إبحث عن موضوع

رواية عشق و لكن الحلقة 28

الحلقة     28

 🌺  عشق و لكن  🌺

هبة \ حمزة كان عندو حق وانا وناس كتير وخدين بلنا من عز اوى انتى تتقربى منو وتقنعية انك كنتى شكه فى حمزة وانك بتكرهية وشوية شوية تقربى من عز وتخلية يعترف لو هو فعلا الى عمل كدة هيبان ليكى طبعا 

مرون \ ازاى بس لو هو الى عمل كدة فى خطر على سلمي منو 

اياد \ حمزة مستحيل يوافق بحاجة زى دى

 هبة \  لازم حمزة ميعرفش بالى هنعملو علشان اكيد هيمنعنا 

سلمي \ اكيد لما حمزة هيشفنى هيعرف كل حاجة وانتى عرفة حمزة  هيقرا كل حاجة فى عيونى 

مرون \ ولو حكم الامر متروحيش عندو لحد منعرف هنعمل اية بالظبط

-- وبيدخل عاصم عليهم --

عاصم \ انتو متجمعين بتعملو اية 

سلمي \ مفيش يابابا انا بقول لمرون انى هطلع اجهز شنطة لحمزة علشان نبعتهالو 

عاصم \ اة وخلى مرون وهو رايح يشوفو محتاج اية تانى 

سلمي \ انا الى هروح مع مرون 

اياد \ سلمي مينفعش 

سلمي \ مستحيل انى مشفهوش ولا اطمن علية مستحيل 

عاصم \ الكل على النوم دلوقتى والصبح نشوف هنعمل اية 

سلمي \ بابا انا لازم اشوف حمزة 

عاصم \ اطلعى نامى دلوقتى وانا هتكلم مع المحامى ونشوف هنعمل اية فى التصاريح 

-- مرون راح على اوضته و اياد خد هبة على اوضتهم و سلمي طلعة على السلم وحاسة بالوحدة وبتفتح باب الاوضة وبتلمح حمزة على السرير وكل شوية بتشوفو فى مكان فى  و سلمي بتعيط وبترمى بفسها على السرير وبتشوف التيشيرت بتاع حمزة وبتحضنو اوى وبتعيط
 
سلمي \ انا مكنتش عرفة انك لما تبعد عنى يوم واحد هيحصلى كدة انا اسفة على كل حاجة 

-- سلمي انهارت من العياط و هبة بتدخل عليها 

هبة \ سلمي متعمليش فى نفسك كدة يا حببتى 

سلمي \ انا بحبو اوى يا هبة بحبو اوى 

هبة بتخدها فى حضنها -

هبة \ وهو بيحبك اوى يا روحى 

سلمي \ بس انا عزبتو معاية الفترة الى فاتت دى انا خايفة احسن يروح منى 

هبة \ سلمي حمزة حكلنا على الى حصل معاكو كلو 

سلمي \ يعنى انتى عرفة 

هبة \ حمزة حكلنا انا و اياد الى حصل بنكو بس والله يا سلمي حمزة بيحبك 

سلمي \ لو حمزة حصلو اى حاجة مش هسامح نفسى ابدا 

-- فى الصباح مرون بيجهز نفسو علشان يروح لحمزة و سلمي بتنزل 

مرون \ سلمي لو حاسة نفسك انك مش جهزة تقبلية بلاش علشان ميتعبش

سلمي \ لا لازم اشوفو واطمن علية 

مرون \ طب خلينا نمشى علشان منتاخرش علية والزيارة تخلص 

-- مرون و سلمي مشيو وراحو لحمزة ومنتظرين برة والعسرى بيروح عليهم 

مرون \ احنا عندنا زيارة لحمزة سعد

ممنوع الزيارات النهاردة 

مرون \ بس احنا معانا تصريح بالزيارة
 
العسكرى \ كل الزيارات اتاجلت يوم الخميس 

سلمي \ اية يعنى هنستنا بعد خمس ايام

-- والعسكرى مشى وسبهم 

سلمي \ لا انا لزم اشوفو النهاردة 

-- سلمي بتروح على البوابة وبتخبط جامد اوى 

العسكرى \ لو ممشتوش من هنا هتخد ضدكو اجرائات قانونية 

مرون \ احنا اسفين بس دى مراتو وعوزة تتطمن علية 

العسكرى \ اتفضلو من هنا 

-- سلمي بتعيط --

سلمي \ طيب ممكن تديلو الشنطة دى 

العسكرى \ هو دة ممنوع بس علشان تطمنى ماشى انا هوصلهالو روحو باة متعملوش مشاكل 

-- مرون خد سلمي ومشيو و سلمي عنيها على السجن 

-- حمزة نايم على سريرو وبيفكر فى سلمي وبيفتكر كل لحظة حلوة وهم مع بعض وبيجى شخص علية 

حمزة \ نعم فى حاجة 

الشخص \ انت جديد هنا وفى نظام لازم تمشى علية 

حمزة \ ممكن تروح وتسبنى في حالى 

الشخص \ لما بكون بكلمك تقف وترد عليا احسنلك 

--حمزة اتنرفز وبيبعدو عنو والشخص دة بيقرب من حمزة

الشخص \ انت متعرفش انا مين انا هنا ريئس المكان واسمى ابوموتة ولو متعرفنيش انا اعرفك 

ولسة هيقرب من حمزة بيدخل العسكرى وبينادى على اسم حمزة 

حمزة \ انا حمزة

العسكرى \ الشنطة دى جيالك من برة 

-- حمزة جرى على الشنطة وبيخدها منو وبيروح على سريرو وبيفتحها واول ما بيفتحها بيلقى صورة لية هو سلمي وبيبصلها ودموعو بتنزل 

حمزة \ لو سمحت مين الى جاب الشنطة دى 

العسكرى\معرفش اتسلمت على البوابة تحت بس بيتهيقلى ان وحدة بنت ومعاها ولد 

حمزة \ سلمي 

ابو موتة \ الحقو معانا حبيب هنا 

حمزة \ ممكن تبعد عنى علشان انا مش عاوز مشاكل 

ابو موتة \ هههههههههههة متقلقش احنا مع بعض فى وقت كتير نتكلم فية هههههههههة 

-- وابو موتة مشى و حمزة بيقاعد على السرير وبيفكر وبيمسك الشنطة وبيشم كل حاجة فيها علشان يشم ريحت

 سلمي فيها وبين الهدوم بيلقى كوفية بتاعت سلمي وبيشمها وبيبسها وبيحطها حولين رقبتو وبينام على السرير 

-- وابو موتة واقف بعيد عمال بيبص لحمزة وبيضحك ودة بيدايق حمزة اوى و حمزة بيسمع صوت موسيقى من السرير

 الى جمبو وبيسمع اعنية مشاعر لشرين وبيفتكر اول مرة سلمي غنتلو الاغنية دى وبيطلع صورة سلمي م تحت المخدة وبيحطها قدمه وبيغنى مع الاغنية
 
-- سلمي بتروح الفيلا وبتلقى عز مستنيها
 
عز \ سلمي عملة اية 

سلمي \ عز لو سمحت انا تعبانة وعوزة ارتاح
 
-- مرون مسك سلمي وبيكلمها فى ودنها 

مرون \ سلمي احنا اتفقنا على اية 

سلمي \ تشرب قهوة معاية يا عز
 
-- عز ابتسم --

عز \ لو دة مش هيديقك 

سلمي \ لا طبعا اتفضل

 
مرون \ انا رايح على اوضتي 

-- سلمي خدت عز وراحت على الصاله وقاعدو و  سلمي طلبتلهم قهوة

عز \ انا كنت جاى علشان اشوف اقدر اساعد حمزة ازاى انتى روحتيلو النهاردة

سلمي \ لا ومش هروح بصراحة انا مكنتش مصدقة ان  حمزة يعمل حاجة زى دى ابدا كفاية انو هدملى حياتى 

-- عز بابتسامة خبيثة --

عز \ انا نبهتك يا سلمي منو كتير بس انتى مكنتيش بتصدقى حد 

سلمي \ خلاص انا اتعلمت وانا عوزاك تقف جمبى الفترة دى انت اقرب صديق ليا 

عز \ انا انا مش قادر اصدق ودانى انا هفضل جمبك على طول انتى متعرفيش انا بعزك قد اية يا سلمي 

سلمي \ شكرا ليك يا عز 

عز \ ولو على الشركة انا همشى كل الشغل لحد متكونى جاهزة وترجعى سلمي بتاعت زمان
 
سلمي \ اوكى 

-- سلمي خلصت المقابلة مع عز و عز مشى وهو مبسوط جدا
 
مرون \ كنتى هايلة يا سلمي 

و سلمي بتعيط 

مرون \ طب بتعيطي لية دلوقتى 

سلمي \ مش عرفة انا حمزة وحشنى اوى وحاسة باحساس غريب مش عرفة هو اية خوف ولا اشتياق ولا بعدم الامان 

-- مرون راح خد سلمي فى حضنو وضمها اوى و سلمي بتعيط

-- فى الصباح حمزة بيصحى على الجرز بتاع الفطار وبيدخل اوضة الفطار والعساكر بيمرو عليهم وبيدو كل واحد الفطار بتاعو و حمزة خد الفطور بتاعو وبيجى ابو موتة بيحط على الفطار بتاع حمزة مياة

حمزة بيتعصب منو وبيضربو بكس فى وشو والعساكر بيوقفوهم 

العسكرى \ دة اخر انذار ليكو اى حد هيعمل شغب هيروح حبس انفرادى انتو فهمين
 
-- وابو موتة فرحان وبيبتسم اوى و حمزة قاعد قدم  الفطار بتاعو الى باظ خلاص وابو موتة بيمشى وبيجى واحد من وره حمزة 

الشخص \ صباح الخير
 
حمزة \ اهلا 

الشخص \ انا مش جعان خد فطارى وافطر انت 

و حمزة بيبصلو باستغراب اوى 

حمزة \ انت الى كان معاك الرديو الصغير جوة صح
 
الشخص \ اة انا فى السرير الى جمبك انا رامي 

حمزة \ اهلا رامي 

رامي \ خد الفطار بتاعى افطر انت 

حمزة \ لا انا مش جعان مليش نفس اصلا 

رامي \ دة علشان انت فى الاول بس وخلى بالك ان ابو موتة مبيرحمش حد ابدا ومفيش اى حد بيقدر يقف قدمه

ليست هناك تعليقات