إبحث عن موضوع

رواية اشواك الحب❤الحلقة الرابعه

الحلقة 4

حسام بينزل

حسام / سلمى عاملة اية معلش مقدرتش اسلم عليكى انشغلت بماما

سلمى / انا بخير الحمد الله انت خارج ولا اية

حسام / يعنى هروح اغير جو شوية
وحسام بيخرج

وسلمة بتشوف وحدة من الخدم معاها قهوة وريحة لمحمود
وسلمى بتاخد القهوة منهاا

سلمى / روحى انتى هاتى فواكة من الجنينة

وبتاخد القهوة وبتروح على اوضة المكتب ومحمود بيبصلها
وسلمى بتقرب منو وبتحط القهوة على المكتب وهو بيشتغل

محمود / اية مش خايفة حد يشوفك

سلمى / تق تق

محمود بيسيب القلم وبيبصلهاا اوى وبيمسك اديهاا
/ امتى باة امسك ايدك من غير خوف

وسلمى بتحط اديهاا على خدو
/ احنا كنا عرفين ان دة كلو هيحصل

ومحمود بيقف وبيقرب منها بحب وسلمى بتبعد خطوة
ومحمود بيقرب منهاا وبيمسكها من خصرهاا وبيلمس خدهاا

محمود / بحبك اوى يا سلمى

سلمى متوترة اوى من لمساتو الجريئة وبيبسهاا من شفايفهاا بشتيااق وسلمى بتحاول تقاوم مشاعرهاا

وبيسمعو صوت ادم بيصرخ ومحمود بيبعد عن سلمى بسرعة

سلمى / ادم

محمود / اهدى شوية

وادم بيدخل المكتب ومتعصب وسلمى بتخااف اوى

ادم بيبص لسلمى

ادم / انتى بتعملى اية هناا

سلمى / اناا انااا

ادم / روحى من هناا يلااا

وسلمى بتخرج بسرعة من المكتب

محمود / فى اية اية الى معصبك اوى كدة

ادم / انت عرفت ان ارض التلة معروضة للبيع

محمود / اة عرفت

وادم بيخبط على المكتب بقوة
/ وانت ازااى متقليش على الموضوع دة

محمود / مكنتش اعرف انك مهتم بالارض دى يعنى

ادم / مهتم او مش مهتم دى حاجة تخصنى اناا وبس اى حااجة تحصل هناا لازم اكون عرفهاا انت فاهم

محمود / خلاص اهدى

ادم / روح خلص الموضوع دة الارض دى لزم تكون من ضمن املاكى النهاردة

محمود / حاضر

و محمود بيخرج من المكتب وبيعمل اتصالاتو فوراا

ادم / سلمى سلمى

وسلمى بتدخل المكتب لادم وباين عليهاا القلق

سلمى / بتنادى عليا

ادم / فى وحدة برة فى العربية طلعيهاا اوضتى

سلمى / انت اتجوزت

ادم / اة وخلى حد من الخدم يشفهاا لو محتاجة حاجة

سلمى / حاضر

و بتخرج وبتروح برة البيت وبتشوف العربية وقفة و بتبتسم اوى وبتروح على العربية وبتفتحهاا

سلمى /تعالى معاياا

وبتنزل بنت جميلة وهادية من العربية ولبسة عباية ثقيلة

سلمى / انتى اسمك اية

البنت / انا نور

سلمى / اهلا نور انا سلمى ان شاء الله ترتاحى هنا معانا

ونور بتهز رسها بنعم وسلمى بتخدهاا على اوضتها

والشغالة بتجيب الشنطة بتعتهاا و نور بتتفرج على الاوضة

سلمى / عجبتك

نور / حلوة اوى وهدية

سلمى / انتى مينن يعنى خلينا نتعرف

نور / انا مصرية بس كنت عايشة فى دبى

سلمى / الله انا نفسى اسافر دبى اوى

نور بتبتسم لسلمى ولسة سلمى هتتكلم وبيدخل ادم الاوضة ونور بتقف وسلمى بتبص لادم

وادم بيبص لسلمى وبيهز راسو بمعناا اخرجى وسلمى بتخرج من الاوضة

ادم بيقرب من نور وبيرفع عيونهاا فى عيونو وبيلمس
خدهاا الناعم الهاادى

ادم / فى قوانين هناا لازم تمشى عليهاا تعالى معاياا
و بيخرج ونور بتخرج وره وبيروح على اوضة سعااد

