إبحث عن موضوع

رواية عشق و لكن الحلقة 30

الحلقة      30

 🌺  عشق و لكن  🌺

سلمي / شكلو اية الى جالو هنا

الممرضة / هو شاب عادى رفيع وطويل واسمرانى بس باين انو مبيحبهوش 

سلمي \ عز انا السبب انا عوزة ادخل عندو 

الممرضة \ لو سمحتى انتى كدة تازينى اهدى والله مينفعش 

سلمي \ ابوس ايديك خلينى المسو بس 

والممرضة خدت سلمي ودخلت عند حمزة و سلمي اقتربت منو وبتعيط وبتمسك ايدو و حمزة بيفتح عينو براحة وبيشوف سلمي قدمه

حمزة \ ابعدى عنى روحى من هنا

سلمي \ حمزة انا بحبك

حمزة \ اخرجى برة مش عاوز اسمع اى حاجة منك 

و حمزة بيتحرك من مكانو حركة غلط وبيتوجع اوى 

سلمي \ وحياتى اهدى ولو مش عاوز تشفنى انا هروح بس لازم تعرف انى محبتش حد الا انت 

حمزة \ كدابة خرجوها من هنا اة ااااااااااااة روووحى من هنا ااااااة 

سلمي \ متخلهوش يتوجع اعملو جاجة 

حمزة \ انتى اصعب وجع ليا 

سلمي بتقرب منو اكتر وبتعيط -- 

سلمي \ انا هعملك الى انت عوزو بس اهدى شوية مقدرش اشوفك كدة 

الممرضة \ بعد ازنك ممكن تخرجى برة مينفعش كدة لازم نخرج 

-- حمزة فجاة مبقاش قادر يتنفس  والممرضة جريت علية بسرعة  والدكتور بيدخل وبيبعد سلمي من الاوضة و سلمي منهارة من العياط و حمزة بيتوجع اوى والدكتور بيحطلو

 اكسجين وبيكون كويس و سلمي بتبص علية من بعيد و حمزة بيبصها اوى وعيونو بتقولها كلام مقدرتش تستحملو وجريت على اخوها و مرون بيحضنها اوى 

سلمي \ مرون حمزة بيكرهنى اوى 

مرون \ لا يا روحى حمزة بيحبك
 
سلمي \ حمزة هيروح منى 

-- مرون \ اياد خليك انت هنا عند حمزة واحنا هنروح البيت 

-- سلمي \ لا انا مش هسيبو خلينى معاة 

هبة \ خلينا نيجى بكرة احسن علشان هم منعين حد يشوفه تعالى معانا 

-- وخدو سلمي على الفيلا وطلعوها فوق 

سلمي \ مرون عز كان عندو ومش عرفة هو قالو اية عنى خلاة يكرهنى اول مرة اشوف النظرة دى فى عيونو 

مرون \ انا دلوقتى اتاكدت ان عز انسان حقير 

سلمي / انا لازم اروح اشوف حمزة مش قدرة لازم اقولو على الحقيقة مش عرفة الحقير دة قالو اية عنى مش عرفة 

مرون \ اوعى تضيعى الى عملناة 

سلمي \ انا خايفة علية اوى

هبة \ متخفيش علية اياد عندو ومش هيسيبو ولا لحظة 

-- هبة و مرون فضلو جمب سلمي لحد منامت فى الصباح سلمي بتصحى وبتتتصل باياد 

سلمي \ اياد حمزة عامل اية 

اياد \ هو كويس اوى وانا دخلت شفتو كمان بس كان نايم انتى اطمنى يا سلمي اطمنى حمزة هيكون كويس متخفيش علية بس لازم الى اتفقنا علية لازم يتحل فى اقرب وقت لازم ننقل حمزة من المكان دة لمكان احسن 

سلمي \ ان شاء الله 

-- سلمي راحت طلعت فستان جميل وقصير ولبست وراحت للشركة والناس كلها مستغربين علشان سلمي اول مرة تلبس حاجة قصيرة فى الشركة 

-- سلمي بتروح على عز --

سلمي \ صباح الخير يا عز 

عز \ سلمي انتى جميلة اوى النهاردة 

سلمي \ يعنى انا كنت وحشة 

عز \ انتى عرفة انك طول عمرك جميلة 

-- سلمي ضحكت ودخلت على المكتب وبتقف وره الباب تعيط وبترجع تمسح دموعها وبتروح ترن الجرز وبيدخل عز 

سلمي \ عز ممكن تطلبلى فطار علشان انا جعانة 

عز \ حاضر 

سلمي \ وهتفطر معايا ومش عوزة اعتراض 

عز \ مقدرش اعترض اكيد 

-- سلمي و عز بيفطرو مع بعض - 

سلمي \ انا متشكرة يا عز 

عز \ على اية 

سلمي \ انك واقف جمبى ومسبتنيش

عز \ انا مستعد اقف جمبك العمر كلو يا سلمي 

-- وبيخلصو فطار و عز بيخرج و سلمي بتروح تقاعد على المكتب وبتفتكر كل لحظة مرت عليهم هى و حمزة مع بعض وبيدخل عز 
 
عز \ سلمي انا عاوز اتكلم معاكى 

سلمي \ اتفضل يا عز 

عز \ انا كان فى حاجة عاوز اقولهالك من زمان بس مكنتش قادر بس خلاص دلوقتى لازم اعترفلك بيها 

سلمي فرحت اوى وشغلت الموبيل وبتسجلو 

عز \ انا بحبك يا سلمي ومش قادر ابعد عنك وانا بحبك من زمان بس انتى مكنتيش شيفانى 

سلمي ساكته ومبتتكلمش ودموعها بتنزل ومبتقدرش تسيطر عليها 

عز \ لو الكلام دة زعلك انا همشى 

سلمي \ لا خالص بس انا افتكرت حاجة 

عز \ انا كان قلبى بيتقطع عليكى لما كان سامح بيعملك كدة بس انتى مكنتيش بتفكرى غير فى وبردو اخترتى غلط حمزة وعمرو ماحبك ولا هيحبك قدى يا سلمي 

سلمي \ خلاص انا نسيت الماضى بكل حاجة فيه 

عز \ يعنى هبدا من جديد انا وانتى 

--و سلمي ابتسمتو علشان مش قدرة تتكلم من الوجع الى فى قلبها

سلمي \ انا لازم امشى علشان خرجة انا و هبة 

عز \ خلى بالك من نفسك 

سلمي \ متقلقش عليا 

-- سلمي مشيت وكانها هربانة وراحت على العربية بتعتها وبعدت بعيد ووقفت العربية وفضلت تعيط وراحت على الفيلا و حكت لسلمي و مرون و هبة على الى حصل 

مرون \ انتى لازم تخلية يطمنلك علشان يقدر يحكيلك على الى حصل

-- سلمي طلعت على اوضتها وخدت شور ونزلت وبتلقى عز قدمها
 
عز \ وحشتينى 

سلمي \ عز اه اهلا 

عز \ فى اية انتى شكلك اديقتى لما شفتينى 

سلمي \ لا ابدا بس اتفاجات لما شفتك 

عز \ انا عزمك على العشاء برة 

سلمي \ بس مش عوزة اخرج خليها يوم تانى 

عز \ خلينا نتكلم مع بعض شوية فى حاجات عاوز اتكلم معاكى فيها 

سلمي \ ثوانى هجيب الشنطة 

-- سلمي راحت مع عز على مكان هادى على النيل و عز بيبص لسلمي اوى و سلمي متوترة مش عرفة تعمل اية ولا تقول اية 
و عز بيطلع خاتم من جيبو وبيقربو من سلمي 

سلمي \ اية دة 

عز \ تقبلى تتجوزينى 

سلمي \ بس انا لسة متجوزة 

عز \ انا كلمت المحامى علشان الطلاق وناقص على الامضة والمحامى قال ان مدام هو مسجون هيكون الطلاق اسرع 

سلمي سكتة مبتتكلمش وفجاة بترد علية 

سلمي \ عز انا عوزة امشى 

-- سلمي بتمشى و عز بيروح وراها و سلمي الدموع فى عنيها وبتركب العربية و عز بيوقفها
 
سلمي \ عز لو سمحت سبنى امشى 

عز \ طب انتى اديقى لية انا اسف لو زعلتك فى حاجة انا اسف ممكن تيجى معاية شوية 

سلمي نزلت من العربية وراحت مع عز وركبو مركب فى النيل لوحدهم و سلمي افتكرت لما حمزة ركبها مركب وكانت اسعد لحظات عمرها 

عز \ احنا دلوقتى لوحدنا ممكن اعرف انتى مديقة لية 

سلمي \ عز انا مريت اوقات صعبة من سامح الى كان سبب تعستى فى الدنيا وجة حمزة 

و  سلمي سكتت 

عز \ مفيش حد حبك قدى يا سلمي انا بس
 
سلمي \ بس حمزة اثبتلى انو بيحبنى بجد 

عز \ لا يا سلمي حمزة مبيحبكيش 

سلمي \ هو بيحبنى لدرجة انو قتل شخص علشان كان عاوز يازينى وتقولى انو مبيحبنيش 

عز \ لا مش 

-- وفجاة عز سكت 

سلمي /  مش اية اتكلم 

عز \ لازم نرجع خليا نرجع الجو برد عليكى 

سلمي \ انت كنت هتقول اية وسكت فجاة 

عز \ مفيش هنباة نتكلم بعدين 

-- عز اتوتر ووصل سلمي للفيلا و سلمي دخلت وقاعدت فى الارض وفضلت تعيط و مرون بيجرى عليها 

مرون \ سلمي فى اية الحيوان دة عملك حاجة 

سلمي \ انا امتاكدة انو هو الى قتل سامح وكان هيتكلم بس فجاة سكت ومكملش كلامه انا خلاص تعبت والله العظيم تعبت 

مرون \ احنا مش هنقدر نكمل لوحدنا لازم نعرف حد مسؤول
 
وبينزل اياد 

سلمي \ اياد حمزة عامل اية 

اياد \ هو كويس الحمد لله انا جيت علشان اغير هدومي وارجع تانى 

-- سلمي قلعت السلسلة الى على رقبتها بتاعت ولدت حمزة واديتو لاياد 

سلمي \ خلية يلبس دى علشان تحميه

 اياد \ ماشى يا سلمي الى انتى بتعملية دة خطر عليكى ولازم تركزى وانا بلغت صديقى الظابط الى كان بيحقق فى القضية بتاعت تامر
 
سلمي \ وهو هيقدر يعمل اية

اياد \ على الاقل هيديكى امان علشان الانسان الى زى دة مش طبيعى 

-- سلمي سبتهم وطلعت على الاوضة والكل راح نام و سلمي مش قدرة تنام ونزلت وراحت على المستشفى لحمزة وراحت على اوضته واستنت لحد ما الدكتور خرج من عندو ودخلت من غير ما حد يحس بيها وراحت قاعدت جمبو وبتبعيط
 
سلمي \ انا تعبانة اوى من غيرك 

حمزة \ انتى اية الى جابك هنا روحى من هنا مش عاوز اشوفك تانى
 
سلمي \ وانا مقدرش ابعد عنك انت فاهم الموضوع غلط بلاش تحكم عليا 

حمزة \ ابعدى عنى مش قادر اشوف عيونك الى مليانه غدر وخيانة 

سلمي \ متقولش كدة علشان متندمش على الكلام دة 

-- حمزة بيحاول يقاعد لكن بيتوجع اوى وسلمي بتجرى علية وبتسعدو هو بيبعدها بعيد عنو 

حمزة \ ابعدى يدك عنى متلمسنيش
 
سلمي \ حمزة 

حمزة \ متنتقيش اسمى بالسانك دة خلاص الى بنا انتهي خلاص انتى ط 

-- سلمي بتحط اديها على شفيفو وبتعيط
 
سلمي \ لا لا يا حمزة اوعة تقولها والله العظيم انا مخنتكش زى ما انت فاهم دى مجرد تمثيلة علشان 

حمزة \ وانتى بتعرفى تمثلى اوى وانا اشهدلك بكدة 

-- سلمي بتجرى على برة وبتعيط وبتسمع حمزة وهو بيعيط وقلبها بيوجعها اوى وهى مش قدرة تقف على رجليها وبيغما عليا

ليست هناك تعليقات