إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه84🌸

الحلقة    84

علي / ضحي اهدى برااحة خدى نفسك

ضحي / محمد بخيير

علي / اة ادخلى

و ضحي بتدخل الاوضة  وبتشوف كنزة  قاعدة جمب محمد ومسكة اديها

ضحي. / محمد

و محمد بتختفى الابتسامة الى كانت مرسومة على ملامحو

محمد / انتى تعرفينى يا انسة اة بقصد يا مدام

و ضحي دموعها بتنزل

ضحي / حمدالله على السلامة

كنزة / انا هخرج واسبكو لوحدكو شوية اكيد فى كلام كتير بينكو  متاخر من سبع سنين

وكنزة بتخرج

ضحي / متتعبش نفسك بالكلام

محمد / مين قالك ان فى اى كلام ممكن اقولو دلوقتى

ضحي / محمد انت لية مش قادر تفهمنى

و محمد بيتعصب اوى

محمد / انا اكتر واحد بيفهمك ياا ضحي  اة ولا اقول يا مدام  ضحي

و محمد بيتالم من دمااغو و ضحي بتقرب منو

محمد / لو سمحتى سبينى لوحدى انا تعباان

و ضحي بتعيط وبتبصلو بحزن

ضحي / حاضر انا هخرج بس حبة اقولك انا اسفة

و محمد مبيردش عليهاا و ضحي بتعيط وبتخرج من الاوضة وبتترمى فى حضن كنزة

كنزة / ضحي اهدى

ضحي / انا مكنتش اعرف انو زعلان منى للدرجة دى

كنزة / هو مش زعلان هو مكسور وموجووع انا اكتر وحدة
اعرف محمد قد اية كان بيعانى بعد ما سافرتى وحتى من غير ما تقوليلو

ضحي / انا هربت حتى من نفسى كنت خايفة اضعف كنت خايفة

علي / ضحي اهدى خلاص خلية لما اعصابو تهدى نتكلم معاة انا كمان طردنى من الاوضة ورفض حتى انو يبص فى وشى

فى بيت نادر نايم ومايا بتروح علية وبتبوسو من خدو
و نادر بيفتح عنية

نادر / صباح الخير

مايا /صباح الخير يلاا الفطار جاهز

و نادر بيسحبهاا فى حضنو وبيضمهاا اوى وبيبسها من خدها

نادر / انا عملت اية فى حياتى علشان ربنا يكافانى بيكى

و مايا بتحط اديها على خدو

مايا / انا الى مش عرفة انا وقعت فى شباكك ازاى بس دة انا كنت مدوخة رجالة من امريكا لمصر

نادر / نحن نختلف عن الاخروون

ومايا بتضحك اوى

ماريا / حنيتك وطيبة قلبك هى الى مش عند حد ابدا ووقفتك جمبى بعد ما بابا اتوفى

والدموع بدات تبان فى عنيهاا

نادر / هششش اية الدموع دى لاا خليهاا مكنها

مايا / بحبك

و نادر بيضمها اوى

مايا / نادر يلاا لازم نروح الشركة اجتماع النقابة النهاردة

و نادر بيسحب الغطااء عليهم

نادر / يتاجل شوية ومايا بتضحك اوى

منة فى الفيلاا وبتجرى وره ريم وخالد بالاكل

منة / ريم استنى هنااا خالد حررام عليكو كفاية باة انا تعبت انتو اية

و ليلي بتنزل من اوضتها وبتشفهم وبتضحك اوى

ليلي / خلينى اساعدك اناا ممكن

و ليلي بتاخد الاكل من منة

ليلي/ ميين الى هيااكل الاول

خالد / اناااا

ريم/ اناااا

و امير بيبص لليلي

امير / والله اية العقل الى نزل عليكى دة مكنتش متوقع انك
تقدرى تتفهمى مع اطفال ابداا كنت مفكر انك لو جبتى عيال هتكليهم

وليلي  اديهاا بتترعش و بتتوتر اوى وبترتبك

ليلي / لية هو انا غولة

امير / لا بس عديمة المسؤالية

و منة بتبص لامير بغضب

منة / مش ملاحظ ان دمك باة خفيف اوى

َو امير بيروح على منة وبيحضنهاا من ضهرهاا

امير / وانتى تعرفى باة ان انتى ظلماانى معااكى ممكن تخصصيلى  وقت شوية باة

منة / امير الولاد

خالد / بابااا هههههة تعال نلعب بالكورة

ريم / باابى تعال نلعب بعروستى

امير / روحو العبو من ليلي

منة / فين ليلي

امير / مش كانت وقفة هنااا

منة بتبعد امير وبتضربو على كتفو

منة / اكيد زعلت من الكلام السخيف الى انت قولتو

امير / خلينى اشفهاا

و امير بيخرج الجنينة

منة / يلاا انت وهى على الحمام علشان هنخرج

وريم وخالد / ههههية هييييية

وبيجرو على اوضتهم

و امير بيخرج الجنينة وبيشوف ليلي قاعدة  بعيد بين الاشجار و امير  بيقرب منها و ليلي بتمسح دموعهاا بسرعة

امير / ايه يا منكوشة بتعملى اية

و ليلي بتحاول تخبى دموعهاا

ليلي / اوووف انت غبى مبتفهمش قولتلك مبحبش الاسم دة اوووف

ولسة ليلي هتمشى و امير بيمسكهاا من درعهاا

امير / ليلي فى اية

ليلي / اية انت مسكنى كدة لية وكانك بتحقق معاياا يعنى فى اية حبة افضل لوحدى وحضرتك كالعادة مبتسبش حد يرتااح  الواحد يسبلك المكان ويمشى احسن

وليناا بتمشى وبتسيب امير وبتخرج من باب الفيلاا و امير بيبص عليهاا اوى ومتاكد ان فى حاجة مغيراهاا و منة بتروح على امير

منة / امير الولاد جهزين يلاا كريم مستني فى النادى

و امير سرحاان

منة/ حبيبى فى اية مالك

امير / مش عارف ليلي مش هى ليلي الى اعرفهاا زمان فى حاجة جواها مخبياهاا عننا

منة / بس انت خف شوية بلاش ترخم عليها كل شوية

و امير بيبص لمنة

امير / بس بقولك اية انتى خسة شوية

و منة بتبص لنفسهاا وبتحدد تفصيل جسمهاا

منة/ لاا انا ولا انا وزنى زى ما هو

امير / لا انا متاكد خلينى اشوف

و امير بيحط ايدو على خصرهاا وبيقربهاا

منة /امير احنا فى الجنينة

و امير بيسحبها بين الاشجاار بسرعة

منة / بتعمل اية يا مجنون هتفضحناا والولاد

امير / حرام عليكى انتى مش حسة بيا ابدا وحشتينى

منة / امير بلاش جناان

و امير بيبسها من شفايفهاا بشوق وحب

ريم خالد / هههيييية مسكناكة هييييية

منة و  امير بيتخضو ومنة بتدفع امير بقوة و امير بيمسك غصن الشجرة  وبيعضو باسنانو بغيظ

منة / براافو عليكو انتو مسكتوناا يلاا كفاية لعب يلاا على العربية

وبيجرو على العربية بسرعة

منة / امير شفت الى حصل كويس ان الاولاد فكرونا بنلعب
ياريت تعقل شوية

و امير بيسحبها تانى بين الاشجاار وبيبسهاا من شفايفهاا بقوة ومنة بتدفعو وبتضربو فى صدرو

منة/ مجنوون

امير / انتى وعيالك مخلتوش فيا عقل اصلاا انتى مبقتيش تحسى بياا لية تقدرى تفهمينى بقالك قد اية ملبستيش قميص نوم  بقالنا قد اية بعاد عن بعض

منة / امير بس يعنى الولاد

و امير بيمشى وبيسبهاا ومنة بتدايق اوى وبتبصلو وهو ماشى

منة / طفل كبيير

فى النادى

كريم  قاعد  مع امير والولاد بيلعبو

كريم / امير انا قررت اتجوز باة

امير / تتجوز

كريم / اية محسسنى ان بقولك انا همشى شمال

امير / لا بس غريبة يعنى اصل انت من زمان وانت بتقول انك مش هتتجوز وبتحب حياة الحرية والرجال قادموون وكدة يعنى

كريم / بصراحة انا فكرت يعنى انا عندى كام سنة دلوقتى وعايش لوحدى يعنى لولا الاتنين دول باجى هنا اتسلاا معاهم شوية كنت مت من الوحدة

امير/ اية الكلام دة

كريم / الوحدة صعبة اوى يا امير يعنى انا لو حصلى حاجة دلوقتى مين هيكون جمبى مين هيساعدنى

امير/ احنا موجودين

كريم / انت بتعقدنى انت لازم تشجعنى فى اية

امير / الجواز دة جنون دى اكتر فكرة غبية فى الكوون

و كريم بيضحك

امير / بتضحك دى اختك مطلعة عيينى ان كان هى ولا الاتنين دول

كريم / انت مش حاسس بالى انت فية بس الى زى يحس اوى

امير / يا عمى كلها محصلة بعضها وحياتك

كريم / يااة الوقت اتاخر عندى تدريب دلوقتى انت هتعمل اية

امير / هخدهم على البيت وبعد كدة هروح الشركة انس مختفى من يومين و نادر لوحدو هنااك

كريم / بقولك اية خلى الولاد معايا النهاردة خلينى مرة فى حياتى اغيب عن الدرس وافصل معاهم شوية

امير / يا عم خدهم خالص معنديش مشكلة ما انت خلهم بردو  والخال والد

كريم / لاا هجبهملك بكرة الصبح

امير / اية رايك تاخد امهم معاهم وحيات ابووك

كريم / موافق اتصل بمنة واقترح عليها الاقتراح دة

امير / احم احم سلااام يا عم دى مجهزة الاكياس السودة تحت المخدة جهزة

و كريم و امير بيضحكو اوى

امير بيروح على البيت وبيطلع اوضته ومنة فى الحمام

منة / امير انت جيت

و امير بيقلع هدومه وبيرميهاا على الارض

منة / شيل الهدوم من على الارض

و امير بيبص حولية

امير / هى شيفانى منيين دى

امير /الولاد مع كريم فى النادى انا هغير هدومي وهروح الشركة

و منة مبتردش علية امير بيقلع هدومه وبيطلع هدوم رسمية
علشان يروح الشركة وبيشم ريحة برفان قوية وبيبص وره
وبيشوف منة وقفة  فى كامل انقتهاا ولبسة فستاان نوم ستان احمر قصير لفوق الركبة وحطة ميكااب هادى و امير واقف ومصدووم

منة / وحشتنى

و امير بيقع من طوولو ومنة بتصرخ

منة / امير امير

و امير بيفتح عنية

امير / انتى حقيقة ولا خيال

و منة بتضربو فى صدرو

منة / خضتنى ان

ولسة منة هتكمل كلمهاا امير بيلتهم شفايفهاا بكل اشتياااق
وبياخد نفسو ودقات قلبو فى ازدياد

امير/ وحشتينى

منة / انت كنت بتقول هتروح الشركة يعنى

امير بيدفعهاا فى حضنو وبيختفو فى عالم تانى عالم مختلف

فى الليل ضحي في الفيلااا ومعاها عادل

عادل / هتفضلى مكشرة كدة

ضحي / انت مشفتهوش كان بيكلمنى ازااى

عادل / بلاش تضغطى علية خلية لما يتحسن وتتكلمى معاة

و رودى بتصرخ

رودى / انا بكرهك بكرهك

و عادل و ضحي بيتخضو اوى

مالك / قو لتلك اوعى تقربى من الكتب بتعتى

رودى / يا ماااامى يااماامى

و ضحي و عادل بيروحو عليهم بسرعة

ضحي / رودى مالك فى اية يا حبيبى

مالك / خالتو ضحي شوفى قطعتلى الكتاب بتاعى دى النسخة الاصلية دى بجودة ٠٠٠٠ دى طبعة اولاا

و عادل بيبص لمالك باعجااب

عادل / انت مهتم اوى يعنى بالكتب

ضحي / رودى لية عملتى كدة يا حببتى

رودى / علشان انا بكره انا مش عوزة اعيش هناا عوزة ارجع امريكا

عادل/ حببتى كلها كام يوم بس ونرجع بس الى عملتية دة غلط

ضحي / رودى اعتزرى لمالك حالا

رودى / لاا لااااا

ورودى بتجرى على اوضتها

ضحي / رودى يا بنت

و عادل بيشوف الكتاب بتاع مالك

عادل / عندى واحد صحبى عندو مكتبة كبيرة هخلية يبحثلك عنو

مالك / صحبك دة عندو مكتبة يعنى ممكن اجى معااك

عادل / اة طبعاا

مالك / وعد

عادل / وعد

و ضحي بتروح على مالك وبتبوسو من جبينو

ضحي / احسن حاجة انك مطلعتش مجنون زى امك

مالك / بابا بيقولى كدة

و ضحي و عادل بيضحكو اوى

مالك / بعد ازنكو دة ميعاد نومى تصبحو على خيير

ضحي / وانت من اهل الخير يا حبيبى

عادل / الوالد دة هيطلع حاجة كبيرة

ضحي / ربنا يحمية يارب بس بصراحة رودى زودتهاا اوى مش معقول الى بتعملو ده انا مش عوزة اضغط عليها ولا ازعلهاا ومقدرة  ان تغير المكان بالنسبة ليا صعب

عادل / مع انها كان نفسها تشوف مصر مش فاهم

ضحي / اكيد علشان مبتخرجش ومحبوسة هناا

عادل / انا بكرة هخدهاا بعد ما نيجى من المستشفى واخرجها شوية

ضحي / شكرا يا  عادل تعباك معايا

عادل / انتى مش هتنامى يلاا الوقت اتاخر

فى الصباح

عادل و ضحي بيروحو المستشفى وطبعا محمد مش بيتكلم معاها ابدا  و الممرضة بتدخل

الممرضة / دكتور عادل لو سمحت الدكتور سامح طالب حضرتك

ضحي / فى اية

عادل / مش عارف هروح اشوف

كنزة/ فى حاجة جديدة فى حالة محمد يعنى

عادل / لا انا لسة شايف التقرير حالا ومفيش اى مشكلة وحلتو مستقرة  بعد ازنكو يمكن فى حاجة مهمة

و عادل بيخرج

محمد / باين علية دكتور كويس

ضحي / جدا عادل مش بس دكتور كويس هو زوج ممتاز

و محمد بيبصلها بغضب ومبيردش عليها وكنزة بتشاورلهاا انها تهدى و علي بيدخل  ومعاة ليا

علي / صباح الخيير محمد عامل اية دلوقتى انت كويس

محمد / فى افضل حال انا من راى انكو متضيعوش وقتكو مع واحد ملوش  اى قيمة عندكو وترجعو مكان ما جيتو احسن

ضحي / محمد ارجووك كفاية انت لية بتضغط عليا بالشكل دة

والباب بيخبط و ضحي بتحس برعشة فى قلبهاا والباب بيتفتح  وبيظهر الى كانت خايفة من ظهورو قدمها

هو هو فعلاا قدمها  بنفس الوسامة والرزانة والهدوء اهدى يا قلبى

محمد / اهلاااان اهلاان بالبش مهندس تعال والله كنت لسة بفكر فيك حالاا

و انس بيبتسم لمحمد وبيروح علية وبيسلم علية

انس / الف سلامة عليك الظاهر انك خلاص كبرت على السواقة

و محمد بيضحك

محمد / الظاهر كدة

و ضحي مش قدرة تقف على رجليهاا وبتمسك فى دراع علي
وبتحاول تسيطر على نفسهاا و انس بيلف بعيونو فى الاوضة  لحد ما عيونو بتيجى فى عنيهاا

ضحي / انا لازم امشى

و ضحي بتخرج من الاوضة بسرعة ومش قدرة تاخد نفسهاا
وبتحاول تسيطر على نفسهاا وبتقاعد على اقرب كرسى

عادل / ضحي انتى كويسة ضحي فى اية

ضحي / لا انا بس حاسة انى تعبانة لازم امشى

انس / حمدالله على سلامتك يا علي

علي /الله يسلمك

و انس عيونو على الباب الى خرجت منو ضحي

محمد / انت واقف لية اقاعد

علي ملاحظ ان علاقة انس و محمد كويسة جدا و عادل مع ضحي برة الاوضة 

عادل /  تحبى اوصلك الفيلاا

ضحي/ لاا انا هاخد تاكسى

عادل / فى مريض حالتو خطر ومحتجين انى اشرف على العملية بتعتو

و ضحي بتهز رسهاا بنعم وهى مش معاة خالص ولا سمعة صوتو

عادل / اتاسفيلى من رودى كنت وعدتها انى اخدهاا اخرجها النهاردة

و ضحي بتهز برسهاا بنعم

الممرضة/دكتور عادل طلبينك بسرعة

عادل / ضحي  لازم امشى

و بيمشى بسرعة و ضحي بتقف وبتمشى بخطوات متشابكة

و بترجع الفيلاا  و اية بتقابلهاا

اية / ضحي انتى رجعتى بدرى لية محمد كويس

و ضحي بتهز رسهاا بنعم

ضحي / اة كويس بس انا حسيت نفسى تعبانة شوية

اية / فى ضيوف  جوة

ضحي / ضيوف ميين

و اية بتشاورلهاا على الرسبشن وبتشوف منة و امير ومعاهم خالد وريم

ضحي / منة

ومنة بتعيط وبتجرى عليهاا وبتحضنهاا اوى

ضحي / منة وحشتينى اوى

امير / ايوة واناا

و ضحي بتضحك وبتبص لامير اوى

ضحي / امير

و ضحي بتبص لخالد وريم

ريم / انتى الى فى الصورة مش كدة يا بابااا

خالد / لا مش هى

ريم / لا هى الى فى الصورة

منة /خالد ريم بس اخرسو كفاااية تعالو سلمو على خلتو ضحي

وريم وخالد بيقربو عليها و ضحي بتنزل فى مستواهم
وبتحضنهم اوى

ضحي / انتو كبرتو خالص

منة/ ٧ سنين كتيير بردو

و ضحي بتبص لمنة بحزن

ضحي / كان غصب عنى انا عرفة انك زعلانة منى بس غصب عنى

روودى / مامى مااامى 

ضحي بترتبك اوى ورودى بتحضن ضحي اوى و امير بيبص لضحي باستغراب

رودى / مامى باابى اتاخر هو وعدنى انو هيخرجنى النهاردة

و منة و  امير بيبصو لبعض

امير / ضحي انتى

ضحي / امير

و امير بياخد ولادو خالد وريم

امير / منة خليناا نروح من هناا يلااااا

ضحي / حببتى اطلعى على اوضتك دلوقتى

و ضحي بتخرج وره امير بسرعة الجنينة وبتلحقهم قبل ما يركبو العربية

ضحي / امير استنى

امير / دى اخر حاجة كنت اتوقعهاا منك انتى يا ضحي

ضحي / انا معملتش حاجة غلط

و امير بيضرب العربية برجلو بقوة

امير / انس لحد دلوقتى مبيعرفش يناام غير وصورتك على صدرو بيخاف يتقلب باليل احسن الصورة تقع منو و انتى بالسهولة دى رحتى واسستى عيلة واولاد ومفكرتيش ولو ثانية فيه لحد دلوقتى مستني جروحك منو تخف

ليست هناك تعليقات