إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه 79🌸

الحلقة    79


انس واقف مصدوم وفى اثار دم على الارض

انس / ضحي

و انس بيبص لمحمد و علي وهم شيلين ضحي وبيخرجو من الباب و انس بيبص لوالد وبيشوف سعاد بتطلع مسدس وبتوجهو  لعبد الرحمن

انس / باباا

سعاد / كل كلمة ضحي قالتهاا كانت الحقيقة  بس المرة دى معايا الدليل انا مش خايفة مستحيل اخليك تدمر حياة ابنى انا سكت طول السنين دى كلها علشان خاطر ابنى وبس

عبد الرحمن / سعاد نزلى السلاح

سعاد / لاا انا مش خايفة منك

و عبد الرحمن بيقرب منها وسعاد اديها بتترعش و عبد الرحمن بيمسك منها السلاح وبيضربها بقوة

امير / بابا انت بتعمل اية

ومنة و امير بيشوفو سعاد و انس واقف مصدووم

سعاد / لا انا انا مش خايفة منك انا معايا الدليل

عبد الرحمن / اخرجى بررة اخرجى من هناا بدل ما

سعاد / هتقتلنى اقتلنى انا مش خايفة منك

منة / خالة سعاد تعالى معاياا

و عبد الرحمن بيسحب منة من اديهاا

عبد الرحمن / انتى متتدخليش

امير / ابعد ايدك عنهاا

و امير بياخد منة وره ضهرو  ومنة خايفة و سعاد بتقف على رجليهاا وبتروح على انس وبتطلع سى دى

سعاد / انا معايا كل الحقيقة لازم تشفهاا يا ابنى

عبد الرحمن / انس خرجهاا من هناا حالاا

وامن الفيلا بيدخل و عبد الرحمن بيقلهم يخدو سعاد يرموهاا برة الفيلاا  وسعاد بتجرى بعيد وبتاخد السلاح من ايد عبد الرحمن وبتحطو على قلبو

سعاد / انا مش همشى من هناا غير ما انس يشوف الحقيقة
كدة كدة انا هموت

عبد الرحمن / ابعدى

سعاد / شوفو يا ابنى شوفو

و انس واقف مش قادر يتحرك وعيونو على السى دى والدم الى على الارض و امير بيروح ياخد السى دى من انس

وبيشغلو وبيكون السى دى فى عبد الرحمن وهو بيقتل كارما والرجالة الى معاها  وعنفو مع ضحي وتهديدو ليها انو هيقتل علي وابنها

و عبد الرحمن بيمسك ايد سعاد وبياخد منها السلاح وبيضرب سعاد بالرصااص و انس بيجرى على سعاد وبيلحقهاا قبل ما تقع

انس / لاا

سعاد/ انس ابنى انا دلوقتى اسعد وحدة فى الدنيا علشان
هموت وانا فى حضنك

و انس بيبص لعبد الرحمن وبيصرخ

انس / لاااا

عبد الرحمن / انس يا ابنى اناا

وبيدخل الشرطة الفيلا وبيقبضو على عبد الرحمن

سعاد / انا الى بلغت  وبعتلهم السى دى خلى ضحي تسامحنى

و انس ماسكهاا فى حضنو وبيبكى
انس / لاا انتى مش هتموتى

سعاد / انس ابنى سامحنى انى كنت جبانة ضحي طلعت اقوى منى  خليها تسامحنى

وسعاد بتتوفى فى حضن انس و انس بيكتم الصرخة
وعيونو على والدو والشرطة بتحط الحديد فى ايدو و امير حاضن منة اوى ومنة منهارة من العياط

محمد و علي بيوصلو المستشفى

ضحي / انس انس

علي / ضحي انا انا جمبك هتكونى بخيير

ضحي / لاا انس لااا

وبيخدو ضحي على  العمليات و علي بيقاعد على الارض ومنهار من العياط

اية بتروح على فيلاا لياا  وليا بتروح على اية بسرعة

اية / لياا انا انا اسفة بس انا

والدت لياا / ليا شو فى

اية / ضحي فى المستشفى و محمد و علي معاهاا يعنى ممكن بس  اخلى مالك معاكى نص ساعة مش قدرة استنى مفيش حد بيرد علياا

ليا / ضحي اية الى حصل فهمينى

اية / مش هعرف بس ممكن مالك يفضل معاكى شوية

و ليا بتاخد مالك من اية و اية بتجرى بسرعة وليا
بتدى مالك لوالدتهاا

ليا / مامى بلييز مالك امانة عندك

والدت ليا / لياا يا بنت انتى يا بنت

وليا بتجرى وري اية و اية بتحاول توقف تاكسى

ليا / اية تعالى معاياا يلاا

وليا بتشاور للحرس على العربية  وليا و اية بيركبو العربية وبيمشو

اية / ومالك

ليا / مع مامى اكيد محتاجة حد يونسهاا النهاردة

وليا و اية بيتحركو بالعربية بسرعة

بعد تلات ساعات ضحي بتفتح عنيهاا و علي و اية و محمد وليا حوليهاا و ضحي بتلف بعنيهاا فى الاوضة

ضحي/ انس

علي / ضحي حمدالله على السلامة يا حببتى كل حاجة هتكون بخيير

و ضحي بتحط اديها على بطنهاا

ضحي / ابنى

علي / هو فى الحضانة

و ضحي بتعيط

ضحي/ ابنى حصلو حاجة

اية / حببتى المهم انك بخير

وبيدخل الدكتور

الدكتور / حمدالله على السلامة يا مدام ضحي

ضحي / ابنى يا دكتور

الدكتور / احنا بنعمل الى نقدر علية وكل حاجة فى ايد ربنا
بس قولى يا رب لو عدى ال ٢٤ ساعة دول علية هيتحسن ان شاء الله

و ضحي بتبكى و اية بتبوس ايديها

اية / اهدى يا روحى هتكونو بخير باذن الله

الدكتور / انا بلغت الشرطة عن الحادثة

ضحي / ايه

علي / اة جوزها هو الى زقها احنا شهدين على كدة

ضحي / لا انا الى وقعت انا الى وقعت انا رجلى بتوجعني يعنى انا

الدكتور / وللاسف موضوع رجلك دى ليها تحقيق تانى

ضحي / ايه

محمد / بتقصد اية يا دكتور

الدكتور / الحالة الى مدام ضحي فيها دى نتيجة دواء معين بيسبب اكتئاب وهزيان ومع ازدياد الجرعات بيسبب الام فى الاعصاب وبيادى لشلل دائم كمان

و ضحي بتتصدم وبتحاول تحرك رجليها و مش حاسة برجليها نهائياضحي و بتصرخ و علي بيجرى عليهاا بسرعة

علي / ضحي

ضحي / رجلى

و علي بيشيل من على رجل ضحي الغطااء وبيمسك رجليهاا

رنا / انا مش حاسة بحااجة

و علي بينهار من العياط  وبيبوس رجل ضحي والكل فى حالة صدمة و انس بيكون واقف على الباب وسمع كل حاجة

فى الليل

فى المستشفى اية عند ضحي فى الاوضة

اية / حببتى تحبى تاكلى حاجة الدكتور قال انك لازم تاكلى

و ضحي مبتردش عليهاا و اية مبتحاولش تجبرها على الاكل
والباب بيخبط و  اية بتفتح بيكون انس وباين علية التعب الشديد

اية / انا هروح اجيب حاجة من الكفترية

و اية بتخرج و انس بيقرب على ضحي و ضحي بتفتح عنيهاا

انس / ضحي

و ضحي بتعيط و انس وبينهار من العياط

انس / سمحينى

ضحي / بعد الى حصل اتمنيت لما افتح عينى تكون انت اول حد اشوفو اتمنيت ان اول الم احس بية تكون انت الى ماسك ايدى  اتمنيت انك تحضنى اوى والدكتور بيقولى انك مش هتمشى تانى

انس / مقدرتش انا السبب انا

ضحي / طلقنى

و انس بينزل على ركبو قدمها

انس / لااا

ضحي / مش عوزة اشوفك تانى

انس / ضحي انا موافق اى عقاب بس تبعدى عنى لاا
قوليلى موت هموت ومش هتردد بس انى ابعد عنك

ضحي / خلاص مبقاش فى اى حاجة بيناا حتى ابننا مات روح من هنا ومش عوزة اشوفك تانى لو ليا معزة فى قلبك متخليش عيونى تشوفك ولو حتى صدفة

انس بيخرج بسرعة من الاوضة ومنهار واية بتلمح انس بيجرى برة المستشفى بتخااف على ضحي اوى وبتجرى على الاوضة

اية / ضحي

ضحي / حتى حضنو استكتر علياا  حتى حضنو

و ضحي منهارة من البكاء واية بتخدهاا فى حضنها اوى

ضحي / كان نفسى يخدنى فى حضنو ويطبطب علياا كنت هنسا كل حاجة بس استكتر عليا حضنو كان نفسى اشم رحتو كانت هى الى هتداوينى

بعد سنتين

ضحي فى نيويورك وعملت عملية وبيدخل دكتور

عادل  / حمدالله على السلامة يا ضحي ايوة كدة وشك نور

ضحي / يعنى انا اقدر امشى على رجلى

عادل / مش بالسرعة دى فى لسة جدول طويل شوية من العلاج الطبيعى

ضحي / مش مهم المهم انى امشى على رجلى من تانى

وبيدخل علي 

علي / صح الى سمعتو من الممرضة نتيجة العملية طلعت

عادل / ايوة يا سيدى الف مبرووك العملية نجحت ١٠٠ ٪

و علي بيحضن عادل اوى

عادل / يا عم انت حد يدخل علينا يفكرونا اصحان هنا مش مصر

علي / شكرا شكرا يا عادل

عادل / طب بارك لاختك

علي / اة انا نسيت

و ضحي بتضحك وبتفتح حضنها و علي بيحضنهاا اوى

علي / يعنى ضحي هتمشى تاني مش كدة

عادل / اكيد

علي / يلا امشى يلاا يا ضحي

عادل / انت اهبل يا عم انت اية دة اخوكى عقلو فوت خلاص

ضحي / علي حبيبى لسة شوية كمان

علي / اووف لسة تانى

ضحي / المفروض انك انت الى بتصبرنى مش انا

عادل/ يعنى استحملنا سنتين ومش قدرين نستنى كام يوم كمان

ضحي / سنتين

عادل / عوزة تقوليلى انك مكنتيش بتعدى الايام

ضحي / انا بطلت اعد من زماان

عادل / انا لازم امر على المرضى وهرجعلك تانى انتى وعدتينى انك هتغنيلى اغنية مصرية النهاردة

ضحي / هستنااك انت الى متتاخرش علياا

علي / احسن حاجة حصلتلناا هنا فى البلد دى هى عادل كانت صدفة الحمد لله وقف جمبنا كتيير

ضحي / الحمد لله ان عادل فى حياتى

علي / بم ان العملية الحمد للة تمت بخير فى حاجة كدة يعنى

ضحي / حاجة اية

علي / يعنى صعبان عليا ليا اوى متبهدلة معانا من مصر لانجلترا ومن انجلترا لنيويورك وريحة جاية تقولى بحبك ولازم اتجوزك اعمل اية قررت اشفق عليا واتجوزهاا

و ضحي بتضحك اوى

ضحي / والله البت دى طلعت اجدع منك على فكرة بنت مليون رجل

علي / ما انا عارف

ضحي / وقفت قدم اهلهاا علشان تسافر معاناا ومتسبكش لوحدك وقبلت انها تعيش معانا السنتين دول وتساعدنا ولا ملت حتى

علي / علشان كدة قلت اتجوزهاا باة وامرى للة

و ضحي بتضربو على كتفو وبتحضنو اوى وموبيل علي بيرن

علي / ليا بتتصل مش هقولهاا هخليها مفاجاة

و علي بيخرج وبيدخل عادل

عادل / اية رايك فى السرعة دى

و ضحي بتضحك

و عادل  بيروح على ضحي وبينام جمبها على السرير وبيتغطا معاها بالغطاء

ضحي / يعنى لو حد دخل دلوقتى يقول علينا اية

عادل / يقولو الى يقولة مراتى وانا حر

ليست هناك تعليقات