إبحث عن موضوع

رواية عشق و لكن الحلقة 12

الحلقة     12

 🌺  عشق و لكن  🌺
 

حمزة وقف العربية --

حمزة \ فى اية يا سلمي انتى خايفة من اية 

سلمي \ انا خايفة انى اخسرك 

حمزة \ ممكن متخفيش باة علشان انا الى مش هسيبك ابدا 

و حمزة بيكمل الطريق وبيقف على الكرنيش 

سلمي \ انت وقفت لية هنا 

حمزة \ مفاجاة 

سلمي \ اية هترمينى فى البحر 

و حمزة \ ازاى ارمى روحى مقدرش

سلمي اتكسفت وخددها احمرو و حمزة مسك اديها وشورلها على مركب صغير فى النيل والمركب دة متزين بالورد والشموع ومربط فيه بلالين حمرة و سلمي مش مصدقة عنيها 

سلمي \ الله دة حلو اوى بتاع مين دة 

حمزة \ بتاع عمو البواب 

و سلمي ضربتو على كتفو و حمزة خد سلمي من اديها وراحو ركبو المركب و سلمي مبسوطة اوى
 
سلمي \ الجو برد اوى 

و حمزة قلع الجاكيت وحطو على كتف سلمي

سلمي \ بس انت كدة هتبرد 

حمزة \ بيكفي دفء عيونك 

و سلمي قربت من حمزة ومسكت ايدو علشان تدفية معاها و حمزة ضمها عليه وحط دراعو على كتفها 

حمزة \ عرفت انك صوتك حلو 

سلمي \ انا لا

حمزة \ وحياتى 

سلمي \ بس انا بقالى كتير مغنتش 

حمزة \ وجيه الوقت
 
سلمي \ طب اغنى اية مش فكرة حاجة 

حمزة \ الى انتى حاسة بية 

سلمي \ اجمل احساس في الكون انك تعشق بجنون وده حالي معاك ..........    

حمزة \ الله صوتك حلو اوي
 
سلمي \ يعنى عجباك صوتى 

حمزة \ انا عجبنى كل حاجة فيكى

وكملو السهرة وهم مبسوطين اوى 

هبة فى الفيلا بتتكلم فى التلفون 

هبة \ يعنى اية مش هتعرف تيجى الشهر دة انت عارف انت بتقول اية  انا هنا لوحدي وانت فى بلد تانية بعيد عنى وانت بالنسبالك عادى صح اوكى ماشى مع السلامة 

و هبة قفلت التليفوت وحدفتو فى المراية والمراية اتكسرت وهى بتعيط

-- حمزة و سلمي ريحين يركبو العربية 

سلمي \ حمزة 

حمزة \ نعم 

سلمي \ انا بحبك 

سلمي  \ اية بتقولى اية 

سلمي \ اناااا بحبااااك

حمزة طار من الفرحة وحاس فعلا انه بيعشقها  وطلع فوق العربية ووقف عليها وبصوت عالى
 
حمزة \ ياناس ياناس انا بحب البنت دى وهى بتحبنى اناااا بحبااااااك يا سلمي

سلمي \ انزل يا مجنون الناس اتلمت علينا انزل باة 

حمزة \ بحبك يااا سلمي 

سلمي \  بلييييز انزل باة 

حمزة \ مش هنزل الا لما تقوليلى بحبك بصوت عالى
 
-- والناس كلها وقفة وعملين يقوللها
 
الناس \ قوليلو قوليلو 

-- سلمي عماله تبصلهم وهى مكسوفة 

سلمي \ بجباااااااك 

-- حمزة نزل من على العربية والناس بتسقف لهم و سلمي مكسوفة اوى و حمزة راح عند سلمي ومسك اديها قدم الناس وبسها ايدها وخدها وركبها العربية وهم مبسوطين 

سلمي \ دة اسعد يوم فى حياتى 

حمزة \ انا اسعد يوم فى حياتى لما اشوفك بالفستان الابيض 
 انا هكلم ولدك بكرة علشان نحدد معاد الفرح 

سلمي \ بسرعة كدة 

حمزة \ مش قادر ابعد عنك اكتر من كدة 

و سلمي اتكسفت 

حمزة \ ياعينى على الخدود الى احمرو 
 
سلمي \ انت رخم اوى على فكرة 

حمزة \ رخم رخم بس بحبك 

-- حمزة وصل سلمي لحد الفيلا و سلمي نزلت 

حمزة \ خلى بالك على نفسك 

سلمي \ اول ماتوصل كلمنى 

حمزة استنا لحد سلمي دخلت ومشى و سلمي طايرة من الفرح وعماله تلف وطلعت علشان تحكى لهبة الى حصل ودخلت اوضة هبة لقتها قاعدة على الارض وبتعيط وفى ازاز على الارض و سلمي جريت عليها 

سلمي \ هبة حببتى فيكى اية 

-- هبة اول ما شافت سلمي حضنتها اوى وعيطت
 
هبة \ انا بحبو اوى يا سلمي 

سلمي \ مين دة الى بتحبية 

و  هبة فضلت تعيط
  
سلمي / طب اهدى تعالى
 
سلمي خدتها على اوضتها ونيمتها على السرير وفضلت جمبها لحد مانامت و حمزة اتصل بسلمي 

سلمي \ الو 

حمزة \ ايوة يا حببتى انا وصلت 

سلمي \ اوكى تصبح على خير 

حمزة \ فى اية مالك 

سلمي \ مفيش بس هبة تعبانة شوية 

حمزة \ الف سلامة عليها هاجى بكرة اطمن عليها 

سلمي \ ماشى هستناك 

و سلمي سهرنة طول اليل مش عرفة اختها فيها اية ودى اول مرة تشوف هبة فى الحاله دى

فى الصباح هبة بتصحى بتلقى سلمي نايمة جمبها وبتاخد موبيل سلمي وبتخرج وبتروح على الجنينة 

هبة \ الو 

اياد  \ قلقتينى عليكى موبيلك مقفول لية مش تبطلى العصبية بتعتك دى باة 

هبة \ انت عوزنى اعمل اية لما اعرف ان حضرتك مش هتنزل الشهر دة كمان بقالك 4 شهور بتقول الشهر الجاى انا تعبت ومش قدرة اخبى على عليهم اكتر من كدة 

اياد \ دى ظروف شغلى وانتى عرفة انى مقدرش اسيب الشغل وانزل 

هبة \ طب وانا اعمل اية 

اياد \ اصبرى شوية واكيد الشهر الجاى هنزل 

هبة \ دة قرارك الاخير 

اياد \ وانا هعمل اية 

هبة \ انت محسسنى انك بتكلم وحدة صحبتك مش بتكلم مراتك انا مخنوقة اوى حاول تفهمنى 

وهبة بتدور وشها النحية التانية بتلقى حمزة واقف قدمها وسمع المكالمة

هبة \ حمزة انت هنا من امتى 

حمزة \ من اول المكالمة انتى ازاى تعملى حاجة زى دى مفكرتيش ابوكى ولا اخوكى هيعملو اية لما يعرفو 

هبة \ انا معملتش حاجة غلط انا اتجوزت على سنة الله ورسولة معملتش حاجة غلط 

-- هبة بتعيط --

حمزة \ مدام انتى معملتيش حاجة غلط مخبية علينا ليه 

هبة \ ملكش دعوة دى حاجة تخصنى انا وعلاتى
 
حمزة سمع الكلام دة وبيمشى
 
هبة \ حمزة استنا 

-- حمزة وقف وبيبصلها 

سلمي \ انا اسفة مش قصدى والله بس انا مش عرفة اعمل اية 

حمزة \ انا بعتبرك زى اختى وبخاف عليكى زيها بالظبط انا الى اسف يمكن جرحتك بالكلام بس الى بتعملية دة غلط والاستمرار فيه غلط اكبر 

-- هبة بتعيط --

حمزة \ ممكن متعيطيش باة وخلينا نفكر بعقل 

حمزة غير الموضوع علشان سلمي جاية 

حمزة \ وعرض الازياء الجاى امتى 

هبة \ عرض اية 

سلمي \ صباح الخير 

حمزة \ صباح النور والورد 

سلمي \ عملة اية النهاردة يا حببتى 

هبة \ انا احسن الحمد لله 

-- هبة استازنت علشان تروح ترتاح --

سلمي و حمزة وقفين فى الجنينة --

حمزة \ خطبتى الحلوة عملة اية دلوقتى 

سلمي \ انا كويسة طول ما انت كويس 

حمزة \ وحشتينى 

سلمي \ لا يا شيخ 

حمزة \ انا همشى عندى شغل كتير محتاجة حاجة منى 

سلمي \ رايح فين انت مفكر انك هتخلص منى كدة بسهولة انا كمان عندى شغل وكمان خلصت التصميمات كلها 

حمزة \ اية السرعة دى كلها برافو عليكى يا روحى اتفضلى علشان منتاخرش
 
سلمي \ اتفضل يا بش مهندس 

-- سلمي و حمزة راحو على الشغل
 
-- مرون استنى لما هم مشيو وطلع من الفيلا وماسك عجاز فى ايدو وراح عند بيت سامح واستناة تحت لحد ما ينزل وبعد مدة سامح نزل و مرون راح لحد عندو ومسك العجاز وحطو على رقبت سامح وبيخنقو اوى
 
مرون \ انت مفكر انك هتقدر تتخلص منى

سامح \ ابعد عنى هتموتنى 

مرون \ علشان نستريح منك ومن شرك

ليست هناك تعليقات