إبحث عن موضوع

رواية حب الي النهاية الحلقة 26

🌟 الحلقة ٢٦ 🌟

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

      
جويرية بتقرب علية اكتر وبتبوسو من رقبتو بحنية و محمد مغمض عنية وعامل نفسو نايم وبيحس بدموع جويرية بتنزل على رقبتو وبيحط ايدو على رقبتو بيتاكد انها دموع جويرية وبيلف لجويرية بسرعة وبيبصلها بيشفها بتعيط

محمد / بتعيطى لية دلوقتى يعنى

جويرية / انت اول مرة متحضنيش وتبسنى قبل ما تنام

محمد بيبصلها اوى وبيمسحلها دموعها بحنية وبيحضنها اوى

جويرية / مهما حصل بينا ارجووك متزعلش منى ابدا انا من غيرك بكون ناقصة انت بتكملنى

محمد بينام وبيفرد دراعو لجويرية وبيبتسم و جويرية بتروح علية وبتنام على صدرو و محمد بيضمها اوى


      **********************************

منة قاعدة سهرانة مع الولاد و وائل نايم فى الاوضة و منة بتتعب من عياط الولاد وبتخدهم وبتروح على الاوضة وبتحطهم على بطن وائل هم الاتنين و وائل بيصحى بسرعة

وائل / منة فى اية خديهم سكتيهم

منة / والله انا مجبتهمش لوحدى هم مسؤالين منك انت كمان

وائل / انا عندى شغل بكرة الصبح ولازم انام كويس

منة / وانا بقالى يومين مشفتش النوم هم مش ولادك برضو

منة بتروح علي الاولاد وبتحاول تسكتهم

وائل / يعنى اسيب شغلى علشان اقاعد معاهم

منة / مش عارفة بقي اتصرف اعمل حااجة لازم تساعدنى شوية انا تعبت مش كفاية ان بقالك شهر بشوفك كاضيف فى الشقة

وائل / هو انتى فضيالى اصلا قوليلى شعرك دة بقالك قد اية مهتمتيش بية

منة / انت مش حاسس بيا خالص

منة بتعيط واول ما بتعيط بصوت عالى الاولاد بيسكتو وبيهدو و منة و وائل بيبصو لبعض باستغراب

منة / شفت الى حصل

والاولاد بيعيطو تانى لما منة بتسكت ومنة بتعمل نفسها بتعيط تانى وفعلا بيسكتو

وائل / استنى

وائل بيروح يجيب الموبيل بسرعة وبيسجل عياط منة وبيشغلو للاولاد و بيسكتو وبينامو و وائل و منة بيضحكو اوى و وائل بيبص لمنة اوى

وائل / حمدالله على السلامة

منة بتضحك و وائل بيحضنها اوى وبيبسها 👨‍❤️‍💋‍👨


      **********************************

فى الصباح

محمد بيغير هدومه و جويرية بتفتح عنيها

محمد / صباح الخير يا كسلانة

جويرية / صباح النور مصحتنيش معاك لية

محمد / حاولت اصحيكى بس انتى كنتى عوزة تنامى
انا همشى عمى مستنيني

جويرية / مش هتفطر الاول

محمد / انا فطرت من بدرى ولازم تاكلى كويس ماشى

جويرية / حاضر

محمد / والادوية بتعتك فى ميعاادها

جويرية / حااضر

محمد بيروح يبوس جويرية من خدها وبياخد الشنطة بتعتو وبيخرج 


      **********************************

جويرية بتروح تاخد شور وبتلبس العباية والحجاب عليها وبتنزل ولمياء وقفة بتتكلم مع سارة

لمياء / سارة ركزى دى اخر فرصة ليكى لو منجحتيش السنة دى ابوكى هيرميكى فى البيت

جويرية / صباح الخير

سارة لمياء / صباح الخير 

جويرية / عندك امتحان النهاردة 

سارة / ادعيلى يا جويرية انا خايفة اوى

جويرية / ربنا معاكى

وبيسمعو صوت مازن برة قدم البيت

لمياء / يلا روحى بسرعة بدل ما يتعصب عليكى

وسارة بتمشى و جويرية ولمياء بيروحو على ام مازن

لمياء / شيلى حجابك مفيش حد هنا

جويرية بتفك الحجاب وام مازن قاعدة بتخيط وهى قاعدة هدوم 

جويرية / صباح الخير

ام مازن مبتردش على جويرية وباين عليها مديقة اوى ولمياء بتغير الموضووع بسرعة

لمياء / امى بتعملى اية

ام مازن / هدوم ملابس ابن محمد

وام مازن بتبص لجويرية اوى

ام مازن / جهزى نفسك فى حريم جيين يتعرفو عليكى

جويرية / انا

ام مازن / الاول روحى افطرى كويس واطلعى جهزى نفسك

لمياء بتغمز لجويرية وبيروحو مع بعض على المطبخ

لمياء / ام ادم جهزى فطار لجويرية

جويرية ولمياء بيقاعدو على تربيظة المطبخ

جويرية / ميبن الى جيين النهاردة دوول

لمياء / دى العصاابة صح يا ام ادم

ام ادم بتضحك اوى

ام ادم / ربنا يستر عليكى يا ست جويرية النهاردة ربنا يحميكى

جويرية / انتو هتخوفونى لية

لمياء / متخفيش هما الجيران ومعاهم خالتى الاتنين
اة وخالتى الكبيرة اسمها ام احمد خلى بالك منها ماشى

جويرية / انتو كدة خوفتونى بجد

ام ادم بتضحك اوى هى ولمياء

لمياء / هى كانت حطة عنيها على محمد لبنتها وقالت اكتر
من مرة لامى بس محمد كان رافض

جويرية / يعنى ابعد عنها احسن

ام ادم / بالعكس لازم تكونى قوية قدمهم احسن دوول ممكن يعملوكى شوبة ويشربوكى

وبيضحكو اوى كلهم

ام ادم/ انا لازم ابخرك النهاردة قبل ما يوصلو يلا يا بنتى افطرى

جويرية بتفطر

ام ادم / اشربى اللبن البش مهندس منبة عليا قبل ما يمشى

جويرية / وانتى مش هتقوليلو انى مشربتش صح

ام ادم / واكدب

جويرية بتشرب شفطة صغيرة

جويرية / انا شربت كدة مش هتكدبى

لمياء / اة منكو يا بنات مصر اااة

ام مازن بتدخل عليهم

ام مازن / انتى لسة ماكلتيش

جويرية / انا اكلت وهطلع اجهز نفسى

ام مازن بتاخد كوبية اللبن وبتديها لجويرية و ام ادم و لمياء بيضحكو على جويرية و جويرية بتشرب اللبن غصب عنها

ام مازن / جهزتى الحلويات كلها والعصيير

ام ادم / اة وعائشة راحت تجيب باقى الطلبات علشان الفطاير

جويرية قرفانة اوى من طعم اللبن

ام مازن / لمياء روحى مع جويرية خليها تلبس وتجهز نفسها


      **********************************

ولمياء بتروح مع جويرية على اوضة جويرية و لمياء بتقاعد على السرير وبتربع رجليها

لمياء / ها قوليلى هتلبسى اية

جويرية بتفتح الدولاب بتعها لللمياء

لمياء / اية دة كلو انتى فتحة موول فى الدولاب

جويرية بتضحك و لمياء بتقرب

لمياء / هم كلهم كدة

جويرية / ازاى يعنى

لمياء / هو من غير اكمام ومن غير اى حااجة اصلا انتى كنتى بتلبسى الفساتين دى كدة يعنى

جويرية بتهز رسها بنعم

لمياء / لو امى شافتك كدة ممكن يغمى عليها هههههههة

جويرية بتضحك 

لمياء / حاسة انهم لبس اطفاال مش وحدة متجووزة وحامل كمان

جويرية / طب شوفى دة طويل

لمياء / اة طويل حلو اوى بس فيين النص الى فوق مش موجوود لية

جويرية بتضحك اوى على لمياء

جويرية / ممكن البس علية دة من فوق شوفى

ولمياء و جويرية بيختارو اللبس مع بعض وبيضحكو اوى وبيهزرو مع بعض و بعد شوية ام ادم بتطلع وبتخبط على الاوضة بتاعت جويرية

لمياء / ادخل

وام ادم بتدخل الاوضة

ام ادم / الضيوف وصلو وطلبينكم تحت يلا

لمياء / جويرية بتلبس

لمياء بتخبط على باب الحمام لجويرية و جويرية بتخرج ولبسة فستان ابيض طويل و ام ادم فى اديها البخوور وبتبخر جويرية من العيبن و جويرية بتلبس جاكيد فرو

 ابيض من فوق ولمياء بتفرد شعر جويرية على كتفها وبتحطلها شال شفاف على شعرها و جويرية بتحط روج خفيف وبتكحل عنيها

ام ادم / ربنا يحميكى يا بنتى يلا بسرعة انزلو

ولمياء و جويرية بينزلو وام ادم بتبخر فى جويرية طول ما هى نزلة على السلم

جويرية / لمياء انا خايفة خلينى ارجع الاوضة وقوللهم انى تعبانة

لمياء / يلا ادخلى يلا متخفيش

      **********************************

جويرية بتدخل عليهم هى ولمياء والكل عيونهم على جويرية
 و ام مازن بتروح على جويرية وبتخدها وبتخليها تسلم على
كل واحدة من الحريم وبتعرفهم عليها وبتوصل عند ام احمد

ام مازن / دى ام احمد اختى

جويرية / اهلا بيكى

ام احمد بتسلم على جويرية و وبتبسها وبتفعص جويرية اوى وام مازن بتاخد بلها وبتشد جويرية بسرعة من ام احمد
 و جويرية بتتالم وبتبص لام مازن

ام مازن / تعالى يلااا

 وبتسلم على الكل وبتقاعد جمب ام مازن و ام احمد اخت ام مازن بتقرب منها

ام احمد / انا مش عارفة يعنى دى احلا من بنتى فى اية

ام مازن / كل شئ نصيب يا ام احمد

عائشة بتدخل بالضيافة

ام مازن / جويرية روحى يا حببتى قدمى انتى الضيافة

جويرية بتروح تقدم للضيوف الضيافة وبتوصل عند ام احمد
 و جويرية بتبتسملها اوى ز ام احمد مش عوزة تاخد منها حاجة

ام مازن / هاتى انا يا جويرية تعالى اقاعدي جمبى

 و جويرية كل شوية بتبصلها وبتشوف ان ام احمد عنيها على جويرية باستمرار

لمياء / مجبتيش ليلى معاكى لية يا خالتى

ام احمد / احمد زمانو جااى هيجبها معااة يعنى هى تقدر
ترفض طلب من خالتها

وبتدخل بنت القاعة 

ليلى / السلام عليكم

والكل بيسلم عليها اوى باين انها محبوبة من الضيوف اوى

ام احمد / تعالى يا حبيبة امك تعالى سلامى على خالتك

وام مازن بتحضن ليلى اوى و ليلى بتبص لجويرية

ليلى / انتي مرت محمد الى بيقولو عليها صح

جويرية / اهلا بيكى

ام احمد / اهلا اية انتى فكراها ضيفة ولا دى صاحبة بيت

ام مازن / الله يهديكى يا ام احمد

ليلى بتسلم على جويرية بابتسامة رقيقة

لمياء /ليلى تعالى عوزاكى

وليلى بتروح مع لمياء برة

لمياء / شفتى عبد الرحمن النهاردة 

ليلى / انا مش عارفة اخرة الى بتعملوة دة اية ارجعى بيتك بقي

لمياء / هششش وطى صوتك

ليلى / اة شفتو النهاردة 

لمياء / مقلكيش حاجة

ليلى / انتى اتجننتى هيقولى اية يعنى اية المياعة دى

لمياء / انتى مفيش حد يعرف يتكلم معاكى

ليلى / اة مرات محمد حلوة اوى هى مصرية صح

لمياء / وبنت كويسة جدا يا ليلى انتى بس لما هتعرفيها هتحبيها اوى

ليلى / دى لو خرجت من ايد امى سليمة هههههههة

لمياء / انا كل يوم بحمد ربنا انك مطلعتيش شبة امك

ليلى بتضرب لمياء على دمغها

لمياء / بس انا عارفة انتى حطة عنيكى على ميين

ليلى / انااا

لميااء / اية تحبى افكرك ولا حااجة

ليلى / انا غلطانة انى بتكلم معاكى اصلا

جويرية بتخرج

جويرية / لمياء عوزين العصيير

لمياء / استنى لما اشوفك كدة انتى سليمة لسة صح

جويرية / انا مش هرجع تانى جوة انا تعبت

ليلى / متخفيش هتتعودى على دة كلو هم مبيتجمعوش
غير فى المناسبات بس

لمياء / طب تعالو انتى وهى ناخد العصير

وبيدخلو التلاتة المطبخ وام ادم كانت بتجهز العصيير
 و جويرية لسة كانت هتشيل الصانية

ام ادم / انتى بتعملى اية يا بنتى لا انتى متشليش حاجة

ليلى بتبص لجويرية

لمياء / جويرية حاامل

ليلى / الف مبرووك ان شاء الله تشيلية فى حضنك بالسلامة

جويرية / ربنا يخليكى عقبالك

لمياء / عن قريب ان شاء الله

ليلى بتضرب لمياء فى كتفها ولمياء وليلى بيشيلو العصير
 و جويرية بتروح معاهم وبيدخلو القااعة

ام احمد / هى الهانم بتخليكى انتى تشيلى الضيافة لية وهى

لمياء / لية امى قلتلكيش يا خالتى ان جويرية حاامل ومش حبين نتعبها

وام مازن بتقرص لمياء من كتفها

ام احمد / حاامل بالسرعة دى ومستعجلين لية كنتو تتعرفو على بعض اكتر مش يمكن مترتحوش مع بعض

جويرية بتبصلها اوى ومبتردش عليها

ام مازن / اتفضلى اشربى العصيير اتفضلى

ولمياء وليلى بيقاعدو جمب جويرية

ام احمد / ليلى بنتى بتشتغل مع محمد فى الشركة بعد لما جانى واتحايل عليا قالى يا خالتى لازم ليلى تيجى تشتغل معايا لازم استفاد من خبرتهااا فى الكمبيوتر

وليلى بتضحك هى ولمياء و جويرية قاعدة متغاظة اوى

ليلى / ماما مش للدرجة دى يعنى

ام احمد / اسكتى انتى مش عارفة حاجة

ام احمد / دلوقتى مبيقدرش يستغنى عنها ابدا فى الشغل
بنتى معاها شهادة كبييرة

لمياء / يا خالتو انتى متعرفيش ان جويرية دكتورة صيدلة

ام مازن / انا هقطع لسانك دة يا لمياء

ام احمد بتبص لجويرية اوى

      **********************************

فى الليل

 جويرية فى اوضتها مستنية محمد و محمد اتاخر اوى الساعة ١ بعد نص الليل وبتلبس حجبها وبتنزل ولمياء قاعدة بتتفرج على التلفزيون

لمياء / جويرية تعالى

جويرية بتقاعد جمبها وعنيها على السااعة اوى

لمياء / متقلقيش زمانو جااى كمان مازن لسة مرجعش

جويرية / بس هو اتاخر اوى ومبيردش على الموبيل ممكن تكلمى مازن

لمياء بتروح تجيب الموبيل بتعها وبتتصل بمازن ومازن مبيردش هو كمان و بعد دقايق بيسمعو صوت مازن و محمد بيضحكو

لمياء / اهم وصلو

جويرية بتخرج بسرعة مع لمياء و جويرية بتشوف محمد بيضحك هو ومازن ومش شاغل بالو انها مستنيه

لمياء / حمدالله على السلامة تحبو اجهزلكو العشاء

مازن / لا احنا اتعشينا برة

محمد مش شايف ان جويرية وقفة بعيد شوية

محمد / لمياء عبد الرحمن هيجيب جاسر بكرة الصبح

لمياء بتبتسم اوى

لمياء / طب الحمد لله وهو اخرو لية المرة دى عندو

مازن / متنسيش انوة لسة ابنو وانتى لسة مراتو

لمياء بتحاول تشاور لمحمد ان جويرية مستنيه بعيونها

محمد / مالك بتعملى لية كدة

مازن / دة هتلقية علشان اجتماع الحريم كان النهاردة 

جويرية بتروح عليهم

جويرية / لمياء عوزة تفهمك ان فى وحدة هنا وقفة مستنيك

لمياء بتغمض عنيها من الصدمة

مازن/مساء الخيير يا جويرية

محمد / احم احم مساء الخير يا حببتى

جويرية / مساء الخير يا مازن تصبحو على خيير

جويرية بتسبهم وبتطلع على اوضتها ومديقة اوى

لمياء / ياشيخ عينى اتحولت عمالة اشاورلك واغمزلك

مازن / مفيش احلا من الحرية تصبحو على خير

محمد / زعلت اوى صح

لمياء / وكانت مستنيك علشان تتعشو مع بعض كمان

محمد / تصبحى على خيير بقي ادعيلى

ولمياء بتضحك

      **********************************

 محمد بيروح على الجناح بتاعو بيشوف جويرية مخرجة برة الاوضة على الكنبة بطانية ومخدة وبيخبط على الاوضة
  و جويرية مبتردش علية

محمد / حببتى افتحى الباب خلينا نتكلم شوية

جويرية / انت مش معتبر ان ليا وجوود اصلا خلاص هتكمل اليوم من غيرى

محمد / حببتى خلينا نتكلم بس مينفعش كدة افتحى الباب

جويرية / لااا تصبح على خيير

جويرية بتروح تغير هدومها وبتلبس قميص النوم وبتنام
 و محمد متعصب اوى وبيروح يقاعد على الكنبة وبيضرب الكرسى برجلو و جويرية بتتخض وبتجرى على الباب
وبتحاول تسمع و محمد بيسمع خطوات جويرية وبيشوف خيال رجليها من وره الباب

محمد / اااة جويرية اااة جويرية

جويرية بتفتح الباب بسرعة وبتجرى على برة وبتدور على محمد

جويرية / محمد محمد

محمد / يا عيون محمد يا قلب محمد

جويرية بتبص وره بعصبية

جويرية / انت كنت بتضحك عليا صح

 و محمد بيقرب منها

جويرية / ابعد عنى متقربش منى

محمد / انا مقدرش ابعد عنك ابدا وانتى عارفة كدة

محمد بيقرب من جويرية و جويرية بتبعد بسرعة

جويرية / لو قربت منى هصوت

محمد/ طب ممكن تهدى خلينا نقاعد ونتكلم مع بعض شوية

جويرية / لااا مش عوزة اتكلم معاك مليش كلام معاك اصلا مدام انا مبهمكش خلاص انا فضلت وقفة مستنية انك حتى تسال عليا لا ازااى جااى مبسووط انت ومازن ورحتو اتعشيتو مع بعض وانا ولا فارقة معااك ابدا

محمد / حببتى انتى عارفة ان فى مشاكل فى الشركة والنهارده حلينا المشكلة واجتمعنا بالموظفين وعملنا عشاء جماعى

جويرية / لا ياشيخ

محمد / حببتى

جويرية / متقولش حببتى ابدا

جويرية بتروح على الاوضة و محمد بيروح عليها وبيشلها
 و جويرية بتضربو

جويرية / نزلنى نزلنى

محمد / مش هنزلك لحد ما تقولى انك سامحتينى

جويرية / لا انا بكرهك

محمد /بس انا بحبك وبموت فيكى

جويرية بتخلى محمد ينزلها

جويرية / كداب

محمد بيقرب منها وبيمسكها من خصرها بحنية وبطرطيف صوبعو بيبعد شعرها عن رقبتها بحنية

محمد / انتى بتعملى فيا اية مش عارف

جويرية بتبتسم بخجل وبتبص لمحمد اوى

جويرية / لو اتاخرت كدة تانى هخصمك

محمد / وانا هصلحك تانى ما احلا الخصام

محمد بيرفع حوجبو لجويرية وبيبسها من رقبتها بحنية وبيشم ريحتها و جويرية بتضحك وبتحضن محمد اوى

جويرية / انت مجنون

محمد بيضمها وبيبسها من شفايفها 💏💏💏💏

      **********************************

فى الصباح

الكل قاعد على الفطار معادا جويرية و محمد و ابو مازن بيبص فى الساعة

ابو مازن / محمد اتاخر على الفطاار لية دى اول مرة يتاخر على الفطار

لمياء بتبص لمازن وبيبتسمو اوى وبيدخل ابن لميااء

جاسر / ماامااا مااماماا

ولمياء بتحضنو اوى وبتبوسو 

ام ادم / ابو جاسر هو الى وصلو بالعربية ومشى

ولمياء بتاخد جاسر وبتطلع على اوضتها وبتلعبو ومبسوطة اوى

لمياء / عملت اية انت وبابا

جاسر / بابا قالى اديكى الورقة دى

ولمياء بتاخد الورقة وجاسر بيخرج بسرعة على برة ولمياء مبسوطة اوى وبتقرا الجواب

      **********************************

جاسر بيجرى على جناح محمد و بيدخل وبينط عليهم وهما نايمين و جويرية بتصرخ و محمد بيتخض على جويرية وبيبعد جاسر عن السرير

محمد / حببتى فيكى حااجة

جويرية / لا انا بخير

جاسر / انتى ميين

جويرية / اهلا انا جويرية وانت

جاسر / وانا جااسر انتى لبسة كدة لية

محمد بيبص جويرية و جويرية بتغطى نفسها وبتضحك
  و محمد بياخد جااسر وبيخبى عينو وبيخرجو برة الاوضة بسرعة و جويرية بتلبس الروب بتعها وبتخرجو و بيقاعدو على الكنبة

جويرية / انت جاسر بقي صح

جاسر / انتى تعرفينى

جويرية / اة طبعا ماما كلمتنى عنك كتيير وقالتلى ان لسانك طويل

جاسر بيضحك وبيبص لجويرية

محمد / دى جويرية مراتى يعنى خالتك جويرية ماشى وتانى مرة ممنوع تدخل الاوضة من غير استاذان ماشى

محمد بيضربو على دماغو وبيزغزغو و جويرية بتضحك علية وجاسر بيجرى على برة بسرعة وبيضحك و محمد بيضم جويرية وبيبسها من جبنها

      **********************************

جاسر بيجرى على تحت بسرعة وبيضحك

جاسر / تيتة تيييتة انا هروح العب فى الجنينة

وجاسر بيخرج فى الجنينة بيلعب

      **********************************

بعد شوية جويرية وقفة بتسرح شعرها و محمد بيخرج
من الحمام بيروح عليها وبيبسها من خدها

جويرية / انت وعدتنى انك مش هتروح الشركة النهاردة وهتفضل معايا

محمد / تمام يافندم بس علشان ننول الرضا بس

جويرية بتروح على محمد وبتحضنو اوى

محمد / خلينا نخرج نفطر برة مع بعض اية رايك

جويرية / موافقة طبعا بس انا لازم البسةالعباية دى

محمد / من غيير نقاش طبعا

جويرية / بس تقيلة اوى وبتخنق بيها اوى

محمد / لو مش عوزة نخرج خلاص خلينا هنا فى الاوضة مع بعض اية رايك

محمد بيمسكها من خصرها

جويرية / هو بصراحة العرض مغرى بس نخرج احسن

جويرية بتضحك اوى وبتجرى بعيد عنو
بعد ٥ شهور

محمد نايم و جويرية رايحة جاية فى الاوضة وتعبانة اوى
 و المنبة بتاع محمد بيرن و جويرية بتروح تطفية وبتصحى محمد

جويرية / حبيبى محمد اصحى يلا

محمد بيصحى وبيقاعد على السرير

محمد / انتى عاملة ايه دلوقتى

جويرية / احسن كتير يلا يا حبيبى جهزتلك الحمام

محمد / خلينى معاكى النهاردة باين عليكى تعبانة

جويرية / متقلقش كلهم هنا معايا ولو فى اى حااجة هكلمك

والباب بيخبط وبيدخل جااسر وبينط على محمد و محمد بيحضنو وبيلعبو اوى

جويرية / محمد انت لازم تتكلم مع عمى علشان لمياء وعبد الرحمن 

محمد / جااسر يلا روح علشان تفطر يلا اجرى

وجاسر بيخرج

محمد / حببتى انتى عارفة ان عمى رافض يتكلم فى الموضوع دة

جويرية / يعنى مش حرام لمياء فى حتة وهو فى حتة

محمد / عندك حق بس منقدرش نعمل حااجة

محمد بيروح على الحمام و جويرية بتحس بالم فى ضهرها وبتتوجع اوى و محمد بيخرج وبيشوف جويرية بتحاول تنام وبيساعدها وبيغطيها وبيبسها من خدها

محمد / حببتى خلينى معاكى النهاردة مش هكون مطمن ابدا

جويرية / محمد انا بخير وكمان مرات عمك قالتلى ان دة طبيعى علشان الولادة قربت يلا هتتاخر

محمد بيغير هدومه وبيودع جويرية

مازن / محمد اتاخرت لية خلينا نمشى

ام مازن / خلية يفطر الاول قبل ما يخرج

محمد / لا انا هاكل اى حاجة فى الشركة لمياء لو سمحتى
اطلعى خليكى مع جويرية باين عليها تعبانة

لمياء / حاضر متقلقش عليها

ولمياء بتطلع لجويرية الاوضة وبتدخل وبتشوف جويرية بتتوجع اوى

لمياء / جويرية انتى كويسة

جويرية / لاا لمياء الوجع بيزيد اوى لميااء اااة محمد محمدددددددد

محمد لسة هيركب العربية بيسمع صرخة جويرية والكل بيسمعها وام مازن بتجرى على فوق بسرعة و محمد وره
 و ام مازن بتشوف جويرية وبتحط اديها على بطنها
 ومحمد بيدخل

محمد / جويرية جويرية

جويرية بتصرخ اوى وبتمسك ايد محمد بقوة

ام مازن / محمد جويرية بتولد يلا لازم نخدها المستشفى بسرعة

محمد بيسند جويرية و جويرية مش قادرة بتقف وبتصرخ اوى

جويرية / محمد اااااة

محمد بيبعدهم عن جويرية وبيشلها بسرعة ولمياء بتحط
العباية على جويرية و محمد شايلها وبتصرخ و بينزل بيها بسرعة

محمد / مازن شغل العربية بسرعة

محمد بيركب جويرية العربية وام مازن معاة ومازن بيتحرك بالعربية و جويرية بتصرخ اوى وبتتوجع

ام مازن / بسرعة يا ابنى بسرعة مياة الولد نزلت هتولد فى العربية كدة

جويرية بتمسك فى رقبة محمد وبتصرخ

محمد / بسرعة يا مازن بسرعة ابنى مش هيتولد فى العربية

      **********************************

بيوصلو على المستشفى وبيخدو جويرية بسرعة على اوضة الولادة والدكتورة بتخرج

الدكتور / استاذ محمد

محمد / ايوة ايوة انا

الدكتور / لو سمحت تعالة معايا المدام طلبة حضرتك

محمد بيدخل لجويرية وبيروح عليها بسرعة.

جويرية / محمد انا بتالم اوى محمد متسبنيش انا همووت

محمد / حببتى اهدى انا معااكى

الدكتورة بتكلم جويرية وبتحاول تساعدها وثوانى جويرية بتوالد و محمد بيمسح دموع جويرية والممرضة بتدى محمد المولود وبيقربو من جويرية و جويرية بتعيط والممرضة بتاخد الطفل من محمد وبيخرجو محمد برة الاوضة

محمد / جويرية والدت

ام مازن ومازن بيفرحو اوى ولمياء بتوصل المستشفى مع والدها وبيبركو لمحمد وبعد دقايق بيخرجو الطفل وبيدوه لمحمد 

محمد / فيين جويرية

الممرضة / هى بخير ثوانى وهنخرجها

وابو مازن بيدى فلوس للممرضة ومبسوط اوى


منة بتاكل الاولاد وبتلاعبهم وبتدخل اسماء على منة المطبخ

اسماء / منة وائل و مصطفي عوزين قهوة

منة / تعالى انتى اقاعدي اكلى الولاد وانا هعمل القهوة

منة / انتى دلوقتى فى الشهر الكام

اسماء / السابع وخايفة اوى

منة / جويرية على وشك ولادة كان نفسى اكون معاها اوى

اسماء / مصطفي امبارح كان بيكلم محمد وقالو ان الدكتورة قالت كمان اسبوع

منة / مش عارفة قلقانة اوى على جويرية

وائل / القهوة

منة / القهوة القهوة

اسماء / خدى القهوة وانا هنيم الولاد وهاجى بسرعة

وائل و مصطفي بيلعبو بلاستيشن وبيضحكو و اسماء بتحط القهوة

اسماء / مصطفي يلا اشرب القهوة وخلينا نمشى انا حاسة انى تعبانة

مصطفي / حببتى متخفيش لو تعبتى وائل دكتور

وائل وهو عيونو على اللعبة

وائل / مالك حاسة باية يا اسماء

اسماء / مش عرفة المشكلة انى مش حاسة بحااجة من الصبح

مصطفي / هى الستات كدة الوالد يضرب فيها تتعب
ولما ميتحركش تتعب

وائل بيرمى البلاستيشن من ايدو بسرعة وبيروح على اسماء

وائل / ازاى يعنى مش حاسة بية

اسماء / يعنى متحركش النهاردة خالص زى العاادة

وائل / منة هااتى الشنطة بتعتى بسرعة

مصطفي / وائل فى اية

وائل / انتو مش عارفين ان لو الطفل متحركش يبقي فية مشكلة

منة بتجيب الشنطة بتاعت وائل بسرعة و مصطفي بيسند اسماء و وائل بيحاول يسمع نبض الطفل

وائل / مصطفي هات العربية بسرعة

اسماء / وائل ابنى فى اية حصلو حااجة

منة / حببتى اهدى

مصطفي / وائل فهمنى فى اية

وائل / نبض الطفل ضعيف اوى هات العربية لازم نروح المستشفى بسرعة

مصطفي بيجرى بسرعة و وائل بيساعد اسماء

منة / وائل انا هكلم مامتك تيجى تقاعد مع الولاد وانا هحصلكو بسرعة

وائل بياخد اسماء وبينزلو فى الاسنسير و مصطفي بيقابلهم وبياخد اسماء بسرعة على العربية

وائل / براحة بلاش اى حركة سريعة

وبيخدوها على المستشفى اسماء بتعيط اوى وخايفة 

اسماء / مصطفي بنتى حصلها اية

مصطفي / حببتى متخفيش كل حااجة هتكون بخيير

      **********************************

محمد بيتصل بمصطفي علشان يقولو بولادة جويرية
  و مصطفي بيرد بقلق اوى

محمد / مصطفي جويرية والدت ووصل البش مهندس الصغير

مصطفي / حمدالله على سلامتها

محمد / مصطفي فى اية مالك

مصطفي / محمد احنا نقلنا اسماء على المستشفى ومش فاهم حااجة

محمد بيخرج من الاوضة و جويرية بتبص لمحمد اوى
وقلقانة وحاسة ان فى حااجة و مصطفي بيشرح لمحمد الى حصل مع اسماء

      **********************************

وائل بيخرج من الاوضة

وائل / هندخل اسماء الولادة دلوقتى حالا مفيش وقت

مصطفي / بس هى لسة فى الشهر السابع يعنى البنت حصلها حاجة

وائل / للاسف الحبل السرّي حول رقبة الجنين لو انتظرنا اكتر من كدة هيتخنق

وبيخرجو اسماء من الاوضة و اسماء بتعيط اوى و مصطفي بيروح عليها وبيبوس اديها

مصطفي / حببتى متخفييش انا جمبك

منة بتجرى بسرعة عليهم وبيخدو اسماء على العمليات
ودة كلو محمد بيسمعو

مصطفي / محمد بنتى بتموت

محمد / وحد الله اهدى ان شاء الله خير ربنا لطيف

      **********************************

محمد بيقفل مع مصطفي وبيدخل اوضة جويرية وبيحاول يبتسم

جويرية / محمد مصطفي قالك حااجة

محمد / لا ابدا بس فرحو اوى لما عرفو

جويرية / محمد اسماء فيها حااجة اتكلم قول حاجة انا مش قادرة 

محمد / اهدى يا جويرية شوية

ام مازن / فى اية يا ابنى طمنا

محمد بيقولهم على حالة اسماء

ام مازن / الحمد لله ان ربنا حمالك ابنك

جويرية / هات الموبيل خلينى اكلمهم بنفسى

مصطفي / جويرية اسماء فى العمليات دلوقتى واول ما يكون فى جديد هيبلغونى علشان بس منشغلهمش اكتر

والممرضة بتدخل و الطفل جويرية بتخدو

جويرية / حبيبى ابنى

ام مازن / طالع شبة ابوة

لمياء / لا دة بيشبة جويرية اوى وصغير اوى

ام مازن / لازم ترضعية دلوقتى يا بنتى يلا

وام مازن بتساعد جويرية انها ترضع الوالد و محمد بيخرج برة وبيكلم مصطفي تانى

مصطفي / مفيش اى خبر لسة

محمد قلقان اوى وبيدخل لجويرية الاوضة

جويرية / كلمت مصطفي فى اخبار

محمد / حببتى ممكن تهدى شوية

ام مازن / مينفعش ترضعى الوالد وانتى زعلانة غلط علية

جويرية / ابنى حبيبى امك بس قلقانة شوية

      **********************************


بعد شوية وائل بيخرج من العمليات

مصطفي / وائل طمنى

وائل / اسماء بخير بس البنت نقلناها الحضانة

مصطفي / مدام اسماء بخير يبقي كل حاجة هتكون بخير

مصطفي مدايق اوى وبيقاعد بعيد

وائل / وائل البنت هتعيش

وائل / فى اعضاء فى جسمها مكملتش احنا هنا هنعمل الى علينا

منة / حرام اسماء هتتعب اوى لما تعرف

وائل / فين الولاد

منة / سبتهم مع مامتك

وائل بيروح لمصطفي وبيحاول يهدية ويتكلم معااة شوية

      **********************************

محمد بيدخل لجويرية

جويرية / محمد طمنى

جويرية بتحاول تظبط نفسها و محمد بيساعدها

محمد / اسماء بخير بس الطفلة تعبانة شوية

جويرية / تعبانة فى اية يعنى

محمد / معرفتش اتكلم مع مصطفي كتير حالتو وحشة اوى

جويرية / كان نفسى اكون مع اسماء دلوقتى اكيد محتجالى

محمد / فيين لمياء ومرات عمى

جويرية / راحو على البيت

محمد/ ازااى سبوكى لوحدك هنا

جويرية / حبيبى انا بخير متقلقش عليا انا الى قولت للمياء تروح علشان جاسر المفروض النهاردة والدو هيجيبو البيت

محمد بيقاعد جمب جويرية وبيبسها من خدها والوالد بيعيط
 و محمد بيروح علية وبيشيلو وبيلعبو

محمد / انت زعلت علشان بوست امك وانت لااا

وبيعيط اوى وبيدية لجويري وة جويرية بتخدو بيسكت
و بتحاول ترضع الوالد ومش عارفة والوالد بيعيط و محمد بيحاول يساعدها ومش عارف

محمد / مرات عمى اختارت الوقت المناسب فعلا

والباب بيخبط و جويرية بتغطى نفسها و محمد بيقفل الستارة على جويرية وبيفتح الباب وبتكون ليلى وبتبارك لمحمد والوالد بيعيط و محمد بيشيل الستارة عن جويرية

ليلى / ماشاء الله الله اكبر علية

جويرية بتسلم على ليلى وليلى بتحط للطفل كف وفى خرزة زرقة دهب

جويرية/ شكرا يا ليلى

جويرية / محمد نادى الدكتورة خليها تساعدني

ليلى / فى اية مالو بيعيط لية

جويرية / جعان ومش عارفة ارضعو لسة ولمياء راحت البيت

ليلى / انا هساعدك

وليلى بتعرف جويرية ازااى وبترضع الوالد بكل سهولة

محمد / شكرا يا ليلى

ليلى / دى حااجات بسيطة كل بنت بتعرفها يعنى

جويرية بتبصلها اوى

محمد / تحبى تشربى اية

ليلى / لا ولا حاجة انا بس جاية اطمن على جويرية وامشى

محمد / انا عارف انك بتشربى القهوة سادة زى ثوانى

جويرية بتبص لمحمد وهو خارج وباين عليها الغيرة

ليلى /جويرية لازم تديلو مساحة علشان يتنفس شوية

جويرية / اة ما الدكتورة قالتلى

بعد دقايق محمد بيخبط وبيدخل وجايب قهوة لليلى وبيقاعد يشربها القهوة معاها وبيتكلمو مع بعض فى الشغل
  و جويرية بتبصلهم اوى والوالد بيشرق من جويرية و قادر

 ياخد نفسو و جويرية بتصرخ وليلى و محمد بيجرو
 عليها و ليلى بتاخد الولد وبتتعامل معاة بهدوء والوالد بيكون كويس و جويرية بتحط اديها على قلبها بخوف

جويرية / قلبى كان هيقف

ليلى / المفروض انك تخدى بالك كويس الاطفال بيحصلهم
كدة كتير

جويرية / كان كويس وفجاة حصلو كدة

محمد / جويرية خدى بالك من الحاجات الى ليلى بتقولهالك دى الحمد لله انك جيتى دلوقتى

جويرية / قصدك اية يعنى ان انا مش هعرف اهتم بابنى لوحدى صح لو سمحتى ادينى ابنى

ليلى / محمد ميقصدش ابدا

جويرية / لو سمحتى انتى متدخليش فى اى حاجة تخصنى انا وجوزى

محمد / جويرية فى اية 

والوالد بيعيط

جويرية / ممكن تسبونى لوحدى لو سمحتو

وليلى بتزعل وبتخرج و محمد بيبص لجويرية اوى ومدايق وبيخرج وبيعتزر لليلى

ليلى / لا ولا يهمك عادى انا اتاخرت لازم اروح ولو احتجتو حاجة منى كلمنى

ليلى بتمشى مديقة اوى من تصرف جويرية معاها و محمد بيدخل لجويرية ومتعصب

محمد / انتى لية اتصرفتى كدة معاها

جويرية / اى حد هيتدخل بينى وبينك هتصرف معاة بنفس الطريقة

والوالد بينام

محمد /انتى لازم تعتزرى لليلى على التصرف دة

جويرية / يااة واعتزر كمان لية هى تهمك للدرجة دى

محمد/ جويرية ليلى زى لمياء وسارة بالظبط وانا بعزها جدا
وبحترمها علشان هى تستاهل الاحترام

جويرية / مدام حضرتك بتمدح فيها اوى كدة لية متجوزتهاش هى

محمد /انا مش عارف اتصرف معاكى ازااى

جويرية/ ممكن توطى صوتك الوالد نايم

والوالد بيعيط

جويرية / عجبك كدة اهو صحى

وام مازن بتدخل الاوضة ومعاها شنطة

ام مازن / انتو بتتخنقو

محمد / لا

ام مازن / لا ازااى انا سامعة صوتكو من برة

محمد / انا رايح حسابات المستشفى

محمد بيخرج و جويرية بتعيط وام مازن بتاخد الوالد من جويرية

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات