إبحث عن موضوع

رواية عشق و لكن الحلقة 31

الحلقة      31

 🌺  عشق و لكن  🌺

سلمي \ حمزة 

حمزة \ متنتقيش اسمى بالسانك دة خلاص الى بنا انتهي خلاص انتى ط 

-- سلمي بتحط اديها على شفيفو وبتعيط
 
سلمي \ لا لا يا حمزة اوعة تقولها والله العظيم انا مخنتكش زى ما انت فاهم دى مجرد تمثيلة علشان 

حمزة \ وانتى بتعرفى تمثلى اوى وانا اشهدلك بكدة 

-- سلمي بتجرى على برة وبتعيط وبتسمع حمزة وهو بيعيط وقلبها بيوجعها اوى وهى مش قدرة تقف على رجليها وبيغما عليا

-- والممرضة بتجرى عليها وبيخدوها على اوضة وبيعمللها اسعافات بسرعة و سلمي بتفوق 

الممرضة \ انتى عملة اية دلوقتى 

سلمي \ انا كويسة انا عوزة امشى
 
الممرضة / لا الدكتور قال لازم تفضلى هنا تحت العناية فترة 

و سلمي بتحاول تقف غصب عنها 

الممرضة \ انتى كدة ممكن يحصلك حاجة راحة فين 

و سلمي مبتردش عليها وبتخرج من الاوضة وبتروح على  العربية وبتتتصل بمرون 

مرون \ سلمي  فيكى اية 

سلمي \ انا تعبانة اوى يا مرون حمزة بيكرهنى 

مرون \ لما يعرف الى بتعملية عشانو هيندم على الى عملو 
 
-- وبعد يومين من اتصال عز المستمر واخيرا سلمي بتواقف انها تقبلو وبتديلو معاد برة 

-- سلمي بتلبس وبتتشيك اوى وبتنزل وبيكون عز مستني تحت فى عربيتو و سلمي بتروح لعندو --

عز \ وحشتينى اوى يا سلمي 

-- سلمي مبتردش علية و عز بيبص على شباك الفيلا بيلقى مرون بيبص عليهم من فوق 

-- عز بيشغل العربية وبيمشى وبيخدها على مكان فاضى فى الهرم --

سلمي \ مش كنا رحنا مكان تانى 

عز \ عاوز نكون مع بعض 

-- سلمي قلقانة اوى -- 

سلمي \ عز انا عوزة ارجع لو سمحت رجعنى البيت 

عز \ انتى خايفة منى يا سلمي 

-- سلمي نزلت من العربية وبتبعد بعيد عنو و عز بيروح وراها وبيمسك اديها 

عز \ سلمي انا بحبك يا سلمي ومش قادر ابعد عنك اكتر من كدة كم سنه وانا بتعذب فى بعدك عنى وانتى مكنتيش حاسة بيا خالص خلاص انا شلت كل الحواجز الى بنا ومفيش حد هيقدر يفرقنا ابدا ابدا

سلمي \ عز سيب ايدى انا عوزة امشى 

-- وكانت سلمي خايفة اوى من نظرة الحقد الى فى عينه

عز \ لا مش هتمشى بعد كل الى عملتو عشانك 

سلمي \ عملت اية علشانى انت انسان جبان اخترت انك تعيش السنين دى كلها تحبى من غير ما تعترفلى بحبك دة وفضلت انى اكون مع حد غيرك علشان انت انسان جبان جبان 

سلمي بتبعد عنو و عز بيمسكها اوى وبيضمها فى حضنو بالعفية 

سلمي \ ابعد عنى ابعد عنى يا حيوان سبنى 

عز \ انا بحبك يا سلمي ومستعد اعمل اى حاجة علشانك دة انا قتلت علشانك 

-- سلمي وقفت مكنها واتصدمت من كلام عز 

سلمي \ تقصد اية 

عز \ انا الى قتلت سامح  انا يا سلمي قتلتو علشان يبعد عنك ومستعد اقتل اى حد علشانك انتى انتى وبس
 
سلمي \ يعنى انت الى قتلت سامح مش حمزة انت لازم تعترف بكدة قدم الشرطة لازم 

عز \ ههههههههههههة ههههههههة انتى لسة بتحبية يا سلمي لسة 

سلمي \ انا لازم ارجع البيت 

-- سلمي جريت علشان تروح على طريق العربيات و عز بيمسكها من خصرها --

عز \ مش هتروحى فى اى حتة هنفضل انا وانتى طول العمر مع بعض ونجيب اطفال حلوين زيك انتى يا سلمي 

-- سلمي بتصرخ باعلا صوتها ومفيش حد حوليها خالص --

عز \ اصرخى يا سلمي اصرخى انا وانتى خلاص هنتجوز النهاردة ونعيش حيتنا بعيد عن الناس كلها 

سلمي \ ابعد عنى سبنى اروح  لو بتحبنى يا عز سبنى امشى

عز \ انا بحبك يا سلمي ومتخفيش انا مجهز كل حاجة 

سلمي \ لو لمستنى انا هقتلك 

-- عز \ ههههههة هتقتلينى هتقتلينى انا يا سلمي وانا عملت حاجات كتير علشانك انتى ومستعد احارب العالم كلو علشانك 

-- عز بيهجم على سلمي وبيكتفها وبيشلها وبيركبها العربية وبيخدها على بيت مصنوع من الخشب فى الصحراء و سلمي طول الطريق بتصرخ 

عز \ شوفى بتنا دة بتنا يا سلمي انا وانتى بس بعيد عن الناس كلها ومفيش حد هيقدر يوصلنا علشان مفيش حد يعرف البيت دة غير انا و سامح  و سامح  الله يرحمو باة هههههههههههة 

سلمي \ انت اكيد مجنون 

-- عز بيبص لسلمي بصة غضب و سلمي بتخاف اوى و بيقرب منها وبيمسك شعرها و سلمي بتتالم 

عز \ انا مجنون علشان بحبك مجنون علشان عاوز اعيش انا وانتى بس لوحدنا 

-- مرون مستني سلمي فى الفيلا واتاخرت اوى وبيدخل اياد ومعاة الظابط --

مرون \ ها حد عرف حاجة عنها 

اياد \ لا 

الظابط \ بيدورو عليها انا قولتلكو متخلهاش تروح معاة من غير مراقبة 

مرون \ رفضت خافت انو يحس بحاجة ويرفض يعترف 

عاصم \ هى دى المسؤلية الى سلمتهالك فين سلمي يا مرون فين 

--و. عاصم بيقع على الارض وبيغما علية 

مرون \ بابا      بابا 

-- وبينقلوة على المستشفى وبيتصلو باحمد و احمد بيوصل 

مرون \ احمد الحق بابا الله يخيك 

احمد  / اهدو انا هدخل واطمنكم

-- فى البيت الخشبى سلمي بتعيط و عز واقف برة و سلمي بتشوف شباك صغير بتحاول تفتحو بس مقفول بالحديد وبتصرخ 

سلمي \ حمززززززززززززة 

عز \ سلمي اية يا روحى مالك 

سلمي \ انا بكرهك بكرهك انا عوزة امشى ابوس ايدك خلينى امشى 

عز / تعالى معاية 

سلمي \ اوعة تلمسنى 

-- عز بيروح لعندها وبيمسكها اوى وبيدخلها اوضة 
 
عز \ شوفى انا جيبلك ايه دة فستان فرحنا يا روحى 

سلمي \ انت مش طبيعى 

عز \ وبكرة الفرح اية رايك طبعا سعيدة وهتطيرى من الفرح 

و سلمي بتعيط  اوى --

عز \ هههههههة انتى بتعيطي يا روحى قد كدة انتى سعيدة 

سلمي \ انا متجوزة يا عز لازم نستني لحد ما اطلق من حمزة  بعدين نتجوز 

عز بصوت عالى
 
عز \ لا لا مش هنستنى احنا فرحنا بكرة وهنكون انا وانتى بس مش عوزين حد معانا انا وانتى

ليست هناك تعليقات