قصة جديده
طيب اعرفكو بنفسي ولا احكي علطول لا بصو انا هعرفكو بنفسي انا..... الفتي المجهول عندي 20 سنه بدرس في كليه تجاره ..... انا معالج بالقران الكريم في يوم من الايام جالي واحد صاحبي اسمه محمد جالي وقالي بنت خالتي بتقول ان جوزها معمول له سحر ومش عاوز يشتغل وعاوز يفضل قاعد علطول وانا عاوزك تبص عليه قولتلو ماشي اخدني وروحنا وبعد م روحنا اكتشفت انه معندهوش اي حاجه خالص كل الحكايه نفسيته تعبانه شويه وبعدها بكام يوم ممحمد جالي وقالي تعاله معانا علشان احنا رايحين لشيخ في مكان جمبنا مشهور جدا اسمحلي مقولش اسمه ف انا قولتله انتا اتجننت انتا عارف دول بيعملو ايه قاطعني وقالي عارف يا الفتي المجهول قولتلو بس جوز بنت خالتك معندهوش حاجه تعاله هيا مش مقتنعه وعاوزه تطمن وروحت معاهم لواحد الناس بتقول عليه شيخ لكن في الحقيقه هوا حاجه تانيه خالص هوا ساحر لما روحنا ودخلنا هناك كان شخص عادي جدا ولا بخور ولا اي حاجه من الحاجات الي كنت متوقعها وفجاه لقيت بنت خالت محمد صاحبي طلعت كيس فيه فنله وودتها للشيخ .... الشيخ قالها متخافيش جوزك هيشتغل وهيبقي احسن من الاول قاعدو يتكلمو شويه وبعدها الشيخ قال انا هحرق الفنله علشان مينفعش تاخديها تاني وانا قاعد مستمع انتو عارفين انا بفكر في ايه ايوه انا عاوز اختبره وبدون اي مفدمات قطعتهم وبصيت للشيخ وقولتلو انا بيحصلي حاجات غريبه قالي زي ايه قولتلو اني بحس ان فيه حاجه بتبعدني عن الصلاه ف قالي انتا شاب وفي مرحله مراهقه واكيد الخروجات واصحابك هما الي بيبعدوك عن الصلاه فسكت حوالي 7 ثواني وهوا باصصلي وانا ساكت ف بصيت له فجاه وقولتلو من الاخر انا عاوز اتاكد ان شيخ انتا اصلا مش شيخ انتا ساحر ودجال وكانت كلمه سوده مايعلم بيها الا ربنا ابتسم ابتسامه صفراء وقال هتستفيد ايه لما تعرف قولت لا هستفيد كتير ف قالي اثبتلك ازاي فقولت له نيمني بس بشرط فقاطعني وهوا بيضحك وقالي شرط قولتلو ايوه فقال ايه هوا قولتله تسيبني عشر دقايق اقول شويه كلام في سري قالي ماشي وفضلت اقرا شويه قران وادعيه والابتسامه المرعبه بتاعه مابتفرقوش وقاطعني وقالي طيب م تقول كلمه من الي بتقولهم علي الملا هزيت دماغي بمعني لا فقال طيب كمل وبعد م خلصت سمعت حاجه غريبه سمعت همهمه اف بصيت لمحمد صاحبي لقيتو عادي مش سامع اي حاجه وبعدها الساحر حط ايده علي دماغي وفضل يقول كلام مش مفهوم وبعدها سمعت صرخات علليه جدا ف بصيت لمحمد لقيتو عادي يعني انا لوحدي الي سامع بصيت للشيخ لقيتو بيضحك ضحكه مرعبه وانا فضلت اقول يارب واكرر وبعدها حسيت بميه علي وشي فتحت عنيا لقيت الشيخ قاعد ومحمد موجود هوا وبنت خالتو وعادي ولا كان حصل اي حاجه وبعدها استاذنا ومشينا وانا ماشي في الشارع حاسس اننا مش قادر امشي ودايخ ف استاذنت من صاحبي اننا هروح علشان تعبان قالي ماشي لزم اشوفك علشان عاوزك قولتلو ان شاء الله وبعد م روحت لقيت كارثه والدتي تعبانه وانا بحكم خبرتي في العلاج عرفت ان دا مس واخويا بيقولي انتا كنت فين وموبايلك مغلق ليه بصيت علي الموبايل بسرعه لقيتو مفتوح يانهار اسود انا ايه الي بيحصلي دا ووالدتي بصتلي وبعدها دخلت الاوضه ف استنيت شويه ودخلت واول م شافتني قامت خنقتني وانا بحاول افك اديها مش عارف وفي نفس الوقت مش قادر امد ايدي عليها ولا ازقها دي امي برضو ف بابا واخواتي كتفوها وابتديت اقرا قران بسم الله الرحمن الرحيم واتبعو ما تتلو الشياطين علي ملك سليمان وما كفر سليمان ولكن الشياطين كفرو يعالمون الناس السحر وما انزل علي الملكين ببابل هاروت وماروت وما يعلمان من احدا حتي يقولا انما نحن فتنه فلا تكفر فيتعلمون منهما مايفرقون به بين المرء وزوجه وماهم بضارين به من احدا الا باذن الله صدق الله العظيم معي قرااءه المعوذتين واول سوره البقره ابتدت والدتي يطلع منها صرخات اااه دي الي سمعتها وانا عند الزقت الدجال دا بس المرادي كان بابا واخواتي سامعين فضلت اقرا اقرا اقرا لحد م اتكلم ايوه الجن اتكلم,,, انا/ انتا مين انطق انتا مين الجن/ انا جرجس انا / وايه الي جابك هنا وعاوز ايه الجن / انا جاي بامر من سيدي خالد انا / طيب والشيخ خالد باعتك هنا ليه الجن/ علشان اأذيك انتا وعيلتك انا / طيب وانتا هتخرج ولا هتسمع كلامه الجن/ لا هسمع كلامه لو خرجت هيحلرقني انا / طيب م انا ممكن احرقك حالا فسكت شويه وقال متفدرش لو حرقتني عائلتي مش هتسيبك ابتديت اقرا قران ولاحظت حاجه غريبه خالد واقف في ركن من اركان الاوضه ومحدش شايفه غيري يا نهار اسود ماما هضيع وانا السبب فقولت انا لو هموت مش مهم المهم ماما تكون بخير فضلت اقرا اقرا اقرا اقرا فضلت حوالي نص ساعه اقرا لحد م اتحرق فقولت الحمد لله كدا ماما بقا كويسه ومافيش حاجه هتحصلها تاني ف دخلت الحمام اخد شور وبعد م دخلت بعشر دقائق النور قطع وبعدها سمعت همهمه وناس بتتكلك وناس بتضحك وفجات ظهر ضوء مراه عاكس معرفش مصدره ايه وفضل يلف حوالين الحمام من فوق لحد م نزل عندي وابتدي يلف حوليا وانا طبعا في الحمام ومش هعرف اقرا قرءان وعمال اقول في بالي يارب يارب انا محتاجلك وفجاه سمعت اذان والنور جه والاصوات راحت لبست بسرعه وخرجت ببص في الساعه لقيت الساعه 4 نعم 4 ازاي وانا داخل الحمام بعد المغرب فسالت اخويا وقولتله ايه الي حصل مش انا داخل الحمام بعد المغرب ايه دا يا احمد هوا انا فضلت من المغرب لحد الفجر في الحمام ضحك وقال لا يا محمد انتا بعد م خلصت موضوع ماما دخلت نمت وكانك بقالك سنه مانمتش وبعدها قومت علي الساعه 3 وفي طريقك للحمام فضلت انادي عليك علشان اعرف الي جه لماما دا جه ازاي وانتا مبتردش عليا فسيبت اخويا وداخل الاوض ف نده عليا وقالي انا عاوز اقعد معاك قولتله بعدين والله انا تعبان ومش قادر اتكلم وسبته ودخلت الاوضه وكان تفكيري في حاجتين ياتري الزفت خالد الي عمل معايا كدا ولا قبيله الجن الي انا حرقته هما الي عملو كدا وعاوزين ينتقمو انا هحكيلكم كل حاجه المره الحاجه
الجزء الثاني
انا الفتي المجهول كنت حكيت عن قصتي معي الدجال الساحر الي بيقول علي نفسه شيخ اسمه خالد وقفت المره الي فاتت لما دخلت اخد شور والي انا شوفتو في الحمام فقولت ياتري دا انتقام عشيره الجن الي انا حرقتو ولا انتقام خالد ودخلت الاوضه بتاعتي وقعد افكر في الي حصل وحسيت انه شغال في شريط فديو قدامي ف حسيت بحركه جمبي علي السرير بصيت جمبي ملقتش حاجه مديت ايدي علشان اتاكد لقيت السرير ساخن بدرجه متتوصفش ف قولت عادي يعني ياما شوفت من دا كتير ورجعت للتفكير في الي حصل لقيت باب الاوضه اتفتح ومافيش حد واحب افكرك اننا داخل الاوضه الساعه 3 الفجر وبعدها الباب اتقفل تاني وانا مش شايف اي حد… ايه دا بقي وسمعت صوت انا عارفه كويس وعمري م هنساه خالد بيقولي انتا الي جبتو لنفسك انتا عاوز تكشف سري الي محدش قدر يكشفو اديني مش هنتقم لوحدي عشيره الجن الي انتا حرقو هينتقمو معايا قولتلو ولا انتا ولا ملوك الجن هيقدرو عليا علشان انا معايا ربنا الي خلقك وخلقهم وخلق الدنيا كلها وبعد م قولت كدا لقيتهم حوالين السرير بتاعي اسمحولي مينفعش اوصفهم وخالد بص لهم وزي م تكون دي الاشاره وفضلو يهزو في السرير وانا مش عارف اتكلم ولا اتحرك انا حاسس ان فيه حد ماسكني من لساني وفجاه ظهر شخص طويل القامه واول م ظهر الي حوالين السرير بعدو علشان هوا ييجي واول م قرب قالي انا لزم اموتك زي م موت ابني وانا برضو مش عارف اتكلم ولقتهم كلهم هجمو عليا الي بيعض والي بيخنق وانا حاسس بالم ميتوصفش وبعدين اختفو كلهم وانا جسمي بينزف ومش قادر اتكلم ولا اتحرك فقت الوعي ابتديت افوق علي صوت ادعيه اللهم اغفر له وارحمه اللهم انك عنيا عن عذابه فلا تعذبه وانا في مكان ضله وفجاه ابتدي ينور لما الغطا اتشال طبعا اكيد عرفت انا فين دلوقتي وبعدها سمعت ناس بيقولو شيل براحه وسمعت والدي واخواتي بيعيطو ودخلوني الطرب خليني اوصف لكو الطرب عندنا في الارياف عندنا الطرب فوق الارض مش تحت ومكانها في وسط البلد بالظبط وبعد م دخلت اتقفل عليا الباب وكانت المفاجاه خالد موجود وفضل يبصلي ويضحكلي ويقولي شوقت اخرت الفضول بتاعك وداك لحد فين اديك ادفنت حي وبعد الكلمه الي هوا قالها صوتي رجعلي تاني وقولتلو برضو انا هفضل اتحداك لحد اخر يوم في عمري ضحك ضحكه تخوف وقالي برضو مش عاوز تسكت انا بقي هخليك تسكت طول عمرك وقعد يقول كلام غريب مش مفهوم وبعدها قال قسم اسمحولي مينفعش اقوله لان دا ممكن يبهدل الدنيا لو حد قراه وبعد م خلص لقيت كميه صرخات متتوصفش وانا فضلت اقول يارب يارب يارب انصرني عليهم يارب ولسا هقرا قران لقيتهم هجمو عليا وفضلو يقطعو في جسمي وبعدها فقت الوعي مش عارف انا فوقت امتا المهم اننا فوقت ولقيت جسمي كله بينزف فضلت ازحف علشان اوصل للباب وفجاه لقيت ايد مسكتني من رجلي وفضلت تشدني حسيت في الوقت دا ان قوتي رجعتلي .. وقولت اعوذ بكلمات الله التامات من شر ما خلق ربي اعوذ بك من همزات الشياطين اعوذ بك ربي ان يحضرون سمعت صرخات وناس بتجري وعياط… في الوقت دا حسيت اننا هنتصر وقرات ايه الكرسي وبعدها كل حاجه وقفت وفضلت ازحف ازحف لحد م وصلت للباب لقيت طوب مرصوص ومافيش قدامي حل غير اننا لزم انزلو كله ودا مش سهل ينزل وفضلت احاول احاول احاول وبالفعل قدرت انزلو كدا بقي معتش غير الباب الحديد الي هوا مقفول من بره مسكت طوبه وفضلت ارزع علي الباب فتره طويله جدا وبعدها فقت الوعي فوقت لقيت نفسي في المستشفي وماما وبابا واخواتي واصحابي وجيراني حواليا واول م فتحت عنيا قالولي حمدالله علي السلامه يا ... وانا مش قادر اتكلم شاورت لاخويا يقربلي وبصوط واطي جدا بقوله هوا ايه الي حصل قال لما انتا دخلت نمت سمعنا صوت صرخات جوه الاوضه بتاعتك جرينا كلنا علي باب الاوضه وبنحاول نفتحه مش عاوز يفتح وبعد فتره كبيره من المحاولات الباب اتفتح لوحده واول م دخلنا لقينا هواء ساخن وزي م يكون بيطلع بره الاوضه ولما بصينا علي السرير لقينا كميه دم علي السرير متتوصفش وانتا بتنزف نازيف مش طبيعي من عينك واخدناك علي المستشفي والدكاتره قالو انك مت ودفناك وبعدها بيوم لقينا ناس جايبينك وبيقولو انك عايش وكنت بتخبط من جوا الطرب وكدا اخويا خلص كلامه وانا بقي فضلت افكرازاي يوم في الطرب لزم يكون فيه حل انا اموت او خالد يموت وفضلت اسبوعين في المستشفي وبعد م خرجت اول حاجه عملتها روحت لخالد ايوه مجنون علشان روحت له صح بس دا الي كان لزم اعمله ولما روحت له واول م شافني فضل يضحك ضحك مستمر وبعدها قالي عاوز ايه انتا مبتحرمش ولا ايه قولتله لا انا هفضل وراك والحاجه الوحيده الي هتبعدني عنك الموت ضحك وقالي خلاص هموتك قولتله متقدرش ولو كنت تقدر كان زمانك موتي سكت شويه وقالي انتا مش سهل خالص انتا يابني جاي هنا عاوز ايه قولتله انا مش هسيبك يا خالد برقلي وقالي اسمي الشيخ خالد ف انا قولتله لا انتا اسمك الساحر برق اكتر وقالي امشي من هنا علشان انا هأذيك قولتله كل الي عندك اعمله قعد يتكلم كالعاده الكلام مش مفهوم وانا واقف بثبات تااام وابتدت الصرخات تعلي فضلت اقرأ قران حوالي ساعه وبعدها خالد فقد الوعي وشوفت نار في الاوضه الي كنا قاعدين فيها مش عارف مصدرها ايه بس غير النار العاديه كان شكلها غريب جدا وبعدها كل حاجه وقفت وخالد فاق وبصيت له وقولتله عرفت اننا اقوي منك ومنهم بكلام ربنا برقلي تبريقه عمري م هنساها وقالي انا مش هسيبك مش عارف بقي اختم قصتي بايه تفتكرو خالد كدا انتهي ولا هيرجع اقوي من الاول وينتقم مني
اقولكم انا هختم قصتي اكيد هنتقابل الفتره الجايه كتير يا خالد
الجزء الثالث
انا ا الفتي المجهول في يوم من
الايام موبايلي رن رغم غريب رديت الو ايوه مين
يا فندم مش مهم مين مش انتا الفتي المجهول ايوه
مين معايا انا حسن سمعت انك معالج انا كان عندي
مشكله ومحتاج مساعدتك انا رديت تحت امرك انتا
منين قالي انا من الفيوم انا تعبان وبيحصلي حاجات
غريبه قولتلو هات العنوان وبالفعل تاني يوم روحت
علي هناك ولما وصلت كلمتو قولتلو انا في المكان
الي قولتي عليه قالي تمام انا جاي عدي من الوقت
تقريبا ربع ساعه وجه اخدني ل ورحنا علي البيت
وقعدنا قولتلو احكيلي كل الي حصل بالتفصيل قالي
ماشي انا حسن عندي 26 سنه من فتره والدي اتوفي
وكانت الدفنه الساعه 10 بليل والمقابر عندنا في اخر
البلد وفي طريقنا للطرب انا حاسس ان فيه حد بيكلمني
ويقولي ادخل الترب صوت مش عارف مصدره وفي
نفس الوقت محدش سامعه غيري وصلنا لطرب العائله
وانا دخلت معي ابويا حسيت ان فيه حاجه غريبه في
وفجأه ابويا مست ايدي صرخت ولقيت كائنات غريبه
وفضلو يلفو حوليا فضلت اصرخ اصرخ وسمعت
صوت وابتدي يقرب حسن فوق يا حسن فتحت
عنيا لقيت الطربي بيهز فيا ويقولي فوق البقيه
في حياتك ماتعملش في نفسك كدا وقومت
علشان اخد العذاء وروحت علي البيت كنت
بحاول انام بس مش عارف فضلت احاول
لحد ما بالفعل نمت كوابيس كوابيس وشفت الي حصل
في الطرب قومت مفزوع لقيت النور قاطع سمعت ناس
بتهمس باسمي بس انا مش شايف حاجه وفجاه حد مسك ايدي
وسمعت صوت انا عارفو كويس صوت ابويا وكان بيكلمني
بس انا مكنتش فاهم منه حاجه وفجأه هجم عليا وكنت حاسس
انه بيقطع في جسمي انا قاطعته وقولتلو خلاص الي انا كنت عاوز اعرفه
خلاص عرفته وبدات اقرا قران بسم الله الرحمن الرحيم واتبعو ما تتلو الشياطين علي ملك سليمان وما كفر سليمان ولكن الشياطين كفرو
يعلمون الناس السحر وما انزل علي الملكين ببابل هاروت وماروت وما يعلمان من احد حتي قولا انما نحن فتنه فلا تكفر فيتعلمون منهما مايفرقون
وما هم بضارين به من احدا الا باذن الله فجاه هجم عليا وكان بيخنقني كان فيه قلم جمبي علي الارض اخته وغزيته فيه بعد عني وابتدي يتكلم
انتا جيتلي برجلك انا هموتك في اللحظه دي انا مكنتش قادر اتكلم بحاول اتكلم مش عارف كتفني ودخلني اوضه فيه فحره ورماني فيها وانا كل
دا مش عارف اتكلم وفي نفس الوقت الاوضه في اخر البيت ومافيش اي صوت اذان بيوصل فضلت يوم كامل في الحفره دخلي تاني يوم وقالي
هتفضل كدا لحد م تموت علشان اخلص منك وهجم عليا فضل يقطع في جسمي فضلت اصرخ اصرخ وكانت المفاجاه صوت اذان وهوا اول م
سمعه رجع لورا وكان متلغبط في اللحظه دي صوتي رجعلي وقولت شويه تحصينات واول م ابتديت اقرا قران اختفي فضلت متكتف ومش
قادر افك نفسي وفي نفس الوقت جسمي بينزف فضلت اصرخ اصرخ اصرخ لحد م فقت الوعي فوقت لقيت نفسي في المستشفي ولقيت ناس
حوليا معرفهاش واول ما اتكلمت قولت لواحد جمبي ايه الي حصل قالي يابني انتا ايه الي دخلك المكان المهجور دا المكان دا بتاع واحد ساحر
والناس كلها بتخاف تعدي من قدام البيت تقوم انتا تدخل ابتديت افوق اكتر قولتلو البيت دا بتاع مين يا عم الحاج قالي بتاع واحد اسمه خالد
ايه خالد يعني خالد خدعني وكان عاوز يموتني قاطعني وقالي انتا تعرفو قولتلو لا واو م خرجت من المستشفي روحت علي البيت الي انا كنت فيه
كان عباره عن بيت مهجور وكله تراب ايه دا مش دا البيت الي انا كنت فيه قولت انا هرن علي الرقم رنيت لقيتو غير موجود بالخدمه يعني كل
دا من تخطيط خالد تمام انا هعرف اوصله لو مرجعتش تاني اعرفو اننا انتهيت
الجزء الرابع
انا مش عارف ابتدي منين انا الفتي المجهول عندي 20 سنه
طبعا انتو عارفين اننا روحت للزفت الي اسمه خالد هتقولي خالد مين هقولك يبقي انتا مش متابع
ارجع لقصصي في الجروب او علي صفحتي انا قررت اروح لخالد بعد م اذي ناس كتير جدا وكان
بيحاول يأذيني دا طبعا بعد م خدعني في مشوار الفيوم وطلع دا فخ ليا علشان يخلص مني بس معرفش
انا بقي قررت ارجع البيت بتاعه الي في الفيوم وابتديت اسال الناس الي حوالين البيت هوا الشيخ خالد
رد عليا واحد وقالي دا مش شيخ دا ساحر ودجال ومبهدل ابني ابني بيروح مني امشي ومتحاولش
تسال علي الراجل دا تاني فجاه سمعت صوت جاي من جوا بيته وحد بيقولك الحق يا محمد ابنك عاوز
يموت نفسه جرينا انا وهوا ببص لقيت ابنه عاوز يشنق نفسه جرينا عليا وكتفناه وام المريض فضلت
تعيط عياط هستيري وفضلت تقول الحقوني يا ناس ابني هيضيع مني هديتها واخت ابوه علي جمب
وقولتلو ايه الي حصل قالي محمد اتعرض كذا مره لخالد وكان عاوز يمشيه من المنطقه وكان بيقف
له ديما وخالد كان بيحذره بس محمد فضل مستمر ومصمم انه مطرده من المنطقه وفي يوم ابني
صحي بالحاله الي انتا شايفها دي انا رديت عليه وقولتلو طيب ماشوفتش اي شيخ يعالجه ليه قالي
يابني وديته لشيوخ كتير وكل م اوديه لحد يقولي ان شاء الله ابنك هيكون كويس وتاني يوم يختفي
اوصل له وسمعت ان خالد محذر ان اي حد هيحاول يساعده هيبقي زيه ف انا دخلت لامه لقيتها
قاعده علي الارض وبتعيط وطيت علي ايديها وبوستها وقولتلها متخافيش يا امي ابنك هيكون كويس
بس استاذنك تخرجي بره وتسبيني انا وعمي محمد بس هاتي قزازه مياه خرجت وجابت قزازه المياه
وخرجت تاني عمي محمد قال هتعمل ايه قولتلو هتعرف كل حاجه دلوقتي وابتدبت اقرا
بسم الله الرحمن الرحيم واتبعوا ماتتلوا الشياطين علي ملك سليمان وما كفر سليمان ولاكن الشياطين
كفروا ابتديت اسمع صوت انا فاكره كويس دا الصوت الي كنت بسمعو في اغلب الحالات الي كان
خالد بيأذيها ابتديت اتكلم انتا مين انا نصران قولتلو اخرج بامره الله ابتدي يزعق انا مش هسيبه
غير لما اموته قولتلو انتا متقدرش تعمل اي حاجه وهتطلع بمزاجك او غصب عنك في اللحظه دي
كنت لزم احرق معي ان دا غلط لزم احذر الاول وابتديت اقرا بسم الله الرحمن الرحيم الله لا اله الا هو
الحي القيوم لا تأخذه سنه ولا نوم له مافي السموات والارض من ذا الذي يشفع عنده الا باذنه يعلم مابين
ايديهم وما خلفهم ولا يحيطون بشئ من علمه الا بما شاء وسع كرسيه السموات والارض ولا يؤده
حفظهما وهو العلي العظيم فضل يصرخ يصرخ وانا كملت بسم الله ومن الله والي الله ولا غالب يغلب
امر الله ياولي الله قل يا الله الامر قد سعسر اللهم اني اسالك وادعوك باسمك الاعظم وباسمك الواحد
الاعز وباسمك العظيم الوتر وباسمك الكبير المتعالي اقسمت عليك بالله العلي العظيم بحق من رفع السماء بلا عمد وبسط الارض علي ماء جمد وخضعت الجبابره لقوته ولسلطانه واعزنت الملائكه قبول عظمائه بحق انه من سليمان وانه بسم
الله الرحمن الرحيم الا تعلو علي واتوني مسلمين ثم بحق من رفع السماء بلا عمد وبسط الارض علي ماء جمد وخضعت الجبابره لقوته وسلطانه واعزنت الملائكه قبول عظمائه ثم بحق من انطق الجن لسليمان ابن داوود عليه السلام ثم بحق
من انطق عيسي ابن مريم صبيا وفضلت اقرا اقرا اقرا فضت حوالي نص ساعه وابتدت
الصرخات تزيد معي تشنجات والحمد لله اتحرق بصيت لعم محمد وقولتلو ابنك اسمه ايه
قالي عمر جبت قزازه المياه وابتديت اقرا عليها قران وابتديت ارش علي وشه معي تكرار
ايات قرأنيه معينه وباتدي عمر يفوق ولما فاق بص لابوه وقاله فيه ايه مين دا عم محمد كان مزهول جري واخدو
بالحضن وقال يا ام عمر تعالي بسرعه دخلت لقت ابنها بيتكلم عادي والحمد لله بقي كويس جريت اخدتو بالحضن
وفضلت تبوس فيه وبعدها بتقولي اطلب الفلوس الي انتا عاوزها قولتلها لا يا امي انا مباخدش فلوس من حد وكمان
انا مستاهلش الشكر عاوزه تشكري اشكري ربنا انا مجرد سبب مش اكتر بصيت لعم محمد وقولتلو بعد اذنك عاوزك
في موضوع مهم علشان انا لازم امشي اختو وطلعنا قدام البيت قولتلو عم محمد انا جاي علشان خالد خالد مبهدل الناس
عندنا قالي يابني اطلب مني اي حاجه وانا اعملها قولتلو انا مش عاوز منك اي حاجه غير انك تدخل بيت خالد وتشغل
فيه قلالران لو انا اتاخرت عن 4 ايام قالي ماشي واستاذنت ومشيت ودخلت بيت خالد خليني اوصف لكو البيت البيت
عباره عن تراب وحشرات وتعابين دخلت اوضه معينه وقعت فيه وابتديت اقول اينما تكونوا ياتي بكم الله ان الله علي كل
شيئ قدير وفضلت اكرر حسيت بحراره شديده والاوضه فضلت تتهز وابتديت اشوفهم كائنات جسمها مكون من نار ومش
واحد ولا اتنين لا دا من كترهم مش عارف اعدهم وظهر الي انا جاي علشان مش عارف جه منين ولا ازاي بس انا كنت
متاكد انه هييجي وابتدي يضحك ويقول جيتلي برجلك انتا مش عاوز تحرم قولتلو لا انا وانتا مينفعش نعيش لزم واحد فينا
يموت قالي عندك حق بص للي حواليك شايفهم دول اهل الي انتا حرقتهم انا مش هعمل حاجه هما الي هيعملو وبصلهم
كلهم هجمو عليا وانا مش عارف اقاوم انا حاسس ان جسمي فيه سكاكين بتقطع فيه فيه لحظه ابتديت اقول اعوذب بكلمات الله من شر ما خلق ربي اعوذبك من همزات الشياطين واعوذيك ربي ان يحضرون كلهم بعدو عني وفي لحظه هجمت علي
خالد وطلعت السكينه وطعنته في قلبه وقع عل الارض وفضل يقول كلام مش مفهوم وانا مافيش في دماغي اي حاجه غير
اننا اشوفو بيموت قدام عيني ومش عاوز اكتر من كدا وفجأه حست بضربه علي دماغي وغبت عن الوعي لما فوقت بقي
لقيت نفيب في مكان عباره عن لهب النار وانا متسلسل بسلاسل عباره عن كنل نار وحاسس بكميه الم متتوصفش ولقيت
حد داخل عليا بس شكله مرعب جدا قرب مني وقالي انتا حرقت 3 من اولادي وكمان موت الخادم المطيع في اللحظه
دي صوتي رجعل قولتلو مين الخادم المطيع قالي خالد في اللحظه دي حسيت ان فيه طاقه رهيبه رجعتلي وابتديت اقرا
قران حسيت انه اتوتر والسلاسل الي متسلسل بيها ابتدت تتقطع وسمعت صوت قران جاي من بعيد وبيقرب الكائن دا فضل يرجع لورا وفي لحظه المكان كله اتحول لكتله من النار وانا فقت الوعي للمره التانيه فوقت ليت نفسي في المستشفي واول
حاجه عملتها طلبت منه موبايل ورنيت علي اخويا الو ايوه يا احمد قالي انتا فين يابني ومين الي كلمنا وقال انك مات
قولتلو تعاله علي العنوان دا وبالفعل 3 ساعات وكان عندي قالي شوفت اخرت الطريق الي انتا ماشي فيه اديك مت
واخدنا عزاك قولتلو انتا بتهزر قالي لا والله فيه رقم كلمنا وقال انك مت وقفل وبنحاول نوصل للرقم غير موجود بالخدمه
تاني يوم عملنا العذاء ........
انا بحكي الي حصل مش علشان تستمتعو بالقصه لا انا بحكي الي حصل علشان انا مافيش حد تكلم معاه ومش مطلوب
منكك تصدق او متصدقش انا مش بحكي الي حصل علشان تقول رايك انا حكيت الي حصل علشان مش عاوز حاجه
تفضل كاتمه جوايا انا حاليا في المستشفي ادعولي
التعليقات على الموضوع