إبحث عن موضوع

رواية حب الي النهاية الحلقة 30

🌟 الحلقة ٣٠ 🌟

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

جويرية بتطلع على اوضتها وبتنهار من العياط 

ام احمد / يلا يا بنتى يلااااا خلينا نمشى من هنااا بسرعة كفااية

ابو مازن / مازن خد خالتك ووصلها

محمد / لا استنى ياخالتى 

محمد بيطلع لجويرية الاوضة و جويرية بتعيط وبيمسكها من اديها وبيخدها على تحت قدم الكل 

محمد /جويرية انتى غلطى اعتزرى حالا 

جويرية بتبص لمحمد اوى بصدمة

جويرية / لاول مرة هقولك لااا يا محمد انا مغلطتش ومش هعتزر

اماحمد / يلا يا بنتى يلا ياليلى اصل الغلابة الى زينا بيتهانو 

محمد / استنى يا خالتى جويرية اطلعى هاتى مؤيد احنا الى هنمشى مش هما

جويرية بتطلع بتجيب مؤيد 

ابو مازن / محمد اهدى متحاولش تتهور 

ابو نبيل / محمد يا ابنى متسوقش وانت متعصب كدة 

جويرية بتنزل ومعاها مؤيد و محمد بيخدها وبيروحو على العربية وبيمشو و جويرية مبتتكلمش ولا كلمة ولا حتى
  و محمد ولا حتى بيبص لجويرية 

      **********************************

وبعد اكتر من ٣ ساعات بيوصلو البيت و جويرية بتطلع على الاوضة 

محمد / استني هنا 

جويرية بتقف على السلم وبتبص لمحمد 

محمد / اية الى انتى عملتية دة ولا حتى فى اى احترام لكلامى

جويرية / حاسة انى بعرفك لاول مرة لاخر مرة بقلهالك يا محمد رجعنى بلدى انا مستحيل اعيش معاك بعد الى عملتو واهنتك ليا قدمهم وانت عارف ومتاكد ان انا مغلطتش فى اى كلمة قولتها بتوصل بيك انك ترفع اديك وعاوز تضربى كمان اضربنى 

جويرية بتنزل وبتسيب مؤيد على الارض ومؤيد بيعيط 
وبتروح على محمد وبتضربو على صدرو بقوة 

جويرية / اضربنى يا محمد اضربنى 

جويرية بتروح تاخد مؤيد وبتطلع على الاوضة وبتقفل الباب عليها بقوة

      **********************************

فى الصباح 

الكل بيرجع البيت و محمد قاعد منمش طول الليل فى الرسبشن ومخنوق اوى 

جويرية بتفتح عنيها وبتحس انها تعبانة وبتجرى على الحمام 
وحاسة انها قرفانة اوى وديخة وبتقاعد على السرير وتعبانة وبتطلع اختبار الحمل من الدورج وبتروح تعمل اختبار وبعد

 شوية بتخرج من الحمام وفى اديها الاختبار و بتعرف انها حامل وبتعيط اوى وبترمى الاختبار على الارض وبتكسرو برجليها والباب بيخبط 

لمياء / جويرية جويرية انا لمياء لو سمحتى افتحيلى 

جويرية بتروح تفتح للمياء الباب وبتترمى فى حضنها وبتعيط اوى ولمياء بتحاول تهدى جويرية و جويرية بتهدى شوية وبتشوف فونها بيرن وبتشوف نمرة غريبة وبتمسح دموعها 

جويرية / الو 

عبد الرحمن / انا عبد الرحمن يا مرات اخى 

جويرية بتحط اديها على السماعة

جويرية / لمياء دة عبد الرحمن هو جاب نمرتى منين لم اتكلم قبل كده كان علي تليفون البيت

لمياء / مش عارفة جويرية قاليلو انا مش هنا انا مش عوزة مشاكل 

ولمياء بتخرج 

جويرية / عبد الرحمن لو سمحت لو فى اى مشكلة بينك وبين لمياء لو سمحت متدخلنيش انا مش عوزة مشاكل 

عبد الرحمن / انا اسف على. الازعاج ومتشكر جدا انك حاولتى تصلحى المشكلة الى بينى وبين لمياء 

جويرية/ انا بعتبر لمياء زي اختى بس اسفة مقدرش اتدخل انا 

عبد الرحمن / طب لو سمحتى انا بس نفسى اشوف جاسر ابنى حتى لو من بعيد بس من بعيد بقالى اكتر من ٥ شهور مشفتش ابنى 

جويرية / انا انا 

عبد الرحمن / انتى اكيد ام وتعرفى الولاد بالنسبة لينا اية 
لو سمحتى بس حتى من بعيد بيكفينى نظرة وحدة نظرة 

جويرية / مش عارفة 

عبد الرحمن / لو سمحتى انا مسافر لبنان بكرة الصبح نفسى اشوفو قبل ما اسافر يمكن مقدرش اشوفو تانى 

جويرية / انا هشوف مش عارفة بس هحاول 

جويرية بتقفل التلفون مع عبد الرحمن ومؤيد بيعيط 
و جويرية بتروح علية وبتخدو فى حضنها وبتحضنو اوى 

      **********************************


فى الليل 

محمد بينام فى اوضة تانية وخارج بيشوف ام ادم خرجة من 
اوضة جويرية ومعاها الاكل وبيشوف الاكل ان جويرية اكلت قليل اوى 

ام ادم / فضلت اتحايل عليها بغلاوة مؤيد لحد ما اكلت لقمة بسيطة 

محمد / تسلم ايدك روحى انتى 

محمد بيبص على اوضة جويرية وام ادم سابتها مفتوحة وبيشوف جويرية واقفة قدم الشباك وبتعيط و محمد بيروح الاوضة التانية 

لمياء / محمد كنت عوزة اتكلم معاك 

محمد / لمياء لو عوزة تتكلمى فى موضوع جويرية انا مش عاوز كلام فى الموضوع دة 

لمياء / بس يا محمد انت متعرفش حاجة 

محمد / لا انا عارف كل حااجة عارف ان الغيرة اكلت عقلها خلاص الحياة بينا شبة مستحيلة 

جويرية كانت بتقفل باب اوضتها وبتسمع محمد و محمد بيشوف جويرية انها سمعت كلامو مع لمياء وبتقفل الباب

      **********************************

جويرية بتروح على شنطة بتاعتها وبتحط حاجاتها فى الشنطة وجاسر بيدخل الاوضة لجويرية وبيشفها بتعيط
 
جاسر / انتى هتسافرى 

جويرية / جاسر يا حبيبى روح دلوقتى
 
جاسر / انتى هتسفرى زى بابا ما سافر وسبنى لوحدى
 
جويرية بتروح على جاسر وبتحضنو اوى 

جويرية / انت عاوز تشوف بابا 

جاسر بيهز راسو بنعم و جويرية بتتصل بعبد الرحمن وبتقولو انو يجى عند البيت وهى هتخلية يشوف جاسر وانها هتخرج جاسر الجنينة ويشوفو قبل ما يسافر 

      **********************************

بعد شوية جويرية بتاخد جاسر على برة وعبد الرحمن بيكون 
واقف برة وبيشاور لجاسر وجاسر بيجرى علية و جويرية بتجرى على جاسر علشان تمسكو قبل ما يخرج وبتدوخ وبتقف مكانها بسرعة 

جويرية / جااسر تعالة جااسر 

وفجاة جويرية بتسمع صوت ليلى بتصرخ 

ليلى / لميااء لمياااء الحقى لميااء يا محمد 

وفجاة الكل بيخرج وبيشوفو ليلى معاها جاسر وبتدخل من باب الجنينة بسرعة ولمياء بتجرى على جاسر وبتحضنو 
وبيشوفو عبد الرحمن بيمشى بالعربية قدم البيت 

ليلى / عبد الرحمن كان هياخد جاسر ويسافر بية 

لمياء / جاسر انت ازااى خرجت برة ازاى 

جاسر / خالتو جويرية قالتلى اشوف بابا 

جويرية وقفة بزهوول ومش عارفة تقول اية و محمد بيبص جويرية والكل بيبص عليها 

ليلى / ازااى تتفقى مع عبد الرحمن انو ياخد جاسر من 
حضن امو انتى عندك ابن ازااى 

ام مازن / اخص عليكى اخص انا حبيتك زى بنتى 

محمد بيروح على جويرية 

جويرية / هو بس كان عاوز يشوف جاسر بس هو 

محمد بيضرب جويرية بالقلم و جويرية بتقع على الارض 
 و محمد بيروح يمسك جويرية من درعها بقسوة وبيخدها على البيت وبيطلعها على اوضتها وبيحدفها على الارض
 
محمد / انا الى غلطاان انى اتجوزت وحدة مريضة زيك عوزة تعقبينى فتخدى طفل صغير من امو ازااى انا معرفكيش طول المدة دى كلها ازااى 

جويرية ولا اتكلمت ولا كلمة حتى الدموع مبتنزلش من عيونها و محمد بيشوف شنط جويرية جاهزة 

محمد / وكنتى هتخدى ابنى وتروحى كمان لو عوزة تروحى 
روحى انتى لوحدك اما ابنى مش هيخرج من هناا انتى فاهمة 

جويرية بتبص لمؤيد وهو بيعيط من صوت محمد وبتجرى علية 

جويرية / لا ابنى لاااا 

محمد بياخد البسبور بتاع جويرية وبيقطعو قدمها وبيرمية على الارض وبيخرج وبيقفل الباب بقوة وره و جويرية بتقاعد على ركبها ورجليها مش شيلاها ابدا وبتضم مؤيد فى حضنها اوى بخوف وبتترعش من الخوف

      **********************************

فى الصباح 

محمد بينزل تحت بيشوف عبد الرحمن فى البيت وقاعد مع ابو مازن ومازن 

محمد / انت اية الى جابك هناا

عبد الرحمن بيعتزر لمحمد وبيقلو ان هو الى الح على جويرية انها تخلية يشوف مؤيد قبل مايسافر 

محمد/ يعنى مكنتش هتخليك تخطفو 

عبد الرحمن / لا انا وعد جويرية انى اشوفو من بعيد بس لما 
جاسر شفنى جرى عليا وفجاة ليلى جت واخدتو منى وصرخت وانتو تعرفو الباقى انا جيت قبل ما اسافر حرام

 اظلم وحدة ساعدتنى انى اشوف ابنى هى كانت رفضة وقالتلى انها وعدتك انها مش هتتدخل فى اى حااجة تخصنى انا بس انا الحيت عليها كتيير 

محمد مدايق اوى 

عبد الرحمن / انا هسافر كمان ساعتين بس فى حااجة 
تانية غريبة حصلت ليلى هى الى ادتنى رقم موبيل مراتك 
وقالتلى انى لو اتحايلت عليها ممكن تساعدنى انى اشوف جاسر 

ولمياء وقفة بتسمعهم من وره الحيط 

عبد الرحمن / بس مش فاهم لية هى فجاة ظهرت وعملت ان جويرية كانت هتدينى الوالد مش فاهم لية عملت كدة 

ولمياء بتدخل 

لمياء / بعد ازنك يا بابا محمد انا حااولت اقولك امبارح 
كتيير ان الى عملتو جويرية مع ليلى دة كان قليل كمان 

محمد بيبص للمياء اوى 

لمياء / لما اخت جويرية تتمشو وسبتلى مؤيد ليلى كانت عنيها عليكو انتو الاتنين ولما قولتلها اكتر من مرة لية اتغيرت قالتلى ان امها غصبت عليها انها لازم تفرق بنكو ووعدتنى انها مش هتعمل حااجة تانى واخدت مؤيد منى شوية

 وساعتها حصل الى حصل لمؤيد والشوكة وانا قولت جويرية 
كل حااجة علشان كدة انفعلت وعملت دة كلو انت ظلمت جويرية يا محمد زى ما عبد الرحمن ظلمنى
 
عبد الرحمن / لميااء انا اسف انا ندمان على الى عملتو وانى سمعت كلام امى وخربت بيتى بايدى 

محمد مش مصدق الى بيسمعو ابدا وبيطلع خطوة ورجلو مش عوزة تخطى ابدا وبيدخل اوضة جويرية و جويرية مش موجوودة وبيخبط على الحمام مش موجودة 

محمد / لمياء جويرية فيين 

لمياء / مشفتهاش جويرية اكيد فى اوضتها

محمد بيقلب البيت على جويرية ومش موجوودة ولا هى ولا مؤيد وبيركب العربية ومازن بيركب مع عبد الرحمن بيدورو فى كل حتة على جويرية ومش موجوودة والكل قلقان اوى جويرية مش ظاهرة خالص لحد الصبح 

      **********************************

محمد بيرجع البيت الصبح و لمياء بتجرى علية 

لمياء / محمد لقيت جويرية 

محمد / لااا 

وبيدخل مازن وعبد الرحمن البيت 

مازن / دورت فى كل المستشفيات والشرطة ومفيش فايدة 

ام مازن / احسن تكون سافرت مصر يا ابنى 

محمد / لا انا قطعت البسبور بتعها لازم القى جويرية بسرعة
 
محمد بيخرج تانى 

ام مازن / مازن روح وره بسرعة احسن يعمل حاجة 
 
ومازن وعبد الرحمن بيروحو وره محمد بالعربية

      **********************************

فى الليل 

محمد بيرجع البيت ووشو تعبان اوى وبيطلع على الاوضة 
وبيشوف لعبة مؤيد على الارض وبيمسكها وبيعيط اوى 
و بيفتكر ان جويرية كان معااها باسبور القديم بتعها وبيروح على الدولاب بتاع جويرية وبيدور علية فى كل حتة وبيطلع الموبيل بتاعو وبيتصل بوائل 

وائل / محمد عامليين اية 

محمد / وائل جويرية جويرية هى معاكو مجتش على مصر
 
وائل فى المستشفى وبيقف بسرعة 

وائل / محمد جويرية ملها فيين جويرية 

محمد / جويرية راحت اخدت مؤيد وراحت 

وائل / يعنى اية راحت محمد اتكلم فيين جويرية 

محمد بيرمى التلفون على السرير وبيصرخ 

محمد / جويرية جويرية 

ولسة مازن هيطلع لمحمد

ابو مازن / لا يا ابنى سيبو لوحدو شوية سيبو يفضفض عن الى فى قلبو 

ام مازن / كلنا غلطنا فى حقها 

وام مازن بتعيط
 
مازن / عبد الرحمن انت الطيارة بتعتك راحت عليك 

عبد الرحمن / انا بعتبركو عيلتى وكان لازم اقف معاكو وخصوصا ان انا السبب فى الى حصل 

ابو مازن / كلنا السبب يا ابنى مش انت لوحدك 

لمياء بتبص لعبد الرحمن اوى 

ابو مازن / لمياء يا بنتى خدى ابنك وروحى بيتك مع جوزك
 
لمياء / نعم يابابا 

ابو مازن / يلا يا بنتى روحى هاتى حجاتك وروحى مع جوزك 

عبد الرحمن بيروح على ابو مازن وعاوز يبوس ايدو من الفرحة 

ابو مازن / استغفر الله يا ابنى بس لو غلطت فى حق بنتى
 
عبد الرحمن/ لا ابدا لمياء انا هشلها فى عيونى 

لمياء / بس يابابا جويرية

ابو مازن / لو فى اى اخبار جديدة هكلمك 

محمد بينزل بسرعة وعبد الرحمن بيروح وراة هو ومازن 
 و محمد بيروح على المطاار وبيحاول ياخد اى معلومات وبيقولو ان ممنوع انهم يدولو اى معلومات عن المسافرين 
 و محمد بيتعصب على الموظف وبيتخانق معاة وبيضربو 
وعبد الرحمن بيبعد محمد عن الموظف وبيخرجووة برة بسرعة 

محمد / دى مرااتى ازااى مش عاوز يقولى اى معلومات
 
محمد بيشوف طيارة وبيبصلها اوى بحزن 

محمد / جويرية ارجعيلى ارجووكى يا جويرية 

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات