إبحث عن موضوع

رواية ادم و حواء الحلقه 53

🍎. الحلقة      ٥٣   🍎

🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎

زياد بيبص لشمس وبيرجع ياخد فنجان القهوة

شمس / يعنى انت بكدة مفكر انك بتضغط علياا

زياد / بكرة هنروح المستشفى وهنااك هننزل الجنين

شمس / لو الجنين دة نزل انا هموت نفسى انت فااهم.

شمس متعصبة اوى وبتصرخ فجاة من الالم وبتمسك بطنها 
 و زياد بيجرى عليها بسرعة وبيسندهاا

شمس / ابعد عنى انا اقدر اعتمد على نفسى

شمس بترجع الاوضة التانية وبتقاعد على السرير وبتحط 
اديها على بطنها بحنية

شمس / ابنى حبيبى نور عيونى انت متخفش امك معااك مفيش حاجة هتازيك ابدا انا هكون قوية بيك

ابتسام فى المكتب وسراج بيدخل عليها

سراج / حببتى ماما اتصلت عوزاكى تروحى لحسام عندها مشوار مهم

ابتسام بتبص فى الساعة

ابتسام / بس عندى اجتماع مهم

سراج / اتصرفى

ابتسام / انا كل حاجة الى لازم اتصرف صح

سراج / اكيد مش عوزانى اسيب شغلى واروح اقاعد مع الوالد

ابتسام / وفيها اية يعنى مش هو ابنك برضو

سراج / والله عال اوى زب ما اروح ارضعو كمان

ابتسام / ايوة اتتريق برحتك ماشى يا سراج

وابتسام بتاخد شنطتهاا ولسة هتخرج وبتقف وبتبصلو

ابتسام / هات عشاء معاك وانت راجع انا مش هعمل عشاء 
النهاردة والاحسن اتعشا قبل ما ترجع البيت

وابتسام بتخرج ومتعصبة

.


            **********************************


فى الصباح

زياد بيدخل الاوضة لشمس

زياد / يلا انا حجزت عند الدكتورة جهزى نفسك

شمس / لاا مش هروح

زياد / قولتلك جهزى نفسك متخلنيش اتعصب

زياد  بيضرب الكرسى بايدو بقوة وبيخرج و شمس بتعيط وكريم بيصح وبيعيط  و  شمس بتروح علية وبتطبطب علية لحد ما بيرجع ينام تانى  و بعد شوية بتنزل ومعاها كريم 
 و زياد بيشاورلهاا تمشى قدمه  وبيروحو على المستشفى

شمس / زياد الله يخليك

زياد بيروح عليها وبيخدهاا على أوضة الكشف وبيدخل معااها  و شمس دموعها بتنزل

الدكتورة / اهلا مدام شمس فى اية انتى بخيير

زياد / دكتورة شمس حاامل

شمس / انا مستحيل انزل الجنين

الدكتورة / تعالى معايا خلينا نشوفو على الجهاز

زياد بياخد منها كريم و شمس بتطلع على السرير والدكتورة 
بتحطها تحت الجهااز وبيشوفو حاجة صغيرة فى الشاشة

الدكتورة / الجنين بقالو اكتر من ٤٠ يوم يعنى شهر ونص

زياد / انا مش مستعد انى اخسرهاا

الدكتورة بتبص لشمس و شمس بتعيط

 
شمس / صدقنى انا هتحمل انا انا هنفذ كل حااجة بالحرف الواحد

الدكتورة / لو هى مصرة انها تحتفظ بية يبقي لازم يكون فى نظام ونظام قوى كماان

شمس / موافقة موافقة على كل حااجة

زياد / بس يا دكتورة

الدكتورة / متقلقش انا كل اسبوع هاجى بنفسى اطمن عليهاا

 
شمس بتبص لزياد وبتبتسم اوى  و زياد بيهز راسو بلووم وحزن

 
الدكتورة /اهم حااجة ممنوع الزعل وبلاش اى حركات مفاجاة

شمس / حاضر انا انا هعمل كل حااجة


.
            **********************************


 زياد و شمس فى العربية و زياد مش بيتكلم

شمس / زياد

زياد مبيردش عليهاا

شمس / حبيبى الله يخليك حاول تفهمنى

زياد / انتى الى مش عوزة تفهمى لية لييييية

زياد بيقف بالعربية ومخنوق اوى  و شمس بتحط اديها على خدو بحنية

شمس / حبيبى انت هتكون جمبى انا مش خايفة

زياد بيبصلها اوى وبيحضنها بقوة

زياد / شمس لو حصلك حااجة انا مش هسامح نفسى ابدا ابدا

شمس / انا وابنى هنكون بخير انا متاكدة انا حاسة بكدة

شمس بتلمس بطنهاا وبتبص على كريم الى قاعد  ورى فى 
الكرسى بتاعو ونايم

            **********************************

 

ريهام مع ليا فى الجنينة وليا بتعيط وبتسبها وبتروح
على المطبخ علشان تجبلها الرضعة بتاعتها

ريهام / سهي خدى رضعة ليا انا جهزتهاا

سهي / تسلمى ياروحى فين ياسين

 
ريهام / لسة نايم تعبلى دراعى طول النهاار مش عاوز ينام ابدا

سهي بتخرج هى و ريهام على الجنينة و سهي بتتخض لما بتشوف عربية ليا فاضية وليا مش موجوودة

سهي / لياا لياااا فين لياااا

ريهام بتجرى يميين وشماال و سهي بتصرخ والامن بيروحو عليها

سهي / بنتى بنتى كانت هناا

الامن / احنا كنا بنفطر ومشفناش حد دخل الفيلاا

ريهام بتجرى على الفيلا بسرعة وبتطلع ياسين وبيكون فى سريرو وبتخدو وبتنزل سهي سهي بتخرج من الفيلاا وبتجرى زى المجنونة وبتصرخ

سهي / لياااااا ليااا بنتى ليااااا

ريهام بتتصل بمحمود

محمود / الو ريهام

ريهام / محمود ليا اختفت مش عارفين فين
 
محمود / نعم ازااى يعنى اختفت

ريهام / تعالة بسرعة

محمود بيجرى بسرعة وبيخرج من الشركة زى المجنون وبيركب عربيتو  و ريهام والامن بيدورو فى كل حتى على البنت ومش موجود و علي بيوصل

علي / ريهام

ريهام / علي لياااا لياااا

محمود / فيين لياا فين بنتى

هاني / سهي كانت معاها فى الجنينة ودخلت اخدت الرضعة منى وخرجت تانى مقنهاش فى العربية بتاعتهاا

محمود بيبص لامن

محمود / ازااى طفلة صغيرة شهرين تختفى وانتو كنتو فيين
 
الامن / يافندم كنا بنجيب فطاار

محمود بيهجم عليهم وبيضرب فيهم و علي بيبعدو عنهم

علي / محمود اهدى خلينا نفكر ميبن الى هيكون اخدهاا

محمود / سهي فيين سهي

ريهام / مش عارفة روحت اطمن على ياسين سرعة رجعت
 ملقتهااش

الامن / خرجتت من الفيلا يا باشا

علي / وانتو وقفين لية دورو فى كل مكان مترجعوش غير بالبنت

محمود بيروح على عربيتو وبيخرج يدور عليهم  و ريهام بتعيط و  علي بيروح عليهاا وبيبسها من جبنهاا وبياخد 
منها ياسين وبيبوسو اوى

ريهام / متسبناش انا خايفة 

علي بيحضنها اوى و محمود بيمشى بالعربية وبيدور فى كل مكاان وبيروح لاهلو الفيلاا

ام محمود / محمود فى اية يا ابنى مالك

محمود مش قادر ياخد نفسو

محمود / لينا يا امى لينا اتخطفت

وام محمود بتصرخ  و محمود بيقولها الى حصل وانو مش لقى سهي كماان  و محمود بيقاعد على الارض وبيعيط اوى 
 و سهي بتدخل الفيلا زى المجنونة

سهي / لياااا لياا يا بنتى لياا

محمود بيجرى عليهاا

سهي / محمود ليا بنتى ليااا انا عوزة بنتى

سلمي بتنزل من اوضتها وكانت خارجة وبتشفهم بتجرى عليهم

سلمي / انا انا عارفة مكان ليا

محمود و سهي بيجرو عليها بسرعة.

سهي / سلمي فيبن بنتى قولىى الله يخليكى

سلمي / واحدة صحبتى كانت بتكلمنى وقالتلى انها شافت سارة معاها بنت صغيرة وكانت بتتاكد منى ان كان خبر وافاة طفلها صح ولا لا

محمود / ساارة هى هى فيين

سلمي / مش عارفة بس اكيد هى الى اخدت ساارة

سهي / محمود ساارة محمود احسن تعمل حاجة فى بنتى انا عوزة بنتى

ام محمود / اهدى ياحببتى بنتك هترجعلك بالسلامة

محمود بياخد سهي بسرعة وبيروحو على العربية وبيروحو بيت سارة وبيشوفو سارة قاعدة فى الجنينة ومعاها لياا فعلاا

سهي / لياا بنتى

سارة بتصرخ وبتبعد بعيد بسرعة

سارة / اوعى تقربى منى دى بنتى اناااا

سهي / محمود بنتى

محمود / سارة هاتى البنت

سارة / محمود دى بنتنا

محمود / ساارة هاتى البنت بسرعة

سارة بتصرخ وبتمسك فاس صغير من الجنينة

سارة / اوعو تقربو منى

سهي بتصرخ

محمود / ساارة اهدى هااتى البنت ساارة رجعى البنت لامها

سهي / الله يخليكى هاتى بنتى

سارة / لااا دى بنتى انا و محمود

سهي بتصرخ واهل  سارة بيخرجو من الفيلا وبيستغربو وباين عليهم انهم مكنوش يعرفو بالبنت
 
سهي / بنتى حرام عليكى هاتى بنتى

ام سارة / سارة هاتى البنت اية الى بتعملية دة

سلمي / سارة اهدى اة دى بنتك انتى و محمود محمود جااى علشان يخدكو مع بعض

سارة / صحيح يا  محمود

محمود / ااة ااة ارمى الى فى ايدك ويلا تعالى هاتى البنت

وسارة بتقرب على محمود و  محمود بياخد منها البنت 
و سهي بتاخد ليا من محمود بسرعة وسارة بتحاول تهجم على سهي و  محمود بيمسكهاا بقوة

.
            **********************************

.
هاني و مريم ومعاهم ريم بنتهم فى مول وفى معجبين بيروح على هاني بسرعة وبيصورو ريم و مريم كتيير و مريم بتخاف على ريم اوى وبتضمها على صدرهاا

مريم / خلاص كفااية لو سمحتو البنت خافت

هاني بيحاول يبعدهم عنهم وريم بتعيط اوى

مريم / هاني البنت 

مريم بتحاول تهرب منهم وفى صحفى بيروح ورهم وبيصورهم كتيير  و هاني بيتعصب وبيبعد المصور عنهم بغضب والمصور بيقع على الارض  و هاني بياخد مريم و ريم  وبيهربو منهم وبيروحو على العربية  و مريم بتحاول تهدى البنت وريم خايفة وبتعيط اوى وماسكة فى هدوم مريم بقوة

 
هاني / البنت

هاني بيخدها منها وبيحطها فى حضنو و مريم دموعها بتنزل

 
مريم / انا مش فاهمة لية بيعملو كدة دى مجرد طفلة

ريم بتهدى و  مريم بتاخدها من هاني

مريم / خدنا على البيت لو سمحت

هاني / وانا زمبى اية

مريم / خدنى على البيت

.
            **********************************

ريهام بتفتح الاوضة على سهي وبتشفها حضنة لينا اوى ونايمة  ز  بتخرج بهدوء وبتقفل الباب  و سهي بتقلق وبتتخض وبتدور على لينا وبتشفها نايمة جمبها وبتلمس اديها بحنية

محمود / نامت

ريهام / اة نامو هما الاتنين

علي بيدخل الفيلا

علي / شركة الامن استلمت الفيلاا

ريهام / علي انا هطلع ارتااح انا كمان كان يوم صعب اوى

علي / ماشى يا حببتى

محمود / هروح اشفهم بيعملو اية
 
علي / بيركبو كاميرات فى الجنينة برة

على و محمود بيخرجو برة فى الجنينة و محمود بيطلع سيجارة وبيشربهاا

.
            **********************************

شمس فى اوضتها ونايمة على السرير و زياد بيدخل ومعاة كريم  و كريم بيشوف شمس بيعيط وبيشاور عليهاا

شمس / حياتى رووحى

زياد بيدى كريم لشمس و شمس بتحضنو اوى وبتبوسو

شمس / زياد خلية معايا شوية

زياد / لا هيتعبك وهو شقى كل لما تكونى عوزة انا هجبهولك لحد عندك

شمس بتبوس فى

شمس / هو بيوحشنى كل ثاانية رووحى اكل خدودو الجميلة

 
وكريم بيضحك اوى ومتعلق فى رقبة شمس

زياد / باين كدة ان كريم هو بس الى وحشك

 شمس بتمسك ايد زياد

شمس / حبيبى انت وحشنى حتى وانت معايا

زياد بيبوس اديهاا  و كريم بيشاور على صدر شمس عاوز يرضع وبيعيط  و زياد بيخدو منهاا

شمس / خلية شوية

زياد / لاا ممنوع تعملى اى جهد او حركة وهو مش هيسكت

 
شمس بتخدو من زياد تانى وبتحضنو اوى وبتبوسو

شمس / حياتى متزعلش منى علشان اجبلك اخ او اخت تلعبو مع بعض وتكونو سند بعض

كريم بيخبط برجلو وبيعيط  و شمس بتمسك رجلو وبتبعدها عن بطنها و زياد بيرفع كريم فى حضنو اوى وكريم بيصرخ على شمس وبيعيط اوى  و شمس دموعها بتنزل  و زياد بيخرج و لينا  بتشوفو

لينا / زياد هات كريم انا جهزتلو الرضعة بتعتو

لينا بتاخد كريم من زياد و زياد بيرجع لشمس و شمس بتمسح دموعها

شمس / لسة بيعيط

زياد بيروح عليها وبيرتبلها شعرها بحنية

زياد / حببتى متخفيش لينا اخدتو معااها

 
شمس دموعها بتنزل و زياد بيخدها فى حضنو

.
            **********************************

.
شمس بتنام فى الاوضة لوحدهاا  و زياد فى الاوضة التانية وبينام فيها مع كريم  و شمس بتسمع صوت كريم بيعيط 
 و بتقلق وبتخاف علية اوى وبتحاول تقف على رجليها وبتتالم وبتقاعد تانى

زياد / زياد زياد

زياد بيدخل الاوضة ومعاة كريم و شمس بتشاور لزياد وبتاخد منو كريم وكريم بيمسك فى رقبة شمس  و شمس دموعها بتنزل اول ما كريم بيلمسها وبيمسك فيها بقوة 
وكانو عارف انهم هيخدوة منهاا تانى

زياد / حببتى انتى بخير

شمس / كريم مش هيبعد عنى تانى هينام فى حضنى

زياد  / شمس

شمس / زياد انا حاسة انى محبوسة فى زنزانة هناا لوحدى

شمس بتتعصب وبتتالم اوى وبتمسك بطنهاا بقوة  و زياد بياخد منها كريم وكريم بيمسك فى هدوم شمس وبيعيط اوى

شمس / مفيش حاجة انا بخيير بس الم بسيط

زياد بيتنهد و شمس بتاخد منو كريم وبتنيمو فى حضنها وبتنام جمبو  و شمس بتمسك ايد زياد وبتسحبو بحنية وبتخلية ينام جمبها و  زياد بيحضنها وهى حضنة كريم

.
            **********************************

فى الصباح

شمس بتفتح عنيها بتشوف كريم بيشد شعرهاا و شمس بتبصلو

شمس / حبيبى انت عاوز تصحى مامى رووحى انا رووحى

كريم بيضحك اوى وبيحضن شمس اوى

زياد من البلكونة

 
زياد / صباح الخيير

شمس / صباح النور ياحبيبى

زياد / انا عندى اجتماع مهم النهاردة ممكن تهتمى بنفسك 
لحد ما ارجع

شمس / متخفش علياا مدام كريم معاايا

زياد بياخد كريم من شمس

زياد / لاا كريم هيكون مع لينا وسالى

شمس / لااا حرام خلية معايا بليييز

زياد / ممنوع

سالى بتخبط علي الباب

زياد / ادخل

سالى / انا حضرت اكل لكريم

زياد / تعالى خدية

وسالى بتاخد كريم وبتخرج  و لسة زياد هيتحرك شمس بتمسكو من ادية  و زياد بيقرب منهاا

شمس / الخوف الى فى عنيك دة بيتعبنى اوى

زياد بيلمس خدهاا بحب و بيقرب عليها وبيبسها من شفايفهاا وبيضمه اوى

شمس / بحبك اوى يا زياد بحب كل حااجة فيك حتى عصبيتك بتكون كيوت اوى وانت متعصب

زياد بيضحك اوى وبيبسها من خدهاا

شمس / حبيبى عوزة اطلب منك طلب

زياد / طلباتك كلها اوامر ياروحى

شمس / بس متزعلش ولا تتعصب خاول تفهمنى علشان اكون مرتاحة

زياد / قولى ياحياتى

شمس / انا لو حصلى حااجة

زياد بيحط ايدو لى شفايفهاا

زياد / اووعى اووعى تكملى كلامك يا. شمس

 
شمس / بس يا حبيبى انا

زياد بيحط ايدو الاتنين على خدهاا

زياد  / انا من غيرك ميت اكييد

شمس / زياد ارجووك اسمعنى

زياد / لاااا مش هسمعك ابدا لاااا

زياد بيحضنها اوى

شمس / بوصيك على ولادى اوعة فى يوم تتخلا عنهم

زياد بيضم شمس اكتر ودموعو بتنزل

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات