إبحث عن موضوع

رواية عشق و لكن الحلقة العاشره

الحلقة    10 

🌺  عشق و لكن  🌺

-- وبيقلد عز -

حمزة \ خلى الانسة سلمي وانا هوصلها بنفسى 

-- و سلمي بتضحك علية --

سلمي \ والله هو انسان طيوب اوى 

حمزة \ يا سلام وانا اية باة ان شاء الله شرير يعنى

سلمي \ لا انت حبيبى 

و حمزة بيوقف العربية فجاة

سلمي \ فى اية يا مجنون 

حمزة \ انتى بتقولى اية 

سلمي \ انت حبيييييبى

حمزة \ اية مسمعتش بتقولى اية 

سلمي \ يا رخم سوق باة اتاخرنا 

و حمزة بيوصل سلمي لحد الفيلا و سلمي بتنزل --

حمزة \ خلى بالك على نفسك
 
سلمي \ اوكى وانت كمان 

و سلمي طلعت وهى مبسوطة اوى بتقابل مرون وبتحضنو اوى وبتبووسو 

سلمي \ مرون اخويا انا بحبك اوى وبموت فيك ان احلا اخ فى الدنيا 

وبتلقى هبة بتجرى عليها وبتمسكها وبتلف بيها 

سلمي \ هبة اختى حببتى نور عينى انا بحبكو اوى انتو حلوين كدة لية 

عاصم \ احنا الى حلوين بردو 

سلمي \ مساء الخير على احلا اب فى الدنيا 

مرون \ اية يا حببتى اتجننتى ولا اية
 
سلمي \ لا دة  الحب 

وكلهم بيضحكو عليها

سلمي \  انا هطلع انام احسن 

-- وموبيل سلمي بيرن نمرة غريبة 

سلمي \ الو الو 

مفيش حد بيرد 

مرون \ شكلو مش قادر ينام الا لما يسمع صوتك 

سلمي \ لا دة رقم غريب 

عاصم \ فكرتى فى الموضوع يعنى وختى قرار 

سلمي \ اة يا بابا 

عاصم \ واية رايك 

سلمي \ انا موافقة 

عاصم\ الف مبروووووك يا حببتى الف مبروووك 

مرون \ مبروووك يا روحى حمزة انسان محترم جدا 

هبة \ مبروووك يا قطة عقبالى يا رب 

مرون \ انا مسافر بكرة 

سلمي \ اة علشان البطولة 

مرون \ اة مسفرين فرنسا وهكلمكو كل يوم 

عاصم \ خلى بالك على نفسك يا ابنى 

هبة \ عوزين الكاس ومعاة لقب بطل العالم 

مرون \ ان شاء الله بس انتو ادعولى 

سلمي \ ربنا معاك يا مرون خلى بالك من نفسك ومتتهورش وركز واحنا هندعيلك 

عاصم \ يالا كلو على النوم 

سلمي \ هتسافر امتى 

مرون \ باليل الساعة 10 

سلمي \ اوكى اشوفك بكرة باة 

-- وتليفون سلمي بيرن وبتلقى حمزة 

سلمي \ انا طلعة 

-- وبتجرى بسرعة على السلم 

عاصم \ براحة يا مجنونة هتعورى نفسك 

سلمي دخلت على اوضتها ونامت على السرير وبترد على حمزة 
 
سلمي \ الو 

حمزة \ عملة اية 

سلمي \ اية لحقت اوحشك 

حمزة \ قولت اطمن عليكى نمتى ولا لسة 

سلمي \ كنا بنودع مرون علشان مسافر بكرة 

حمزة \ اية بجد بكرة بكرة 

سلمي \ اة وهيفضل شهرين فى فرنسا 

حمزة \ خلاص احنا هنجلكو بكرة علشان ماما وصلت ومعاها اختى 

سلمي \ اية ولدتك هتيجى عندنا بكرة 

حمزة \ علشان نتكلم ونقرا الفاتحة قبل ما مرون يمشى ويكون معانا 

سلمي \ بالسرعة دى 

حمزة \ وانتى مش موفقة ولا اية 

سلمي \ لا طبعا بس كنت عوزة اجهز نفسى 

حمزة \ انتى زى القمر من غير حاجة

وسلمي بتكثف وبتخلص المكالمة وبتنام وهي بتحلم بالاليوم الا هيجمعها بحبه

تاني يوم باليل 

حمزة واهلو بيروح لسلمي و مرون بيفتحلهم 

حمزة \ مرون اية رايك حلوة البدلة دى 

مرون \ لامش حلوة خالص

و حمزة بيبص لنفسو

حمزة \ كنت حاسس انها مش حلوة

مرون \ هههههة طب والله انتو الاتنين مجانين ادخل ادخل البدلة حلوة اوى

حمزة \ حاسس انى هدخل البيت دة اول مرة

-- حمزة وكلهم بيدخلو و حمزة قاعد  جمب تامر  ابن اخته

مرون \ ثوانى سلمي جاية

-- مرون بيروح لسلمي 

مرون \ ها خلصتى الناس عوزة تشوفك

سلمي \ لالا انا مش قدرة اقف على رجلى

هبة \ دة مش وقتو خالص تعالى بسرعة مينفعش نتاخر عليهم

و  مرون بياخد سلمي و هبة وبينزلو و سلمي بتدخل مع مرون و هبة وراهم و حمزة اول ما سلمي دخلت بيقف وبعدين يتكسف وبيقاعد  تانى

-- سلمي بتروح تسلم عليهم وهم مبسوطين و سلمي بتقاعد  جمب مرون و هبة 

سعد \ احنا النهاردة جين نطلب ايد سلمي لحمزة ابنى 

عاصم \ واحنا نتشرف بيكو 

حمزة \ الشرف لينا يا عمى 

تامر  \ اهدى شوية يا خالو هو انت اول مرة تخطب 

-- وكلهم بيضحكو
 
هبة \ دة شبهك اوى يا حمزة 

-- وهم الاتنين بيرفعو شعرهم بنفس الطريقة و سلمي بتبتسم اوى 

سعد \ طب نقرا الفاتحة الاول 

-- وكلهم بيقراو الفاتحة --

ولدة حمزة \ دى هدية منى ليكى يا بنتى 

سلمي \ ليا انا ميرسى يا طنط 

-- سلمي بتاخد العلبة منها وبتكون سلسلة قديمة من الدهب ومكتوب علية الله اكبر 

سلمي \ دة حلوة اوى متشكره جدا 

حمزة \ السلسلة  دة امى بتعزها جدا ودى اول مرة تديه لحد علشان دة من جدتى 

سلمي \ وان شاء الله مش هشيلها من رقبتى 

ولدة حمزة \ يا زين مااخترت يا حمزة 

سعد \ لبس خطبتك الدبله 

-- حمزة عمال يدور عليها فى جيوبو مش لقيها 

تامر \ الدبل معاية اهى 

--و  حمزة بيضرب تامر على راسو و سلمي بتضحك عليهم 

سلمي \ احنا شكلنا هنكون اصحاب انا و تامر 

تامر \ اكيد مش قولتلك يا خالو انها اول ما هتشفنى هتحبنى

و حمزة بيروح لسلمي وبيلبسها الدبلة وهى كمان بتلبسو الدبلة و حمزة بيبوس اديها  وكلهم بيبركلها هى و حمزة 

مرون \ انا لازم امشى دلوقتى علشان هتاخر كدة 

-- وكلم بيودعوة 

حمزة \ انا جاى معاك هوصلك للمطار 

مرون \ لا انا هاخد عربيتى وبابا هيبعت حد بكرة يخدها من المطار 

-- مرون بيبوس سلمي و هبة 

سلمي \ خلى بالك على نفسك وكلمنى كل شوية 

مرون \ متقلقيش ومبروووك يا حببتى 

-- مرون بيمشى وكلهم سهرنين وبعد ساعة 

سلمي \ زمان مرون دلوقتى وصل للمطار 

حمزة \ هتصل بية علشان اشوفو ركب الطيارة ولا لسة 

-- حمزة بيكلم مرون وفى واحد بيرد بدالو 

حمزة \ الو مرون مرون

الشخص \ صاحب النمرة دى عمل حادث بالعربية

حمزة \ اية وهو فين دلوقتى 

-- وكلهم سمعو حمزة وراحو علية 

حمزة \ مرون عمل حادثة بالعربية وفى مستشفى 

-- وكلهم جريو على العربيات
 
سعد \ فاروق ودى مراتك وماماته على البيت و تعال

حمزة راح مع سلمي و هبة وسعد  معاة عاصم وراحو على المستشفى و سلمي طول الطريق سرحانة وبتفتكرت سامح وكلامو معاها 

حمزة \ سلمي متقلقيش هو هيكون كويس 

و سلمي مبتردش ولا حتى بتعيط و هبة منهارة من العياط وبيوصلو المستشفى وبيلقو احمد هناك 

عاصم \ احمد انت عرفت 

احمد \ اة انا كنت بتصل علشان اطمن علية وواحد قالي الى حصل 

عاصم \ مرون ابنى حصلو اية 

احمد /متقلقش يا عمى هو كويس بس لسة مغمي عليه ومنقدرش نعمل اى حاجة الالما يفوق 

-- احمد \ سلمي عملة اية 

و سلمي مبتردش
 
-- حمزة بيقرب منها وبيحط ايدو على كتفها وبيلقيها بردانة اوى وبيقلع الجاكت وبيحطو على كتفها 

احمد \ احنا مستنين لما يفوق 

-- وكلهم قلقنين اوى 

احمد \ معلش باة حمزة كان نفسى لما اشوفك اقولك مبرووك بس الى حصل دة 

حمزة \ بس مرون يقوم بالسلامة وكلنا هنفرح باذن الله

احمد \ حمزة سلمي مخوفانى 

حمزة \ وانا كمان دى من ساعة ما سمعت الخبر دة وهى ساكتة خالص ولا حتى عيطت
 
احمد \ سلمي بتكتم كل حاجة فى نفسها لازم تخرج الى جواها لازم

و حمزة  بيروح لسلمي وبيخدها برة المستشفى 

حمزة \ سلمي مرون هيكون كويس بس انتى متعمليش كدة فى نفسك
 
--و  سلمي بتبصلو مبتتكلمش

حمزة \ اصرخى وعيطى اعملى اى حاجة بس متسكتيش كدة 

-- سلمي اترمت فى حضن حمزة وبتحضنو اوى وبتعيط وانهارت فى العياط
 
حمزة \ انا متاكد ان مرون هيكون كويس
 
سلمي \ انا السبب انا السبب 

حمزة \ قصدك اية

ليست هناك تعليقات