إبحث عن موضوع

رواية عشق و لكن الحلقة 33

الحلقة      33

 🌺  عشق و لكن  🌺

سلمي \ انا بكرهك بكرهك 

--عز بيوقف ضحك وبيمسك ايد سلمي جامد 

عز \ مش عيب وحدة تقول لجوزها انها بتكرهو وكمان فى يوم زى دة يوم انتظرناة كتير انا وانتى تعالى فى حضنى يا روحي
 
و سلمي بتعيط وبتبعد عنو وبتجرى وبتخرج برة الاوضة وبتحاول تفتح باب البيت الخشبى وبتخبط على الباب 

سلمي\ الحقونى الحقونى يا اميييييى يا امييييييييى 

عز \ انا هنا يا روحى انتى خايفة من اية اة خايفة من سامح متخفيش انا خلاص ريحتك منو قتلتهولك اية مش مصدقة اهو شوفى دى السكينه الى قتلتو بيها شوفى دة دمو انا ريحتك منو

سلمي \ انت مجنون انت مش انسان 

عز بيجرى على سلمي وبيحط السكينه على رقبتا سلمي 

سلمي \ اقتلنى اقتلنى احسن
 
-- وفجاة الشرطة بتهجم على البيت وتكسر الباب بس بيقفو لما بيشوفو عز والسكينة فى ايدو

مرون \ سلمي سلمي 

-- عز بيحاول يدخل علشان يلحق سلمي بس الظابط بيمسكو علشان عز ممكن يازيها 

سلمي \ مرون مرون 

عز \ انتو اية الى جبكو هنا سبونا فى حالنا باة 

سلمي \ مرون عز هو الى قتل سامح حمزة بريء 

عز بيشد على رقبت سلمي اوى و سلمي بتصرخ من الوجع
 
عز \ انتى لسة بتفكرى فية 

مرون \ سبها يا عز هى ملهاش زمب فى حاجة 

عز \ لا مفيش حد هيخدها منى ابدا سلمي دى بتعتى 

سلمي \ لو عاوز تقتلنى اقتلنى وريحنى باة كفاية 

-- عز بيضغط على السكينه وبيجرح سلمي فى رقبتها و سلمي بتصرخ  

مرون \ لا يا عز انا هعملك الى انت عوزو بس متازهاش

الظابط \ المكان كلو محاصر سبها وسلم نفسك 

عز \ لا لا لا سلمي دى بتعتى ومش هسمح لحد يخدها منى ابدا 

مرون \ انت مبتحبهاش 

عز \ انا مفيش حد بيحب سلمي قد الحب الى حبتهلها 

مرون \ والى بيحب حد يعمل فية كدة شوف سلمي بتعيط ازاى شوف انت عملت فيها اية سلمي بتنزف سلمي ممكن تموت 

عز \ سلمي لالا سلمي مش هتموت انا وهى هنعيش طول العمر مع بعض ولوحدنا انا وهى بس 

-- عز بيبص على ايدو وبيشوف ان سلمي اتجرحت فى رقبتها وبيبعد السكينه عنها شوية و سلمي ضربتو فى بطنو وجريت بعيد عنو و مرون والشرطة هجمو علية

 و مرون بيضربو والظابط بيمسك مرون وبيبعدو عنو و سلمي قاعدة على الارض بعيد وبتعيط و مرون بيجرى عليها وبيشلها من على الارض سلمي بتتعلق فى رقبتو ومسكة فى اوى

-- عز بيصروخ

عز \ سلمي سلمي سلمي متسبنيش يا سلمي 

-- سلمي بتزيد فى العياط و مرون بيخدها على العربية
 
-- فى المستشفى--

حمزة واقف فى الشباك وبيبص على القمر والنجوم وسرحان 
والباب بيخبط وبيدخل ظابط الاوضة
 
حمزة \ خلاص هرجع السجن تانى 

-- وبيدخل اياد 
 
اياد \ لا يا حمزة مش هترجع تانى 

حمزة\ يعنى اية 

الظابط \ ظهرت براتك وانت لازم تروح القسم علشان تخرج من هناك

حمزة \ ازاى ومين القاتل 

اياد \ عز يا حمزة لولا سلمي مكناش عرفنا اى حاجة 

حمزة \ مش عاوز اسمع اسمها تانى خلاص الى بنا انتهي
 
اياد بيحكى لحمزة على الى حصل مع سلمي من الاول

-- فى الفيلا --

سلمي بتدخل الفيلا --

سلمي \ بابا بابا هبة 

مرون \ مفيش حد هنا 

سلمي \ لية هم فين 

مرون \ سلمي بابا لما عرف ان عز خطفك تعب ونقلناة المستشفى 

سلمي \ بابا وهو عامل اية هو فين خلينى ارحلو بسرعة 

مرون \ اطلعى غيرى هدومك دى وظبطى نفسك علشان ميزعلش اكتر لما يشوفك كدة 

-- سلمي جريت على السلم ودخلت الاوضة  وهى بتعيط على كل الى حصلها والى حصل لولدها وبتلبس وبتنزل بسرعة 

مرون \ انتى جهزة 

سلمي \ اة خلينا نمشى بسرعة 

-- سلمي خرجة من باب الفيلا وفى واحد بيوقفها وبيديها جواب و سلمي بتمضيى على الاستلام --

مرون \ هو فى اية الجواب دة 

سلمي \ مش مهم خلينا نروح لبابا 

-- وركبو العربية و مرون بيسوق 
 
مرون \ متقلقيش احمد مع بابا ومش بيسيبو لحظة 

سلمي \ انا السبب انا السبب 

هبة \ سلمي اهدى باة كفاية الى انتى كنتى فية 

سلمي \ حمزة عامل اية 

مرون \ هو كويس الحمد لله لما تطمنى على بابا نروح نطمن علية كلنا 

سلمي \ حمزة هو كمان وحشنى اوى 

مرون \ افتحى الجواب دة شوفى فية اية احسن تكون حاجة مهمة 

-- سلمي مسكت الجواب وبتفتحو وبتطلع الورقة وبتقراها ودموعها بتنزل 

مرون \ فى اية 

سلمي \ لا مفيش حاجة مش مهمة 

سلمي بتعيط اوى وبتقطع الجواب وبترمية من الشباك وبتبص علية وهو بيطير فى الهوى 

مرون \ اهدى يا روحى فى اية الجواب 

-- سلمي سكتة ومبتتكلمش ودموعها هى الى بتتكلم وبيوصلو المستشفى و هبة فوق مستنية احمد يخرج و احمد بيخرج  والدموع فى عنية 

هبة \ احمد فى اية بابا حصلو حاجة 

احمد \ البقاء لله 

-- وفى اللحظة دى سلمي بتسمع احمد 

سلمي \ بااااباااااااااااا 

-- سلمي بتجرى على الاوضة الى خرج منها احمد 
-- و بتدخل ببطء شديد وبتمشى وهى حاسة انها بترجع لوره وبتشوف حد نايم على السرير وحولية اجهزة كتير اوى ومغطيين وشه و سلمي بتقرب منو بهدوء كائنو نايم ومش عوزة تصحية 

سلمي \ باابااااا بااابااا انت مبتردش عليا لية 

-- سلمي بتمد اديها وبتشيل الغطاء من على وجهو واول ما  بتشوف وشه الشاحب بترجع لوره بضهرها 

سلمي \ لا مستحيل تعمل فيا كدة كفاية ان ماما سبتنى لوحدى متكنش انت كمان 

-- سلمي بترجع بتجرى علية تانى وبتشدو علشان يصحى 

سلمي \ لالالا مستحيل تسبنى كنت استنى دقيقة وحدة لالالالالالالالالالالالالالالالا بابااااااا لالالالالا

-- مرون بيدخل وهو بيعيط وبيمسك سلمي جامد وهى بتضرخ وبيحاول يهديه سلمي و بيغما عليها و احمد بيجرى عليها وبيخدوها على اوضة و احمد بيعطيها مهدى وبتنام 

-- حمزة بيوصل المستشفى وبيعرف الخبر وبيسال على سلمي وبيدخلها الاوضة
 
مرون \ اياد خد هبة على الفيلا علشان تعبانة اوى وانا و حمزة هنا 

هبة \ لا انا مش هسيب سلمي لوحدها 

اياد \ هبة لازم ترتاحى علشان الى فى بطنك دة 

هبة \ لا مش هقدر اروح الفيلا وبابا مش فيها ابدا 

احمد \ اياد خد مفتاح الشقة بتعتى و ودى هبة علشان ترتاح فيها هى قريبة من هنا اوى

-- مرون بيحضن هبة اوى و هبة بتعيط و اياد بيمسكها وبيسندها وبيخدها لشقة احمد
 
حمزة قاعد جمب سلمي و سلمي نايمة و حمزة ماسك اديها وبيعيط وبيبعد شعرها عن عيونها 

حمزة \ انتى اتعذبتى اوى يا سلمي ودة بسببى انا انا وبس انا كنت وعدك انى مش هخلي دموعك تنزل ابدا بس موفتش بوعدى بس وحيات حبنا هحميكى من اى حد ولو الحد دة انا انا يا سلمي 

-- سلمي بتفتح عنيها ومش شايفة مين الى جمبها 

سلمي \ بابا بابا 

سلمي \ سلمي اهدى يا روحى احنا هنا جمبك 

سلمي بتتخض لما بتشوفو وبتبعد عنو وبتشد اديها من حمزة 
 
سلمي \ ابعد عنى كفاية الى عملتو فيا كفاية 

حمزة \ سلمي سلمي 

-- سلمي بصوت عالى وبتحط اديها على ودنها --

سلمي \ مش عوزة اسمع صوتك كفاية كفااااية خلاص
 
-- حمزة بيجرى عليها وبيمسكها و سلمي بتحاول تبعد عنو وهو مش عاوز يسبها وبيحاول يهديها و سلمي بتضربو بالقلم على وشه --

سلمي \ بعد الى عملتو دة كلو فى الاخر بتكفانى انك تتنازل عنى بسهولة كدة يا رتنى ما شفتك ولا حبيتك بسببك انت بابا مات لا انا السبب الى وثقت فى واحد غدار وانانى
 
حمزة فهم ان وصلها ورقة المحكمة علشان الطلاق

حمزة \ سلمي انا اسف بس كان فى افكار مسيطرة عليا وانتى عرفة انا كنت بموت كل يوم وانا فى المكان الى كنت فية 

سلمي \ انا كنت بموت كل يوم ميت موتة علشانك علشانك انت بس اطلع من حياتى اطلع من روحى روح باة كفاااااااااية كفااااااااااااية 

-- مرون و احمد بيدخلو وبيلقو سلمي بتصرخ بصوت عالى اوى ومش عوزة تهدي ومش عوزة حد يلمسها وكانت عملة زى المجنونة 

احمد و مرون بيمسكوها اوى وبينيموها على السرير وبيمسكو اديها ورجليها وهى مش عوزة تثبت و احمد بينادى على الممرضة وبتدخل ومعاها حقنة وبيمسكو سلمي اوى وبيدوها الحقنة و حمزة واقف بعيد وبيعيط ومش مصدق الحالة الى فيها سلمي 

--سلمي بتهدى وبتنام ووشها احمر اوى والدموع ملية وشها  و مرون بيعيط على الى سلمي فية

ليست هناك تعليقات