إبحث عن موضوع

حيك اقتحم حياتي🌸الحلقه 81🌸

الحلقة    81

فى نيويورك

ضحي  على كرسى متحرك و عادل معاها وبيدخلو الشقة
و ضحي بتشوف الشقة نضيفة ومتزينة اوى

ضحي / انت الى عملت دة

عادل / بصراحة مكنش عندى وقت كتير يعنى دفعت كام دولار وجبت حد نضف الشقة قبل ما ترجعى يعنى بلاش احراج  الشقة فى غيابك كانت اسطبل

و ضحي بتضحك

ضحي / وفين رودى

عادل / ليا قالت هتخليها النهاردة معاها علشان نكون مع بعض هههههههه

ضحي / لو سمحت اتصل بيها خليها تجبهاا هى وحشتنى اوى

عادل/ طب ممكن نتعشا  وانا بنفسى الى هروح اجبهالك

و ضحي بتشوف السفرة وبتضحك

ضحي/ انت الى عملت دة كلو

عادل / كنت فى اخر لحظة هجيب اكل جاهز بس قلت
لازم اليوم يكون مميز

ضحي و  عادل بيقاعدو على السفرة

و ضحي لسة بتاكل وبتبص لعادل اوى

عادل / سئ اوى للدرجة دى

ضحي / شكرا يا عادل

عادل / يباة الحق اكلم المطعم يبعتلنا اكل بسرعة

ضحي/ بصراحة اة

وبيضحكو اوى

عادل / والله نفزت كل حاجة بالظبط

ضحي / انا قولتلك اكتر من مرة خليك فى الطب وملكش دعوة بالطبيخ

عادل / لاا لازم احاول انا بكره الياس

و عادل بيروح يلبس البلطو بتاعو

ضحي / رايح فيين

عادل / هروح اجيب رودي وهجيب عشاء جاهز مش هتاخر سلام

و عادل بيخرج و ضحي بتبتسم اوى  و  بتدخل اوضتها وبتبص لصورة رودى وبتبتسم اوى

و موبيل ضحي بيرن

ضحي/ محمد والله كنت هكلمك حالا

محمد / ولا تكلمينى ولا اكلمك يا ضحي

ضحي /  انت زعلان منى لية بس والله انا مقدرش على زعلك

محمد / ضحي بكرة هيكون عيد ميلاد رودى وبتصل علشان اقولها كل سنة وانتى بخيير

ضحي/ وانت بخير

محمد / سلام

ضحي / طب استنى شوية مستعجل لية كدة

محمد / عندى شغل مش فاضى

ضحي / دة انت زعلان اوى باة

محمد / ولا زعلان ولا حاجة

ضحي / انا عرفة انت زعلان لية بس صدقنى انا مقدرتش

محمد / خليكى كدة زى ما انتى عوزة يا ضحي اعملى كل الى يطلع فى دماغك

و ضحي بتعيط

ضحي / انت لية مش قادر تفهمنى بس

محمد / باة انا مش قادر افهمك انا اكتر حد يفهمك ضحي انا الى ربيتك على ايدى وكبرتك لحد ما كبرتى وخلاص واستغنيتى

و ضحي بتعيط

ضحي / والله انا

محمد /  سلام لازم اقفل انا بسوق

و محمد بيقفل التلفون

انس بيروح الفيلاا وبيشوف امير  فى الجنينة ومعاة ريم وخالد اولادو

انس / مساء الخير

امير / اهلا يا عمو اهلاا

و خالد بيضحك لانس و انس بيملس على شعرو بحنية

امير/ عاوز اتكلم معاك فى موضوع مهم

انس / اى حاجة اجلهاا لبكرة انا تعبان

ومنة بتخرج ومعاها رضعة الاولاد

منة / انس عامل اية

ضحي / الحمد لله انتى والولاد عمليين اية

منة / والله بيسالو على عمهم كتيير حبين يلعبو معاة

و انس بيبتسم لمنة

امير / منة خديهم على اوضتهم انا هتكلم مع انس شوية

ومنة بتاخد الولاد وبتدخل و امير بيقرب من انس

امير / استاذ جاسر اتصل بيا النهاردة

انس / لية

امير / بابا

و انس بيقف بعصبية

امير / انس خلينا نتكلم

انس / مش عاوز اسمع اسمو ولا اى حاجة عنو انت فاهم

امير / باباا تعبان وطلب يشوفك وسمحولك بالزيارة يمكن تكون دى اخر

انس / ياريت تكون اخر مرة فعلا الى زى دة حرام يفضل عايش لحد دلوقتى

و انس بيدخل على الفيلاا و امير مدايق اوى علشانو

(( بعد ٥ سنين من الفراق والغضب والالم والياس ))

رودى / مااامى ماامى انا جيت

و ضحي بتخرج من المطبخ ورودى بتجرى عليهاا و عادل ورها و ضحي بتحضن رودى اوى

ضحي / ها احكيلى عملتى اية النهاردة فى المدرسة

رودى / انا رسمت والمدرسة قالتلى براافو

ورودى بتطلع الرسمة بتعتهاا وبتكون رسمة المدرسة بتعتهاا

ضحي / ووواو برافو يا حياتى جميلة اوى

عيسى / احم احم مفيش حمدالله على السلامة ليا يعنى

ضحي / ههههة معلشى حمدالله على سلمتك يلاا غيرو هدومكو  وتعالو بسرعة  عمللكو اكلة اما اية

عادل / لاا قلبى هيقف دى ملوخية مش كدة

ضحي / امممم

عادل / يااربى ثنوانى واكون عندك

رودى / اوووف وحشة

رودى / حببتى مش قولنا مش نقول على الاكل وحش

رودى / انا هاكل بيتزاا

ضحي / لاا بيتزاا لاا

رودى / لاا

ورودى بتجرى على اوضتها

ضحي / رودى بنت روودى

عادل / فى اية

ضحي / مش عجبهاا الاكل زى كل مرة مش فاهمة البنت دى طلعة لمين

عادل / ولا يهمك سيبك منها لما تجوع انا هاكلهاا بس ابوس ايدك  هتيلى اكبر كمية ممكنة

ضحي / يلاا السفرة جهزة

فى مصر

امير بيدخل مكتب انس
امير / انس مصيبة

انس / فى اية منة والولاد حصلهم حاجة

امير / لاا

انس / اتكلم فى اية

امير / المنشاة الصناعية

انس /  اتكلم على طوول انا مش ناقص

امير / المنشاة الصناعية الجديدة وقعت والدنيا مقلوبة

انس / يعنى اية وقعت

و مايا بتدخل المكتب
مايا /  سمعت الى حصل

انس / ازااى يعنى حد فيكو يفهمنى وفين نادر

مايا / نادر راح على هنااك

انس / فى حد حصلو حاجة

امير / لا الحمد لله مكنش فى حد فيهاا كان وقت الغداء

انس / مايا خليكى مع نادر ولو حصل حاجة كلمينى

وابعتلى المهندسيين والزفت الى اسمو سليم دة

و انس متعصب اوى

محمد فى فيلا ضحي وبيلعب مع بنت صغيرة حوالى ٥ سنين
و كنزة بتخرج

كنزة / محمد كفاية كدة البنت عرقانة هتتعب دلوقتى

محمد / حاضر يا حببتى

كنزة / يلا الغداء جاهز حنان روحى يلاا حببتى اغسلى ايدك

حنان / لا العب تانى بلييز بابى بلييز

محمد / حاضر يا روحى دقيقتان بس ونكون عندك

كنزة / محمد انت كدة بتبوظ البنت ومش بتسمع كلامى ابدا

و محمد بيروح على كنزة وبيبسها من خدهاا

محمد / خلاص دقيقتان ونكون عندك بلاش زعل يلاا حنونة

و محمد بيجرى وحنان بتصرخ وبتجرى وره

كنزة / انا بكلم ميين بس مفيش فايدة

وكنزة بتدخل الفيلا وبيكون التلفون بيرن بتاع محمد
وكنزة بتنادى على محمد

كنزة / محمد تلفونك بيرن

و محمد بيروح ياخد التلفون منها وبيرد علية
وبيروح على كنزة

محمد / حببتى لازم امشى فى مشكلة فى الشركة

((محمد عمل مشروع وعندو شركة صغيرة عبارة عن مجموعة تاكسى هو بيشغلهم لشركات وسياحة والحمد لله بجهدو الشركة بتكبر وحدة وحدة وزى ما بيقولو لكل مجتهد نصيب ))

كنزة / يعنى لو قولتلك لا مترحش الشركة مش هتروح

محمد / لا هروح بس من غير تكشير ماشى

كنزة / ماشى هتتاخر

محمد / لا ساعتين بس وجهزى نفسك انتى وحنونة علشان نخرج نتعشا برة

كنزة / ماشى

و محمد بيبوس كنزة من خدها وبيمشى

فى القاهرة داخل معرض الكتاب اية وقفة بعيد ومعاهاا
مالك ماسك كتاب فى ايدو

مالك / ماماا فى ناس كتيير اوى

اية مبسوطة اوى وهى شايفة زياد  على مكتب صغير وحولية ناس كتير بيحولو يخلوة يمضى على النسخ بتعتهم
و زياد من بين الناس بيبص لاية وبيبتسم و اية فخورة بية جدا

انس فى الاجتماع ومتعصب جدا وبيخلص الاجتماع
وبيخرجو الموظفين وبيدخل نادر المكتب

انس / اهلا يااستاذ نادر هو دة الكلام الى نبهتك منو مش كدة

نادر / انس  انت عندك حق بس اعمل اية المقاول ضحك علياا

انس/ يعنى اية المقاول ضحك عليك على اساس انك طفل صغير  ضحك عليك بكلمتين انت عارف خسارتناا قد اية

و نادر مدايق اوى

انس / ٧ مليون جنية ٧ مليون جنية فى الترااب

و مايا بتدخل المكتب على صرخة انس

انس / وانتى كمان يا مايا انا نبهت عليكى وانتى قولتى ان نادر  متمكن هو دة الى متمكن

نادر / انس خلاص كفاية

و نادر بيخرج ومتعصب اوى

مايا / انس زى ما انت خسرت انا كمان خسرت لان زى زيك هنا فى الشركة نادر اكيد مكنش يقصد ان يحصل دة انت جرحتو بما فية الكفاية

انس / مايا علشان الاستاذ جوزك لازم تدفعى عنو

مايا / اة علشان نادر جوزى لازم اكيد ادافع عنو بس قبل ما يكون جوزى كان صحبك انت ولا نسيت بسرعة

  ومايا بتخرج و انس بيضرب بايدو الملفات الى على المكتب

فى نيو يوورك

علي واقف قدم العمليات و ضحي و عادل بيروحو علية بسرعة

ضحي / علي ليا فيين

علي/ بقالها ساعتين ونص ومفيش اى حد بيقولى حااجة

عادل / اهدى دلوقتى هنعرف

و عادل بيدخل  العمليات وبعد دقيقتين بيخرج عادل
ومعاة على ايدو طفل صغير

عادل / مبرووك جالك والد زى القمر

علي / وليا

و عادل بيبص لضحي و علي

عادل / هى تعبانة شوية بس هتكون بخير متقلقش

علي / ازااى يعنى تعبانة انا لازم اشفهاا

عادل / علي اهدى مش هتقدر تشفها دلوقتى

ضحي / عادل اتكلم فى اية بالظبط

عادل / حصلها نزيف وهى بتوالد واخدو وقت لحد ما قدرو يوقفوة  وانتو عرفين ان ليا قلبها تعبان

علي / يعنى ليا هتروح مني انا انا قولتلهاا مش عاوز ولاد بس هى  الى غبية

و ضحي بتحضن علي اوى و علي بيعيط

علي / ضحي لو ليا حصلها حاجة اناا

ضحي / هشش متقولش كدة ليا هتكون بخيير

والوالد بيعيط على ايد عادل و ضحي بتخدو من عادل وبتقرب من علي و علي بيمشى وبيسبهم

عادل / متضغطيش علية سبية لوحدو شوية

فى مصر فى الليل

انس فى اجتماعات من طول النهار و مايا بتدخل المكتب لانس

مايا / انس مستر سالم حولوة على النيابة وبيحققو مع نادر

انس /وصلى الخبر

مايا / وانت معملتش حاجة

انس / عوزانى اعمل اية مجرد تحقيق وهيخرج

مايا بدموع / لا انت مبقاش عندك قلب للدرجة دى ازااى هتسيب نادر وانت قاعد كدة  ومطمن اوى

انس / مايا عندى شغل وشوية وهتصل اشوف فى اية بالظبط

مايا / كانت ضحي عندها حق انت بتيجى متاخر اوى بعد فوات الاوان

ليست هناك تعليقات