إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه 42🌸

الحلقة   42

ضحى / اة منة بتكون بنت ناظر المدرسة يعنى البنت المدلله
ومنة و ضحى بيضحكو اوى

منة / لسة كنت انا وكريم  فى سيرتك من يومين والله

و انس بيبص لضحى برفع حاجب و ضحى بتحاول تتجاهل نظرات انس

ضحى / وانتى عاملة اية دلوقتى بتدرسى اية

منة / يا سيتى انا بدرس فى المعهد العالى للفنون اة لازم اخد نمرتك كريم  لما شاف صورتك فى المجلة هيتجنن ويكلمك زى زمان باة ههههة

امين الشرطة / يعنى هتتصلحو ولا لاا

انس / خلينا نشوف المشكلة دى وبعد كدة نشوف كريم  ونحضرلو الورد

ضحى / منة امير زى اخوياا بالظبط يعنى لو فى مشكلة

انس / وانا انس زى اختهاا بالظبط

و ضحى بتبص لانس اوى و انس بيبصلها برفع حاجب

ضحى / منة انس بيكون مديرى فى الشركة و خطيبى

و انس بيلف دراعو حولين كتف ضحى وبيقربهاا لية و ضحى بتبصلو بغضب

ضحى / خلينى اخد نمرتك باة وخلينا نتكلم وبلغى سلامى ل كريم

منة / اوكى وكمان خلاص مدام طلعنا معرفة اوكى بس تخلى الاستاذ يتعلم يتكلم كويس مع الناس

امير / انا

ادهم / امير خلاص

انس / احنا متشكريين وبلغى سلامى للستاذ كريم ولازم نشوفو اكييد

وبيخلصو المشكلة وبيخرجو
امير / انس

انس / هشششش ولا كلمة اتفضل روح على البيت ولينا كلام تانى

امير / انس انا مغلطش هى

انس / ميين ازنلك انك تاخد العربية اصلاا

ضحى / انس خلاص لما تروح البيت تتكلمو

انس / وانتى كمان فى حساب بينا

ادهم / امير خلينا نروح يلااا

وادهم بياخد امير وبيروحو على العربية وبيمشو و ضحى بتروح على عربية  انس وبتقف قدمها

انس / دة ميين كريم دة باة

ضحى / انا بسبب عصبيتك دى واسلوبك معايا ممكن مردش على اى سؤال

انس / ضحى احنا قدم القسم متخلنيش

ضحى/ اية هتعمل اية هتضربنى مثلا يعنى

انس / اضربك لية انتى شيفانى اية

ضحى / انا الى شيفاة غيرة ممكن توصل للجنون مااشى

انس / بردو مقلتليش مين كريم دة

ضحى / كريم دة كان زميلى فى المدرسة زمان يعنى كنا اصحاب

انس / واية تانى

ضحى /تانى اية وبس

و انس بيقرب منها شوية
ضحى/ يعنى كانا معجبين ببعض يعنى حب الدراسة مراهقين

و انس بيضغط على اسنانو و ضحى بتركب العربية وانس بيضرب العربية  برجلو و ضحى بتحاول تكتم الضحكة
و انس بيركب جمبهاا وبيبصلها اوى

انس / بتضحكى

ضحى/ طب ونبى عوزنى اعمل اية بس كنا صغيريين يعنى ١٥ / ١٦ سنة

انس / لاياشيخة

و ضحى بتضحك اوى وبتمسك خد انس
ضحى / بس انت حبيبى وروحى وعقلى انت يا خراشى اكول خدودو

انس / شوفى مين فينا المنحرف اهو

و ضحى بتضربو على كتفو
ضحى / حقيير

وبيضحكو وبيمشو بالعربية

اية بترجع من المستشفى هى و يوسف

اية / يعنى انا حامل من شهر وانا محستش خالص بية

يوسف / حببتى دة لسة صغير جدا اكيد متحسيش بية

اية / بس انا هكون امو وكان لازم احس بية الاول

يوسف / خلينا نطلع شقتناا الاول

اية / خلينا نفرح والدتك

يوسف / يلاا

ولسة هيدخلو البيت وبيشوفو زياد  اخو يوسف خارج
و يوسف و زياد بيبصو لبعض اوى و اية بتبصلهم

اية / انت زياد

زياد / بعد ازنكو انا مستعجل

و بيمشى بسرعة و يوسف باين عليةةمدايق
اية / يوسف انت

و يوسف بيدخل البيت وبيطلع على الشقة ومبيستنش اية
و اية بتروح على شقة والدت يوسف وبتدخل وبتشفها بتعيط

اية / طنط انتى بتعيطى

ام يوسف / لاا يا بنتى مفيش حاجة انا بس مخنوقة شوية

اية / فى اية انتى زعلانة ليه انا كنت جاية اقولك على خبر حلو هيفرحك

ام يوسف / خبر اية يا بنتى

اية / انا حامل

وام يوسف بتمسح دموعهاا وبتضحك وبترجع تعيط
اية / طب لية العياط بس دلوقتى

ام يوسف / زياد مسافر مش طايق البلد انا مش هقدر اتحرم منو تاانى  كفاية السنين الى عدت عليا وهو مش معاياا حرام انا خلاص فى اواخر  عمرى

اية / هو لسة راجع من السفر هيسافر تانى

ام يوسف / زياد يا بنتى مكنش مسافر زياد كان فى السجن

و اية بتتصدم من الى سمعتو

على مع ميادة  فى كافية
ميادة  / على احنا مش لازم نتقابل تانى

على / لية انا عملت حاجة ديقتك يعنى

ميادة / لا ابدا بش انا حاسة انى بعمل حاجة غلط وانا متعوتش اعمل غلط  انا اسفة

على / استنى انتى ريحة فيين

ميادة / لازم امشى

على / طب خلينا نتكلم بس وانا اكيد مش هعمل حاجة اجبرك بيها ابدا

ميادة بتبص لعلى بخجل وبتقاعد

على / ميادة احنا مش بنعمل حاجة غلط ابدا احنا بنحب بعض وبس وعمر ما كان الحب حرام او عيب

ميادة / على انا مش مرتاحة انا حاسة انى بعمل حاجة غلط انى اخاف ان اختى ولا محمود يمسكو الموبيل بتاعى او بستخبى فى البلكونة علشان اكلمك ولا حتى بكدب على ماما انى عندى محاضرة النهاردة واجى علشان اقابلك انا حاسة انى وحشة

و ميادة عيونها بتدمع

على / انا اسف ان انا السبب الى خلاكى تحسى الاحساس دة
والى انتى شيفاة صح اعملية المهم انك تكونى مرتاحة

ميادة / يعنى مش زعلان منى

على بابتسامة خفيفة
على / لاا بالعكس انا اتاكدت انى اخترت صح

و ميادة بتبصلو بخجل وبتبص للارض
ميادة / انا همشى

على / خليكى متاكدة ان انا جمبك ومعاكى فى اى خطوة تخطيها ولو احتجتينى انا موجوود بس هيكون عيونى عليكى  لحد ما اجى اتكلم مع محمود

ميادة بتبتسم اوى لعلى وبتمشى و على بيبص عليها لحد ما بتبعد

انس بيوصل ضحى للبيت
ضحى / لما توصل كلمنى

انس / هتوحشينى

ضحى / خلى بالك من نفسك وسوق براحة

انس / هتعملى اية دلوقتى

ضحى / يعنى هطلع اخد دوش واروح اجهز العشاء لعلى ونتعشا مع بعض  ووووو كمان هتفرج على العشق

انس / ايه

ضحى / مسلسل العشق الممنوع جميل اوى

و انس بيضحك
ضحى / اية مش عجبك يعنى

انس / لا ابدا انتى اى حاجة تعجبك يباة لازم تعجبنى انا كمان

ضحى / اووف يعنى انا هسيبك دلوقتى وهروح

و انس بيقرب عليهاا
انس / دة انا ماسك نفسى بالعفياا

و ضحى بتنزل من العربية بسرعة وبتضحك
ضحى / بااى

و انس بيبصلهاا لحد ما بتدخل وبيروح

اية بتطلع شقتهاا وبتشوف يوسف  قدم التلفزيون وسرحاان
و  بتروح علية وبتقاعد جمبو و يوسف مش حاسس بيهاا
و اية بتمسك ايدو

يوسف / اية  انتى اتاخرتى لية

اية / مفيش طنط ااسرت عليا انى اشرب من اديها كوبية لبن بعد ما عرفت

و يوسف بيبتسم وبيلف دراعو حولينها وبيضمهاا
اية / انت كويس

يوسف / اة كويس

اية / ممكن نتكلم مع بعض انا وانت

يوسف / نتكلم يا روحى

اية / انت لية خبيت عنى ان زياد اخوك كان مسجون

و  يوسف بيتخض وبيبعد عنهاا
يوسف / ماما الى قالتلك يعنى

اية / اة للدرجة دى انا بعيدة عنك علشان تخبى عنى حاجة زى دى

يوسف /اية انا مش حابب اتكلم فى الموضوع دة

اية / انا مراتك ومن حقى انى اعرف

يوسف / اية قولتلك خلاااص مش عاوز اتكلم فى الموضوع دة

اية /وانت لية متعصب اوى كدة انا متاكدة ان فى حاجة خطيرة  مخبيهاا عنى وحتى طنط رفضت تقولى زياد كان مسجون لية ولية انت كل ما اجبلك سيرتو بتتعصب عليا بالطريقة دى وكانك انسان تانى

