إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي 💔الحلقة 20💔

🍁   الحلقة  ٢٠   🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

وبعد شوية جودى بتنزل

عبد العزيز / تعالى يا بنتى

وجودى بتقاعد جمب والدها وسعاد بتبصلها وجودى بتقف
 و سعاد بتشاورلها على المطبخ وجودى بتروح على المطبخ وبتعمل قهوة

ديمة  / فيين اسامة

وفهد بيبص لديمة اوى وعبد العزيز مش عجبو ان ديمة بتسال على اسامة و مش بتلقى رد من حد وبتستغرب اوى

شاكر / عمر ابنى عاوز عرستو تكون معاة قبل العيد

عبد العزيز / بس دة فاضل على العيد اسبوعيين بس والحريم ليهم حاجات الى انت عرفة بقي بيحتاجو وقت ولا اية يا ام فهد 

سعاد / جواز البنت ستره والى انت بتشوفو صح هو الى يحصل

وديمة بتبص لسعاد اوى وسعاد بتبصلها وجودى بتخرج بالقهوة وبتقدمها للكل

عبد العزيز / جودى رجعى القهوة خليها شربات بقي

وجودى بتتكسف اوى وبتقف وعنيها على الارض وبتقف جمب ولدتها

عبد العزيز / يبقي ام العروسة تنزل تجيب احتياجات الفرح من بكرة علشان مفيش وقت

وعمر بيبص لجودى وبيبتسم

فهد  / بابا انا كمان عندى اقتراح

عبد العزيز / عندك اى مانع يا ابنى

فهد  / اية رايكو يبقي الفرح فرحيين يبقي  فرح جودى وعمر وانا و ديمة فى يووم واحد

فايزة / اية بس انتو لسة كانت الخطوبة من يوميين بس

فهد بيبص لديمة الى مستغربة لسة

عبد العزيز / الولاد عوزين يفرحو خلونا نخلص منهم بقي ونرتاح

وبيضحكو

احمد / خلو فرح ديمة و فهد لما نفرح بجودى وعمر الاول

سعاد / فعلا عندهم حق وكمان لسة متعرفوش على بعض

وعبد العزيز بيبص لسعاد وسعاد بتسكت

عبد العزيز / الى انتو تشوفوة بس خلونا نفرح بيهم

فهد / يا عمى احنا

احمد / خلونا نفكر الاول بلاش نتسرع

سراج قاعد ومتكلمش وديمة  بتكلم  فهد بالنظرات و سراج بيقرب على ديمة

سراج / ارحمى نفسك شوية احسن هيخدو بلهم منكو

ديمة  / طب اتكلم قول حاجة هو انت جاى لية علشان تشرب القهوة وبس

سراج / بابا فهد  عندو حق مدام هم بيحبو بعض واتخطبو لية يستنو اكتر من كدة

فايزة / سراج

سراج / ولا انتى خايفة علشان هياخد ديمة منك

فهد  / لا ابدا انا عمرى ما هاخد ديمة  منكو ابدا والطريق مش بعيد

احمد بيبص لديمة / انتى اية رايك يا ديمة

ديمة بتبص لفهد  و بيبصلها اوى

ديمة / الى تشوفو يابابا

احمد / وانتى يا ام ديمة

فايزة باين عليها مش مرتاحة وسعاد بتراقبها بقلق

فايزة / الى تشوفوة

والكل مبسوط اوى وبيقفو يسلمو على بعض وفهد بيروح لديمة وبيقف جمبها وبيقرصها من اديها

ديمة / ااة ابو شكلك

و بتضربو فى جمبو

فهد  / فضلك اسبوعيين بس وتدخلى القفص يا قطة

 وديمة بتتكسف وبتروح تقف جمب سراج وعمر بيشاور لجودى الى مش قادرة تتحرك من جمب ولدتها وعمر بيغمزلها وجودى بتتكسف اوى وبيروحو يتعشو وفهد  بيقاعج جمب ديمة  وبيخبطها فى رجليها وهى بتاكل

