إبحث عن موضوع

رواية النمر🤔الحلقه 27

الحلقة  ال  ٢٧

محمد / انا حابب اننا نحدد معاد للفرح

لؤلؤة / بالسرعة دى

محمد / ولية نستنا اكتر

لؤلؤة / عندك حق ملوش لزوم اننا نستنى

محمد / دة برحتك طبعا انتى لزم تفكرى زى ما انتى عوزة

لؤلؤة / لما يرجع ماهر هتكلم معاة

**********************.            

فى فيلا معاذ

بسمة / انا هتاخر لزم امشى عندى عملية كمان ساعة

بسمة لسة هتخرج وبتخبط فى بدر

بدر / انا اسف

بسمة / انا الى اسفة انا الى خبطتك

بدر / معاذ موجوود

بسمة / اتفضل

وبيدخل بدر الفيلا وبيروح على معاذ

معاذ / اهلا يا بدر

بدر / انا جبتلك كل حاجة عن الاسم الى انت بعتهولى

بسمة / معاذ انت

معاذ / بسمة مش انتى كنتى خرجة يلا علشان متتاخريش
ومتقلقيش انا مش هعمل اى حاجة غلط لازم اتطمن على الشخص الى لؤلؤة هتكمل معاة حيتها

بسمة / انت ازاى كدة اواى تقدر تستحمل كمية التضحييات الى انت بتضحى بيها دى علشان وحدة مش حاسة باى حاجة انت عملتها انت ضيحت حياتك علشنها

معاذ / بسمة كفاية

بسمة / انا همشى يا معاذ

بسمة بتمشى ومتعصبة اوى بدر بيبصلها اوى

بدر/ براحة عليها هى قلقانة عليك

معاذ / انا عارف انها قلقانة عليها ها قولى عرفت اية عنو

بدر / الشاب نضيف اوى رجل اعمال فى مجال الازياء ووالدو اتوفى من حوالى سنتيين وهو ماسك كل الشركات وناجح فى عملو جدا

معاذ سرحان

بدر / انت معايا

معاذ / اة معاك بس خليك وره ولو فى اى حاجة عرفتها عنو
بلغنى على طول

بدر/ انا لزم امشى عندى شغل كتير

معاذ بيودع بدر و بدر بيمشى

********************.                    

بعد اسبوعيين

ماهر بيرجع هو و شهد و علاء و ايات و لؤلؤة بتفتح الباب
و بتفرح اوى وبتجرى على ماهر وبتحضنو وبتسلم على الكل
ومحمود وفريدة وبيسلمو عليهم

لؤلؤة / بس انتو رجعتو لية على طول

شهد / اسالى اخوكى

ماهر / جتلى رسالة ولزم اسلم نفسى للكتيبة بتعتى بكرة الصبح

لؤلؤة/ بس مش الحرب خلصت خلاصة

ماهر / بس اكيد مش هفضل من غير شغل

علاء / بعد ازنكو لزم نمشى احنا باة يلا يا ايات

فريدة / خليكو معانا النهاردة لسة مشبعناش منكو وكمان ايات وحشتنى

ايات / معلشى يا ماما علشان علاء كمان بكرة عندو شغل

والكل بيودع علاء و ايات و ماهر بيقرب من لؤلؤة

ماهر / وانتى عملة اية وحشتينى

لؤلؤة / انا بخير

ماهر بيحضن لؤلؤة اوى وبيبسها من خدها

شهد / انا بغير باة

لؤلؤة بتضحك و شهد بتحضن لؤلؤة

شهد / كنتى جيتى معانا غيرتى جو يوميين

محمود / يلا روحو غيرو هدومكو علشان نتغدى مع بعض

ماهر / لا انا تعبان وعاوز انام

ماهر بياخد شهد وبيروحو على شقتهم

********************.               

لؤلؤة بتروح على اوضتها وبتروح على البلكونة والموبيل بتعها بيرن وبيكون محمد

لؤلؤة / الو

محمد / لقيتك مكلمتنيش النهاردة زى ما اتفقنا قلت ارخم انا واكلمك

لؤلؤة / اة اسفة نسيت اصل ماهر و شهد وصلو النهاردة

ماهر / بالسرعة دى حمد الله على السلامة

لؤلؤة / الله يسلمك

محمد / اية رايك اجى النهاردة ابارك برجوع العرسان وافاتح ماهر فى موضعنا

لؤلؤة / النهاردة

محمد / دة لو معندكيش مانع

لؤلؤة / لا ابدا هدى خبر لماهر وهنستنك

محمد / نفسى افضل اتكلم معاكى لحد ما اشوفك انتى لزم تشوفيلى حل اول لما بتسبينى وبتمشى بتوحشينى اكتر

لؤلؤة بتضحك

لؤلؤة / انت مش واخد بالك انك بتبالغ شوية

محمد / لا واخد بالى خلاص الساعة ٨ هكون بخبط على الباب وياريت اشوفك انتى قدمي

لؤلؤة/ اوكى سلام

و محمد بيقفل التلفون و لؤلؤة بتتشال من على وشها الابتسامة وبتقاعد فى البلكونة وبتفكر فى معاذ و بعد شوية بتخرج وبتروح على شقة ماهر وبتخبط على الباب و شهد بتفتح

شهد / لؤلؤة

لؤلؤة / ماهر صاحى

شهد / اة انتى كويسة فى حاجة

لؤلؤة / بس كنت عوزاة فى موضوع

شهد بتقرب على لؤلؤة وبتمسك اديها

شهد / لؤلؤة فى اية

لؤلؤة دموعها بتنزل وبتحضن شهد اوى وبتعيط

لؤلؤة / محمد هيجى النهاردة يطلب ايدى

شهد / مدام انتى مش حبة كدة لية

لؤلؤة / انا تعبانة اوى لزم اخرج من الوهم الى انا فية دة انا تعبت

شهد / بس محمد زمبو اية انو

لؤلؤة/ محمد يعرف كل حاجة عنى وهو موافق وانا وعدتو انى انسا معاذ وابدا حياتى من جديد

شهد / حببتى دى خطوة حلوة جدا

لؤلؤة بتمسح دموعها

لؤلؤة / فيين ماهر علشان محمد هيجى النهاردة الساعة ٨

شهد / يلا ادخليلو فى الاوضة جوة قبل ما ينام انتى عرفة مستحيل يصحى

لؤلؤة بتدخل لماهر الاوضة وهو نايم

لؤلؤة / ماهر ماهر ماهر

ماهر بيفتح عيونو وبيشوف لؤلؤة

ماهر / لؤلؤة انتى فى اية مالك انتى فيكى حاجة

لؤلؤة / اية الافورة الى انت فيهااا دى انا جاية اقولك انك لزم تكون جاهز الساعة ٨

ماهر / الساعة ٨ لية فى اية

لؤلؤة /محمد جاى يطلب ايدى منك

ماهر / وانتى

لؤلؤة / انا اية

ماهر / وانتى حبتيه

لؤلؤة بتقاعد جمب ماهر وبتاخد نفس عميق

لؤلؤة / محمد انسان ناجح ومحترم وبيحبنى

ماهر / انا سالتك سؤال معيين مش بقولك اية مميزاتو

لؤلؤة / ماهر متاكدة ان محمد هيسعدنى

ماهر / يعنى بالنسبالك عريس مناسب وبس

لؤلؤة / فى حاجات لزم اعملها دلوقتى سلام

لؤلؤة بتخرج و شهد بتدخل

شهد / اية انت نازل تحقيق معاها وكانها متهمة وانت بتحقق معاها

ماهر / شهد لؤلؤة اختى الوحيدة ولزم اتاكد انها هتكون سعيدة

شهد / الى انا متاكدة منو ان محمد شاب كويس جدا واى بنت تتمناة وكفاية انو بيحبها ونفسو يسعدها

ماهر / وانتى عرفتى كل دة ازاى

شهد/ انت هتحقق معايا انا كمان يلا علشان تجهز نفسك

********************.                 

معاذ فى الجنينة وسعاد عندو

سعاد / ها يا ابنى تحب اعملك قهوة

معاذ / لا يا امى اقاعدي باة معايا انتى من ساعة ما وصلتى وانتى بتشتغلى

سعاد / انا جهزتلك كام اكلة فى التلاجة وكمان هدومك فى المكان الى انت قولتلى علية وكمان

معاذ بيروح على سعاد وبيضمها اوى وسعاد بتعيط

معاذ /انا كويس يا امى مش عوزك تكونى قلقانة عليا

*******************.            

لؤلؤة فى اوضتها و شهد بتدخل عليها

شهد /انتى لسة مجهزتيش

لؤلؤة / مش عرفة البس اية

شهد بتروح على الدولاب بتاع لؤلؤة و شهد بتطلع الفستان الى لؤلؤة لبستو لما معاذ جة يطلب اديها و لؤلؤة بتفتكر لما معاذ بينزل على ركبو قدمها

شهد / اية رايك فى دة جميل اوى

لؤلؤة / لاااا لااا

شهد / لية دة حلو اوى

لؤلؤة /  شوفى حاجة تانية

شهد بتطلع فستان للؤلؤة تانى و لؤلؤة بتجهز نفسها و بعد شوية محمد بيوصل وبيرن الجرز و ماهر هو الى بيفتح و محمد كان فاكر ان لؤلؤة هى الى هتفتح الباب و محمد بيكشر لما بيشوف ماهر

ماهر / طبعا كنت متوقع حد تانى هو الى هيفتحلك

محمد بيبتسم و ماهر بيسلم علية وبيدخلو

محمود / اهلا يا ابنى نورتنا

محمد / اهلا يا عمى

والكل بيقاعد وفريدة بتروح للؤلؤة

فريدة/ يلا يا لؤلؤة علشان تخرجى انتى العصير

لؤلؤة بتاخد نفس وبتروح هى و شهد على المطبخ وبيخدو العصير و محمد بيرتبك وبيروح ياخد من لؤلؤة الصانية
و ماهر و شهد بيضحكو علية و لؤلؤة بتبتسم

محمود / تعالى يا لؤلؤة اقاعدي هنا

محمود / محمد طلب ايدك منى انا واخوكى وهو شاب ممتاز
واحنا موفقيين وفاضل رايك انتى

ماهر / لو حبة وقت تفكرى 

محمد / اة طبعا لؤلؤة تاخد الوقت الى هى عوزاة طبعا معنديش اى مانع

لؤلؤة/ انا موفقة

ماهر / بس فكرى تانى

لؤلؤة/ انا موفقة

محمود/ على بركة اللله الف مبرووك يا اولاد

محمد / بعد ازنكو انا جايب معايا هدية للؤلؤة

محمد بيطلع علبة قطيفة لونها احمر وبيفتحها وبيكون فيها طقم من الالماس روووعة فى الجمال ومعاة دبل الخطوبة

محمود / مبروووك

والكل مبسوط اوى و شهد بتروح على لؤلؤة وبتحضنها 
و محمد بيلبس الدبل للؤلؤة وفريدة بتزغرت ومبسوطيين وبيقاعدو يشربو العصير

محمد/ بعد ازنكو انا كنت حابب نحدد ميعاد الفرح

ماهر /وانت مستعجل اوى لية كدة خلينا نفرح بالخطوبة الاول

محمد / اصل للاسف عندى افتتاح مصنع لشركتنا فى سويسرا كمان اسبوعيين وكنت حابب اخد لؤلؤة معايا

محمود / مدام الكل مبسوط ورضيين لية لا انتى اية رايك يا لؤلؤة

لؤلؤة بتبص لماهر الى باين علية مدايق اوى

لؤلؤة / انا موفقة

محمد/ يعنى الفرح هيكون بعد اسبوعيين وهنسافر على سويسرا هنقضى شهر العسل هناك

شهد / مبروووك بس من بكرة ممنوع تشوف العروسة
علشان فى حاجات كتيير نقصانا لزم نعملها

محمد / وانا معنديش مانع

والكل سهران ومبسوط و ماهر بيروح يقف فى البلكونة و لؤلؤة بتروح علية وبتقف جمبو

ماهر / مش حاسة انك اتسرعتى شوية

لؤلؤة /كدة احسن بس مش عوزاك تكون مدايق منى

ماهر/ انا عمرى ما بدايق منك ابدا بس خايف تكونى بتظلمى نفسك

لؤلؤة / لا انا هكون مبسوطة صدقنى

ماهر بيحضن لؤلؤة اوى

ماهر / بتمنى تكونى مبسوطة فعلا

لؤلؤة بتخبى دموعها

ليست هناك تعليقات