إبحث عن موضوع

رواية عشق و لكن الحلقة التاسعه

الحلقة     9

🌺  عشق و لكن  🌺 

 
سلمي فى الاوضة  هى و هبة 

سلمي \ انا عوزة اعرف طب هو كان مدايق ومتعصب لية ولية متكلمش معايا وخد راى انا الاول 

هبة \ يا حببتى ممكن علشان خايف ترفضى اكيد هيتكلم معاكى اصبرى

سلمي \ مش عرفة 

هبة \ طب انتى رايك اية 

سلمي \ انا فعلا معجبة بية جدا بس مش عرفة حاسة ان فى حاجز بينا 

-- وموبيل سلمي بيرن وبتشوفو بتلقى حمزة - - 

سلمي \ دة حمزة 

هبة \ اكيد علشان يتكلم معاكى ردى بسرعة 

سلمي \ الو 

حمزة \ سلمي انا كنت عاوز اتكلم معاكى 

سلمي \ اوكى انت فين 

حمزة \ انا على الكورنيش 

سلمي \ اوكى انا جاية 

هبة \ يا سيدى يا سيدى على المقابلات 

سلمي \ ههههههههه هلبس اية 

هبة \ اهدى شوية تعالى انا هطلعلك فستان 

-- هبة فتحت دولااب سلمي وبتدور فية واخيرا طلعت فستان ابيض حلو اوى - - 

سلمي \ اية دة دة من زمان ملبستهوش
 
هبة \ اهو جية وقتو يا ستى البسى باة احسن زمانو قاعد على نار 

سلمي لبست وراحت لحمزة و حمزة واقف ومدى وشو للنيل وبيفكر وبيكلم نفسو 

حمزة \ حاجة بسيطة هقولها ان ولدى فهم غلط وانى بعتبرها صديقة ليا مش اكتر عادى مفيهاش حاجة وهى اكيد هتفهمنى 

-- سلمي جاية من وراة وبتحط ايديها على كتفو -- 

سلمي \ حمزة 

-- حمزة بيبص على سلمي وبيبص على الفستان -

سلمي \ فى اية حاسة انك اول مرة تشفنى 

حمزة \ اهلا سلمي تعالى نقاعد 

سلمي حمزة راحو قاعدو مع بعض ولسة هيتكلم وجت وحدة بتاعت الورد 

بياعة الورد\ خد وردة لحببتك 

حمزة \ لا شكرا 

-- وبيبص لسلمي وبيلقيها بتبص للورد --

حمزة \ استنى هاتى وردة

 وخد وردة واداها لسلمي و سلمي بتشمها وبتبتسم وجمال سلمي مدارى على جمال الوردة 

حمزة \ انا اتصلت بيكى علشان عاوز اتكلم معاكى فى موضوع مهم بس مش عارف ابدا منين والله انا متوتر 

سلمي \ انا عرفة انت عوزنى فى اية 

حمزة \ بجد وانتى مش زعلانة

سلمي \ لا انا موافقة 

حمزة \ اية انتى موافقة 

سلمي \ اة موافقة انى اعيش معاك الباقى من حياتى فى سعادة انت الى انتقذت حياتى وانا هسلملك حياتى وانا مطمنة انا من اول ماشفتك وحسيت باحساس جميل لمسنى من جوة 

-- حمزة سمع الكلام دة ومقدرش يتكلم خالص --

سلمي راحت على البيت وهى مبسوطة وطايرة من السعادة

 و حمزة بيتصل بشخص وبيقبلو

ندي \ حمزة انت رحت فين انا والفرقة كلها كنا قلقنين عليك عليك 

حمزة \ اهلا يا ندي انا اسف بس انشغلت فى شويت حجات كدة وكنت ناوى اكلمك محتاج انى اتكلم معاكى 

ندي \ فى اية 

-- حمزة حكلها على البنت الى ولدو عاوز يجوزهلو

ندي \ يعنى اية وانا 

حمزة \ مش عارف اعمل اية وزاى اقول لبابا انى معجب بحد تانى

ندي \ انت كدة بتسيب حبنا فى نص الطريق علشان وحدة لمجرد ان ولدك مشارك ولدها يعنى الموضوع فلوس وبس 

حمزة \ انا مسمحلكيش انك تتكلمى عن ولدى بالطريقة دى الموضوع مش كدة هو بس ولدى بيحترم ولدها جدا وفى شغل بنهم 

ندي \ وانت ملكش راى متقدرش تدافع عن حبنا 

حمزة \ انا من اليوم الى اتعرفت عليكى فية ودخلتى حياتى وانا موعدتكيش باى حاجة وانتى عرفة ان اهلى مستحيل يوفقو على جوزي منك بسهولة كدة 

-- ندي بتسمع الكلام دة وبتمشى 

حمزة / ندي ندي استنى خلينا نتكلم

و ندي مشيت ومبتردش علية --

-- حمزة راح على البيت وولدو منتظرة --

سعد \ يا ريت تكون فكرت واخدت قرار 

حمزة اة اخدت قرار 

 سعد \ ايه قرارك

حمزة \ انا انا موافق 

سعد \ دلوقتي  هتصل بولدتك واختك علشان ينزلو مصر علشان نعمل فرح محصلش اية رايك 

حمزة \ الى حضرتك تشوفو 

--و  حمزة دخل على اوضته وواقف قدم السرير وبيتنهد وبيرمى نفسو على السرير وبيفكر فلى حصل كلة 

--بعد ايام  فى الصباح 

حمزة \ انا رايح على الشغل 

فاروق \ فى امان الله 

-- حمزة فى المكتب بيشتغل والباب بيخبط وبتدخل سلمي 

سلمي \ صباح الخير
 
حمزة \ صباح النور 

سلمي \ وانت مكشر لية كدة زعلان انك شفتنى ولا اية 

حمزة \ لا وهزعل لية لا طبعا مبسوط اكيد 

-- وبيدخل عز وهو كمان مكشر طبعا علشان سلمي و حمزة هيتخطبو  و عز بيحب سلمي 

عز \ اهلا انسة سلمي دة الملف الى حضرتك طلبتو 

حمزة \ شكرا 

و عز مش واخد بالو وواقف سرحان وبيبص لسلمي و حمزة بيبصلو

حمزة \ استاذ عز فى حاجة تانى 

عز \ لا اسف 

--و  عز بيتكسف وبيمشى وبيقفل الباب وراة 

سلمي \ فى اية انت اتعصبت علية لية كدة 

حمزة \ واقف عمال يبص عليكى
 
سلمي \ هههههههة انت بدات تغير ولا اية 

حمزة \ لا بس مش عارف بس انتى لما تيجى الشغل هنا يا ريت تلبسى حاجة غير كدة 

سلمي \ نعم ومالو لبسى ان شاء الله 

حمزة \ مش عارف باة انا هروح الموقع هتيجى ولا لا 

سلمي \ ههههههههة طب اهدى شوية حاضر ثوانى هشوف بابا وانت طلع العربية 

-- حمزة مستني  سلمي في العربية وبيفكر فى الى حصل فى المكتب 

حمزة \ اية الى انا كنت بقولو دة يالله 

و سلمي بتنزل ومعاها عز وبتضحك معاة و عز بيوصلها لحد باب الشركة وبيبص لحمزة وهو فى العربية و سلمي بتروح لحمزة وبتركب جمبه و حمزة متنرفز وبيسوق بسرعة اوى و سلمي بتخاف من السرعة من ساعة ما عملت الحادث وهى بتخاف 

سلمي \ هدى شوية يا حمزة 

حمزة \ انتو كنتو بتتكلمو عليه صح وبتضحكو 

سلمي \ مين دول الى بيتكلمو عليك هدى شوية 

حمزة \ انتى و عز 

سلمي \ هدى شوية يا حمزة انا خايفة هدى السرعة شوية 

و حمزة مش واخد بالو من وش سلمي وبيسوق ومتنرفز اوى وبيفتكر  سلمي و عز كانو بيضحكو علية و سلمي بتصرخ 

سلمي \ مامااااااااااااااااااااااااااااااااااا

-- حمزة بيوقف العربية بسرعة وبيلقى سلمي مغمي عليها 

حمزة \ سلمي سلمي انا اسف سلمي 

و سلمي بتفتح عنيها -و حمزة بيديها مياة بتشرب 

حمزة \ انا اسف مكنش قصدى والله انتى كويسة اخدك على المستشفي
 
و سلمي بتمسك ايد حمزة و حمزة بيهدى وبيبص على ايدو 

سلمي \ متقلقش انا كويسة بس انا مبحبش السرعة 

حمزة \ انتى كويسة بجد 

سلمي \ اة ممكن تخدنى على البيت 

حمزة \ حاضر 

-- و سلمي نامت و حمزة بيسوق وراس سلمي بتميل على كتف حمزة واول ما بتلمسو حمزة بيوقف العربية و سلمي نايمة على كتفو وبيبص عليها من المراية الى قدمه وهى نايمة

حمزة \ يا رتنى قبلتك فى حياة غير الحياة وعالم غير العالم انتى بريئة اوى يا سلمي انتى اطهر من الاطفال حتى وانتى لمسانى  بحس بحاجة محستهاش قبل كدة انتى انسانة غير الكل  انا شكلى هحبك بجد ولا اية
 
-- و سلمي بتفتح عنيها و حمزة بيبص عليها وهى بتفتح عنيها 

حمزة \ اول مرة اخد بالى ان عنيكى حلوين كدة 

و سلمي بتتكسف --

سلمي \ اسفة مختش بالى انى نايمة على كتفك تعبتك معايا 

حمزة \ لا متقوليش كدة انا الى اسف على الى عملتو معاكى النهاردة 

و سلمي بتبص جمبها بتشوف محل ايس كريم --

سلمي \ ممكن تعزمنى على ايس كريم 

حمزة \ ثوانى 

-- حمزة نزل وفتح الباب و وبيمدلها ايدو و سلمي بتحط اديها برقه على ايدو وبتنزل 

حمزة \ انتى كويسة 

سلمي \ اة بس ديخة شوية 

و حمزة بيمسك ايد سلمي --

حمزة \ متقلقيش انا معاكى 

-- و سلمي بترجع شعرها لورة وهى مكسوفة 

حمزة \ لا خلية كدة 

-- و حمزة بيمسك شعرها وبيحطهلها على خدها وبيمسك اديها وبيدخلو المحل بتاع الايس كريم - - 

حمزة \ ها تحبية باية 

سلمي \ الشوكولااتة 

حمزة \ لو سمحت اتنين ايس كريم بالشوكولااتة 

حمزة \ انتى حاسة انك هتكونى سعيدة معاية 

سلمي \ لا انا متاكدة انى هكون اسعد وحدة فى العالم كلة علشان شايفة الحب فى عينك
 
حمزة \ لا دة علشان مغسلتش وشى الصبح هههههههة 

سلمي \ رخم

حمزة / الايس كريم وصل 

والجرسون قبل ما يوصل للتربيظة بيتكعبل والايس كريم بيقع على الارض و حمزة و  سلمي بيفتكرو اول مرة اتقبلو

 والايس كريم بيقع بردو وبيضحكو اوى هم الانين و حمزة بيسكت فجاة و سلمي بتضحك وهو بيبص عليها وهى بتضحك وعجبتو ضحكتها اوى 

سلمي \ انت بتبصلى كدة لية 

حمزة \ ضحكتك زى ضحكة الاطفال 

و سلمي بتتكسف وبتبص فى الارض

سلمي \ فى حاجات كانت فى حياتى كنت حبة تعرفها 

حمزة \ حياتك قبل ما تعرفينى تخصك انتى اما الى بعد ما اتعرفنا تخصنا احنا الاثنين 

سلمي \ بس كنت

حمزة \ ايس كريم تالت مرة 

و سلمي بتبص على الجرسون اول ما بيوصل بتاخد منو الايس كريم بسرعة 

سلمي \ اهلا بيك وحشتنى من زمان وانا مش عرفة امسكك

 - بتكلم الايس كريم -

حمزة \ ههههة انتى اتجننتى يا حببتى ولا اية 

سلمي سمعت الكلمة دى هى طلعت منو تلقائى من غير ترتيب 
 و سلمي ابتسمت لحمزة اتكسف مش عارف طلعت منو ازاى 

سلمي \ عندى نكتة 

حمزة \ سلمي متتعددت المواهب اتفضلى 

سلمي \ اية الرخامة دى بص يا سيدى كان فى واحد بيفتح التلاجة فشاف الجيلى بيترعش فقالو متخفش متخفش انا جاى اخد موز 

حمزة و سلمي بيضحكو اوى و حمزة بيبص لسلمي وبيشورلها ان فى ايس كريم على بقها و سلمي مش عرفة فين و حمزة بيقرب منها وبيمسحلها شفايفها 

سلمي \ ميرسى 

حمزة \ لو خلصتى خلينا نمشى 

-- وراحو هم الاتنين على العربية وراحو على المشروع و سلمي رفضت تلبس الخوزة -

حمزة \ لا هتلبسيها وهتفضلى بعيد ماشى خليكى هنا 

سلمي \ لا طبعا انا هروح اشوف التصميمات 

حمزة \ اسمعى الكلام 

سلمي \ لا يا شيخ انا كدة خفت باة 

حمزة \ قسما بالله لو مسكتيش دلوقتي 

سلمي \ هتعمل اية 

ولسة حمزة هيكمل وبيلقى عز بيجى عليهم
 
حمزة  بصوت واطى / هو اية الى جابو هنا دة 

عز \ حضرتك نسيت الملف بتاع التصاميم الجديدة 

حمزة \ شكرا 

عز \ اتفضلى يا انسة سلمي علشان تشوفى الخريطة 

-- سلمي وهى معدية من جمب حمزة بتخبطو فى بطنو وبتمشى مع عز وطول اليوم حمزة كل شوية يبص على سلمي والوقت اتاخر 

حمزة \ الوقت اتاخر تعالى علشان اوصلك 

سلمي \ انا لسه عندى شغل 

حمزة \ بس انا تعبت وعاوز امشى كفاية شغل 

عز \ خلى الانسة سلمي وانا هوصلها بنفسى 

حمزة \ لا شكرا 

-- حمزة خد سلمي من اديها ومشيو -

سلمي \ انت حاطط عز فى دماغك لية 

حمزة \ بيبصلك بصات غريبة 

-- وبيقلد عز -

حمزة \ خلى الانسة سلمي وانا هوصلها بنفسى 

-- و سلمي بتضحك علية --

سلمي \ والله هو انسان طيوب اوى 

حمزة \ يا سلام وانا اية باة ان شاء الله شرير يعنى

سلمي \ لا انت حبيبى 

و حمزة بيوقف العربية فجاة

ليست هناك تعليقات