إبحث عن موضوع

رواية عشق و لكن الحلقة 34

الحلقة      34   ((  قبل الاخير )) 

 🌺  عشق و لكن  🌺

سلمي \ انا كنت بموت كل يوم ميت موتة علشانك علشانك انت بس اطلع من حياتى اطلع من روحى روح باة كفاااااااااية كفااااااااااااية 

-- مرون و احمد بيدخلو وبيلقو سلمي بتصرخ بصوت عالى اوى ومش عوزة تهدي ومش عوزة حد يلمسها وكانت عملة زى المجنونة 

احمد و مرون بيمسكوها اوى وبينيموها على السرير وبيمسكو اديها ورجليها وهى مش عوزة تثبت و احمد بينادى على الممرضة وبتدخل ومعاها حقنة وبيمسكو سلمي اوى وبيدوها الحقنة و حمزة واقف بعيد وبيعيط ومش مصدق الحالة الى فيها سلمي 

--سلمي بتهدى وبتنام ووشها احمر اوى والدموع ملية وشها  و مرون بيعيط على الى سلمي فية
  
مرون \ انا خايف عليها اوى 

حمزة \ انا السبب انا السبب انا دمرت سلمي 

عيسى \ تقصد اية 

و حمزة بيعيط  --

حمزة \ انا رفعت دعوة طلاق فى المحكمة 

مرون \ اية الى بتقولو دة بعد كل الى عملتو علشانك دى كانت هتموت علشان تثبت براتك 

سلمي \ والله انا ندمان 

مرون\ والندم هيفيد سلمي باية دلوقتى حرام عليك حرام عليك يا شيخ دمرت اختى 

-- حمزة منهار 

احمد \ مرون  الكلام دة مش دلوقتى بس سلمي تبقي كويسة وتبقي تتكلمو 

مرون \ مفيش كلام تانى احنا كمان هنمشى فى اجرات الطلاق 

حمزة \ لالا يا مرون انا مقدرش اعيش من غيرها ابدا انا اموت لو سلمي مش معايا 

احمد \ مرون  بلاش الكلام دة ممكن تسبوها لوحدها 

حمزة \ لا انا هفضل هنا معاها ومش هسبها ابدا 

مرون \ لا انت ملكش دعوة باختى انت فاهم 

احمد \مرون تعالة معايا انا عوزك 

احمد خد مرون وخرجو من الاوضة و حمزة بيروح علي  سلمي وبيقاعد جمبها وبيمسك اديها وبيعيط
 
-- احمد \ مرون انت عارف حالة سلمي بلاش تصعب عليها الموضوع انت عارف انهم بيحبو بعض خليهم يصلحو الشرخ الى بنهم لوحدهم 

مرون \ بس سلمي اتازت كتير بسبو دى حتى ملحقتش تشوف بابا 

جان \ انت دلوقتى هتكون اب وام لهبة و سلمي ودى مسؤلية عليك صعبة انا عارف ربنا معاك 

-- احمد مشى و مرون واقف فى الممر ودموعو بتنزل --

مرون \ اة يابابا سبتنى ومشيت وسبتلى حمل كبير مش عارف هقدر علية ولا لا يا رب صبرنى يا رب 

اياد \ مرون سلمي عملة اية 

مرون \ سلمي تعبانة اوى يا اياد هبة عملة اية 

اياد \ والله مش عوزة تبطل عياط خالص 

مرون \ انا الى مش قادر امسك نفسى 

اياد \ اوعة اخواتك يشفوك كدة وانت مكسور لازم تكون ليهم سند 

مرون \ ان شاء الله 

اياد \ تعالى ننزل نشرب قهوة وامشى علشان اطمن على هبة 

-- مرون و اياد نزلو تحت وبيشربو قهوة وبيطلعو تانى 

اياد \ انا هروح اشوف سلمي قبل ما امشى 

-- اياد دخل لسلمي و سلمي مش موجودة و حمزة نايم على الكرسى الى جمبها
 
اياد \ حمزة سلمي  فين 

حمزة \ سلمي كانت هنا من ثوانى 

مرون و  حمزة و اياد بيدورو عليها فى كل المستشفى ومش موجودة وكل واحد ركب عربيتو وبيدورو عليها فى كل مكان

اياد \ ها حد شفها 

حمزة \ لا مش موجودة هنا هتكون راحت فين 

مرون \ اكيد راحت مكان بعيد عنك علشان مش عوزة تشوف وشك تانى 

اياد \ مرون بلاش الكلام دة دلوقتى خلينا نشوف سلمي فين الاول 

اياد بيتصل بهبة --

اياد \ الو هبة عاملة اية 

هبة \ انت سبتنى لوحدى لية انا خايفة اوى تعالة بسرعة 

اياد \ سلمي مش عند هبة
 
مرون بيتصل بالفيلا ومفيش حد بيرد 

مرون \ ومفيش حد بيرد عليا من الفيلا

حمزة \ انا هروح اشفها
 
اياد \ وانا لازم اطمن على هبة وهرجع تانى
 
مرون \ وانا هدور حولين المستشفى 

-- وكل واحد راح فى مكان و حمزة وصل الفيلا --

حمزة \ سلمي سلمي

-- ومفيش حد بيرد عليها وبيطلع على اوضتها وبيدور عليها فى كل حتة ومش موجودة و حمزة بيتصل بمرون وبيبلغو و حمزة واقف فى الاوضة وبيفتكر الايام الى عشوها مع بعض و بيشوف الروب بتاع سلمي وبيروح علية ويخدو فى حضنو وبيعيط زى الطفل الصغير 

حمزة \ سلمي انتى فين اوعى تروحى منى يا سلمي انا بحبك والله بحبك ارجعيلى ارجعيلى يا سلمي 

-- و حمزة نزل والدموع فى عيونو وبيركب العربية وبيلف فى الشوارع زى المجنون 

-- بعد شهر من العذاب --

اياد \ حمزة عامل اية 

حمزة \ يعنى انت عوزنى اكون ازاى من غير روحى 

اياد \ تعالا الفيلا احنا مستنينك
 
حمزة \ عرفتو حاجة عن سلمي 

اياد \ تعالة ونتكلم 

هبة \ انت ازاى تخلية يجى هنا بعد الى عملو فى اختى 

اياد \ لو سمحتى يا هبة مفيش انسان مبيغلطش حمزة ندم على الى عملو
 
مرون \ ويا ريت الندم يجيب نتيجة 

اياد \ المهم دلوقتى سلمي ترجع

-- وبيدخل حمزة والكل بيبصو علية وكانو مش هو خالص شعرو مش مترتب ودقنو طويلة وعيونو حمر وزراير القاميص مش مظبوطة 

اياد \ حمزة اتفضل 

حمزة بيبص على لمرون و مرون بيبصلو بصة عتاب 

حمزة \ مرون عامل اية 

- مرون مبيردش علية -

حمزة \ مفيش اى اخبار عن سلمي 

هبة \ اكيد مش هترجع طول ما انت هنا 

اياد \هبة كفاية باة احنا لازم كلنا نحط ادينا فى ايد بعض علشان نعرف سلمي فين

حمزة \ انا عارف انى مش مرغوب فيا هنا بعد ازنكو 

اياد \ حمزة استنى 

حمزة مردش علية 

مرون \ حمزة استنى 

-- وكلهم بصو على مرون ومستغربين وحمزة بيلف ودموعو تنزل وبيبص لمرون و مرون بيقف وبيروح علية وكلهم خايفين احسن يضربو او يعمل حاجة 

مرون \ انت تعبت سلمي كتير 

-- مرون بيضرب حمزة بالبوكس والكل بيروح عليهم --

مرون \ بس انا عارف انك الوحيد الى تقدر ترجع سلمي 

-- مرون بيروح يحضن حمزة اوى و حمزة بيعيط هو و مرون 

مرون \ انا اسف بس لازم كنت تاخد البوكس دة من زمان علشان تفوق
 
اياد \ المهم دلوقتى سلمي هنبدا من فين 

وكلهم قاعدين فى الصالة وبيرتبو ازاى يعرفو فين سلمي 
-- وبيبداو من جديد ومفيش امل خالص 

-- وبعد خمش شهور حمزة نايم فى الجنينة وبيفتكر يوم الحنة بتاعتهم وبيحس بحركة فى الجنينه وبيقف --

حمزة \ مرون هبة مين هنا مين 

-- حمزة بيقرب اكتر والشخص دة بيبتعد و حمزة بيروح للمكان ومفيش حد وبيشم ريحت سلمي 

حمزة \ سلمي سلمي سلمي سلمي

وبيجرى زى المجنون وبيدور عليها و مرون و اياد بيجرى علية 

مرون \ فى اية مالك

حمزة \ سلمي سلمي كانت هنا انا متاكد 

-- اياد و حمزة و مرون بيدورو فى كل حتة ومفيش حد 

اياد \ مفيش حد هنا 

حمزة \ انا متاكد ان سلمي هنا انا شميت ريحتها انا متاكد 

مرون \ حمزة اهدى شوية وبلاش تلعب باعصبنا تانى كفاية الى فينا

حمزة \ انت مفكرنى مجنون انا حسيت بحد هناك فى الجنينة جمب الشجرة ورحت ادور 

مرون \ وشفت حد 

حمزة \ لا بس بس انا حسيت بسلمي وكمان شميت رحتها 

-- هبة وقفة فى البلكونة وبتصرخ
 
هبة \ اياد اياد مرون اة اة اة الحقونى 

-- وكلهم بيجرو على طول وبيطلعو فوق --

-- اياد \ حببتى فى اية مالك 

هبة \ انا شكلى هولد اة فى وجع جامد اوى اة اة الحقونى 

-- مرون بيشيل هبة و حمزة بيجرى وبيجيب العربية على باب الفيلا بسرعة 

-- اياد بيركب وره وبياخد هبة من مرون وبيخدها فى حضنو وهى بتصرخ من الالم و مرون بيركب جمب حمزة قدم
-- هبة عمالة تصرخ والكل قلقان عليها اوى --

هبة \ انا خايفة اوى انا حاسة انى هموت 

اياد \ لا يا حببتى هتكونى بخير متقوليش كدة 

هبة \ انا عوزة سلمي هتولى سلمي 

-- حمزة سمع صوتها وهى بتنادى على سلمي ودموعو بتنزل و مرون بيحط ايدو على كتف حمزة

ليست هناك تعليقات