إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔الحلقة 15💔

🍁   الحلقة ال ١٥  🍁

 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

.

جودى / بس انا متاكدة انك هتقدرى بعد الجواز تغيرى فهد
  
وزينب بتتكسف وجودى بتضحك وديمة مش مصدقة الى بيقولوة 

ديمة / يعنى انتى 

جودى /  اعرفك دى زينب بنت عمى وفى مشرووع جواز بنها وبين  فهد
 
زينب / جودى 

وزينب بتنكسف وبتمشى وديمة  مصدوومة اوى

اسامة / جودى تعالى شوفى الورد دة قد اية حلو

وديمة وقفة سرحانة
 
ديمة / وانا مديقة لية انا اكيد هكون مديقة علشان البنت المسكينة دى

 و بتروح تشوف شغلها 

جودى / ديمة انا وزينب واسامة  خرجيين ومش هنتاخر 

ديمة  / اوكى بااى 

و بتشوف فهد  واقف على السلم وبيتكلم فى التلفوون ومتعصب جدا و بتبصلو بغضب شديد وفهد  بيشفها وهى بتبصلو و بينزل وبيروح عند ديمة وهى بتعمل نفسها مشغوولة 

فهد  / عوزة اية 

ديمة     / نعم انت الى عاوز اية 

فهد / انتى كنتى بتبصيلى 

 ديمة    / انا ابصلك لا ابدا وهبصلك لية 

فهد / مجنوونة 

ديمة     / مغرووور 

وفهد سمعها و بتشوفو غضبان بتهرب بسرعة من قدمه

.
      **********************************


 واسامة وجودى وزينب قاعدين فى كافية 

جودى / اسامة انت جبتنا هنا لية 

اسامة / كمان شوية هتعرف

عمر بيدخل الكافية 

اسامة / اهو وصل

وجودى بتشووف عمر جاى عليهم وبترتبك جدا واسامة بيسلم على عمر 

اسامة / زينب تعالى انا وانتى نشرب حاجة هناك 

جودى / اسامة انتو ريحيين فيين 

اسامة / انتو اقاعدو واتكلمو مع بعض شوية وانا وزينب هنقاعد هناك 

وجودى عنيها على اسامة وزينب 

عمر / اتفضلى اقاعدى لو مديقة ممكن امشى 

جودى / لالا بس انا 

عمر / انا حبيت نتقابل ونتكلم شوية انا وانتى قبل الخطوبة انتى عارفة مقدرناش نتكلم مع بعض قبل كدة ولو حبة تسالينى اى حاجة 

جودى / انا لا 

عمر بيضحك

جودى / بتضحك لية

عمر / للدرجة دى شكلى وحش علشان مش عوزة تبصيلى

جودى بتبص لعمر فى عيونو وبتبتسم وبتنزل عيونها فى الارض 

.
      **********************************

فى القصر ديمة بتخلص زينة القصر وفرحانة 

العامل / يا انسة كدة خلصنا تركييب الكهرباء

   ديمة / اوكى خلونا نجربها قبل ما نمشى 

والعامل بيروح يشغل الكهرباء والمكان كلو رووعة اوى 
و وقفة بتتفرج على تغيير الوان الكهرباء والزينة وفرحانة اوى و فهد  واقف فووق وبيبص عليها 

   ديمة  / خلاص كدة خلصنا ممكن تروحو خلاص 

والعمال بيخرجو و بتروح تظبط حاجات فى الاكسسوارات. 
و فرحانة اوى وسعاد ماشية وبتخبط فى ديمة
 
  ديمة / اوووة سورى سورى 

سعاد / انتى مبتشوفيش قدمك 

ديمة بتبصلها اوى 

 ديمة    / انا قولت لحضرتك سورى مكنش قصدى 

سعاد / وانتى هنا لحد دلوقتى لية انا مش عرفة ازاى اهلك سمحولك تفضلى برة البيت لحد دلوقتى انتى 

ديمة  / لو سمحتى انا بكلمك باحترام ولازم انتى كمان تكلمينى باحترام 

سعاد / وهستني اية من وحدة زيك فلتانة 

 ديمة  / انا مسمحلكيش تكلمينى بالاسلووب دة 

سعاد بتتعصب اوى  وبترفع أديها علشان تضرب ديمة بالقلم وفهد بيمسك ايد ولدتو قبل ما يوصل لديمة و فهد بيبعد ايد سعاد بقوة 

سعاد / البنت دى تخرج من هنا دلوقتى حالا 

فهد / البيت دة بيت  عبد العزيز مش بيتك علشان تعملى فية الى يجى على مزاجك 

وديمة دموعها بتنزل وبتاخد شنطتها وبتخرج 

سعاد / دى اخر مرة تتصرف معايا بالاسلووب دة وخصووصا قدم البنت دى بلذاات 

فهد مبيردش عليها وبيرووح وره ديمة وبيمسك اديها 

فهد / استنى 

ديمة / ابعد عنى انتو عوزيين اية منى و بتضربو فى صدرو بعنف  ابعد عنى انا لية بشوفك فى كل حتة بكون فيها اخرج من حياتى بقي 

واسامة وجودى وزينب بيوصلو

اسامة / ديمة  انتى كويسة 

و بتبص لفهد اوى وبتمشى وفهد متعصب اوى وجودى بتاخد زينب وبتدخل القصر واسامة  بيروح وره ديمة

اسامة / ديمة ممكن تهدى 

اسامة / لو سمحت خلينى اروح الوقت اتاخر

و بترووح توقف تاكسى وبتمشى 

وفهد  متعصب اوى وبيروح على اوضته وبيمسك الفازة بيحدفها بعيد  

فهد / هى ميين علشان تكلمنى بالاسلووب دة اكيد هتندمى

 و بيتعصب اوى

.
      **********************************


فى الليل

 ديمة سهرانة بتفكر ومديقة اوى وموبيلها بيرن و بتشوف نمرة فهد  وبتتخض وبتفتكر لما ضربتو على صدرو بعنف
و مبتردش علية وبيرن كتيير اوى وديمة بتحطو تحت المخدة وبتخرج بتقاعد فى البلكونة وبتفكر

ديمة / انا لية طوول الوقت بفكر فية اهدى اهدى مستحييل الى بتفكرى فية دة صح ماشى ابعدى الافكار دى عن دماغك 

.
      **********************************

سراج بيرجع من الشغل متاخر وبيروح على اوضته وريم مش موجوودة وبيخرج بيشفها قاعدة فى البلكونة لوحدها

سراج /حببتى انتى صاحية لحد دلوقتى اية

وريم مبتردش علية وسراج بيروح عليها وبيبصلها وبيشفها انها بتعيط 

سراج / حببتى انتى كويسة فى اية

ريم / احنا متجوزيين من امتى 

سراج / اسف يا حببتى نسيت ان النهاردة عيد جوزنا اوعدك انى ااخد اجازةواخدك 

ريم / بس النهاردة مش عيد جوزنا

سراج / ولا عيد ميلادك كمان 

ريم / احنا متجوزيين من سنة ونص

سراج / وكانو احسن سنة ونص فى حياتى كلها 

ريم / بس انا لسة لحد دلوقتى مفيش حمل

سراج / يا حببتى انتى مستعجلة لية فى ناس بيفضلو عشريين سنة علشان يحصل حمل مش سنة ونص

ريم / وانا مش هستحمل اكتر من كدة احنا لازم نروح لدكتوور 

سراج / ريم انا جااى تعبان نتكلم بعديين

ريم /لا هنتكلم دلوقتى 

وسراج بيدايق اوى 

سراج / ريم خلينا نروح ننام وناجل الكلام بعديين

ريم / انت دلوقتى لازم توعدنى اننا نروح بكرة للدكتوور 

سراج / خلاص خليكى انتى هنا وانا هروح انام 

وسراج بيدايق اوى وبيروح على الاوضة ومتعصب اوى

.
      **********************************


ديمة قاعدة على سور البلكونة وبتفكر وبتسمع صوت عربية جااية سريعة اوى وبتتخض وبتبص عليها وبتشف عربية فهد بتقف تحت البيت وديمة بتتخض وفهد بينزل من العربية ومتعصب اوى 