يوسف / انا هسبلك البيت خالص وخارج

اية / يوسف رايح فيين يوسف

و يوسف بيخرج وبيقفل الباب بقوة وره و اية متعصبة اوى

طارق بيروح على المستشفى

الحارس / ممنوع يا استاذ اى زيارات بعد الساعة ٧

طارق / انا الدكتور طارق الدسوقى افتح الباب

والحارس بيفتح الباب وبيدخل المستشفى وبيروح على اوضة   وبيدخل وبتكون سالى فيها وبتشوفو وبتتعصب اوى

سالى / انت ايه الى جابك هناا انا قولتلك مش عوزة اشوف وشك تانى

و طارق بيلمس بطنهاا البارز
سالى / ابعد عن ابنى

طارق / هو ابنى كمان

سالى / لا دة ابنى وابن انس انت ملكش دعوة بينا ابدا  انت  لازم تخرجنى من هنا انا كويسة خلاص كفاية خلينى اروح

طارق / سالى مش هتخرجى من هناا غير لما الدكتور يقولى انك شفيتى من الادمان نهائيا

سالى / مين قالك انى مدمنة

طارق / ممكن تهدى

سالى / اخرج برة مش عوزة اشوفك هنا اخرج برة

وسالى بتعيط وطارق بيخرج من الاوضة  ومتعصب اوى

طارق/ انا عارف ميين السبب فى الحالة الى انتى فيها دى

ضحى فى المطبخ بتجهز العشاء والموبيل بيرن
ضحى / حبيبى

انس / برن عليكى من بدرى مش بتردى

ضحى / بس كنت فى المطبخ مسمعتش الموبيل هاا بتعمل ايه دلوقتى

انس / المفروض انى اخلص ملف المناقصات بس كل لما
افتح الملف اشوفك قدمى اعمل اية وحشتينى

ضحى / هتصدق انى دلوقتى بشوف عيونك على صنية البطاطس

و انس بيضحك اوى
انس / صانية البطاطس

ضحى / ومش اى بطاطس دى بطاطس باللحمة كماان امممممم تجنن

انس / دة انتى الى هتجننينى

و ضحى بتتالم
انس / ضحى ضحى ضحى الوووو

ضحى / حبيبى متقلقش بس كنت بقطع السلطة وايدى اتجرحت بسيطة يعنى جرح بسيط متقلقش كدة

انس / انا هاجى اخدك المستشفى حالا

ضحى / انس اهدى انا كويسة دة جرح بسيط جداا هكلم على يجبلى  مطهر وهو جاى من الصيدلية وخلاص

انس / خلى بالك من نفسك

ضحى / حاضر ممكن سلام باة علشان البطاطس هتتحرق كدة

و ضحى بتقفل التلفون مع انس وبتكمل الاكل

كنزة مع عيسى فى مطعم بيتغدو
عيسى/ مقلتليش اية رايك

كنزة / مش عرفة

عيسى / اكيد من حقك انك تخدى وقتك فى التفكيير

كنزة / الوقت اتاخر لازم اروح

عيسى / هوصلك

وعيسى و كنزة بيخرجو من المطعم وبيروحو على عربية عيسى و محمد بيشفهم وهم خرجيين من المطعم مع بعض وبيدايق اوى  وبيركب التاكسى وبيمشى ورهم وبيشوف عيسى بيوصل كنزة للبيت وبيمشى وهو بيفضل واقف
قدم بيت كنزة و  عيونو على البلكونة  بتعتهاا

ضحى فى البيت بتسمع جرز الباب بيرن وبتخرج بسرعة من المطبخ

ضحى / انت معاك المفتااح اكيد نسيتو كالعاادة

و ضحى بتفتح الباب وبيكون انس
ضحى / انس

و انس بيبصلهاا اوى و ضحى لبسة بيجامة شورت وحمالات صغيرة وعليها  رسمة  كيتى

انس / ممكن لو سمحتى يا عسولة انتى تناديلى ابلة ضحى

ضحى / انس انت اتجننت انت اية الى جابك هناا

انس / ايه دة ضحى

ضحى / لا ياشيخ

انس / فى حد يفتح الباب بالشكل دة

و ضحى بتبص لنفسهاا وبتروح تاخد شال بتحطو على كتفهاا
ضحى / انا كنت بحسب ان على الى على الباب وكمان انت اية الى جابك هناا