ديمة  /  فهد  بس خلاص

و بيمسك اديها من تحت التربيظ

 ديمة   / فهد سيب ايدى

و بيعمل نفسو مش واخد بالو ومش عاوز يسيب اديها

جودى / انتى مش بتكلى اية يا ديمة

   ديمة / انا اة ما انا هاكل اهو انتى مش هتكلى معانا

جودى / انا لا

 وسعاد وجودى وقفين ومش بيكلو معاهم و فهد  مش عاوز يسيب اديها و بتاكل باديها الشمال وسراج بياخد بالو

سراج / فهد ممكن المياة

و فهد  بيبص لديمة وبيسيب اديها وسراج بيضحك و بيقرب من فهد علشان المياء

سراج / احنا عملنا الحركات دى قبلك

وسراج بيضحك وديمة بتتكسف اوى

.
      **********************************

بعد العشاء

 فى الجنينة بيتمشو

فهد  / امتى هتنورى حياتى بقي

   ديمة / هم اسبوعيين

و بيقرب من ديمة اوى

فهد / والى مش قادر يستنى اسبوعيين

ديمة بتحط اديها فى دمغها بتفكر

ديمة  / امممم يشرب مياة بردة

فهد  بيمسكها من خصرها

  ديمة / فهد ابعد عنى شوية يشفونا

فهد  بيبصلها اوى ومبتسم وسعاد بتروح عليهم

سعاد / اية الى انتى بتعملية دة هى دى التربية الى اهلك ربوهالك

ديمة   / انا

فهد بيقف قدم ديمة وبيبعدها  وره

فهد / لما تحبى تتكلمى وجهيلى انا الكلام ماشى

سعاد / هى بنت المسؤلية عليها هى انتو لسة مخطوبين ازاى تقرب منك بالطريقة دى انتى عديمة ال

فهد  / هشششش كفاية مش عاوز اسمع كلام تانى ياريت تسبينا انا وخطبتى عوزيين نتكلم شوية

ديمة / فهد  انت ازاى تكلم والدتك بالاسلوب دة انتى عندك حق يا طنط

فهد  / ديمة روحى يلا انتى

ديمة / بس

فهد  بعصبية

  فهد  / روحى يا ديمة يلا

و بتروح على القصر و فهد واقف مع سعاد وبيتكلمو بعنف
وديمة مش على بعضها

سراج / فى حاجة

ديمة / لا بس دماغى  مصدعة

واحمد بيقف وبيستاذن علشان يمشو وبيخرجو كلهم يودعوهم وديمة بتبص على  فهد  واقف مع سعاد ومن طريقة حركاتو وعصبيتو ان فى مشكلة

عبد العزيز / فهد

و بينتبة ليهم وبيروح عليهم هو وسعاد وبيسلمو عليهم

فهد / انا هوصلكو

سراج / انا معايا عربيتى شكرا يا فهد

و بيروح لديمة  الى فضلت للاخر

ديمة / فهد  انا

فهد  /  محصلش حاجة خلاص انتى بس فكرى فى الفستان الابيض

وديمة بتبتسم اوى

فهد / هتوحشينى اول ما توصلى كلمينى

فايزة / ديمة 

وعمر انتهز ان الكل برة وبيروح على جودى

عمر / مبرووك

جودى / الله يبارك فيك

وعمر بيمسك ايد جودى وجودى بتتكسف وبتجرى على اوضتها. وعمر بيضحك على كسفها وجودى قلبها بيدق بسرعة جدا وبتاخد نفسها بالعفيا بس مبسوطة

.
      **********************************

بعد اسبووع

فهد  بيروح لديمة  البيت

فايزة / اتفضل يا ابنى تعالة

  فهد  / بس انا كنت عاوز ديمة هنروح مشوار

فايزة / ثوانى هنادى عليها

و بيدخل وبيقاعد وديمة بتخرج

ديمة  /فهد مقولتش انك هتيجى يعنى

فايزة / فى واحدة تقول كدة لخطبها

فهد  / خلينا نخرج

وديمة بتبص لولدتها

فايزة / ماشى متتاخريش علشان ننزل نجيب باقى الطلبات بتعتك

فهد  / مش هنتاخر

وديمة بتبوس فايزة من خدها وبتجرى على اوضتها

فايزة / تشرب اية

  فهد   / ولا حاجة اصلى مستعجل شوية

وبعد شوية ديمة  بتخرج

ديمة  / انا جاهزة 

فهد  / هتخرجى كدة

ديمة / فى اية

 ممكن تلبسى حاجة تقيلة اصل الجو برد شوية

ديمة بتبصلو اوى

ديمة / الجو برد صح فى عز الحر دة

و بتروح تلبس حاجة طويلة شوية

 كدة اية رايك

فهد  / تمام يلاعندى اجتماع كمان ساعتيين

وديمة وفهد  لسة هيخرجو بيقبلو سراج

ديمة / سراج انت رجعت بدرى لية

سراج / اهلا يا فهد

فهد  / عامل اية

سراج / تمام

وسراج بيروح على اوضته وباين علية الحزن

  فهد / سراج باين علية فى مشكلة

ديمة  / ولازم تتحل قريب جدا

و بيخرجو مع بعض

.
      **********************************

ريم فى بيت اهلها

رودى / ريم يلا علشان نتغدا

ريم / مليش نفس

رودى / انتى هتفضلى على الحال دة لامتى بس

ريم / سراج وحشنى اوى يا رودى

رودى / خلاص ارجعى بيتك

ريم / مش عارفة 

وريم حزينة اوى وسراج قاعد  فى اوضته سرحان ونايم على السرير بهدومه وبيفتكر ريم

.
      **********************************

فهد بيوقف العربية

  ديمة  / احنا ريحيين فين

فهد بيطلع شريطة من جيبو

فهد /  مفاجاة مش هتشيلى دى من على عنيكى لحد ما انا اقولك

 ديمة  /فهد  بس

فهد  / هششش اسمعى الكلام يلا

و بيحط الشريطة على عيوونها وبيسوق العربية وديمة مش عارفة هو رايح فيين وبيوقف العربية

   ديمة / وصلنا

فهد  / استنى

و بيروح ينزلها من العربية براحة

فهد / انا متاكد انك هتكونى سعيدة بالمفاجاة دى

  ديمة  / يلا بقي اشيل

و متحمسة اوى تشيل الشريط و فهد بيشيل الشريطة من على عنيها و بتشوف الملجا قدنها بس مترمم من جديد ومتوضب كويس جدا و بتبص لفهد  ودموعها بتنزل
 و فهد  بيشاور لديمة على يافطة فوق الملجا عليها صورة يوسف واسمو

وديمة بتعيط  اوى وبتجرى على فهد  وبتحضنو اوى ومنهارة من العياط

   ديمة / شكرا واسفة على كل حاجة قولتها

فهد  بيحط ايدو على شفايفها

فهد /  هشششش الى قولتية فى الحفلة كان حقيقى انا
قلبى كان  من حجر مكنش فية اى مشاعر ولا احاسيس
وانتى الى حركتى كل حاجة جوايا انتى 

والاطفال بيخرجو من عربية مدرسة خاصة وبيجرو على ديمة ولبسيين كويس جدا وديمة فرحانة اوى

فهد  / قدمت للولاد فى مدارس كويسة جدا وانا الى مسؤال عن اى مصاريف محتجنها هنا فى الملجا

  ديمة  / فهد  انا مش عارفة اوصفلك الاحساس الى جوايا انت عظيم اوى ولو يوسف كان عايش كنت هتحبو وهو كمان انا متاكدة انو هيحبك كمان

و فهد بيروح يمسح دموع ديمة

فهد  / انا لازم امشى عندى اجتماع مهم دلوقتى وخليكى انتى شوية مع الولاد على طول كانو بيسالو عليكى

و بيودع ديمة وبيمشى وديمة  بتبص علية لحد ما بيمشى وبيبعد بالعربية وبتحضن الاطفال اوى اوى ومبسوطة

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات