إبحث عن موضوع

رواية ادم و حواء الحلقه 37

🍎    الحلقة.    ٣٧    🍎

🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎

.
  محمود فى الاوضة بتعتو وسارة بتقرب منو

سارة / تحب اعملك عصير

محمود / لاا

سارة / محمود لية بتعاملنى بالطريقة دى انا عملتلك اية بس
 
محمود / سارة انا تعباان

سارة / انا كمان تعبانة زيك

محمود / يووة انا هخرج من هناا احسن

سارة / محمود استنى اسمعنى احنا منقدرش نتطلق علشان ابناا خلينا ناخد فرصة تانية ارجووك

محمود / مبقاش فيا حيل للفرص تاانى كفااية انا تعبت يا ساارة والله مش بايدى انتى يمكن تكونى اكبر فرصة فى حيااتى بس قلبى مش قادر يستوعب دة ابدل

سارة / وابننا زمبو اية بس

محمود / مش عاارف

محمود بيخرج من الاوضة وزينب بتقبلو

زينب / محمود انت كويس

محمود / كل لما اجى هناا بحس انى مخنووق ومش بكون مرتااح ابدا

زينب / حاول تهدى شوية

محمود / انا هروح اتمشى شوية

زينب/ هتروح لسهي

محمود / لااا حتى سهي انا ضغط عليهاا كتيير مش عاوز اعذبها معايا اكتر

محمود بينزل تحت ووالدتو بتشوفو

ام محمود / محمود رايح فيين

محمود / هخرج اتمشى شوية

ام محمود / يا ابنى انت لسة خارج النهاردة من المستشفى ارتااح

 
محمود / ماما لو سمحتى سبينى انا مخنوق

ام محمود / خلاص يا حبيبى اهدى الى انت عوزو خد عربية من الجراج بس سوق براحة مش عوزين مصيبة تاانية الله يخليك

محمود بيبوس جبنهاا وبيخرج

.
            **********************************

زياد و شمس و ريهام و علي عند سهي

سهي / لا مش معقول دة كلو حصلكو كان نفسى اكون مععاكو والله بس حادثة محمود باة

زياد / محمود عامل اية دلوقتى

سهي /خرج النهاردة الصبح من المستشفى

شمس بتبص لسهي ومستغربة توترهاا ولسة سهي بتقدم فاكها  والطبق بيقع منهاا

شمس / سهي فى اية انتى بخير

سهي / انا و محمود كتبنا الكتاب

والكل مصدوم

سهي / مفيش حد يسالنى ازااى ولية خلاص باة

زياد/ مبرووك

سهي موطية رسها بخجل 

سهي / الله يبارك فيك يا زياد

علي / الف مبروك يا سهي

سهي / الله يبارك فيك علي

سهي بترفع عنيها لريهام و شمس ومفيش اى رد فعل منهم خالص  و زياد بيبص لشمس وبيرفعلها حوجبو باستغراب 
وفجاة شمس و ريهام بيصرخو وبيجرو على سهي وبيحضنوهاا اوى وبيبركلهاا

شمس / الف مبرووك يا حياتى

ريهام / مبرووك ايوة كدة باة

على / هههههههههه شلة ما يعلم بيه الا ربنا محدش فيكو اتجوز جوزة طبيعية

موبيل ريهام بيرن و علي بيشوفو

ريهام / مين

علي / والدتك

ريهام بتحس بخوف

ريهام / الو ماما

ريهام بتدخل البلكونة بتتكلم مع والدتهاا.

شمس / تفتكرو يكون حصل حاجة هنااك

زياد / لا مظنش لان طاهر قال انو هيحل كل حااجة

ريهام دخلت من البلكونة شمس.

ريهام / عمى بعت رجاالة للشقة عندنا وعندك انتى كمان يا شمس

شمس / اية ازااى يعنى ممكن يعملو اية

علي / انا مش هستني انهم يعملو حااجة انا هروح اجيب المازون

 
زياد / علي اهدى شوية

علي/ لا  يا زياد انا هنزل دلوقتى اجيب المازون
ريهام / ودة راى ماما علشان ساعتها يكون عمى ملهوش اى حكم عليا..

زياد / مدام دة راى والدتك وموافقة على كدة انا جاى معاك

 
على و  زياد بينزلو  و شمس و  سهي بيحضنو ريهام اوى

.
            **********************************

.

شمس و سهي و ريهام فى أوضة سهي و زياد بيخبط على باب الاوضة  و شمس بتفتح الباب

زياد / يلا المازون مستني من بدرى

شمس / حاضر

زياد بيخرج وبيقاعد جمب علي

المازون / بطايق الشهود لو سمحتو

والبنات بيخرجو ومعاهم ريهام و سهي بتسمع صوت محمود بيتكلم

محمود / وانا الشاهد التانى اتفضل يا شيخ

سهي بتبص لمحمود اوى وبتقف مكنهاا  و علي بيروح على ريهام وبيخدها من اديها وبيقاعدو قدم المازون  و محمود متجاهل سهي خالص و سهي بتروح تقاعد جمب شمس ومديقة اوى

شمس / سهي انتى كويسة

سهي / مش عارفة

شمس بتبتسم لسهي وبتمسك اديهاا و سهي بتبتسم لشمس 
والمازون بيكتب كتاب على و  ريهام والكل مبسووط اوى
و علي بيبوس دماغ ريهام بعد كتب الكتااب والكل بيبركلهم

 
زياد بيقرب من شمس وبيحط ايدو ورى ضهرها وبيقربها منو 
 و شمس بتحس بحنانو اوى ومبسوطة

محمود بياخد المازون وبيروح يوصلو  و سهي مديقة اوى من محمود
سهي / انا هروح اجيب العصير

سهي بتروح على المطبخ

شمس / حبيبى هروح لسهي باين عليها مديقة اوى
 
زياد / وكمان محمود باين علية

شمس لسة هتروح المطبخ

ريهام/ شمس سهي فيها اية

شمس / مش عارفة هروح اشفهاا

ريهام / استنى هاجى معاكى

علي بيشد ريهام من اديها

علي / ريحة فيين انتى دلوقتى مراتى ممنوع تروحى فى اى حتة من غيرى

ريهام / لا ياشيخ

علي / ايوة طبعا

ريهام بتضحك وبتروح ورى شمس و سهي  و محمود بيرجع للشباب وبيقاعدو مع بعض

شمس / بتروح على سهي وبتحضنها من ضهرهاا

شمس / مين يصدق ان احنا التلاتة دلوقتى متجوزين
 
ريهام / حظنا احنا التلاتة

شمس / ومالو حظنا بس احنا اتجوزنا الى بنحبوهم

سهي / يعنى مقدرناش نفرح زى كل بنت احنا التلاتة حظناا كدة باة

ريهام / كان حلمى ان يوم فرحى دة

شمس / اية النكد دة بس خلاص بقي بلاش نزعل انا بالنسبة ليا زياد اكبر هدية ممكن ربنا يبعتهالى فى حياتى
 
ريهام / علي بالنسبة ليا هو السعادة الى كنت بدور عليها طول عمرى

سهي  متتكلمش و شمس بتروح على سهي وبتحضنها من ضهرها و هى بتظبط الكوبيات
 
شمس / وانتى لية مخبية الى فى قلبك

سهي / شمس محمود حته من روحى انا من غيرو اموت
 
الشباب وقفين ورهم وكانو بيسمعوهم وهم بيتكلمو
والشباب بيخرجو برة المطبخ وبيقاعدو فى الرسبشن وكل واحد بيفكر فى الكلام الى سمعو والبنات بيخرجو من المطبخ 
وبيبصو للشباب وكل واحد فيهم فى اتجااة
 
شمس / اية مالكو قاعدين لية كدة

والتلاتة بيبصلهم بحزن و شمس بتقرب من زياد

شمس / حبيبى

زياد بيمسك اديها وبيخليها تقاعد جمبو وبيلف دراعو حولين
رقبتها وبيقربها منو وبيبسها من جبنها و شمس بتحط خدها على صدرو

ريهام بتروح على علي وبتقاعد على ايد الكرسى الى هو قاعد علية

ريهام / ندمان انك اتجوزتنى

علي بيبصلها وبيلف دراعو حولين خصرهاا وبيبوس اديهاا

سهي وقفة بعيد وبتبص لمحمود و محمود بيبصلهاا وبيمد ايدو لسهي  و سهي بتروح علية بسرعة وبيحضنها اوى

.
            **********************************           

مريم فى العربية مع اخوها وليد وبيوصلو المطار و وليد بيبص لمريم و مريم سرحانة

وليد / احنا وصلنا المطار

مريم بتبص حوليهاا

وليد / سلميلى على ابتسام واكيد فى اقرب وقت لازم نتقابل كلنا ونعرف بعض اكتر

مريم بتبتسم اوى لوليد وبتنزل من العربية و وليد بينزل شنطتهاا وبيرح عليها

جان / انتى كويسة

مريم  بتحضن وليد اوى و وليد بيحضنها

مريم / انا مش عارفة اقولك اية

وليد / هنقول كتير بس مش دلوقتى يلا لخينا نلحق الطيارة

 
وليد بيدخل مع مريم وبيقدملها الاوراق وبيودعها لحد ما بتدخل ممر الطيران و مريم بتطلع الطيارة وبتشوف الكرسي بتعها وبتروح تقاعد وبتبص جمبهاا وبتشوف هاني قاعد على الكرسى الى جمبها

مريم / هاني 

هاني / خليكى عارفة انك مش هتقدرى تهربى منى
 
مريم / هاني انت

هاني / اسف

مريم / مبقاش ينفع الاسف

والمضيفة بتقول ان الكل بربط الاحزمة

مريم / الطيارة هتتحرك

هاني / اة ما انا عارف

مريم / هاني احنا حاولنا كتير بس مفيش فايدة انا وانت حياتنا مختلفة

هاني / نحاول تاانى

مريم / خلاص مفيش عندى قدرة انى استحمل تانى

هاني / انا جمبك

مريم / لا انت عمرك ما كنت جمبى ابدا

هاني / ادينى فرصة تانية

مريم / مبقاش ينفع خلاص كل حاجة بينا انتهت حياتى غير حياتك احنا مختلفين عن بعض انا خلاص اقتنعت بكدة منكرش انى هتعذب فى بعدك عنى بس فترة

هاني / فترة اية بالظبط عوزانا ننفصل عوزة تبعدى عنى

مريم / ومن امتى واحنا كنا قريبين من بعض اصلا

هاني / فعلان انتى كان عندك حق بس احنا بنحب بعض
 
مريم / الحب مش كفااية

مريم بتقف وبتشاور للمضيفة

مريم / لو سمحتى المكان هنا مش مريح ممكن اروح مكان تانى

هاني / مريم ارجوكى

مريم بتروح مع المضيفة وبتقاعد فى مكان تانى بعيد عن هاني

.
            **********************************

محمود / طب هتعملو اية دلوقتى

زياد / انا من راى ان المكان هنا امان يعنى لو سهي تسمح 
ريهام و شمس يفضلو هنا معااها وانا و علي نروح اى فندق 
ونفكر

 
سهي / اة طبعا معنديش اى ماانع

شمس / حبيبى لاا خلينى معاك

زياد / هنا هيكون امان ليكى اكتر لحد بس ما نعرف
عم ريهام هيعمل اية بالظبط

علي / حببتى متقلقيش عليا

ريهام / عمى عصبى انت متعرفش هو ممكن يعمل اية

محمود / انا عندى شقة صغيرة يعنى كنت لما ادايق بروح هنااك اغير جو

سهي/ مقولتليش عن الشقة دى قبل كدة

محمود بيبوس ايد سهي

محمود / يعنى مجتش فرصة

زياد / دى فكرة كويسة معنديش مانع 

محمود / تقاعد فيها انت و علي

علي / اوكى

محمود / سهي هتقفلي الباب كويس ومش هتفتحى الباب لاى حد مهما كان

سهي / حاضر

والشباب بيودعو البنات وبيخرجو والبنات بيقفو فى البلكونة 
وبيبصو على الشباب لحد ما بيركبو العربيات وبيمشو 
البنات بيقاهدو بحزن كل واحدة فى مكان

سهي / اوووف اوووف خلونا نروح نرتااح يلا تعالو نغير هدومنا  يلا انتى وهى

والبنات بيتحركو بكسل

.
            **********************************

مريم بتحاول تهدى اعصبهاا وانها متفكرش فى هاني بس قلبها وعيونها بترقبو طول الوقت وفجاة الطياارة بتهتز بقوة والكل بيصرخ

المضيفة / الكل فى مكانو لو سمحتو 

الكل بيصرخ ومفيش حد فاهم حااجة. و مريم بتصرخ
 و هاني بيتحرك من مكانو والمضيفة بتحاول ترجعو مكانو تانى و هاني بيبعد المضيفة عنو بسرعة وبيجرى على مريم 
و مريم بتترمى فى حضنو وبتعيط

المضيفة / لو سمحتو كل واحد مكانو لحد ما نعرف اية المشكلة

والكل بيصرخ من حركاات القوية للطيارة  و هاني بياخد مريم وبيرجعو مكانهم  من تانى بسرعة و هاني متمسك فيها بقوة ز مريم بتعيط و هاني بيحط ايدو على خدهاا

هاني / مريم لو خرجنا من هناا بخير اوعدك انى مستحيل ازعلك تانى ابدا مهما

مريم بتعيط وبتحضن هاني بقوة

مريم / متسبنيش انا مش خايفة لانك معاااياا انا حاامل

هاني بيتصدم وبيبص لمريم اوى بزهوول وحركات الطيارة بتزيد اكتر  و هاني دموعو بتنزل وبيحضنها اوى

هاني / مستحيل اخلى حااجة تازيكى ابدا ولا تازى ابنى هنخرج من هناا بخير انا متاكد

وفجاة الطيارة بترجع لوضعها الطبيعى

المضيفة / متقلقوش كل حااجة تحت السيطرة حصل عطل صغير وقدرنا نهتم فية

والكل بيبدا يهدى واحدة واحدة  و هاني بيبص لمريم اوى وبيمسحلها دمعهاو وبيحضنها اوى


            **********************************

شمس بتكلم زياد فى التلفون

شمس / حبيبى احنا بخيير حتى ريهام و سهي راحو ينامو كمان

زياد / الظاهر كدة انى خلاص اتعوت على وجودك جمبى مش عارف انام وانتى بعيدة عنى

شمس/ وانا كمان

زياد / حببتى انا بكرة الصبح هروح الشركة وممكن اتاخر
 
شمس/ يعنى مش هشوفك

زياد / هخلص شغلى وهاجى على المستشفى علشان اطمن على ابتسام

شمس / هتتطمن على ابتسام بس

زياد / وابوس اخت ابتسام كمان

شمس بتضحك

.
            **********************************

هاني و مريم بيوصلو مطار القاهرة وبيركبو تاكسى وبيتحركو
 و مريم مبتتكلمش خالص و هاني بيمسك اديهاا  و مريم بتبصلو بحزن وبتنام على كتفو  و بعد شوية بيوصلو الفيلا بتاعت هاني وبيدخلو و هاني بيقرب على مريم وبيحط ايدو على خدها بحنية

هاني/ حببتى انتى بخير

مريم دموعها بتنزل و هاني بيخدها فى حضنو  و مريم بتحضنو اوى وبتعيط

.
            **********************************

فى الصباح

شمس و ريهام و سهي قاعدين على السفرة ومجهزين الفطاار 
ومفيش حد فيهم عاوز يفطر

شمس / هو احنا هنفضل كدة كتيير

ريهام / علي عندو شغل ومش هقدر اشوفو النهاردة انا مش عارفة دة منظر واحدة عرووسة

سهي / محمود هيروح الفيلاا عند مراتو التانية

شمس / كمان زياد عندو شغل وهيتاخر هنااك

سهي / خلونا نخرج نتمشى شوية انا مليت اوى
 
شمس / ابتسام خرجت من المستشفى وراحت البيت خلونا نروح الاول نتطمن عليها ونشوف النونو

ريهام / اوكى ونلعب معاة شوية

وردة ✍️ط

ليست هناك تعليقات