ادم / امى اعرفك على نور مرتى

و بيشاور لنور تروح لسعااد ونور بتبوس ايد سعاد
سعاد بتبص لادم بغضب

سعاد / مفيش فايدة فيك ابدا

سعاد بتبص لنور وبتمسك اديهاا

سعاد/ ربنا يسعدكو ياحببتى ويهدى جوزك ليكى

ونور بتبص لادم بخجل
نور / امين

ادم / نسيبك انتى علشان ترتااحى

وبتدخل الممرضة الاوضة
الممرضة / الدكتور سالم بعتنى اهتم بالسيدة سعاد

ادم / اى غلطة بحياتك انتى فاهمة

الممرضة بتهز رسهاا بنعم وادم بيشاور لنور تخرج قدمه

سعاد / متخفيش يا بنتى

الممرضة بتبتسم لسعاد

ادم / روحى اوضتك ومتخرجيش منهاا

نور / انت هتروح فين

وادم بيبصلها بنظرة تحذير

نور / بس انا خايفة يعنى

ادم / روحى اوضتك ارتااحى ومتخرجيش منهاا غير باذنى

و نور بتروح على الاوضة بسرعة

***********************.             

حور مع كريمة ومعااهم شنط كتير وبيروحو على عربية كريمة

حور / بس خلاص انا همووت حرام عليكى يا شيخ

كريمة / حور اسفة يا روحى انا عارفة انك تعبتى اوى معايا النهاردة

حور / تعبت والله دى كلمة قليلة

كريمة / خلينا باة نروح نشرب قهوة مع بعض وبعد كدة اوصلك

حور / لاا وصلينى البيت عوزة اشوف اخواتى قبل ما اموت

وكريمة بتضحك اوى على حال حور

حور/ اضحكى اضحكى

كريمة / خلاص باة والله ضميرى بيانبنى

حور / انتى معندكيش ضمير اصلاا يلاا اركبى خلينا نمشى

و كريمة بتركب العربية وبيمشو

***********************.              

سلمى بتتصل بمحمود ومحمود واقف فى الجنينة مع عمال ومش عارف يرد عليهاا وسلمى مديقة اوى وبتنزل الجنينة وبتشوف محمود واقف مع العمال وبتتمشى قدمه علشان يشفهاا ومحمود بيشفهاا وسلمى بتبصلو وبتبتسم

محمود / خلاص انتو روحو واعملو زى ما قلت بالضبط

العمال بيمشو و محمود بيبص يمين وشمال
وسلمى بتدخل الفيلاا و محمود بيروح ورها

محمود / انتى اية الى خرجك الجنينة بالشكل دة

سلمى / اية مش عجبك

محمود / يعنى معقول انتى تلبسى حاجة ومتعجبنيش
و بيلمس خصرهاا

سلمى / كنت فين طول النهاار

محمود / كنت بخلص شوية حاجات مهمة

سلمى / ولا مكالمة ولا حتى رسالة

محمود بيقرب منهاا وببشدهاا بقوة وبتخبط فى صدرو وسلمى بتتكسف اوى وبتتوتر من لمساتو

سلمى / محمود خلاص

محمود / انا مش قادر بحبك يا سلمى

وبيبسهاا من شفايفهاا باشتيااق وبقوة

سلمى / محمود كفااية محمود ارجووك

و محمود بيحاول يسيطر على نفسو وبيتنهد وبيلمس خدهاا بحب

سلمى / انا لازم اروح قبل ما حد يشفناا

وسلمى بتمشى بسرعة و محمود بيبصلهاا وهى ماشية

ادم بيدخل الفيلاا وبيبص لمحمود الى عيونو مش مستقرة ابدا

ادم / بتعمل اية عندك

محمود بيتنفض وبيبص وره

/ لا مفيش

ادم / هتفضل واقف كدة كتير انت مش شايف

و محمود مبيخدش بالو ان ادم معاة اوراق و بيخدهاا من ادم

ادم / برافو عليك حليت موضوع الارض بسرعة

و محمود بيبتسم لادم

ادم / تعال معايا

و بيطلع فوق ومحمود وره وبيدخل اوضة والدتو

سعاد / كنت فين دة كلو يا ابنى وسايب عروستك لوحدهاا

محمود / عروستك

ادم / قوليلى الاول انتى عاملة اية

سعاد / بخير يا ابنى

وادم بيمسك اديهاا وبيبسهاا وسعاد بتتالم

وادم بيكشف درعهاا وبيشوف اثار الحقن فى درعهاا

ادم / فين الممرضة

وبتدخل الممرضة

ادم / انتى غبية مبتفهميش ولا اية بالضبط

الممرضة بتبصلو بصدمة

ادم / انتى بتشتغلى اية ازااى درعهاا اتازى للدرجة دى

الممرضة/ دة اثار الحقن وانا كنت

ادم / امشى من هناا فورا يلااا اتحركى

و بيطلع الموبيل بتاعو بسرعة وبيتصل بسالم وبيقولو على الى حصل

سالم / خلاص اهدى انا هبعت ممرضة تانية

ادم / لاا ابعتلى دكتور مش ممرضة

و بيقفل الموبيل بسرعة

سعاد / يا ابنى براحة شوية لية العصبية دى بس

وادم بيروح عليها وبيمسح على خدهاا بحنية
/ انتى امى انتى حياتى

سعاد بتبتسم اوى لادم وادم بيبسها من جبينهاا

سعاد / امك اتصلت بياا

وادم بيبص لسعاد بصدمة

سعاد /فريدة امك اتصلت بياا

ادم / انا معرفش حد بالاسم دة انتى امى

سعاد / ادم انت

ادم / حببتى انتى ارتااحى

و بيشاور لمحمود ومحمود بيحط الاوراق قدم ادم

ادم / انتى لازم تمضى هناا

سعاد بتمضى من غير ما تسال

ادم / مفيش مرة تسالى انا بمضيكى على اية

سعاد / انا اسلمك رووحى

و ادم بيبوس اديهاا
/ انتى عارفة ارض التلة الى كنتى بتحبى تتمشى فيهاا
دى باة بتعتك دلوقتى

سعاد / امك كمان كانت بتحبهاا اوى وكانت بتخدك فيهاا انت وحسام تلعبو هنااك

و ادم وشو بيتغير لما بتفكرو بلحظات بتالموو بيشاور لمحمود يخرج

و سلمى بتقابل محمود وهو خارج

محمود / مقلتليش انو اتجوز تاانى

سلمى / بس المرة دى البنت قمر حلوة اوى وشكلهاا طيبوة

محمود/ انتى الى قمر

***********************.             

ادم / لية بتحولى توجعينى

وسعاد بتحط اديهاا على خدو ودمعهاا بتنزل

سعاد / يا ابنى انا

ادم / انتى امى ومليش حد غيرك

سعاد / خلاص اهدى اسفة

وادم بينام على صدرهاا وسعاد بتملس اديهاا على شعرو بحنية

سعاد / يلاا روح لعرستك النهاردة دخلتك ياعريس

وادم بيبتسم لسعاد وبيبوس اديهاا

ادم / انا هفضل معاكى النهاردة لحد ما الدكتور يوصل بكرة الصبح

سعاد / لا ميصحش يا ابنى عرستك فى اوضتها من امبارح لوحدهاا يعنى الناس تقول اية يلاا روح وكمان سلمى هتكون معايا

وبتدخل سلمى الاوضة

سعاد / اهى سلمى جت يلاا انت روح لعرستك باة

وادم بيبص لسلمى

ادم / مش هتسبيهاا ولا لحظة انتى فاهمة

سلمى / متقلقش

وادم بيخرج من الاوضة ومحمود واقف برة
وادم بيدى محمود الاوراق

ادم / خلى المحامى يكمل باقى الاجرات

محمود / هتحتاج منى حااجة تانى

ادم / لاا

وحسام بيوصل البيت وامن بيبصلو

ادم / ياريت الجو هناا يكون عجبك يا حضرة الفليسوف

و حسام بيبص لادم وبيتنهد

حسام / مروة بتحاول تكلمك من امبارح وعوزاك فى موضوع مهم

ادم / مش فاضى

و حسام بيسيبو وبيروح على اوضته

و ادم بيبص لمحمود

ادم / وانت واقف لية هناا

محمود / انا هرووح تصبح على خيير ومبروك على الجواز

وادم بيهز راسو بنعم ومحمود بيمشى وادم  بيروح على اوضته وبيدخل ونور بتقف بسرعة لما بتشوفو وادم بيبصلهاا و نور لبسة قميص نوم ابيض قصير وعلية روب شفاف طويل لتحت الركبة

وادم بيبص على مفاتنهاا الانثوية بترقب ومبيتكلمش
ونور مكسوفة منو اوى وعيونهاا على الارض

نور / حمدالله على السلامة

ادم / انتى لسة صحية لحد دلوقتى

نور / انا كنت مستنيك

و ادم بيروح على الدولاب بتاعو وبيطلع بيجامة النوم
ونور بتروح علية علشان تسعدو يخلع الجاكيد

ادم / بتعملى اية

نور / هسعدك

ادم / وانا طلبت منك تسعدينى انتى متعمليش
حاجة غير لما اطلبهاا منك مفهووم

ونور بتهز رسهاا بنعم بخوف وبترجع خطوة لوره

ادم بيغير هدومه قدمها ونور بتلف وشهاا فى الاتجااة التانى بسرعة و ادم بيبصلهاا وبيروح عليهاا وبيلمس شعرهاا الطويل الاشقر

وبيلفهاا فى اتجاهو وبيلمس خصرهاا بحنية وبيحس برعشة
جسمهاا وبتوترهاا قدمها وبيشلها بقوة ونور بتصرخ من الخضة وبيخدهاا على السرير وبيقرب منهاا

ادم / انتى جميلة اوى

و نور بتغمض عنيها 💏💏

***********************.             

حور قاعدة فى البلكونة ودينا بتدخل عليها

ديناا / قلت انك اكيد محتاجة الفنجان القهوة بتاعى

و حور بتبتسم لدينا وبتاخد منهاا القهوة

حور/ قوليلى عملتى اية النهاردة

دينا / كان يوم طويل بس الحمد لله عدى على خير

و حور بتبصلهاا
/ اية قالتلك حااجة ديقتك طبعاا

دينا / سيبك منها

حور / قالتلك اية

دينا بتتنهد اوى
دينا / انتى عارفة اية مفكرانى ان انا ضحكت على اخوهاا علشان يخطبنى

حور / دينا انا مش عوزة اتدخل بس علشانك

دينا / متقلقيش انا وقفتهاا عند حدهاا

حور / بجد

دينا / يووة يا حور انتى عارفة انا مش حبة مشاكل المهم ان مروان بيحبنى وانا بحبو

حور / حببتى انا مش عوزة غير سعادتك والله بس عيلتو

دينا / انا متاكدة انهم لما يعرفونى كويس هيحبونى اوى

حور / انا متاكدة من دة

***********************.             

فى الصباح

حور بتروح على المستشفى وخالد بينادى عليهاا

خالد / حور

و حور بتبتسم لخالد وبتروح علية

خالد / صباح الخير حور اية اتاخرتى لية

حور / المواصلات يا ابنى حااجة كدة متتخيلهااش

خالد / بقولك اية عوزك بعد المستشفى

حور / فى اية

خالد / حابب اجيب هدية لكريمة اقدمهلهاا فى الفرح بس مش عارف يعنى هتكون اية بالضبط

حور / خليناا بعد ما اخلص نفكر مع بعض

وكريمة بتروح عليهم
/ مش هتصدقو الى حصل

حور / اية

كريمة / انا لسة موالدة وحدة جابت ٤ تؤام اووف حلويين اوى

خالد / عقبلناا

كريمة / احناا اتفقناا مش قبل سنة بعد الجواز

خالد / حاضر خلاص الى انتى عوزاة

حور/ خلينا نروح نتفرج عليهم شوية

ولسة حور هتمشى معهم

الممرضة/ دكتورة حور الدكتور سالم طلبك

حور / طلبنى اناا

الممرضة بتهز رسهاا بنعم

حور / وعلى الصبح كدة يعنى

كريمة / ربناا معاكى انا شيفااة من الصبح مش على بعضو خالص وكل شوية يطلب دكتور لمكتبو

حور / تفتكر فى اية

خالد / روحى وانتى تعرفى وهنستناكى فى الكفترية نفطر مع بعض

حور بتمشى بسرعة على مكتب المدير

ليست هناك تعليقات