انس / اتفضلى ورينى ايدك

ضحى / انت قطعت كل المسافة دى كلهاا علشان

انس / ممكن بلاش كلام كتيير

و انس بيشوف اديهاا وبينضفلها الجرح الصغير وبيربطلها اديهاا  و على بيشفهم

مؤيد / فى ايه ضحى ملها ايدك

ضحى / لا بس دة هو انس يعنى المطبخ بقصد السكينة هى السلطة

على / يااة دة موضوع طويل اوى

و انس بيضحك على ارتبكهاا
على / انس ميصحش تقف كدة تعال ادخل

ضحى / لا انس مستعجل وهيمشى

انس / لا انا مش مستعجل خالص

و انس بيدخل و ضحى بتبصلو بغضب وبتروح على اوضتها وبتغير هدومه وبتخرج

على / ضحى خلينا نتعشا انا ميت من الجوع انس هتاكل معاناا

انس / والله ريحة البطاطس باللحمة تجنن مش همانع

على / عرفت انها باللحمة ازااى

انس / اصل انا حاطط هناا جهاز تنصت

و على بيضحك وبيقرص ضحى من خدهاا وبيروح يغير هدومه

انس / انتى شفتى عمل اية ازااى يمسك خدودك كدة

ضحى / مين

انس/ على

ضحى / انت مجنون دة على اخوياا

انس / الخدود دى بتعتى اناا انتى فاهمة

و انس بيقرب منها وبيلمس خدهاا بحنية 💑

وبيسمعو باب اوضة على بتتفتح وبيبعدو عن بعض بسرعة
و انس بيقاعد  فى مكانو بسرعة

على / ضحى فيين الاكل

ضحى / الاكل اة البطاطس

و ضحى بتجرى على المطبخ بسرعة انس بيكتم الضحكة😂

فى الصباح

انس بيوصل المكتب وبيبص على مكتب ضحى ومش موجودة  وبيتصل بيهاا ومش بترد وبيتصل بيهاا تانى و ضحى بتكون وقفة بالتاكسى قدم فيلا والدهاا وبتحاول

تعرف اى خبر عن صحتو من بعيد  وبتشوف الدكتور خارج من الفيلا وبيروح على عربيتو وضحى بتروح علية بسرعة

ضحى / لو سمحت

الدكتور / افندم

ضحى / حضرتك دكتور احمد السيوفى

الدكتور / اة فى اى خدمة

ضحى / بس كنت حبة اعرف يعنى حاتو اية دلوقتى

الدكتور / اسف مش مسموح انى اقول حالة المريض لاى حد

ضحى / بس انا بكون

و ضحى بتسكت ومبتقدرش تتكلم وبتمشى بسرعة وبتروح على التاكسى و موبيلها  بيرن

ضحى / حبيبى انا فى الطريق

انس / ضحى انتى فيين

ضحى / انا فى الطريق بس اتاخرت شوية

انس / انتى كويسة لية صوتك متغير

ضحى / لا ابدا مفيش حاجة اية وحشتك اوى كدة

انس / انتى على طول وحشانى على فكرة حتى وانتى جمبى
انتى مش متخيلة انتى وحشانى دلوقتى قد اية وكل لما بتتاخرى فى  ضريبة بتدفعيهاا

ضحى / حاضر يا فندم اول ما اوصل هدفع الضرايب كلها

انس/ انا من راى تتاخرى كمان علشان الحساب يجمع باة

و ضحى بتضحك اوى
انس / سلام الاجتماع هيبدا مستنيكى

و انس بيدخل الاجتماع

اية بتفتح عنيها بتبص حوليها وبتشوف يوسف مش موجود
وبتخرج من الاوضة  وبتدور فى الشقة ومش موجود وبتتصل بية  على الموبيل وبيكون يوسف فى المستشفى

يوسف / اية انا مشغول دلوقتى

اية/ ماشى يا يوسف بس انك تهرب منى ومترجعش البيت دة  انت بتسمية اية

يوسف / بسمية انى بريح دماغى شوية

اية / ماشى انا هريحك خالص

و اية بتقفل التلفون وبتعيط

ليست هناك تعليقات