إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔الحلقة الثامنه💔

🍁   الحلقة   ٨  🍁


🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

فى بيت ديمة
 
بيدخل سراج وفايزة بتجرى علية

سراج / ماما فى اية مالك 

فايزة / اختك مجتش لحد دلوقتى

سراج / طب اهدى هتصل بيها

فايزة / موبيلها مقفول واتصلت بالشركة قالولى انها خرجت من اكتر من ساعتيين 

سراج / طب اهدى انا هروح ادور عليها

فايزة / خدنى معاك
 
سراج / اهدى يا امى انا هروح اشفها وانتى خليكى هنا علشان لو اتصلت او بابا اتصل 

فايزة / انا مش عارفة لو ابوك اتصل هقولو اية 

سراج بياخد ولدتو من اديها وبيخليها تقاعد على الكرسى 

سراج / انا هروح هجيب ديمة  وهاجى انتى ارتاحى 

وسراج بيخرج وبيعمل اتصلاتو لزميلو على الطروق وبيلف بالعربية يدور عليها فى المستشفيات

.
      **********************************


فهد  لسة بيدور عليها 

فهد / انا مش عارف تاعب نفسى لية

ولسة هيتحرك وبيسمع صرخة وبينزل من العربية وبيبص حولية منين الصوت وبيسمع صوت تانى وبيجرى من نفس الطريق الى سمع منو الصوت 

 السواق ماسك ديمة من شعرها وبيضربها وبيحاول يتهجم عليها وهى بتخربشو من وشو جامد و فهد بيشفهم من بعيد 

فهد  / انت 

والسواق بيتخض وديمة  بتبص بتشوف فهد والسواق بيشوفو وبيسيب ديمة وهى بتجرى على فهد  بسرعة جدا وبتحضنو وبتعيط والسواق بيركب عربيتو بسرعة وبيجرى 

وفهد  عاوز يجرى وره بس ديمة مسكااة بقوة ومش عوزة تسيبو ومغمضة عنيها وبتعيط وفهد بيبص عليها ومش عارف يعمل اية وبيسبها لحد ما بتهدى 

و بتفك اديها وحدة وحدة و فهد بيبصلها وهى مرعووبة والبدى الى هى لبساة مقطوع وفهد بيقلع الجاكيد وبيحطو على كتفها وبيمشى قدمها وديمة  وقفة مكانها وبيشورلها انها تمشى وديمة وقفة مكانها مبتتحركش 

فهد / اية هتقفى مكانك هنا مستنياة لحد ما يرجع تانى

و بتتخض وبتبص ورها وخايفة و بيروح عليها 

فهد / خلينا نمشى
 
و بتبصلو فى رعب وبيغما عليها وفهد بيلحقها قبل ما تقع 
وبيشلها 

فهد  / طب كنتى قولى انك عوزانى اشيلك

و بيشلها وبيخدها على العربية وبيجيب ازازة مياة من العربية وبيحاول يفوقها و بتفتح عنيها براحة وبتشوفو قدمها وبتخاف و فهد مبيكلمهاش وبيقفل العربية وبيروح يركب وبيمشى
 
فهد /  بيتك فيين 

.

      **********************************

ديمة بتشاور على الطريق لحد ما بتوصل وبتوصل البيت بتعها وبيكون سراج واتنين عساكر وقفيين برة البيت

فهد / لحقتى تطلبى البوليس 

وديمة بتبص لفهد  وبتبص على بيتها وبتشوف سراج وبتنزل بسرعة وسراج بيشفها و بتجرى علية و بتعيط وفهد بيبص عليهم وبيمشى بالعربية 

سراج /  انتى كويسة 

وديمة  بتحضنو وبتعيط وسراج بيخدها على فوق بسرعة
 فى اوضتها ومعاها سراج وفايزة قاعدين جمبها 

سراح / ماما روحى نامى انتى

فايزة /لا مش هسبها ابدا 

سراج / ماما روحى انتى انا معاها يلا

وفايزة بتمسك ايد ديمة  وهى نايمة وبتبسها وبتخرج 
وسراج بيقاعد جمب ديمة وماسك اديها وبعد شوية  بتفووق وبتتخض 

سراج /  اهدى انا معاكى

 وديمة بتحضن سراج اوى وخايفة

سراج / بسسسس خلاص انا معاكى احكيلى اية الى حصل

و بتفتكر لما فهد نزلها  وركبت العربية التانية 

  ديمة   /انا كنت فى طريقى للبيت والتاكسى اتعطل وانا وقفت عربية نقل كبيرة علشان توصلنى فى طيرقها فجاة لقيتو بيدخل من اماكن غريبة تانية انا سالتو انت رايح فيين وقلتلو نزلنى

 و بتعيط 

سراج / اهدى كملى 

 ديمة  / ووقف العربية فى جراج كبير وحاول

و بتحضن سراج وبتعيط و وجة فهد  انقذنى منو ووصلنى هنا 

سراج / انتى فكرة شكلو 

و بتهز رسها بنعم 

سراج / ارتاحى انتى يلا نامى انا هنا معااكى فى الصباح 

.
      **********************************

فهد بيلبس هدومه وجودى بتخبط 

فهد   / ادخل

وجودى بتدخل ومعاها الشاى بتاع فهد و فهد بيبصلها وبياخد منها الشاى وجودى وقفة لسة 

  فهد  / فى حاجة 

جودى / انا بس كنت 

  فهد   / لو مش هتتكلمى اخرجى خلينى اخلص 

جودى / اسامة مجاش من امبارح 

   فهد   / دة مش جديد يعنى 

جودى / بس مبيردش على الموبيل وانا قلقانة علية اوى 

فهد   / يبقي روحى انتى دورى علية 

وجودى بتزعل اوى 

جودى / انا عرفة ان اسامة مش بيعنيلك حاجة بس دة اخوك
 
 وفهد  مبيردش عليها وبياخد ملفات من اوضته وبيخرج 

جودى / فهد استنى 

وفهد  بينزل وبيروح لولدو وبيبوس ايدو 

عبد العزيز / ربنا يرضى عليك يا ابنى 

فهد   / عندى اجتماع مهم لازم اروح 

سعاد / شوف اخوك فين لحد دلوقتى مجاش من انبارح 

فهد   / بابا انا ماشى 

وفهد بيمشى 

عبد العزيز / فهد 

و بيقف على الباب 

عبد العزيز / اخوك انا مش عارف هو فيين 

وفهد متعصب اوى وبيتك على الدفاتر الى فى ايدو وبيبص على جودى 

فهد  / بس انا عندى اجتماع مهم دلوقتى
 
عبد العزيز / انا هفضل قلقان 

فهد  بيبص لولدو 

  فهد / حاضر يابابا 

و بيخرج ومتعصب اوى وبيركب عربيتو وبيرمى الملفات فيها بعصبية 

.
      **********************************

ديمة بتصحى من النووم وبتخرج 

فايزة /  انتى اية الى خرجك من الاوضة 

   ديمة  / ماما انا بخيير متقلقيش عليا 

وبيدخل والد ديمة
 
فايزة/حمدالله على السلامة 

احمد / اااة الطريق كان متعب جدا والاسكندرية برد بشااكل
 
ديمة    / حمدالله على السلامة با بابا 

احمد / الله يسلمك 

فايزة / ديمة  يلا روحى على اوضتك ارتاحى 

ديمة  / ماما انا كويسة بلييييز 

احمد / ديمة  فى اية مالك 

ديمة     / بس انا وخدة برد وانا كويسة دلوقتى وكمان اتاخرت على الشغل 

فايزة / مش هتخرجى يا ديمة  

ديمة    / ماما انا كويسة مفيش حاجة 

احمد / سبيها يا فايزة مدام هى كويسة انا هروح اخد دووش
 
و بتروح على فايزة وبتبسها 

ديمة    / ماما انا عرفة انك خايفة عليا بس متخفييش الى حصل امبارح مش هيتكرر تانى ولازم اخد بالى اكتر من كدة 

فايزة /  انتى بنتى ومن حقى اخاف عليكى 

ديمة  / بس انا عندى مسؤليات لازم اخلصها وبعدها اعملك الى انتى عوزاة 

وديمة بتبوس ولدتها وبتروح على اوضتهاوفايزة بتدعى ربنا يحميها من كل شر 

.
      **********************************

فهد  بيروح الكافيهات الى اسامة بيروحها ومش موجوود وبيروح قسم الشرطة وبيبلغ ان اخوة مختفى من امبارح 

العسكرى / فى هنا شباب فى القسم محجوزيين يمكن اخوك يكون منهم العسكر ى بيشوف الاسامى

العسكرى / اسامة عبد العزيز اة هنا 

   فهد / تهمتو اية لو سمحت 

العسكرى / كانو سكرنيين  وبيسوقو بسرعة وكسرو كميين شرطة

فهد     / طب مينفعش ندفع كفالة او اى حاجة 

العسكرى / اتفضل عند الظابط 

والعسكرى بياخد فهد  عند الظابط وبيدخلو

العسكرى / دة اخو متهم من المتهميين 

وفهد بيبصلو وبيفتكرو ان هو الى ديمة جريت علية امبارح وحضنتو وسراج بيعرفو هو كمان 

سراج /روح انت وهات اخوة هنا واتنين لموون 

سراج / اتفضل 

والعسكرى بيمشى و فهد بيقاعد 

فهد  / انا بس عاوز اعرف لو ينفع ندفع كفالة 

سراج / اهدى شوية ديمة حكتلى امبارح الى عملتو معاها

فهد ارتبك 

سراج / لولا انت وصلت فى الوقت المناسب مكنتش عارف  كان حصلها اية 

فهد مش عارف يتكلم وبيدخل العسكرى وماسك اسامة  من هدومه بقوة 

سراج / خلاص سيبو  دة اخوك 

 فهد  بيبص لاسامة بغضب وبيهز راسو بنعم واسامة مش عارف يرفع عينو فى فهد 

سراج / ممكن تاخدو وتمشى 

  فهد / طب والتهم 

سراج / انا هخلص كل حاجة 

فهد    / بس اخويا غلط ولازم يتحمل غلطو علشان ميكررش دة تانى 

سراج / اكيد انا مش هعمل حاجة ضد مهنتى اولا مش اخوك هو الى سايق العربية وكمان لما اخدناهم هو كان مغما علية من كتر الشرب يعنى ممكن يخرج على مسؤليتى 

واسامة  مبيتكلمش خالص 

فهد  / شكرا 

وفهد  بيزق اسامة  قدمه بعنف واسامة مش قادر يتكلم 

 فهد   / اركب
 
اسامة / اسف 

و فهد  بيتعصب اوى وبيروح عندو وبيمسكو من التيشيرت قدم العربية 

فهد   / انا اول مرة اتحط فى الموقف دة وبسببك انت 
يارتهم كانو سابوك جوة تتعلم الادب 

واسامة  بيعيط وفهد بيسيبو 

  فهد  / اركاااب 

واسامة بيركب وفهد  بيسوق العربية بسرعة وبعصبية 
وبيوصلو للقصر واسامة بيبص لفهد  وبينزل من العربية وفهد بيسوق بسرعة وبيمشى واسامة بيدخل
 
جودى/ اسامة كنت فين
 
واسامة  بيبص لولدو وبيجرى على اوضته وجودى لسة هتروح وره 

سعاد / جودى تعالى
 
وجودى قلقانة على اسامة اوى وبتروح لولدتها وبيكملو شغل البيت 

.
      **********************************

وفهد  بيروح على موقع الحفلة وفى ناس شغالة هناك وواقف بيبص على المكان 

ديمة / لا ارفعها اكتر لا هناك 

وفهد  بيسمع صوتها وبيبص عليها

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات