إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه 44🌸

الحلقة    44

فى الليل

على قاعد  فى الجنينة و ضحى  مع انس و صالح بيروح على ضحى

ضحى / انس خلينا نروح من هناا

صالح / انسة ضحى الباشا كان مجهزلك اوضة  ليكى هناا واوضة  لاستاذ على

ضحى / لا انا

انس / ضحى انتى تعبانة خليكى

صالح / المحامى بكرة الصبح هيكون هناا الباشا كاتب وصية وطلب  انهاا متتفتحش غير بوجودك انتى والاستاذ على

ضحى / وصية ايه

صالح / انا معرفش فيهاا ايه بس بكرة اكيد هنعرف لان المحامى طلب منى انا كمان اكون موجود

وبيدخل على وباين علية التعب اوى و ضحى بتروح علية
ضحى / على انت كويس

و على بيهز راسو بنعم وبيضم ضحى اوى

صالح / خلينى اوصلكو للاوض بتعتكو الباشا اختار كل حاجة فيها بنفسو

على / اوض اية

ضحى / باباا عاملناا اوض لينا هناا

و على بيبص للفيلاا

انس / خلينى اروح اناا وهكلمك اطمن عليكى

ضحى / هتروح فين

انس / هروح على البيت وهكون هناا بكرة علشان العزاء

ضحى / اكيد فى اوض كتير تانية هناا خليك معايا

على / وكمان الوقت اتاخر وانت لازم تكون هناا من الصبح انت عارف انا  معرفش حد من الى هيكونو هناا

انس / بس

ضحى / انس ارجووك خليك معايا

انس / ماشى

ضحى / استاذ صالح ممكن تجهز اوضة  لانس

صالح / طبعاا اتفضلو

وصالح بيوصلهم كل واحد على اوضته و ضحى بتدخل الاوضة  وبتشوف كل حاجة ابيض وازرق سماوى و بتتفاجا اوى وعيونها بتدمع وبتقرب على السرير وبتلمسو وبتفتكر وهى صغيرة

ضحى / باباا شوف على عمل اية شخبطلى على سريرى

احمد / معلش يا حببتى هو لسة صغيير

ضحى / انا لما اكبر هيكون ليا اوضة  لوحدى صح

احمد / اكيد يا حببتى وهعملهالك كلها بمبى  اية رايك

ضحى / لا عوزهاا زى السماء

واحمد بيضحك اوى وبيضم ضحى وبيلاعبهاا

و ضحى بتعيط وبتروح تلمس المراياا وبتشوف نفس البرفان الى هى بتحبو  وكل حاجة هى بتحبهاا موجودة حتى بنس الشعر الى بتحب تستعملهاا موجودة وبتفتح الدولاب بتعها وبتشوف هدوم ليها كتيير جدا  بنفس الاستيل الى هى بتحبو وبيجامات عليهاا القطة كيتى كتيير  وميكى

انس بيدخل بيكون الباب مفتوح وبيقرب منهاا وبيحضنها من ضهرهاو ضحى بتعيط  اوى وبتلف وبتحضنو اوى وبتعيط

على فى اوضته وبيشوف كل الاوضة  عليهاا رسماتو وهو صغيير  وبيقرب منها وبيلمس رسماتو وهو صغير

فى الصباح

ضحى بتفتح عنيها بتشوف انس نايم على الكنبة  فى اوضتها وبتروح علية وبتلمس شعرو بحنية وبتقاعد جمبو
و انس بيفتح عنية بيشفهاا قدمه

ضحى / انا بحبك اوى

و انس بيبوس كف اديهاا الاتنين  والباب بيخبط وانس بيقاعد

ضحى / ادخل

وبيكون صالح
صالح / المحامى وصل

و ضحى بتبص لانس
انس / نزليين حالاا

وصالح بيخرج

ضحى / انس انا مش عوزة اى حااجة

انس / حببتى خلينا بس نشوف فى اية فى الوصية وانتى قررى

على بيدخل الاوضة و ضحى بتروح علية وبتحضنو اوى
و على بيبسها من جبنهاا  وبينزلو للمحامى

انس / انا خلينى اروح الشركة ساعتين

المحامى / بش مهندس انس انت كمان مذكور فى الوصية

انس/ انا

و ضحى بتبص لانس باستغراب وبيقاعدو كلهم مع المحامى

المحامى / احمد بية كان ماكد علياا ان البش مهندس انس
يكون موجود

انس / انا ولية بقصد يعنى انا واحمد بية علاقتناا تقريبا

صالح / بعد المشاكل الى حصلت مع الانسة ضحى احمد بية كان عاوز يعنى يدمر كل الشغل الى بينكو بس لما عرف قد اية الانسة ضحى وحضرتك مرتبطيين ببعض تراجع عن القرار دة

المحامى / خلينا نفتح الوصية

والمحامى بيطلع صندوق خشبى صغير
ضحى / الصندوق دة بتاع ماماا

و المحامى بيقرا الوصية
احمد / اة يا ضحى دة صندوق امك كان معايا طول السنين دى كلهاا  قبل ما اسافر امك اثرت انى اخد كل الدهب بتعهاا معايا علشان ابدا بية اى مشرووع بس اول يوم انا سافرت فية حالتى الصحية اتهورت

ودخلت المستشفى وفضلت فى المستشفى لمدة شهريين ولما خرجت عرفت الى حصل لما بعت جواب لعمكو ابو محمد وهو الى قالى الى حصل وكنت مشيل نفسى زمبهاا ان انا السببب ومكنتش قادر ابص فى عنيكى انتى واخوكى

وقررت علشان خاطركو  انا لازم اقف تانى على رجلى وسعتهاا انا قابلت صالح وهو الى ساعدنى انى القى مكان ابدا منو فشلت كتيير ورجعت اقف على رجلى بس بسبب حالتى الصحية كان صعب عليا انى اقاوم الوحدة

بس كنت كل لما افشل افتح الصندوق دة وكنت بستمد منو القوة ولما وقفت على رجلى من تانى ونجحت ودة بسبب صالح اخوياا وصديقى  الى شاركنى الحزن قبل الفرح

انس بيمسك ايد ضحى لما بيشوف ضحى دموعها بتنزل

احمد / انا قسمت كل املاكى فى مصر وفى امريكا ليكى انتى و على اخوكى فى امريكا عندى مزرعتيين مزرعة خيول اصيلة ومزرعة فواكة لما عرفت انك يا على دخلت كلية زراعة قلت اكيد انت الى هتهتم بيهم

ضحى يابنتى الغالية انا كتبتلك كل الاسهم الى فى شركة  المعمار  وقيمة الاسهم ٣٠٪ وكمان فى دمياط شركة الاخشاب وكمان شركة تحت الانشاء دة غير برج السيوفى  الى فى الاسكندرية  والباقى صالح هيقولكو علية

و المحامى بيبصلهم
ضحى/ انا مش عوزة حااجة

انس / مش فاهم وانا صفتى اية هناا

المحامى فى ملحوظة باسمك
المحامى / ملحوظة لو ضحى رفضت انها تاخد اى حاجة من املاكى تحول الاملاك للبش مهندس انس عبد الرحمن

و انس بيقرب لضحى
انس / ابوكى دة زكى اوى

صالح / كان عارف انك هترفضى علشان كدة الاملاك بتعتك هتكون مع انس يعنى مع جوزك بعد كده

المحامى / احمد بية كتب شركة السياحة وباقى املاكو فى الغردقة  للستاذ صالح

صالح / بس دة كتير انااا

المحامى / دة اخر حاجة فى الوصية والصندوق دة هيتسلم للانسة ضحى

و  المحامى بيمشى و ضحى بتشوف الصندوق وبيكون فيهاا سلسلة دهب بتاع والدتهاا  وفية اية الكرسى

ضحى / دى لماما

صالح / الباشا رفض يفرت فيهاا  فى حاجة تانية

ضحى / تانى اية

صالح / الوصية دى كانت قبل ما نعرف ان تيم عايش

و ضحى و على بيبصو لبعض
صالح / علشان كدة احمد بية حط فى رصيد ليكى فى البنك ٢٠ مليون دولار  ودة لما يرجع تيم انتى هتسلمية الفلوس دى

ضحى / تيم

صالح / دة الملف بخصوص تيم وفية كل حاجة عنو من ساعة ماخرج من مصر  لحد هولندا ونيويورك وهو مستقر هناك حاليا

ضحى / يعنى اخويا عايش دة حقيقى يعنى مكنتش حيلة منو اننا نسمحو

صالح / لا ابدا اخوكو عايش واحمد بية سافر امريكاا مخصوص علشان يتاكد من كدة وقدرناا نوصلو وقدرنا بس للاسف هو بيغير  مكانو كل فترة

على / يعنى اخوياا عايش

و صالح بيدى الملف لعلى  و على  بيفتحو وبيكون فية صورة تيم

ضحى / انس تيم اخوياا

انس / هيرجع وهتعوضو كل الى فات منكو

صالح / فى ناس وره فى كل مكان وانا فى خلال يومين
هسافر امريكااومش هرجع باذن الله غير وهو معايا

على / انا هروح معاك

صالح / بس فى خطر عليك انا هنقلكو كل المعلومات خطوة بخطوة

على / لااا انا لازم اروح بنفسى

ضحى / على انت

صالح / خلينى اجهز الاوراق للسفر

على / انس ضحى امانة عندك

و انس بيهز راسو لعلى

يوسف بيروح لاية البيت و محمد بيفتح
محمد / اتفضل

و يوسف بيدخل البيت
يوسف / اية عاوز اتكلم معاهاا

محمد / مش قبل ما اتكلم معاك اناا اتفضل اقاعد 

محمد و  يوسف بيقاعدو مع بعض و اية فى اوضتها وبتسمع صوت يوسف

محمد / ان اختى تخرج من بيتك فى نص الليل لوحدهاا

يوسف / محمد اية خرجت من غير علمى

و اية بتخرج
اية/ محمد يوسف مكنش يعرف انى خرجة من البيت

يوسف / اية خلينا نتكلم

اية / انا طلبت منك نتكلم اكتر من مرة وانت رفضت

يوسف / عوزانى اقول ايه انتى الى بتدخلى فى حاجات مش لازم تعرفيهاا

اية / لا الى يخصك يباة يخصنى

يوسف / محمد انا هاخد اية على البيت وهنتكلم فى البيت

محمد / لو هى موفقة طبعا

اية / لاا مش هروح فى اى حتى

و يوسف بيتعصب اوى
يوسف /  اية انا بقالى يومين منمتش وتعباان خليناا نروح على البيت ونتكلم هنااك براحتنااا

محمد / يوسف اهدى اية مش هتروح من هنا غير لما تهدى

يوسف / انتى عوزة تعرفى اية عوزة تعرفى ان اخوياا كان مسجون  بتهمة اغتصاب

و اية بتتصدم

يوسف / اة هو دة الى مخبيى عنك يا اية ارتحتى عرفتى
لية مش عوزك تقربى منو او حتى تشوفية هااا عرفتى زياد مغتصب لحد الموت هااا ارتحتى

و يوسف بيخرج ومنفعل جدا وبيخبط الباب وره بقوة و اية بتحس بدوخة و محمد بيلحقهاا بسرعة وبيدخلهاا اوضتها

ليست هناك تعليقات