إبحث عن موضوع

اشواك الحب❤الحلقة 39

الحلقة   39

فى واحد من الرجالة بيروحو على اسماعيل بسرعة

الرجالة /اسماعيل بية الامن بيحاول يدخل من وره الجبل

اسماعيل / يباة لازم نخلص وناخد بطارناا قبل ما يدخلو هاتو اخوة هناا

وبيروح بيجيب حساام  و الجد بيخرج من اوضته ومعاة شادية وحافظة و اسماعيل بيبص لحسااام

اسماعيل / يا حااج دة الى اخد روح حفيدك الوحيد وانا هاخد روحو دلوقتى قدمك

و ادم لسة هيتحرك واسماعيل بيشاورلو بالسلااح و حور بتجرى على ادم وبتمسك فى اوى وبتترعش من الخوف

و الجد بيبص لحور اوى

حور / انت بايدك توقف الدم الى بيسيل دة

حافظة / ياباا انت عارف ان فهد الله يرحمو كان غلطاان والشاب دة مكنش لة زمب وكان عيل صغيير وكمان

اسماعيل / حاافظة

وفجاة ادم بينقد على اسماعيل وبياخد من ايدو السلااح
وبيلف دراعو حولين رقبتو وبيحط السلااح على رقبتو

شادية / شفت يا حاج علشان تصدقنى كان لازم تخلصو عليهم

ادم / انا مش عاوز دم تانى هنروح من هناا ومفيش حد هيتازى تانى

وكل رجالة اسماعيل مصوبين السلااح فى اتجاة حسام و حور و ادم و حور بتقرب على الجد

ادم / حور

حور / ارجووك كفاية دة عمر الطار ما كان حل ابدا

وفجاة حسام بيقرب من الجد وبيطلع من القميص لفة بيضة وعليهاا سكين حامى

حسام / انا بقدملك كفنى بايدى والى انت تريدو انا راضى بية بس كفاية دم ارجووك

حافظة / الشاب يابا بيقدم كفنو بايدو

و الجد بيحط ايدو على الكفن وبياخد السكيين و ادم هيتجنن وبيضغط على رقبة اسماعيل بقوة وحور بتغمض عنيهاا

الجد / انا قبلت

شادية / لاااااا لااااا

و ادم بيسيب اسماعيل

الجد / خليهم يروحو من هناا

اسماعيل / ياحاج انت كدة هتوطى راسنااا قدم القبيلة وهتخلى راسنا فى الطين

الجد / نفذ الى بقولو

و حور بعفوية بتجرى على الجد وبتحضنو اوى

حور / شكرا شكرا انا كنت عارفة انك طيب ومش هتسمح للدم يسيل اكتر من كدة

و ادم بيقرب من حساام وبيضغط على كتفو باطمائنان

ادم / حور لازم نروح

و الجد بيمسك ايد حور وبيبتسم

الجد / خلى بالك منهاا القلوب الطاهرة الى زيهاا لازم يتحافظ عليهاا ولو فكرت فى مرة تزعلهاا هتلاقينى اخد قلبك بايدى

و حور بتروح على ادم

حور / لاا هو مش هيزعلنى ابدا صدقنى

و الجد بيضحك لحور بتبصلو بخجل

الجد / متعديش النجووم تانى باليل ماشى

و حور بتمسك ايد ادم وبتبتسم وادم بيلف دراعو حوليهااا
ولسة هيتحركو وشادية بتاخد السكيين الى الجد اخدها من حسام ولسة هتغرزهاا فى قلب حور

و ادم بيضم حور وبياخد السكين فى دراعو وحافظة والجد بيمسكو شادية

حور / ادم

ادم / جرح بسيط متخفييش

الجد / اعتبرو حاجة للزكرى

و ادم بياجد حور فى حضنو وبياخد حسام من دراعو وبيخرج بيهم من البيت وشريف بيروح عليهم بسرعة

***********************.             

ادم و حور مع شريف فى العربية وحسام وحور بتربط الجرح لادم

حور / بيوجعك اوى

ادم/ لاا

و ادم بيبعد عيونو عنهاا وحور بتمسك ايدو وادم بيبعد ايدو عنهاا

حور / ادم انت كويس فى حاجة تانية بتوجعك

ادم / لاا

و حور بتبصلو بحزن و ادم من لما خرجو وركبو العربية واتحركو وهو متغير

حور / انا عملت حاجة ديقتك

ادم / حور هنتكلم بعدين كلنا تعبنين

و حور دموعهاا بتنزل

حور / انت زعلان منى علشان انا السبب الى خليتكو تتعرضو للخطر والله هو قالى انك فى المستشفى وانك

ادم / خلاص قولتلك

وحسام وشريف بيبصو على ادم و حور بتقرب من الشباك وبتخبى دموعهاا

حسام / ادم انت كويس تحب نروح المستشفى

ادم / لاا خلينا نروح المزرعة زمنهم قلقنين علينا

***********************.             

وفى الصباح بيوصلو المزرعة حور بتكون حور نايمة على كتف ادم

شريف / حمدالله على سلامتك ياباشاا

ادم / الرجالة تعبو النهاردة خليهم يروحو وانت كمان روح ارتااح

ادم / حور حور وصلنا

و حور بتلف درعها حولين خصرو وريحة فى النوم بتقل
و ادم بيشلها وبينزل بيهاا من العربية

شيماء وريم بيقبلوهم

شيماء / حور حور

ادم / هشش هى بخير بس محتاجة ترتااح

شيماء / كلكو بخيير

ادم / اهو عندك مرمى برة

و شيماء بتتحرج من ادم اوى وبتبص على الجنينة وبتشوف شريف واقف برة وبتبص للارض بخجل وبتبص لريم الى وقفة هى وحسام بيبصو لبعض

و شيماء بتنسحب علشان تسبلهم مساحة وبتخرج لشريف برة

***********************.             

ادم بيحط حور على السرير و حور بتتفزع

ادم / هشش انا جمبك

و حور بتحضنو اوى و ادم بيغمض عيونو وبيبعد عنهاا

ادم / هاخد دوش سخن

وبيروح على الحمام و حور بتبصلو بحزن

***********************.             

شرين / انت كويس

و شريف بيهز راسو بنعم وكل واحد فيهم بيبص للتانى من بعيد وعيونهم فيها خوف وقلق واشتياق وبيقربو على بعض بسرعة وشيماء بتترمى فى حضنو ودموعها بتنزل

شيماء/ انا كنت خايفة عليك اوى

شريف / انا كويس

حسام / احم احم

وشيماء بترتبك اوى وبتبعد عن شريف بسرعة

حسام ماسك ايد ريم وبيضحكو

شريف / حرام عليك وقفت قلب البنت

ريم بتروح على شيماء وبتحضنهاا اوى

شريف / لازم امشى تعبان عاوز ارتاح شوية

و شيماء بتهز رسهاا بنعم وشريف بيركب العربية وبيمشى

***********************.             

ادم بيخرج من الحمام ولبس برنس الحمام بتاعو وبيقاعد على حرف السرير وبينشف شعرو وحور بتقرب منو وبيبعد اديهاا

حور / ممكن اعرف انت زعلان منى لية باة انا وحدة مخطوفة وكنت هموت وكمان بتعاملنى بالقسوة دى

ادم / والله وحدة مخطوفة دة شكلك كنتى مبسوطة اوى
كمان بتعدى النجوم وبتجرى علية وبتحضنية ولا كان جوزك واقف قدمك

و حور بتكتم الضحكة

حور / ادم انت عارف انت بتقول اية

ادم / والله باين من كلامو انكو كنتو مبسوطين اوى اليومين الى كنتى هناك فيهم

حور / انت مجنون ده عندو ٩٣ سنة

ادم / لاا بجد والله باين ان صحتو قوية مش باين علية السن ابدا

حور / هو من نحية صحتو قوية هو فعلا كدة وشخصيتو كمان

ادم /حور

حور / ادم دة راجل كبيير وكمان هو انقاذناا من الموت

ادم / لاياشيخة انتى مشفتيش كان بيبصلك ازااى

حور / لا دة انت كدة الموضوع كبر عندك انا ريحة اخد دووش احسن

و بتروح على الحماام و ادم بيرمى الفوطة على الارض بعصبيةوبعد اكتر من ربع ساعة حور بتخرج من الحمام ولفة نفسها بفوطة

و ادم بيقرب منهاا

حور / ابعد عنى اوعة تقرب منى

ادم / هو انا جيت نحيتك انا هاخد الفرشة اسرح شعرى

و حور بتضغط على اسننهاا بغيظ وبتروح تقف قدم المراياا وبتسرح شعرهاا وبتحس بايد ادم بتلف خصرهاا

ادم / كنت هموت من الخوف عليكى

و حور مش بترد علية وبتحس بدمعة نزلة من عيونو على كتفهاا والفرشة الى فى اديهاا بتقع منهاا وبتلف بتبصلو

حور / ادم

و ادم بيبسها من جبنهاا وحور بتحضنواوى

ادم / بحبك

و حور بتضمو اكتر
حور / بحبك

ادم / فى موضوع مهم عوزك فية

حور / موضوع

و ادم بيشلهاا فى حضنو

ادم / موضوع ماجلو من يومين ولية عقااب كمان

حور / لاا بليز انا تعباانة وعوزة ارتااح

ادم / هشش سبيلى نفسك وانا هريحك

وحور بتضغط على شفايفهاا وبتضربو فى كتفو و ادم بيتالم
وبينزلهاا بسرعة

حور / ادم ادم اسفة اسفة انت انت

ادم / الجرح بينزف هاتى حاجة علشان توقف النزيف

و حور لسة هتتحرك ادم بيمسك اديهاا

ادم /ريحة فيين

حور / هجيب قطن بسرعة

ادم / لا مفيش وقت ممكن امووت هاتى الفوطة دى وقفى بيها النزيف

و حور بتبصلو بدهشة و ادم بيغمزلهاا

حور / وقح وحقيير وسافل انا بكرهك بكرهك

و ادم بيمسكهاا وبيبسهاا من شفايفهاا بقوة وبحب وشتيااق
و بيبعد عنها وبيبص لملامحها

ادم / بتكرهينى

حور / جدا

و ادم بيبسها من شفايفهاا و بيبص لملامحهاا و حور بتخبى عيونهاا فى حضنو من الخجل

ادم / مستحيل اخليكى تغيبى عن عيونى لحظة

سعاد / فيين حور هى بخيير

ادم و حور بيبصو على الباب

حور / ماما سعاد بتنادى علياا

ادم / وانا اولع باة صح

و حور بتبعدو عنهاا بخجل

حور / ادم ماما سعاااد خليها تتطمن علياا بلييز

و حور بتدفعو عنهاا وبتروح على الباب وبتفتح الباب

ادم / حور حور استنى يا مجنونة

وسعاد بتخدهاا فى حضنهاا بسرعة

سعاد / بنتى حببتى انتى بخيير

وسعاد بتعيط

حور / متقلقيش عليا انا بخيير صدقينى انا اهو قدمك

سعاد / وانتى وقفة لية كدة بالفوطة الجو برد هتبردى كدة

و سعاد بتبص لادم بغضب

سعاد / وانت مش لازم تهتم بيهاا انت حسابك معايا بعديين

و ادم بيبصلهاا بدهشة

سعاد / انا هروح اعملك كوبية لبن دفية لحد ما تغيرى هدومك ومفيش اى اعترااض انتى فاهمة

وسعاد بتخرج

و حور بتصرخ لما ادم بيشلها فجاة

ليست هناك تعليقات