إبحث عن موضوع

اليتيمتان (الحلقه ٦)💜

💗💗 (اليتيمتان)💗💗
بقلم_ولاءيحيي
                         الحلقة السادسه
فاطمة :ايه رائيك يا على.. لسه رافض بعد اللي سمعتوا
علي بحزن : اللي سمعتوا ماريحنيش ياما... بالعكس دا خوفني اكتر عليها وعليه هو كمان
فاطمة :خوفك ليه
على يبص لحكمت :تعالي اقعدي يا حكمت واسمعيني يا بنتي (حكمت راحت قعدت جمب فاطمة) اللي ناديه قالته على ابوهم وعمتهم.... يعرفني أن الناس دي ما عندهمش غالي.... و بيبيعوا حتى عيالهم علشان مصلحتهم
يعني يعملوا اي حاجة علشان يبعدكي عن طريقهم... وحتى لو مقدروش يفرقوا بينكم واتجوزتوا طول ما انتم عايشين  هيحاوله حياتكم لجحيم... وممكن توصل للقتل.. علشان يوصله لغرضهم
فاطمة بخوف :يالهووووي قتل
على :ايوه ياما...  ممكن يقتلوه  عاشان  ابوه يورثه .... وابوه ممكن يقتل حكمت علشان يرجع ابنه ويجبره ينفذ كلامه
حكمت : ماظنش يا بابا توصل للقتل... انا معك انهم هيحاولو يفرقوا بنا... بس انا متأكده ان حبي انا وكمال أقوى من شرهم وماحدش هيقدر يبعدنا مع بعض
على بابتسامة حزينة : يابنتي انتي وهو لسه صغيرين فاكرين ان بحبكم هتقدروا تقفوا قدام اي حد بس انتم ماتعرفوش اللي زي دول بيفكرو ازاي وممكن يعملوا ايه .. وكمال لو قادر يحميكي مش هيعرف يحمي نفسه جابرتهم أقوى من أي مشاعر بينكم...و انا يابنتي راجل على باب الله  مش هعرف أقف قدامهم ولا احميكم ...(ويبص لحكمت بدموع) انا مليش غيرك يا حكمت انتي اللي طلعت بيها من الدنيا... لو جرى ليكي حاجه لا انا واللي ستك واللي امك اللي رقده جوه ومش حاسة بدينا نقدر نعيش من غيرك.. (و يتنهد بحزن) لله الأمر من قبل ومن بعد
ويقوم يقف بحزن .... وفاطمة وحكمت بيبصو عليه
حكمت خافت لما ابوها قال إنهم ممكن يقتلوا كمال وفضلت طول اليل تفكر.... في كلام أبوها...
#بقلم_ولاءيحيي
💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘

وفي الفيلا كمال قعد لوحده في الاوضه وماسك علبه في ايده وعمل يبص عليها بحزن... ناديه فتحت الباب ودخلت

ناديه بابتسامة :بتعمل ايه يا كيمو
كمال بابتسامة حزينة :ولا حاجه... انتي كنتي فين طول اليوم.... سألت عليكي قالوا خرجتي من الصبح
تدخل ناديه وتقعد قدامه :كنت مع مدحت... صمم نتغدا سوأ... وكان بيحكيلي عمل ايه مع الدكتور محمود وسلوي هانم
كمال :هو قابل بابا... خطبك منه
ناديه بضيق :ايوه خطبني منه بصفته ابويا وولي أمري
كمال :وبابا قالوا ايه
ناديه باستهزاء :قالوا هياخد رائي.... ولو وافقت هو موافق...اصله بيهتم اوي برائينا
كمال : معاكي انتي هيهتم ... ميقدرش يقف قدلمك... عارف انه لو وقف... هتقولي كل اللي جوكي.....والا هو خايف انك تكوني عارفها
ناديه :ليه انت فاكر ان هو ميعرفش أن احنا عارفين كل حاجه ... ابوك عارف ان احنا عارفين بس بيمثل قدامنا انه ميعرفش عشان يعرف يبص في وشنا
كمال :عشان كده بيبعد عنك ومبيعملش أي مشكله معاكي ... عارف انك نفسك توجيه
ناديه :ولما انت عارف كده ليه مش بتوجيه...
كمال :الموجهة مش هتفتح غير جروح... وهتكبر الفجوة اللي موجوده بنا... اكتر بكتير... غير أنها مش هتغير حاجه

ناديه :مايمكن لما توجهه... يحس على دمه ويوافق على جوازك... عشان يرضيك
كمال باستهزاء :الكلام دا مع حد بيحس وبتفرق معاه... الموجهة بس هتخلي اللي لعب على المكشوف... واللي بيعمله من ورنا دلوقتي هيعملو قدامنا...يعني ممكن نلقىه جايب واحده في البيت
ناديه بضيق :ما تسيبه وتسبب البيت يطربق على راسه ... انت ايه اللي مخليك لسه عايش هنا
كمال يتنهد :ريحت امي... البيت دا بيتها... هي اللي عملت فيه كل حاجه... الزرع اللي في الجنينة هي اللي زراعته... كل ركن في البيت دا كانت بتقف تصلي فيه وتقولي علشان يفضل مليان ملائكة ... عاوزني اسيبه يدخل فيه شياطين...غير اني خايف عليه (ناديه تبصله باستغراب) اه خايف عليه..بابا تعبان ومش عاوز يعترف انه مريض...وآنا نصحته كتير يبطل اللي بيعملوا ويأخذ باله من صحته... بس هو عاوز يعترف أنه بيمرض زي الناس ... خايف اسيب يتعب مره ويبقى لوحده... و ربنا يسألني عنه يوم القيامة...انا بحاول اصبر واستحمل على قد ما اقدر... بس مش عارف ممكن استحمل لحد أمتي
ناديه بضحك : الادور اتبدلة ... بدل ما هو اللي  ينصحك ويخاف عليك  ... انت اللي بتحاول تنصحوا وخايف عليه ... بس احب اقولك ان ما فيش امل منه..
كمال يرفع العلبة اللي في ايده ويبص عليها بحزن وشوق

كمال :دايما في امل... وانا هفضل احاول أحقق كل اللي بحلم بيه.... (ويبص لناديه) هو انتي مرحتيش اي مكان تاني النهارده
ناديه فهمت انه بيسأل عن حكمت
ناديه بارتباك بدريه :لا طول اليوم مع مدحت مرحتش في أي مكان ... وريني ايه اللي في ايدك دا(تمسك العلبة من ايده وتشوف فيها سلسلة دهب ابيض رقيقه وجميله على شكل قلب لونه احمر  محفور فيه حرف اللي k)
ناديه :الله.... حلوه اوي السلسلة دي
كمال بحزن :بكرا عيد ميلاد حكمت... ونفس اليوم اللي تقبلنا فيه....عملت السلسلة دي عشناها ....كان نفسي أقدامها ليه .. (ويبص لناديه ) انت مش كنتي قولتي هتروحي تشوفيها وتتعرفي عليها النهارده
ناديه :كنت ناويه بس مدحت اول ما صحية لقيته بيقولي اجهزي انا جي اخذك... قولت انزل ساعه معاه اشوفه عاوز ايه... وبعدها اروح لحكمت... بس زي ما انت شايف... لسه سيبني حالا
كمال :طيب  هتروحي بكرا
ناديه :اممممم... بكرا واخده ميعاد مهم مع واحده صاحبتي... بس أوعدك لو خلصت بدري هروح ليها... اتفقنا

كمال ابتسم بحزن... وناديه حست انه زعل فقامت وباسته... متزعلش والله بكرا هطمنك عليها وعد مني... (وشدت ايده) وقوم بقى نتعشا سوأ احسن هموت من الجوع
يقوم كمال معاها... ويحط العلبة في الدرج...  وينزلوا يتعشوا سوأ
وهم على العشا...كانت ناديه قدرت تخرج كمال شويه من الحزن... ويتكلم ويضحك معاها... ووسط ضحكهم وهزرهم... دخل محمود
محمود :يااااااااااااا..... من زمان مسمعناش صوت ضحك في البيت دا
الاثنين يبصوا عليه... ويسكتوا... ويبصو للاكل
محمود يقعد معاهم :سكتوا ليه حسدكم ... انا قولت رجعنا زاي زمان
ناديه بضيق :ما احنا كده زي زمان لما كنا  نفضل نضحك مع ماما والبيت كان يبقى مليان من أصواتنا وضحكنا ... لحد ما كنت انت بتراجع من السافر ... الضحك كان بيختفي ويظهر بداله الحزن والألم... و
كمال يمسك ايدها عشان تسكت... فتبص ليه وتتنهد وتسكت

محمود بضيق وغضب :وهو انتي مش فكره... غير لما كنت برجع من السافر وضحككم يقف .... طب ليه مش فاكره  حياتنا قبل ما سافر.... ليه مش فاكره كنا عايشين ازاي... مش فاكره ضحكي ولعب معاكم ومع امكم ... مش فاكره نومك كل ليلة في حضني... كل دا نسيته
ناديه بضيق :لا منستش... بس ياترى ايه السبب ان الحياه اتتغير ... ايه اللي خلاك تسافر وتسيبنا
محمود بغضب :امك... هي اللي طلبت مني اسافر
ناديه ترجع بظهرها لورا... و تبصله بقوه واستهزاء
ناديه :ليه... ايه يخلي زوجه بتعشق جوزها... ومابتقدرش على بعده.... بين يوم وليلة تتغير وتطلب منه... انه يسافر وميرجعش تاني
محمود بص ليها اوي... وعيونهم اتقابلت في مواجهة... قويه...
كمال بضيق وزعيق :بس بقى كفاية... مش كل ما نعقد سوأ نتخانق ... (ويتنهد بضيق ويبص لمحمود) مدحت جي لحضرتك النهارده
محمود ينفخ بضيق :ايوه وطلب ايد اختك... وانا قولت هسالها الأول
ناديه :موافقة
محمود  :مبروك... كويس ان في حد فيكم عاقل وبيعرف يختار صح... (ويبص لكمال) وانت يا دكتور...ناوي تعقل وترجع المستشفى امتي
كمال :مش ناوي... عجباني الجنان ... ومش هرجع
محمود بغضب :لا هترجع ما انا مش هضيع كل اللي عملته السنين اللي فاتت بسبب غبائك ... مش علشان حتة بت عرفت تضحك عليك تضيع كل اللي عملتوا من سنين ... اعمل حسابك أن جوازك من ماهي بعد شهرين بكتير... على ما نغير ديكور الفيلا ونجهزها.... ومن بكرا عاوز اشوفك على مكتبك في المستشفى... واللي هيكون ليا تصرف تاني معاك

كمال يقف قدموه بزعيق : اعمل اللي تعملوا... مابقاش يهمني اي حاجه خلاص... واللي انت عاوزه مش هيحصل يا محمود باشا.... انا مش هرجع المستشفى... واللي هتجوز بنت اختك

ويمشي ويسيبه... وناديه تبص لأبوها بكره
ن
اديه تقف وتبصله :متفكرش أن هيفضل ساكت وصابر عليك كتير....كمال قريب قوي هيطلع كل اللي جوه.. وساعتها هتخسر الإنسان الوحيد اللي لسه ليك جزء بسيط في قلبه.... وبعدها مش هتلقي حد منا جمبك.... هنسيب لك كل حاجه... ونبعد عن شرك...
تطلع ناديه اوضتها وتتصل بحكمت ويفضلوا كتير يتكلموا... واتفقوا ازاي هيتقبلوا...
#بقلم_ولاءيحيي
💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘
وتاني يوم الساعة 3 في النادي... كمال كان رح مع مدحت
كمال وهو بيقعد :انا مش عارف نادي ايه اللي جيبنا نقعد فيه... ما كنا رحنا قعدنا في البيت
مدحت بابتسامة : بيت ايه يأبني اللي نقعد فيه... (ويبص لورا كمال) هو البيت هتلقي فيه الناس الحلوة دي
كمال يرفع طفاية على الترابيز: واد انت بس قدامك واحترام نفسك... متخلنيش اغير رائي فيك وقول لناديه ترفضك
مدحت بضحك :اهي  ورك قولها
كمال يبص وره يلقى ناديه جي عليه ومعاها حكمت... أول ما شافهم مصدقش وفضل بصص عليهم ومره واحده قام وقف بسعادة...وناديه وحكمت وصله لعندهم
ناديه بابتسامة :ايه رائيك في المفاجأة دي
كمال بيبص لحكمت اللي عينها اتعلق بعينه... وعلى وشه ابتسامة... ومره واحده مسك ناديه حضنها أووي وفضل يبوس فيها جامد جدا ...
ناديه باستغراب :ايه البوس والاحضان دي كلها كفأيه هفطس منك
مدحت :ايه يأبني خف
كمال بطل يبوس  ناديه ووقف وهو بياخد نفسه..
كمال بفرحه : دول مش ليكي... دول توصليهم ليها (ورح مشاور على حكمت... ناديه ومدحت ضحكوا جامد... وحكمت ابتسمت بكسوف وبصت للأرض)
كمال يقف قدامها وبنظره كلها حب : وحشتيني اوي يا حكمت
حكمت بكسوف وصوت واطي: وأنت كمان... (وترفع عينها وتبصله) كل سنه واحنا مع بعض يا حبيبي
كمال يتنهد اوي... ويقرب من حكمت بس وقف وهو عمل يبص حواليه ... ورح رايح يبوس في ناديه تاني جامد جدا لدرجة أنها صرخت.(ومدحت وحكمت بيضحكوا)
كمال بضحك :وصليهم برده ليهم...
ناديه تستخبي ورا مدحت:يلا نروح يا مدحت احسن لو فضل يبعت رسائله الحب عن طريقي..... هتخنق من كتر حبه...

الكل قعد وهم بيضحكو وكمال قعد جمب حكمت عينه مش ساييه عينها و مدحت وناديه بيبصوا عليهم ومبتسمين
كمال بابتسامة :انا مش مصدق انك معايا...وقدامي... انا كنت هتجنن لو ما شوفتكيش النهارده
حكمت بابتسامة :وانا كمان كنت قعده افكر ازاي اشوفك ... ماكنش ينفع يعدي اليوم دا واحنا مش مع بعض ... فضلت ادعي ربنا اني اشوفك... لقيت الباب بيخبط وناديه واقفه قدامي...قولت ربنا بعتها ليا... واتفقت معاها علشان نتقابل النهاردة
كمال باستغراب يبص لناديه: انتي شوفتي حكمت امبارح.... طب ليه مقولتيش...
ناديه :اقولك يعني وابوظ المفاجأة...(وتمسح على خدها اللي احمر) مع ان بعد كميه البوس اللي اخدتها بقول يارتني قولتلك ... (الكل يضحك) لا وبيبوسني و دقنه طويله كمان... شوكني
الكل يضحك وحكمت تبص لكمال بحب...
حكمت :ليه مطول دقنك...
كمال يبص ليها بشوق :مليش نفس احلق واللي اعمل حاجه طول ما انتي بعيده عني
حكمت بابتسامة :فتروح سايب دقنك تطول وتبقى زي القمر كده...وبعدين مين قال اني بعيده... انا جمبك جوه قلبك... عمري ما هبعد واللي اسيبك
كمال بحزن :انا اسف يا حكمت اني ماقدرتش انفذ وعدي... واجيب اهلي... اصل
حكمت تحط ايدها على شفايفه بابتسامة :عرفت حبيبي... ناديه لما جت امبارح كلمت بابا وحكت لينا كل حاجه... وهو تقريبا اقتنع بس خايف شويه
كمال باستغراب :حكيتي ايه
ولسه ناديه هتكلم... سمعوا صوت بيقرب منهم
سيف :مش معقول دكتور كمال بنفسه في النادي ايه الصدفة الحلوه دي مال يبصلها... ويقوم يقف بضيق
كمال :اهلا يا سيف...عمل ايه
سيف بخبث :الحمد الله يا حبيبي...(ويبص على حكمت... ويسحب كرسي ويقعد ) مش تعرفنا
كمال بضيق :مدحت ابن عمتي اديخو ماهي. وناديه اختي

سيف :ايه يأبني ما انا عارف مدحت وناديه هو احنا اول مره نتقابل يعني (ويبص عليهم) ازيك يا ناديه...
ناديه: بقرف اهلا
سيف :منور يا مدحت بقالك كتير مبتنزلش اسكندرية
مدحت :عندي شغل مش فاضي
سيف يبص لحكمت :ومين الأنسة
كمال بضيق  يبص ليه
كمال :خطبتي يا سيف
سيف بخث: انت خطبت الف مبروك...  طول عمرك زؤقك عالي يا كيمو
كمال بغضب: سيف احترام نفسك...
سيف :ايه يا ابني مالك... انا بهزر... صحيح سمعت انك في مشاكل بينك وبين عمي محمود... وطردك من المستشفى... بس واللي يهمك... انا اشتريت مستشفى كبيره... وبجهزها... تعال اشتغل عندي (ويضحك استظراف) هعملك مرتب كويس  انت عريس وداخل على جواز
ناديه بضيق :انت لسه فاكر نفسك ظريف.... وبتستظرف وتضحك لوحدك...
سيف يبص لها برخمه :وانتي لسه زي ما انتي...مش طايقه حد حتى نفسك (ولسه ناديه هترد)
مدحت بضيق :سيف احترام نفسك... وياريت تشوف انت كنت رايح فين
سيف برخمه :انت بتطردني... يرضيك كده يا كيمو
ولسه كمال هيرد... بس جيت التورتة... عليه صوره لحكمت كبيره
سيف بابتسامة : تورته انا حظي حلو احتفال معاكم بقى ..(ويقرب يقرأ اللي مكتوب على التورتة) كل سنه واحنا مع بعض يا حكمت العمر كله يا حبيبتي .. دا عيد ميلاد الأنسة... كل سنة وانتي طيبة... عارفين انا من اول ما صحية وانا بقول اليوم دا حلو اوي...(ويبص لحكمت بخبث) زي حلوتك بظبط
كمال يقف ويمسك من هدموه وكان هيضربه... بس مدحت لحقوا وحكمت مسكت ايده بخوف
كمال بغضب :والله لو ما اختفيت من وشي دلوقتي... لا هيكون آخر يوم في عمرك
سيف بضحكة استفزاز :اهدي يا صاحبي... انا بهزر متزعلش كده... عموما انا ماشي اصلا عندي ميعاد (ومسك ايد كمال نزلها)سلام يا كيمو
ويمشي سيف وكمال يبص له بضيق وغضب
مدحت :اهدي هو كان قاصد يستفزك ما انت عارفوه... حطك في دماغه من زمان..
كمال بغضب : انا كنت بستحمل زمان واسكت... لكن يستظرف دمه... ويعاكس مراتي... والله اموته
ناديه بضيق : هو كان عاوز ينرفزك عيل رخم. . انا مش عارفه اهله مستحملين ازاي..... اهدي يا كمال و اقعدوا متبوظش اليوم علشان واحد ميستهلش...
كمال يقعد ويبص لحكمت يلقيها مبتسمة وبتبصله بحب فايبتسم
كمال :انا اسف يا حبيبتي... فقدت اعصابي...
حكمت بابتسامة : انا اخدت على الاكشن منك في عيد ميلادي... السنه الفاتت خبتطني بالعربية... والسنة دي يتخانق علشاني... بس بجد اول مره اشوفه متعصب كده. حبيبي حمش يا ناس
الكل يضحك... وناديه تفتح شنطتها وتطلع العلبة
ناديه بابتسامة :اتفضل يا دكتور جيبتهالك من البيت
كمال بابتسامة :يا بنت الآية... والله لسه قاعد بفكر اروح اجيبها من البيت... انت اخدتيها امتى
ناديه بابتسامة : سرقتها بليل وانت نايم
الكل يضحك
كمال يلبس حكمت السلسلة... كل سنه وانتي معايا يا حبيبتي
حكمت بفرحه :الله حلوه اوي يا كمال... ربنا يخليك ليا حبيبي(ويقفوا يبص لبعض بحب)
مدحت :انت يا عم... قطع التورتة واديني حته منها احب فيها... و ابقوا اسرحوا في عيون ببعض برحتك
ناديه بغيظ : هيحب في التورتة شوفتوا الهنا....... رومانسي اوي خطيبي مش كده... يا حظك المنيل يا ناديه
الكل يضحك... و يقعدوا يحتفلوا وياكلوا ويضحكوا
ناديه :قوليلي يا حكمت... عم علي قال ايه امبارح بعد ما كلمته
كمال :هو انتي قولتي له ايه
ناديه : قولتلهم الحقيقة علاقتنا مع محمود باشا عمله ازاي ... كان لازم يعرفوا انه مش دا الأب اللي يخاف من غضبوا عليك ... ويرفضك عشناه
مدحت :صح.... واكيد بعد ما عرف رائه اتغير
حكمت بضيق: بالعكس خاف اكتر... وخصوصا على كمال
كمال باستغراب :خاف من ايه
حكمت حكت ليه كل اللي قالوا على... وخوفه عليهم
حكمت :وقال حتى لو اتجوزنا طول ما احنا سوأ وتحت عنيهم... مش هيسبونا في حالنا

كمال :لا طبعا.. متوصلش للقتل.. وبعدين جوزنا هيكون أمر واقع مش هيقدرو يعمله حاجه...
مدحت :بالعكس كلام عم علي صح ولازم تحطوا في دماغك ...هم ممكن يعملوا اي حاجه علشان يبعدكم حتى لو تجوزت
ناديه :ياسلام ليه يعني هي سيبه... البلد فيها قانون وفي بوليس يحميهم
مدحت باستهزاء: بلد ايه يا بنتي... البلد اللي احنا فيها دي بتحمي اثنين بس اللي معاهم فلوس واللي معاهم نفوذ.... والاثنين موجودين مع ابوكي وامي ... علاقتهم كبيره ومحدش هيقف معاكم ضدهم... انتم نسيين عامله ايه في ابويا علشان اتجوز بعد ما طلقها... دا لحد دلوقتي مش سيبينوا في حاله
كمال بغضب : ..هيعملو ايه يعني... طب انا هتجوزها...و يبقوا يموتني
حكمت بسرعه :بعد الشر... لا يا كمال انا موافقه نبعد بس انت تبقى كويس ومايحصلش ليك حاجه
ناديه بضيق :طب والحل ايه
الكل :ايه هو
مدحت: هو   حل واحد تجوزه وتبقى بعيد عن ايدهم ...
كمال بعدم فهم :ازاي
مدحت :تعيشوا بره مصر... انت مش المفروض تاخد الزمالة... خدها من أي بلد أوربية... واتجوزوا وعيشوا هناك... كده هتبقوا بعيد عنهم
ناديه بابتسامة :فعلا دا حل كويس
حكمت بخوف :بس هم كده ممكن... يعملوا حاجه لأهلي
مدحت :لا متقلقيش هممش هيستفيد و حاجه من انهم يضرهم هم عوزنكم انتم
كمال يبص لحكمت :ايه رائيك يا حبيبتي.... هتقدر تعيش بره معايا
حكمت بابتسامة : طبعا يا حبيبي المهم اكون معك
كمال بفرحه : وانا هبداء في الإجراءات و راسل الجامعات كلها...
حكمت :وانا هكلم بابا ومتأكدة انه هيوافق لو اطمن أن احنا هنكون وفي أمان
مدحت :المهم محدش يحس بأي حاجه... والا يعرف انك بتخطتوا لسافر...
وياريت بلاش تتقابلوا الفترة اللي جايه... وهدي الأمور معاهم يا كمال... حاول تقنعهم انك نسيت ورجعت عادي لحياتك... وارجع شغلك في المستشفى.. ماشي امورك لحد ما تسافروا بسلامة
#بقلم_ولاءيحيي
💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘
وفي شقه من الشقق المفروشة... سيف قعد على سرير مولع سيجاره.. باب الحمام اتفتح وخرجت وهي بتعدل هدموها

سيف وهو بينفخ دخان السيجارة :مالك مستعجله كده ليه... احنا مكملناش ساعه
ماهي قدم المرايا بضيق :انت مش خدت العاوزه... هقعد اعمل ايه (وتبصله بغضب) وتاني مره لما اقولك مش هعرف اجي إيك تستخدم اسلوب التهديد...علشان تجبرني اجي

سيف باستهزاء : اعملك ايه ما انتي اللي معوجة بقالك فتره وكل ما اقولك اشوفك تقولي مش فاضيه
ماهي بضيق : وانا قولتلك آخر مره أن مقابلتنا لازم تقل لحد ما اتجوز كمال... مش كل شويه هروح اعمل العملية وترجع تبوظها علشان مش قادر تصبر
سيف بتريقه :جوز مين ياما جواز ما انا عرفت ان مافيش جواز  وكله اشتغاله.. بتشتغليني يا ماهي
ماهي بغضب :ايه بشتغلك دي... يعني ايه بشتغلك

سيف : مهو انا لما ابقى لسه شايفه مع البت بنت الممرض ويبقى عمل لها حفله عيد ميلاد  وبيقول عليها مراته... واخته واخوكي بيحتفلوا معاهم ... واجي اكلمك تقولي لما اتجوز كمال يبقى بتشتغليني
ماهي تقف قدامه بغضب : شوفتهم فين
سيف :في النادي كانوا آخر انسجام وحلاوة... (ويبعد عنها وهو بياخد نفس من السيجارة) بس بصراحه البت تستهل... و الواد عنده حق ماهو مش معقول يسيب اللي بونبنايه اللي متغلفة ومتغطيه.... ويأخذ اللي ملموم عليها الدبان... حظه حلو  الواد كمال
ماهي بضيق تاخد شنطتها وتخرج وتقفل الباب بقوه وراها... وهو يقف ينفخ الدخان بابتسامة
#بقلم_ولاءيحيي
💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘
وفي فيلا سلوي كانت بتلبس ونزله... دخلت ماهي وهي متعصبة
سلوي باستغراب :مالك يا قطه متعصبه ليه
ماهي بغضب : كمال لسه بيقابل البت الجربوعة.... لا وكان عمل لها حفله عيد ميلاد ...  والزفت اخته والبيه ابنك كانوا يحتفلوا معاهم
سلوي تبص ليها بضيق :شوفتيهم فين
ماهي بغضب :مش انا اللي شوفتهم دا الزفت سيف... لسه جي من عندوا هو اللي قالي انهم كانوا في النادي يحتفلوا بعيد ميلاد الزفته
سلوي تقف بغيظ :هو انا مش قولتلك بطلي تروحي عند الزفت دا... كده العملية باظت طبعا
ماهي بغضب : هو انا عارفه اخلص منه ومخلصتش... ما انتي عارفه انه بيهددني يقول لكمال... ويرويها الفيديو
سلوي تسكت شويه وبعدين تبتسم بخبث

سلوي بمكر :بسيط انا هخلص منه هو كمان ... هنخلص من اثنين في ضربه واحدة
ماهي تقف قدامها :هتعملي ايه
سلوي :اتصلي بسيف... و قولي  له اني عاوزه في مصلحه هيطلع له منها بمبلغ كبير... وخليها يحصلنا على المستشفى عند خالك... علشان نتفق ونخلص من الاثنين... ونشوف شغلنا بقى
ماهي اتصلت بسيف وقالت ليه... وبعد ساعه اجتمعوا الأربعة (سلوي... محمود... سيف... وماهي) واتفقوا على تنفيذ خطه
#بقلم_ولاءيحيي
💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘
كمال بدأ يراسل الجامعات... وبيجهز ورقه... ورجع مستشفى صادق... وبداء يشتغل فيها... ولقي أن ابوه بقى مبسوط .. وماهي بقيت على طول معاه في الشغل... وهو بيعاملها عادي... بس لاحظ انها متغيره في لبسها وطريقتها... بس مشغل باله... وشايف سلوي هاديه وبتضحك طول ما هي شايفه هو وماهي سوا...
كمال افتكر ان هم صدقوا انه بعد عن حكمت... وبقي يجريهم وفي نفس الوقت بيخلص الاجراءات
فات شهرين والأمور هاديه... حكمت كانت رجعت كليتها بس هي وكمال مش بيتقابلوا ... ناديه بتكلمه في التلفون... وبطمن كمال عليها... وكمال اتبسط لما عرف ان على وافق يتجوزا ويسافرو بعيد .. ناديه ومدحت لبسه الدبل ورجعوا القاهرة
بقلم_ولاءيحيي
💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘

ليست هناك تعليقات