صحفى / كنا عوزيين نعرف معلومات عن الجايزة 

فهد / جايزة اية 

و بيبص وره وبيشوف ولدو واقف  وبيروح علية بسرعة وبيبوس ايدو والمصوريين بيصوروة 

عبد العزيز / الف مبروووك يا ابنى الجايزة دى مهمة اوى لمشوارك 

فهد   / جايزة اية 

عبد العزيز / افضل رجل اعمال عربى دى هتفتح ابواب كتيير
 
وعبد العزيز بيحضن فهد
 
وفهد بيبعد الصحفيين عنو وبيدخل ولدو المكتب وبيجلسو
 
   فهد   /بس ميين الى قدم اسمى فى المسابقة دى انا 

عبد العزيز / انا جالى الخبر الصبح كل رجال الاعمال بيهنونى على الجايزة دى
 
وبيدخل اسامة عليهم المكتب 

اسامة / انا الى عملت كدة 

فهد بيبصلو بغضب 

عيسى / انت اكتر واحد تستحق الجائزة دى 

فهد  / تانى مرة متعملش حاجة من دماغك وخصوصا انها تخصنى انا 

اسامة  / بس دى حاجة تفرحك 

فهد  / انا الى اقول اية الى يفرحنى وازاى متقوليش على حاجة زى دى 

اسامة  / انا بقالى يوميين بحاول اتكلم معاك بس انت 

عبد العزيز / خلاص المهم انت لازم تجهز نفسك الفترة الى جاية دى مهمة اوى 

   فهد  / بابا انت عارف انى مش مهتم بالحاجات دى 

عبد العزيز / بس انت لازم تهتم واسامة هيساعدك علشان الحفلة 

اسامة / انا هعمل حفلة تجنن
 
  فهد   / بابا لو سمحت سبلى انا الموضوع دة مقدرش ادى مسؤلية الى حد هو مش قدها 

عبد العزيز بيبص لاسامة واسامة بيدايق وبيخرج 

عبد العزيز / الى انت شيفو صح اعملو يا ابنى

.
      **********************************


ديمة فى البيت وقفة فى المطبخ وسرحانة فى الى حصل من فهد
 
فايزة / ديمة يلا اعملى السلطة 

وديمة سرحانة 

فايزة / ديمة 
 
 ديمة   / نعم يا ماما 

فايزة / فى اية مالك 

  ديمة / انا لا مفيش بس حاسة انى تعبانة شوية 

فايزة/ روحى ارتاحى لحد  الغداء 

و بتسيب المطبخ وبتخرج  وبيدخل سراج 

سراج / اية الريحة الحلوة دى 

وديمة  ماشية سرحانة ومخدتش بلها منو  و سراج بيروح يمسك اديها وديمة بتتخض 

سراح / ديمة فى ايه

وديمة بتحضن سراج اوى وسراج بيحضنها 

سراج / فى اية ماما تانى انا قولتلك متخفيش مفيش حاجة هتم انتى مش عوزاها 

   ديمة / لا ماما بتحبنى ومش حبة تغصب عليا 

سراج بيرفع عيون ديمة فى عيوونو 

سراج / فى اية 

  ديمة / يوووة يا سراج مفيش بس كنت وحشنى انا تعبانة هروح ارتاح 

و بتدخل على اوضتها وسراج واقف بيبص عليها و بتدخل وبترمى جسمها على السرير وبتفتكر وش فهد والغضب الى كان فى عيوونو  وبيدخل سراج اوضة ديمة وبيقاعد جمبها 
وديمة بتحط دمغها على رجلو وبتحكيلو كل الى حصل معاها من غير ما يسال تانى 

سراج / بس الى عملتية دة غلط 
 
ديمة / بس انا كنت مواعدة يوسف انى 

سراج /  غلطانة بس المفرووض انو راجل متعلم وفاهم كان لازم يقدر الموقف 

ديمة    / دة انسان غريب جدا انا عمرى ما شفت حد كدة 

سراج / فى نوع من رجال الاعمال بيكون منزوع من قلبهم الرحمة كل الى يهمهم البورصة والاقتصاد والتصدير والاهم بالنسبلهم الفلووس 

وموبيل ديمة بيرن و بتروح بترد على الموبيل 

   ديمة / يعنى بكرة اكيد اة انا هكون فى الميعاااد لا شكرا

وديمة فرحانة اوى وبتحضن سراج 

سراج / اية الى فرح اختى حببتى اوى كدة 

  ديمة  / انا هشتغل وبكرة الصبح لازم اروح اعمل اخر مقابلة انا فرحانة اوى 

سراج / الف مبرووك يا اوزعة 

  ديمة  /  انا مش اوزعة 

سراج بيضحك وبيحضن ديمة اوى بحنية

وردة  ✍️

ليست هناك تعليقات