وديمة بتجرى بسرعة على برة قبل ما يعمل مشاكل واهلها يصحو وبتلبس الرووب وبتخرج بسرعة وبتخبط فى فهد قدم الباب و فهد بيمسكها من اديها بقوة 

فهد / مبترديش على مكالماتى لية

ديمة / هشششش وطى صوتك 

فهد / دى اخر مرة اتصل بيكى وانتى متردييش عليا انتى فاهمة 

وديمة بتحط اديها على شفيفو

  فهد / ابووس ايدك وطى صوتك بابا وماما جوة 

فهد بيشيل اديها 

فهد / انا ميهمنييش حد انتى فاهمة 

وديمة بتحط اديها على شفيفو بسرعة وبتقرب منو اوى 

ديمة / ارجووك وطى صوتك 

و فهد بيبصلها اوى وبيبص لشكلها وهى لبسة بيجامة النووم زي الاطفاال و بتبعد عنو بسرعة و بصوت واطى 

ديمة/انت اية الا جابك هنا 

فهد متعصب اوى ولسة هيتكلم

ديمة / بلييييز من غيير عصبية ووطى صوتك بابا لو صحى وشفنا كدة هيجيلى هيتعب روح من هنا يلا 

فهد / بكرة الصبح تكونى فى القصر 

ديمة  / انا خلاص خلصت شغلى هناك ومش هروح 

فهد  / بكرة الصبح الساعة ٨ تكونى هناك انتى فاهمة 

  ديمة / طب وطى صوتك بقي كفاية روح من هنا يلا بلييييز 

وفهد بيبعدها من قدمه بعنف وبيمشى و بتجرى على جوة بسرعة 

فايزة/  انتى كنتى فيين 

 ديمة  / مفييش يا ماما بس دة بتاع اللبن 

فايزة / بتاع اللبن الساعة ٣ باليل 

  ديمة / اة مش عارفة الناس دى بتفكر ازاى يلا تصبحى على خيير
 
فايزة / وفيين اللبن 

ديمة  / اة اللبن معجبنييش ورجعتهولو

و بتجرى على اوضتها بسرعة وبتقفل الباب وبتاخد نفسها وبتروح على البلكونة وبتشوف فهد وهو ماشى بالعربية 
و افكرها متلغبطة ومش قادرة تفكر

.
      **********************************


فى الصباح 

فهد  بينزل من اوضته وبيشوف سعاد بتدى فلووس لواحد شكلو غريب وفهد بيروح على غرفة المكتب و ديمة فى طريقها للقصر 

زينب فى المطبخ وسعاد بتروح تعمل قهوة

سعاد / سيبى الى فى ايدك وخدى قهوة لفهد على المكتب 

زينب / بس انا 

سعاد / يلا روحى القهوة هتبرد 

وزينب بتاخد القهوة من سعاد وسعاد بتبص عليها لحد ما بتخرج  وزينب بتروح لفهد المكتب 

زينب / صباح الخيير يا فهد
 
فهد / صباح الخيير 

وزينب بتحط قدمه القهوة وفهد ماسك كتاب بيقرا فية 

زينب / الكتاب دة هيعجبك جدا انا قراتو 

و مبيردش عليها  و زينب مش عارفة تقول اية علشان تفتح موضووع معااة

زينب / انا مش مصدقة ان النهاردة خطوبت جودى هيكون يوم جميل اوى
 
و مبيردش عليها 

زينب / انا شكلى ازعجتك انا هروح اشوف جودى

وزينب استنيت ثوانى انو يكلمها وبتخرج ومديقة اوى وسعاد بتشفها وبتتعصب اوى من تصرفات فهد مع زينب 
وزينب بتطلع لجودى اوضتها

.
      **********************************


ديمة بتوصل قدم القصر ولسة هتدخل وفى راجل قابلها وبيوقفها 

الراجل / اية يا مووزة ريحة فيين
 
  ديمة / وانت مالك ابعد عن طريقى 

الراجل بيمسك اديها 

 ديمة / ابعد عنى سبنى انت اتجننت 

وبيمسك شنطة ديمة وبيفتحها و بتصرخ وبتحاول تاخد منوالشنطة ومفيش اى حد فى المنطقة خالص
 
  ديمة  / هات الشنطة انا هبلغ عنك البولييس
 
الراجل / ههههههة

وبياخد منها كل الفلووس الى فى الشنطة 

   ديمة   / الحقووونى الحقووونى 

الراجل / بصى يا قطة روحى من هنا واوعى تيجى هنا تانى ماشى انتى فاهمة 

وديمة مرعووبة اوى منو وبتحاول متبينش خوفها منو 

ديمة / انت ميين علشان تهددنى انت فاكر البلد مفهااش قانوون انا انا 

الراجل بيطلع مطوة وديمة بتصرخ وبتخاف اوى 

الراجل / انا قولتلك مشفكيش هنا تانى انتى فاهمة 

وفجاة فهد بيظهر بين ديمة والراجل و مش مصدقة ازاى فهد  واقف قدمها وبتمسك فى ضهر  فهد وبتستخبي وره 

فهد / ولو معملتش كدة هتعمل اية
 
الراجل مش عارف يتكلم وبيجرى وفهد بيجرى وره 
وديمة بتصرخ وفهد بيمسك الراجل و بيفتكر ان دة نفس الراجل الى امو كانت وقفة معاة وبتديلو فلوووس 

فهد / انت ميين بعتك 

الراجل خايف وفهد بيضرب فية 

الراجل / الست الى فى القصر قالتلى انى اخوفها بس والله مكنتش هازيها 

وفهد مصدووم وبيضرب الراجل بعنف وديمة بتجرى على فهد 
 
 ديمة / كفاية سيبو حرام سيبو 

وفهد بيبعد ديمة وبيضرب فى الراجل تانى 

  ديمة / سيبو كفاية انت هتقتلو كدة

و بتحاول تقف بين فهد والراجل وفهد متعصب اوى 
وبيبعد ديمة بعنف عن طريقو وديمة بتقع على الارض وبتصرخ وفهد بيسيب الراجل والراجل بيجرى بعييد

 وبيروح على ديمة وبيمد ايدو علشان تسند عليها وتقف 
وديمة بتبص لايدو اوى وبتبص لعيونو ومترددة وبتمد اديها 
وبتمسك ايدو وبتقف
 
فهد / حصلك حاجة 

  ديمة  / تق تق 

و فهد بيسبها وبيروح على القصر ومتعصب اوى وبيدخل 

فهد  / مداام سعااااااد
 
وبيروح على المطبخ وبيشفها هناك 

سعاد /  انت اية دخلك هنا انت عارف ان ممنوع الرجالة تدخل هنا هنا مكااان للحريم وبس 

وفهد بيخبط بايدو الحاجات من على التربيظة وبيوقعها 

سعاد / انت بتعمل اية 

فهد / دة تحزير لاخر مرة ابعدى عن ديمة 

سعاد متعصبة لما بتسمع اسم ديمة 

سعاااد / انت ازاى تكلمنى بالاسلوب ده 

فهد  /لاخر مرة هقولها ديمة  تخصنى انا ماشى ولو قربتى منها ولو ديمة حصلها حاجة مش هرحمك ابدا  

وسعااد مصدوومة من الى بتسمعو وفهد  بيخرج وبيشوف ديمة انها سمعت جزء من حديثو مع ولدتو و مش عارفة تقوول اية وبتقف تبص على فهد  وفهد  بيروح على اوضة المكتب 

وموبيل ديمة بيرن و بتتخض من صوتو علشان كانت سرحانة 

ديمة / الو اة انا موجودة هناك خلاص اوكى بس لازم كل حاجة تكون فى الميعاد بالظبط ومش عوزة اى صنف من الاكل ينقص وتقرا الملاحظات كويس

 و بتقفل التلفوون وبتشوف تربيظة مش مظبووطة بتروح تظبط فيها

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات