إبحث عن موضوع

رواية عشق و لكن الحلقة 32

الحلقة      32

 🌺  عشق و لكن  🌺

سلمي \ انت مش طبيعى 

عز \ وبكرة الفرح اية رايك طبعا سعيدة وهتطيرى من الفرح 

و سلمي بتعيط  اوى --

عز \ هههههههة انتى بتعيطي يا روحى قد كدة انتى سعيدة 

سلمي \ انا متجوزة يا عز لازم نستني لحد ما اطلق من حمزة  بعدين نتجوز 

عز بصوت عالى
 
عز \ لا لا مش هنستنى احنا فرحنا بكرة وهنكون انا وانتى بس مش عوزين حد معانا انا وانتى
   

-- فى المستشفى --

احمد \ احنا لازم ندخلو العناية  قلبو ضعيف اوى 

مرون \ احمد اوعة بابا يحصلو حاجة

احمد \ انت عارف انى بعتبر ابوك هو ابوية وهعمل الى اقدر علية بس انتو ادعولى 

مرون بيعيط

اياد \ مرون  اهدى شوية ان شاء الله عمى هيكون بخير 

-- وفى تلفون بيجى للظابط --

الظابط \ احنا وصلنا لشنطة سلمي 

مرون \ طب سلمي 

الضابط \ لسة بس اكيد فى خيط هيوصلنا لسلمي
 
اياد \ روح انت معاة يا مرون وانا هخلى بالى من عمى متقلقش انت روح ربنا معاك

-- مرون ماشى مع الظابط وبيقابل هبة 

هبة \ مرون بابا عامل اية 

مرون \ بابا تعبان اوى انا هروح ادور على سلمي 

هبة \ سلمي سلمي فين فين سلمي 

مرون \ اياد هيحكيلك 

-- مرون جرى علشان يلحق الظابط و هبة راحت لاياد 

هبة \ سلمي فين يا اياد فى اية 

اياد \ مش عارف هى مع عز واتاخرت اوى و الشرطة بتدور عليها بس عرفو مكنها تقريبا 

هبة \ لا انا مش مصدقة اية الى بيحصلنا دة يا ربى اية دة سلمي وبابا و حمزة

-- هبة بتعيط و اياد بيخدها فى حضنو --

الشرطة 

الظابط \ العساكر شافو الشنطة دى فى مكان فى الهرم ولما شافو الى فيها عرفو انها  لاختك 

-- مرون خد الشنطة وبيفتحها وبيطلع منها الموبيل بتعها علشان هى بتسجلو كل مقابلة بتكون مع عز فيها وبيسمعو كل الكلام الى بين سلمي و عز وعرفو ان عز هو الى قتل سامح

الضابط \ احنا مكثفين الدوريات وهنلقيها فى اقرب وقت 

-- سلمي قاعدة على الارض وبتعيط اوى  وبيدخل عليها عز 

-- سلمي بتتخض لما بيقرب منها 

عز \ دى الادوية بتعتك علشان تعرفى انى بفكر فيكى ازى 

سلمي \ مش عوزة اى حاجة منك انت خلينى اموت علشان استريح 

عز \ لا يا روحى اوعى تقولى كدة انا مقدرش اعيش من غيرك 

سلمي \ ابعد عنى مش عوزة حاجة 

عز \ طب خدى علشان تكلى 

-- سلمي بتحدف الاكل بعيد عنها و عز بيتعصب --

عز \ انتى عرفة لو قررتى الى عملتية دة تانى 

سلمي \ اية هتقتلنى اقتلنى علشان استريح منك 

عز \ لا هروح المستشفى عند حمزة وبسكينه صغيرة نفس السكينه الى قتلت بيها سامح هقتل حمزة اية رايك 

سلمي \ لا ابوس ايدك ابعد عن حمزة وانا وانا انفزلك الى انت عوزو بس متقربش منو سيبو فى حالو 

عز \ ههههههههههههههههة 

-- عز بيمسك سلمي من شعرها اوى و سلمي بتصرخ من الالم 

عز \ لسه بتحبية يا سلمي وانا الى عملتلك كل حاجة بتكرهينى صح صح 

-- وبيحدف سلمي بعيد وتقع على الارض --

-- و سلمي بتعيط  --

عز \ لا يا روحى بلاش عياط  بصى انا جبتلك اية 

-- و عز بيطلع خاتم من جيبو 

عز \ اية رايك انا قولت اكيد هيعجبك انتى مبسوطة صح 

-- سلمي بتزيد في العياط --

فى المستشفى --

احمد \ هى الحالة مستقرة الحمد لله بس ادعولو انتو 

هبة \ يعنى بابا هيكون كويس 

احمد \ اة الحمد لله
 
-- هبة بتحضن اياد وبتعيط

احمد \ حمزة عامل اية دلوقتى 

هبة \ انا كنت عندو النهاردة هو كويس بس منعين حد يدخلو ولا يكلمو ولما هيكون كويس هينقلوة على السجن تانى 

اياد \ ان شاء الله فى الفترة دى هتكون ظهرت براتو باذن الله 

احمد \ سلمي مفيش اخبار 

اياد \ لسة مرون بيدور مع الشرطة
 
-- وبتيجى الممرضة وبتاخد احمد 

هبة \ اياد اشمعنا احنا الى بيحصلنا كدة
 
اياد \ قولى الحمد لله كل حاجة بيد ربنا 

-- فى القسم --

مرون \ لحد دلوقتى معرفناش اى حاجة ازاى 

الطابط \ احنا بنعمل الى علينا ومفيش حد مقصر فى حاجة 

مرون \ انا عارف بس الوقت مهم اوى انا خايف احسن يازى سلمي 

الضابط \ احنا بندور فى الكاميرات الى على الطرق وان شاء الله هنعرف هو راح انهى اتجاة
 
العسكرى \ تمام يا حضرت الظابط احنا دورنا فى كل الفديوهات وملهمش اثر 

مرون \ يعنى اية ملهمش اثر ازاى يعنى هيطيرو 

الظابط \ ممكن تهدى شوية انا كنت شاكك فى كدة بردو 

مرون \ يعنى اية 

الضابط \ انا عرفت ان عز من اهل البدو 

مرون \ مش فاهم 

الظابط \ يعنى اكيد عارف الصحرة كويس اوى يعنى لو هياخد سلمي هيخدها على مكان مفيش حد هيقدر يوصلو 

مرون \ يعنى اختى الحيوان دة هيكون خدها فى الصحرة 

الظابط \ اكيد علشان هو دة المكان الوحيد الى هو بيرتاح فية 

-- والظابط راح للعساكر وبداو يتحركو --

-- فى المستشفى عند حمزة --

-- حمزة نايم على السرير ودموعو بتنزل وبيفكر فى سلمي 

حمزة \ للدرجة دى هان عليكى حبنا يااااااة يا سلمي عمرى مكنت اتخيل انك تعملى فيا انا كدة بس انا الى غلطان 

-- حمزة بينادى على الممرضة 

حمزة \ لو سمحتى عاوز اقابل المحامى بتاعى ممكن 

الممرضة \ هبلغهم برة 

-- والممرضة بتخرج و حمزة بيبص على الشباك وبيشوف القمر وبيشوف وش سلمي جوة القمر 

حمزة \ لازم انساكى لازم اشيلك من حياتى 

-- فى الصباح الممرضة دخلت على حمزة وبتبتسم 

الممرضة \ المحامى وصل 

حمزة اتصدم وكان مش عوزو يوصل ابدا وبيدخل المحامى لحمزة 

حمزة \ انا عاوز حضرتك تمشى فى فى اجرات الطلاق
 
المحامى \ انت واثق من كلامك دة 

حمزة \ بتردد اة اكيد وياريت بسرعة قبل ما ارجع السجن تانى 

-- والمحامى خرج و حمزة تعبان اوى 

حمزة\ خلاص يا سلمي هعملك الى انتى عوزة علشان تعيشى حياتك برحتك وكمان علشان تعرفى تخونى

-- الظابط \ عرفنا مكنها 

مرون \ وهى فين خلينا نروح 

الظابط \ تعال معانا بس لو سمحت نفز الى هقولك علية بالكلمة 

مرون \ انا هعهملك الى انت عوزو بس رجعلى اختى تانى 

-- مرون والظابط ومعاهم قوة ودخلو فى الصحرة 

مرون \ احنا فين باين ان مفيش حد يقدر يعيش هنا 

الضابط\ \ خليك صبور
 
-- والعربيات بتقف فاجئة 

مرون \ احنا وقفنا لية 

الضابط \ العربيات متقدرش تمشى فى الصحرة اكتر من كدة احنا هنكمل 

-- ودخلو فى الصحرة اكتر وكان فية جبل صغير و الظابط بيشاور للعساكر علشان ينتشرو فى المكان 

مرون \ احنا فين وفين سلمي 

الضابط \ انت هتستنا هنا اختك ورا الجبل هناك فى بيت من خشب 

مرون \ انا هاجى معاكو مش هفضل انا بعيد 

الضابط \ بتعرف تستخدم السلاح 

مرون \ اة بعرف بس بستعمل دراعى احسن منو 

الظابط \ ربنا معاك بس خليك قريب منى

عز مع سلمي فى البيت الخشبى --

عز \ جية الوقت الى احنا مستنينو يا روحى 

سلمي \ متقربش منى ابعد عنى 

عز \ خدى البسى الفستان خلينا نعيش حيتنا مع بعض انا وانتى يا روحى
 
سلمي \ مستحيل البس الفستان دة مستحيل 

-- سلمي مسكت الفستان وقطعتو بايديها الاتنين وهى بتصرخ
 
عز \ اية الى انتى بتعملية دة خلاص انتى كدة احسن انتى حلوة فى اى حاجة تعالى تعالى
 
سلمي \ لالالااااااا

-- عز بيمسك سلمي بالعفاية وبيحط الطرحة على رسها وبيمسكها من اديها و سلمي بتعيط وهو بيضحك وبيلف بيها فى الاوضة كانهم بيتزفو هم الاتنين وبيدى تحية كان الناس حولية 

عز \ النهاردة اسعد يوم فى حياتى انا وانتى اتجوزنا خلاص يا سلمي انا وانتى مع بعض العمر كلو يا روحى انا عارف انك سعيدة صح صح 

سلمي \ انا بكرهك بكرهك 

--عز بيوقف ضحك وبيمسك ايد سلمي جامد 

عز \ مش عيب وحدة تقول لجوزها انها بتكرهو وكمان فى يوم زى دة يوم انتظرناة كتير انا وانتى تعالى فى حضنى يا روحي
 
و سلمي بتعيط وبتبعد عنو وبتجرى وبتخرج برة الاوضة وبتحاول تفتح باب البيت الخشبى وبتخبط على الباب 

سلمي\ الحقونى الحقونى يا اميييييى يا امييييييييى 

عز \ انا هنا يا روحى انتى خايفة من اية اة خايفة من سامح متخفيش انا خلاص ريحتك منو قتلتهولك اية مش مصدقة اهو شوفى دى السكينه الى قتلتو بيها شوفى دة دمو انا ريحتك منو

ليست هناك تعليقات