إبحث عن موضوع

رواية حب الي النهاية الحلقة 28

🌟 الحلقة ٢٨ 🌟

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


جويرية / انت مفكر ان بكدة هتداوى الجرح 

محمد / انا اسف مش عارف ازاى 

جويرية / انا مبتكلمش على الجرح دة الجرح الحقيقى هنا 

جويرية بتمسك ايد محمد بقوة وبتحطها على قلبها
 

جويرية / حطلو كريم يمكن يتداوى هو كمان 

محمد / جويرية انا تعبت بجد تعبت 

محمد لسة هيخرج من الاوضة 

جويرية / مدام تعبت منى طلقنى وخلينى ارجع على بلدى 

محمد بيبصلها اوى بحسرة 

جويرية / طلقني

محمد / اطلقك 

جويرية بتروح علية 

جويرية / يا انا يا ليلى فى حياتنا يا محمد يا انا يا هى

محمد / انتى لية بتحطى نفسك فى مقارنة معاها انتى 
الغيرة هتجننك 

موبيل محمد بيرن محمد و بيشوف مين بتكون ليلى
 و جويرية بتشوف الاسم

جويرية / ها دى برضو غيرة بنت محترمة بتكلم واحد 
متجوز فى الوقت دة
 
جويرية بتاخد الموبيل من محمد وبتفتح الاسبيكر 

ليلى /الو محمد انا اسفة انى اتكلمت فى وقت زى دة بس جتلى رسالة مهمة لازم تقراها الشركة التركية على وشك الافلاس ودة امر خطير جدا 

محمد / اية افلاس 

ليلى / للاسف انا عارفة ان حاجة زى دى هتضيع المجهود 
الى انت عملتو المدة الى فاتت بس الحمد لله اننا عرفنا 
قبل ما نبعتلهم الطلبية الاولى 

محمد / شكرا يا ليلى 

ليلى / تصبح على خيير 

محمد بيقفل وبيبص لجويرية اوى 

محمد / انك تطلبى منى الطلاق دى حااجة مكنتش اتخيلها ابدا منك 

محمد بيخرج وبينام على الكنبة و جويرية بتروح تنام 
جمب مؤيد 

      **********************************

فى الليل

 جويرية سهرانة مع مؤيد بيعيط اوى و محمد بيروح عليها 

محمد / الوالد بيعيط من بدرى شوفية فى اية 

جويرية / والله انا مش بلعب هنا طول الليل 

محمد بيروح عليها بياخد الوالد منها وبيحاول يلعبو والوالد بيعيط اكتر و جويرية بتخدو من محمد تانى وبتحاول تخلية يرضع والوالد بيرضع وبيهدى شوية و محمد بيروح على الوالد وبيبوسو من رجلو 

جويرية / ممكن تسيب الوالد ياكل بهدوء 

محمد بيبصلها اوى وبيسبها وبيروح ينام على الكنبة تانى 
 و جويرية بتبص علية و محمد مش عارف ينام ومش مرتااح خالص

      **********************************

فى الصباح 

محمد بيفتح عيونو وبيروح على الاوضة و جويرية مش موجودة وبيشوف مؤيد فى سريرو نايم و بيبوسو وبيدخل ياخد شور وبيغير هدومه وبيبص على مؤيد بيشوفو صاحى وبيضحك 

محمد بيخدو وبيبوس فية وبيخدو وبينزل وبيشوف سارة فرحانة اوى انها نجحت فى الجامعة والكل بيبارك لسارة 
 و جويرية مش موجودة حوليهم 

محمد / صباح الخيير 

سارة / القمر صاحى علشان يقول لعمتو مبروك 

وسارة بتاخد مؤيد من محمد

محمد / مبرووك على النجااح 

سارة / وعدتنى انى لو نجحت هتخدنا وونتعشا برة كلنا 

محمد / وانا عند وعدى 

سارة / انا هاخد حبيب عمتو ونطلع نلعب فوق 

جاسر بيجرى على سارة 

جاسر / انا عاوز اشيلو 

سارة / لا هو لسة صغير تعالة نلعب معاة 

لمياء/ كدة مش هتخلص منها يا محمد مكنتش وعدتها اكيد عندك شغل 

محمد / انا مش هروح الشركة النهاردة 

ام مازن / ربنا يديك طول العمر يا ابنى 

محمد بيبتسم 

محمد / هى جويرية فيين 

ام مازن / فى المطبخ 

محمد عيونو على باب المطبخ عاوز يشوف جويرية 
 و بعد فترة كبيرة جويرية مش ظاهرة ابدا وبيدايق

محمد / ام ادم ام ادم 

ام ادم بتخرج 

محمد / اعمليلى القهوة 

وام ادم بتروح تعمل القهوة لمحمد وبتودهالو و جويرية مش خرجت خالص ومحمد بيشرب القهوة وبيقرا الجريدة وعيونو على باب المطبخ ان جويرية تخرج ويشفهاا وبيمل اوى من الانتظاار وسارة بتنزل بمؤيد بيعيط

محمد / هاتى مؤيد يا ساارة هتية بيعيز لية اكيد جعان

ام مازن بتخرج من المطبخ ومعاها الرضعة لمؤيد 

ام مازن / خد يا ابنى اديلو الرضعة دى 

محمد / هو هيشرب دى لية 

ام مازن / لبن جويرية مش بيشبعو كويس دى بتساعد شوية
 
وام مازن بتمشى 

سارة / هاتو انا ارضعو 

وسارة بتاخد مؤيد من محمد و محمد بيدايق اوى من عدم وجود جويرية حولية وبيطلع على الاوضة
 
لمياء / محمد مش هتفطر 

محمد / حاسس انى تعبان هروح ارتاح فى الاوضة 

لمياء بتنزل و محمد متخيل ان جويرية لما تعرف انو تعبان هتطلع و بيدايق اوى وبينزل تحت بسرعة ومتعصب اوى 

محمد بصوت عاالى 

محمد / جويرية جويرية 

ام مازن بتخرج من المطبخ 

ام مازن / فى اية مالك يا ابنى 

محمد / انتو كلكو متفقين عليا ولا اية فين جويرية 

ام مازن / فى اية مراتك مش فى المطبخ خرجت الجنينة بتجيب جاسر علشان يفطر 

محمد بيخرج بسرعة ومتعصب اوى وبيشوف جويرية وقفة بعيد وبيروح يمسك اديها 

محمد / جويرية 

جويرية بتسمع محمد بتبصلو اوى 

جويرية / محمد

محمد بيتخض لما بيشوف جويرية وقفة وره وشيلة جااسر وهو ماسك ايد ليلى و محمد بيبص لليلى 

محمد / اسف بحسبك جويرية انا 

ليلى /لا ولا يهمك 

جويرية بتدايق اوى وبتاخد جاسر وبتدخل و محمد بيروح بسرعة وره جويرية وبيوقفها 

محمد / جويرية انا كنت بحسبها انتى صدقينى انا 

جويرية/ للدرجة دى مبقتش تعرفنى من غيرى 

وليلى بتدخل 

ام مازن / اهلا يا ليلى 

ليلى / ماما بعتتلك الشنطة دى 

ام مازن / طب كويس انك جبتيها تعالى ادخلى 

ليلى / انا عندى شغل واتاخرت سلام عليكم 

وليلى بتمشى

      **********************************

 جويرية بتطلع على الاوضة ومديقة اوى و محمد بيروح 
وره بسرعة 

محمد / جويرية صدقينى انا مركزتش كنت متعصب وبدور عليكى 

جويرية/ ماشى وانا صدقتك 

محمد / انتى بتخدينى علي قد عقلى يعنى 

جويرية/ مبقاش عندى روح للخناق تانى انا خيرتك وانت باين عليك اخترت

جويرية بتروح على الدولاب وبتطلع شنطة السفر بتاعتها 

محمد / بتعملى اية 

جويرية / زى ما انت شايف انا مقدرش اعيش فى الجو دة ابدا 

محمد بيروح لجويرية 

محمد / بالى بتعملية دة بتدبحينى يا جويرية 

جويرية بتبص لمحمد اوى و محمد بيروح عليها وبيحط ايدو على خدها بحنية 

محمد / جويرية انتى روحى وام ابنى خلينا نتكلم بهدوء ونتفاهم 

جويرية بتقاعد على السرير وبتعيط اوى و محمد بيروح عليها وبيقاعد على ركبو قدمها
 
جويرية / انا تعبت مجرد نظرتها ليك بتوجعنى انت مش فاهم حاجة 

محمد / حياتى دى كلها اوهام مش حقيقة صدقينى 

جويرية بتترمى فى حضن محمد وبتعيط و محمد بيضمها اوى و جويرية بتمسح دموعها 

جويرية/ كل سنة وانت طيب 

محمد/ كدة من غير اى حااجة 

جويرية / تعالة انا عملتلك حااجة حلوة تحت 

جويرية بتقف ولسة بتشد محمد علشان يخرجو و محمد بيشد جويرية علية تانى 

محمد / بس انا عاوز حاجة حلوة من نوع تانى 

جويرية بتبوسو من خدو 

محمد / بس دى متنفعش 

جويرية بتضحك اوى ولسة بتقرب من محمد الباب بيخبط 

محمد / الباب 

محمد بيروح يفتح 

سارة / محمد مؤيد بيعيط 

محمد / خلى لمياء تشوفو جويرية مشغولة شوية 

سارة / بس احنا خرجيين هنروح لخالتو 

وسارة بتدى مؤيد لمحمد وبتمشى و محمد بيبص لجويرية ومعاة مؤيد و جويرية بتضحك اوى 

جويرية / ابنى حبيبى حاسس بابوك المنحرف صح 

محمد بيرفع حوجبو لجويرية بعصبية 

جويرية بتروح على محمد وبتبوسو من خدو 

جويرية / متزعلش يا حبيبى

      **********************************

فى الليل

 محمد بيغير هدومه هو و جويرية

جويرية / محمد مش عارفة هخرج ازاى من غير مؤيد 

محمد / حببتى مش هنتاخر ساعتين بس يلا بقي سارة 
مستنية تحت 

جويرية بتاخد العباية بتاعتها وبتلبسها

جويرية / انا جاهزة هنزل احضر الرضعة لمؤيد بسرعة 

جويرية بتنزل بتروح على المطبخ 

ام ادم / انا حضرت الرضعة لمؤيد 

جويرية / شكرا يا احلا ام ادم فى الدنيا كلها 

ام نواف / ربنا يسعدك يا رب وتفضلى مبسوطة كدة على طول 

لمياء / اهلا يا ليلى اتفضلى 

جويرية بتسمع ان ليلى وصلت البيت

جويرية / وهتجيلى السعادة منين بس يعنى 

جويرية بتاخد الرضعة وبتخرج 

ليلى / جويرية عاملة اية 

جويرية / الحمد لله بخير وانتى 

محمد بينزل وبيشوف ليلى و بيبص لجويرية اوى 

محمد / ليلى اهلا يا ليلى 

ليلى / كل سنة وانت طيب 

ليلى / وانتى طيبة 

سارة/ انا جاهزة يلا بينا يا لميااء 

لمياء / لا روحو انتو انا حاسة انى تعبانة شوية 

سارة / ازااى يعنى هنروح من غيرك 

ليلى / انتو خرجين انا همشى وانتو روحو انا بس كنت جااية 
اقاعد معاكو شوية 

جويرية / لمياء خلينا نخرج شوية انا كمان هسيب مؤيد لمرات عمو 

لمياء / معلش سبونى برحتى 

سارة / يبقي ليلى تيجى معانا بقي 

محمد / حببتى هشوف مؤيد قبل ما اخرج 

محمد بيطلع على فوق 

سارة / ليلى احنا خرجيين بمناسبة نجاحى تعالى معايا 

جويرية / سارة خليهم براحتهم خلينا نروح احنا 

ليلى / خلاص هروح معاكو 

سارة/ يا احلا ليلى فى الدنيا 

لمياء بتبص لجويرية انها تهدى شوية 

جويرية / بعد ازنكو هطلع ادى الرضعة لمؤيد 

جويرية بتطلع و محمد بينزل وبتقبلو على السلم 

جويرية / اتفضل ليلى هتيجى معانا ها رايك اية 

محمد / حببتى احنا اتكلمنا فى الموضوع دة ولو مش حبة نخرج عادى نقولهم انى تعبت شوية ونخليها يوم تانى 

جويرية بتظبط هدوم محمد بلاطافة 

جويرية/ لا النهاردة عيد ميلاد جوزى حبيبى ومش هخلية يعنى عادى كدة
 
جويرية بتحرك اديها على رقبة محمد

محمد /جويرية انتى عارفة الحركة دى بتعمل اية

جويرية بتضحك اوى وليلى بتبصلهم وهم وقفين و جويرية بتطلع لام مازن علشان تديها الرضعة بتاعت مؤيد وبيروحو يركبو العربية وبيتحركو 

      **********************************

وبيروحو على مطعم كبير وبيدخلو بيتعشو 

سارة / المكان هنا حلو جدا عرفت المكان هنا ازااى
 
محمد / كولى وانتى ساكتة وبصى قدمك شوية 

محمد / حببتى كلى انتى ماكلتيش حااجة 

جويرية / الحمد لله اكلت كتير وشبعت 

سارة / نفسى جسمى يكون زيك كدة يا جويرية عوزة اعرف بتعملى اية فى نفسك بس

جويرية / مفيش انا اتوالدت كدة

ليلى / النحافة مش على طول فى صالح الانسان 

جويرية / تقصدى اية انى رفيعة يعنى 

ليلى / لا مش قصدى مجرد كلمة يعنى قولتها 

محمد / جويرية تحبى تشربى حااجة 

سارة / انتو خرجين علشانى انا كل حاجة جويرية جويرية 

محمد بيضحك اوى 

جويرية / تشربى اية. 

سارة / ايس كريم 

جويرية / محمد انا وسارة ايس كريم 

محمد / انا هاخد قهوة ليلى وانتى 

ليلى / انا هاخد قهوة معاك 

محمد بيطلب الطلبات بتعتهم و جويرية مديقة و محمد بيشفها وبيمسك اديها من تحت التربيظة و جويرية بتبصلو اوى وبيقاعدو مع بعض مبسوطين وبيضحكو

جويرية / محمد عوزة اروح الحمام 

محمد بيشاور لجويرية على المكان و جويرية بتروح وبعد دقايق بترجع وبتكون ليلى بتتكلم مع محمد فى الشغل 

جويرية / ليلى لو سمحتى ممكن منتكلمش فى الشغل هنا كمان 

ليلى / اة سورى ماخدتش بالى 

وبيشوفو الجرسون معاة تورتة صغيرة وفيها شموع جايبها عليهم وبيحطها قدمهم
 
جويرية / حبيبى كل سنة وانت طيب وعقبال مليون سنة 

محمد / وانتى طيبة يا حببتى 

وليلى قاعدة ساكتة باقى السهرة 

      **********************************

بعد شهر 

جويرية فى الاوضة مع مؤيد وبتنيمو محمد بيدخل الاوضة 
راجع من الشغل 

محمد / السلام عليكم 

جويرية / هششش وعليكم السلام 

محمد / اية الباشا الصغير نام ولا اية 

وبيروح بيقاعد جمب مؤيد وهو نايم 

محمد / يعنى مش هعضعض فى رجلو يعنى 

جويرية / لا ونبى يا محمد انا مصدقت انو نام خلاص 

محمد / اة حببتى بكرة كلنا مسافرين المزرعة جهزى نفسك

جويرية / المزرعة 

محمد / اة كل سنة فى الوقت دة كل العيلة بتتجمع هناك اسبوع يعنى من التغيير 

جويرية / كل العيلة ميبن يعنى 

محمد / البيت هنا كلو وخالتى ام احمد وعمى ابو نبيل انتى مشفتهمش قبل كدة هم عايشين فى الرياض هعرفك عليهم بكرة 

محمد بيدخل الحمام بياخد دوش و جويرية بتطلعلو البيجامة بتعتو وبيخرج يغير هدومه
 
محمد / اية مقولتيش اية اريك لو مش حبة تروحى عادى 

جويرية / يعنى هقاعد فى البيت لوحدى خلينا نروح نغير جو
 
جويرية بتبص لمحمد 

جويرية / محمد مفيش فايدة فيك ابدا قولتلك اكتر من مرة لازم تنشف شعرك كويس قبل ما تخرج 

جويرية بتروح علية وبتنشفلو شعرو بالفوطة و محمد بيمسكها من خصرها 

محمد / يعنى هعوز اية اكتر من كدة ان مراتى حببتى هى الى تنشفلى شعرى باديها

جويرية / حبيبى كنت عوزة اتكلم معاك فى موضوع 

محمد بيبوس جويرية من خدها

محمد / اتكلمى يا حياتى 

جويرية بتيجى تتكلم محمد بيبسها من شفايفها 

جويرية / محمد خلينى اتكلم

 
محمد / انتى بتتكلمى بلطافة اوى اعمل اية يعنى 

جويرية بتضحك اوى 

جويرية / عوزة اسافر مصر اسبوعين بس اطمن على اسماء و منة والولاد

محمد / دة موضوع صعب وعاوز تفكيير وانا دلوقتى مش قادر افكر فى اى حاجة تانية غيرك انتى 

جويرية / محمد بلييز لازم تفكر 

محمد / معقول يعنى تكونى قدمي وبتتكلمى بالطافة دى وافكر فى اى حاجة تانية 

جويرية / قول بقي انك مش موافق 

جويرية بتروح بعيد و محمد بيروح عليها وبيحضنها من ضهرها وبيبسها من رقبتها
 
محمد / ومين قال انى مش موافق 

جويرية / يعنى موافق 

محمد / ومين قال انى موافق 

محمد / حبيتى مؤيد لسة صغير على السفر دلوقتى 

جويرية/ بس مبدايا موافق 

محمد / على الفكرة موافق بس مش دلوقتى اكيد مش هتسفرى من غيرى

جويرية بتفرح اوى وبتحضن محمد اوى 

محمد / اللللله لو تعرفى الحضن دة بيعمل فيا اية

      **********************************


فى الصباح 

جويرية بترضع مؤيد فى الاوضة و محمد بيدخل 

محمد / حببتى يلا الكل جاهز تحت 

جويرية / واحنا جاهزين يا بابا 

محمد بيروح على مؤيد وبيخدو من جويرية وبيبوس فية 
 و جويرية بتاخد شنطة مؤيد وبينزلو
 
جويرية / اخدت الشنط كلها اوعة تكون نسيت حاجة 

محمد / كل حاجة فى العربية

وبينزلو تحت 

ابو مازن / محمد انت هات جويرية والبنات وتعالة بعربيتك 

محمد بياخد سارة ولمياء معاة فى العربية و جويرية بتركب قدم
 
سارة / جويرية هاتى مؤيد معايا 

وسارة بتاخد مؤيد معاة ولمياء معاها جاسر 

وبيتحركو بالعربية و جويرية بتنام على كتف محمد و محمد بيبتسم لجويرية اوى 

      **********************************


بعد ٤ ساعات فى الطريق بيوصلو على المزرعة و جويرية كانت بترضع مؤيد 

محمد / جويرية واصلنا

 وبيدخلو على جنينة كبيرة مليانا اشجاار 

جويرية / الله دى بحيرة 

محمد / اة هتعجبك اوى 

سارة / ليلى وصلت قبلنا 

جويرية والكل بينزل من العربيات وام احمد ومعاها وحدة كمان وقفين قدم بيت كبير فى نص المزرعة وام مازن بتروح تسلم عليهم والكل محمد ومازن وسعود بينزلو الشنط من العربيات 

ام مازن / جويرية تعالى يا بنتى دى بتكون ام نبيل مرات عم محمد الكبير 

جويرية بتسلم عليهم 

ام نبيل / دى زى ما وصفتيها يا ام احمد بالظبط 

جويرية بتبص على نفسها

جويرية / مش فاهمة

ام نبيل / تعالو تعالو اتفضلو اتفضلو 

وبيدخلو الحريم كلهم على البيت و محمد ومازن بيدخلو وبيسلمو على مرات عمهم 

ام نبيل / الف مبروك يا محمد انا وعمك كنا عوزين نيجى 
نباركلك بس مقدرناش انت عارف عمك 

محمد / الله يبارك فيكى فين عمى 

ام نبيل / مع الشباب  

محمد لسة هيخرج 

جويرية / محمد 

والكل بيبص لجويرية اوى و جويرية بتتوتر من نظرتهم وبتروح على محمد

جويرية / محمد انت هتسبنى معاهم لوحدى 

محمد / انتو مع بعض متخفيش مش هيعضوكى 

جويرية/ لاياشيخ 

محمد بيضحك وبيمشى و جويرية بتقاعد مكانها وكلهم بيتكلمو مع بعض معادا هى قاعدة ساكتة لوحدها

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات