إبحث عن موضوع

رواية عشق و لكن الحلقة 11

الحلقة    11
 

🌺  عشق و لكن  🌺

 
حمزة \ اصرخى وعيطى اعملى اى حاجة بس متسكتيش كدة 

-- سلمي اترمت فى حضن حمزة وبتحضنو اوى وبتعيط وانهارت فى العياط
 
حمزة \ انا متاكد ان مرون هيكون كويس
 
سلمي \ انا السبب انا السبب 

حمزة \ قصدك اية

-- سلمي لسة هتتكلم وبتيجى هبة --

هبة \سلمي حمزة مرون فاق 

-- وبيجرو علية 

احمد \ هو كويس بس شويت خطوش وكسر فى رجلو بس بسيط 

عاصم \ الحمد لله الحمد لله 

سلمي \ ممكن نشوفو
 
احمد / خلوة يستريح شوية احنا ادناة مسكن علشان ينام واول لما يفوق هخليكو تشوفوة
 
عاصم \ لو سمحت يا حمزة خد سلمي و هبة على البيت يرتاحو شوية 

سلمي \ لا مش عوزة امشى 

حمزة \ على الاقل غيرى هدومك وارتاحى ساعة وانا هجيبك هنا تانى 

عاصم \ اسمعى الكلام يا سلمي 

هبة \ يالا سلمي خلينا نروح نغير هدومنا ونرجع تانى 

و حمزة خد سلمي و هبة على البيت

حمزة \ هسبكو وكمان ساعة هاجى اخدكو علشان نروح المستشفى
 
سلمي \ لا خليك معايا متسبنيش 

حمزة \ انتى خايفة لية 

سلمي \ لا مفيش بس 

حمزة \ انتى ايدك بتترعش ممكن تهدى نفسك تعالى
 
و حمزة خد سلمي ودخلو جوة الفيلا 

سلمي \ خليك معانا هنا متسبنيش لوحدى
 
حمزة \ طب اهدى شوية انا هنا معاكى و هبة فوق انتى قلقانة لية كدة 

سلمي \ مش عرفة 

حمزة \ بصى انا هرتاح هنا شوية وانتى اطلعى غيرى هدومك وارتاحى وانا مش همشى اوكى 

سلمي \ شكرا يا حمزة
 
-- و حمزة بيبوس ايد سلمي 

حمزة \ اطلعى ارتاحى 

-- سلمي طلعة وكل شوية بتبص على حمزة و سلمي نامت لحد ما طلع الصبح وبتفوق وبتجرى على تحت  بتلقى حمزة نايم على الكرسى 

و سلمي بتقف وبتبص علية وبتبتسم و حمزة بيفتح عنية 

حمزة \ صباح الخير 

و سلمي بترتبك علشان لبسة بجامة النوم وقصيرة وخفيفة 

سلمي \ صباح النور انا هطلع اغير وهنزل ثوانى 

حمزة \ اوكى وانا هروح اغسل وشى 

هبة \ صباح الخير مفيش خبر عن مرون 

حمزة \ البسو بسرعة وخلينا نروح نطمن علية 

-- هبة و سلمي بيروحو يغيرو وبينزلو 

حمزة \ انتى كويسة 

سلمي \ اة انا كويسة خلينا نمشى
 
و سلمي بتلبس نضارت الشمس علشان تخبى عنيها و حمزة بيسوق العربية وكل شوية بيبص لسلمي وبيوصلو المستشفى وبيروحو لمرون وبيلقو مرون قاعد على السرير 

سلمي \ مرون 

مرون \ اية فى اية انتو محسسنى انى مت 

هبة \ خوفتنى عليك اوى 

حمزة \ حمدالله على السلامة يا مرون 

الله يسلمك يا حمزة 

سلمي \ رجلك بتوجعك اوى 

مرون \ متخفيش يا حببتى انا كويس معلش باة ضيعتلكو فرحتكو يوم الخطوبة 

سلمي \ متقولش كدة بس انت تكون كويس وكل حاجة هتكون احسن اكيد

-- وبيدخل احمد --

احمد \ صباح الخير 

عاصم \ صباح النور 

احمد \ انت ممكن تمشى معاهم دلوقتى بس خلى بالك متدوسش على رجلك كتير 

مرون \ وضاعت منى البطولة 

سلمي \ المهم انك تكون كويس والسنة الجاية اكيد اللقب ليك -

-- حمزة بيساعد مرون علشان يلبس وبيروحو على العربية و سلمي بتلقى سامح واقف بعيد و مرون بيشوفو بس

 مبيرداش يتكلم  وبيروحو على الفيلا و حمزة بيستازن منهم علشان يروح يرتاح شوية ويرجع تانى و سلمي راحت توصلو 

حمزة \ مش هتاخر عليكى هغير هدومي  وهاجى تانى مش محتاجة حاجة من برة 

سلمي \ نام ساعتين انت طول اليل نايم على الكرسى 

-- سلمي خرجت مع حمزة برة وعنيها على الطريق 

حمزة \ بتدورى على اية 

سلمي \ لا مفيش ان سوق براحة وبلاش السرعة الزايدة ماشى 

حمزة \ حاضر 

سلمي \ خلى بالك على الطريق 

حمزة \ حاضر 

حمزة \ ممكن تهدى شوية انتى اعصابك تعبانة اوى ارتاحى شوية ولما ارجع بليل خلينا نخرج نغير جو 

سلمي \ اوكى علشان فى حاجة عوزة اتكلم معاك فيها
 
حمزة \ماشى الادوية ها متنسيش 

سلمي \ متخفش عليا خلى بالك على نفسك 

حمزة \ لا الة الا الله 

سلمي \ محمد رسول الله

-- حمزة بيركب العربية وبيمشى و سلمي بتبص علية لحد ما خرج من باب الجنينة وبتدخل الفيلا وبتروح على مرون و مرون بيبصلها و سلمي بتحاول تهرب بعنيها من مرون 

سلمي \ انا انا رايحه على اوضتي 
 
و سلمي مشيت لحد ما وصلت للسلم 

مرون \ سلمي 

و سلمي مديالو ضهرها ومش عورة تبصلو علشان ميشفش الدموع الى فى عنيها 

مرون \ سلمي 

-- سلمي بتبصلو ودموع فى عنيها --

سلمي \ نعم محتاج حاجة 

مرون \ انتى شوفتى سامح النهاردة 

سلمي \ سامح لا مشفتهوش 

مرون بيحاول يقف على رجلو بالعفية و سلمي بتجرى عليه وبتساعدو 

مرون \ الظابط قالى ان فى حد لعب فى فرامل العربية تعرفى حاجة عن الموضوع دة 

-- سلمي انهارت من العياط وبتحضن مرون اوى 

سلمي \ انا اسفة مكنتش مصدقه انو ممكن يعمل حاجة زى دى 

-- سلمي حكتلو على الى حصل مع سامح --

(( فلاش باك )) 

تليفون سلمي بيرن وبترد بيكون سامح

سامح / سلمي حبيتي وحشتيني 

سلمي /  ابعد عني بقي يا اخي 

سامح / مقدرش انا بعشقك وانا عارف اني غلطة لم سبتك زمان  وانجرفت وري مشاعري لمجرد واحدة جديدة ظهرت وعجبتني بس انا رجعت اهو وبحبك وانسي اني ابعد عنك

سلمي /  الكلام ده كان زمان وخلاص كل واحد راح لحاله ودلوقتي انا مرتبطة وبحبه كمان ابعد عني او هقول لمرون وهو يتصرف معاك

سامح / انتي بتاعتي انتي فاهمة انسي تكوني لحد غيري  واخوكي ده انا مش هسيبه انتي فاهمة انا هكسرلو ايدو الا مدها عليا  هياخد عقابه قريب اوي وبقولك تاني انتي مش لحد غيري والموت بس الا يقدر يفرق بينا

سلمي / حرم عليك بقي  ابعد عني انا بكرهك 

وبتقفل السكة
 

******

مرون \ بصوت عالى مقولتليش على الى حصل دة لية 

سلمي \ كنت خايفة احسن يازيك

مرون \ يعنى هو كدة مازنيش شايفة الى حصلى هو السبب اكيد 

سلمي \ والله كنت خايفة عليك

مرون \ انا عارف يا حببتى بس لازم تقوليلى على اى حاجة تحصل معاكى انا اخوكى 

سلمي \ مكنتش متوقعة انو ممكن يعمل حاجة زى دى
 
مرون \ خلاص يا روحى اهدى وانا هتصرف 

سلمي \ تتصرف يعنى اية هتعمل اية 

مرون \ روحى على اوضتك انتى 

سلمي \ وحياتى عندك سيب البوليس هو الى يتصرف 

مرون \ روحى على اوضتك يا سلمي 

عاصم \ فى اية صوتكو عالى لية 

-- و سلمي بتعيط  وبتطلع على اوضتها 
 
-- فى بيت حمزة 

فاروق \ ازيهم دلوقتي  

حمزة \ الحمد لله 

سعد \ روح ارتاح شكلك تعبان اوى 

-- حمزة سرحان 

فاروق \  فيك ايه
 
حمزة \ لا مفيش انا رايح على اوضتي  انام ساعتين 

فاروق \ فى جواب وصلك
 
حمزة خد الجواب ودخل على اوضته وفتح الجواب الجواب 

( حبيبى حمزة انا عشت معاك احلا سنتين فى عمرى كلو كانت الحظات الى بقضيها وانا معاك كانت هى دى سعادتى

 بس انت ضيعت الحب دة علشان بنت لمجرد ان عندها فلوس وولدك مشارك ولدها وانت قولتى انك مبتحبهاش وانك 

متطر انك ترتبط بيها علشان ولدك وانك وبتحبنى زى ما انا بحبك خلينا نشوف حل وسط ممكن تعمل خطوبة علشان ترضى ولدك وخلاص وبعدين نشوف هنخلص من الارتباط دة ازاى 

-- مع حبى ندي --) 

حمزة قفل الجواب وحطو فى الدرج  ومدلوش اهمية وراح غير هدومه ونام 

-- عاصم عند سلمي فى اوضتها 

عاصم \ سلمي فى اية مالك انتى واخوكى 

سلمي \ لا مفيش يابابا 

عاصم \ انتى في مشكلة بينك  انتى و حمزة طيب 

سلمي \ لا يا بابا احنا كويسين وكمان حمزة جاى كمان شوية
 
عاصم \ ماشى يا سلمي انا رايح على الشركة دلوقتى لو عوزة اى حاجة كلمينى 

 عاصم خرج و سلمي انهارت من العياط وراحت فى النوم 

 بعد تلات ساعات حمزة راح للفيلا وقابل مرون و هبة 

حمزة \ مساء الخير 

مرون \ اهلا يا حمزة تعال

حمزة \ عامل اية دلوقتى 

مرون \ الحمد لله احسن 

-- حمزة عنيه عمالة راحة وجاية 

هبة \ سلمي فى اوضتها ثوانى 

-- هبة طلعت على اوضة  سلمي ونزلت تانى 

حمزة \ سلمي فين 

هبة \ سلمي بتقول انها تعبانة مش هتقدر تنزل 

حمزة \ اطلبلها الدكتور 

هبة \ لا هى كويسة بس مديقة شويه 

حمزة \ ممكن من بعد ازنك يا مرون اخد هبة واروح اشوف سلمي

مرون \ اتفضل 

حمزة و هبة راحو لسلمي و هبة بتخبط على الباب 

هبة \ سلمي حمزة معايا ممكن ندخل 

سلمي \ ثوانى 

-- سلمي لبست الروب و حمزة بيدخل ومعاة هبة و سلمي وقفة وعنيها حمرة من كتر العياط
 
هبة \ هروح اجيب عصير 

-- حمزة فتح الباب وراح وقف قدم سلمي 

حمزة \ فى اية مالك 

سلمي \ مفيش انا تعبانة شوية
 
حمزة \ بس عيونك مخبيه حاجة 

سلمي \ مفيش 

-- سلمي عنيها بتدمع 

حمزة \ لو مش عوزة تحكيلى ماشى بس ممكن تلبسى عاوز اخرج معاكى 

سلمي \ خليها فى يوم تانى 

حمزة \ لا مليش دعوة دلوقتى انا هنزل تحت وعاوز اشوف احلا بنت ربنا خلقها نزلة ماشى 

و سلمي بتبتسم 

سلمي \ ماشى
 
و حمزة بيخرج 

سلمي \ شكرا يا حمزة

حمزة \ البسى بسرعة 

-- حمزة نزل عند مرون تحت ومستني سلمي وبعد شويه هبة و سلمي نزلين و سلمي طلعة زى القمر كالعادة حمزة واقف بيبصلها وهى نزلة لحد منزلت عندو وبيمسك اديها 

حمزة \ ممكن نتعرف بالانسة 

سلمي \ ابو شكلك 

-- وكلهم بيضحكو اوى و  حمزة خد سلمي على العربيه وقبل ما تدخل العربية بتلقى بوكية ورد على الكرسى بتعها بتخدو وبتشمو 

سلمي \ الله دة ليا 

حمزة \ اكيد مش جيبو لعمو البواب 

-- سلمي بتضحك اوى 

سلمي \ رخم    انا متشكرة اوى يا حمزة

حمزة / ممكن تركبى باة علشان فى مفاجاة مستنياكى 

سلمي \ هى اية 

حمزة \ اركبى وانتى تعرفى 

-- سلمي و حمزة ركبو العربية ومشيو

سلمي \ هنروح فين 

حمزة \ هنروح نتعشا ونتكلم مع بعض شوية 

سلمي \ خليك معاية على طول
 
حمزة \ ماانا معاكى اهو انتى خايفة من اية 

سلمي \ لا مفيش 

حمزة وقف العربية --

حمزة \ فى اية يا سلمي انتى خايفة من اية 

سلمي \ انا خايفة انى اخسرك 

حمزة \ ممكن متخفيش باة علشان انا الى مش هسيبك ابدا

ليست هناك تعليقات