إبحث عن موضوع

رواية ادم و حواء الحلقه 15

🍎   الحلقة     ١٥   🍎


🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎

ابتسام بتخرج وماسكة بطنهاا 

ابتسام / شكلى اخت برد فى معدتى

ولسة هتتكلم وبترجع الحمام تانى وبتخرج كل الى فى معدتهاا  وسراج بيروح عليها وبيجبلها الفوطة وبيغسلها وشها

 
سراج / حببتى خلينى اطلب الدكتور

ابتسام / لا بس انا اخت برد بس هنام وهكون بخير

سراج بيخدها على الاوضة وبينيمها وبيغطيها كويس

سراج / حببتى هروح اعملك حاجة سخنة تشربيهاا
 
ابتسام / لا انا كويسة عوزة انام بس

وسراج بيروح ينام جمبها وبيخدها فى حضنو وبيضمها اوى

فى الصباح

 شمس بتصحى على صوت المنبه وبتطفية وبيشتغل تانى
 
شمس / يووة بس خلاص اسكت باة

وبتاخد الروب بتعها و بتخرج من اوضتها وبتاخد بلها ان رجليها بتمشى بيها و بتفرح اوى

شمس / رجلى الله هههههة

وبتشوف مريم قاعدة  فى البلكونة وبنفس الفستان الى كانت 
لبساة بالحفلة امبارح و بتروح عليها

شمس / مريم انتى كويسة

مريم / صباح الخيير

شمس/ انتى منمتيش من امبارح فضلتى سهرانا

مريم / مجنيش نوم

شمس بتروح عليها وبتضمها اوى و مريم بتحضن شمس من خصرها وهى قاعدة مكانها

شمس / فى اية مين مزعلك ياروحى 

مريم / هاني هيسافر لبنان

شمس / واية المشكلة مهو انتى كنتى عارفة من فترة انو مسافر

 
مريم / بس كان اسبوع بس مش لمدة سنة

شمس / سنة

مريم / اة هو مضى على عقد برنامج عنائى لمدة سنة.

مريم / وجااى امبارح يقولى انا مسافر تعالى نتجوز ونسافر
 فكرنى لعبة فى ايدو يحركها زى ما هو عاوز وكانى مليش كيان ابدا

مريم بتعيط

شمس / خلاص اهدى ياروحى اكيد انتو هتقاعدو مع بعض وهتتكلمو ويكون فى حل وسط اكيد

مريم / انا تعبانة هروح اتصل بالمكتب وهبلغهم انى مش هروح

شمس / وخدى دوش ونامى شوية وابعدى اى تفكير عنك 
لحد ما ترتاحى

مريم بتبوس شمس من خدها وبتروح على اوضتها  و شمس بتبص للسماء وبتشوف الجو مغيم اوى

شمس / هيكون فى مطر النهاردة 

شمس بتحس بالبرد وبتدخل بسرعة وبتروح على المطبخ وبتفتح التلاجة وبتطلع عسل ابيض وقشطة وبتدور على توست
 
شمس / يووة اووف باة مفيش توست انا جعاانة
 
 بتروح تغير هدومها  وبتروح على أوضة مريم وبتشفها نايمة وبتقفل عليها الباب وبتخرج بتشوف لينا بتوصل سعود على الباب

شمس / صباح الخير

سعود / صباح الخير بعد ازنكو

لينا / صباح النور يا فنانة

شمس / الجو بيمطر بلاش تنزلى انا كمان لسة هفطر تعالى افطرى معايا

شمس / لا هاخد الشمسية وهنزل انا

لينا / شمس تعالى افطرى معايا زياد نايم ومش عوز يصحى 
وسعود راح على الشركة وانا لوحدى

ولينا بتروح تاخد شمس من اديها وبتخدها على الشقة بسرعة

لينا / تعالى نجهز الفطار انا وانتى يلا تعالى

شمس بتدخل المطبخ مع لينا

لينا / بتحبى فطار معين

شمس / لا عادى بس اهم حااجة العسل انا مش بقاعج على السفرة غير لما يكون العسل موجوود

لينا / احلا عسل لعيون شمس

شمس بتضحك اوى وفهد بيدخل المطبخ بيعيط
 
فهد / امى

لينا / حبيبى انا هناا

شمس بتروح علية وبتشيلو وبتبوسو
 
شمس / صباح الخيير كوكوو

فهد بيضحك و شمس بتزغزغز وبيجرى على برة و شمس بتجرى ورى وبيضحكو اوى ولينا بتبص عليهم وهى بتحط الفطار على السفرة وبتضحك و شمس بتطلع على الكنبة وفهد مستخبي  وبيضحك اوى

شمس / انا همسكك انا مش هسيبك النهاردة

شمس بتتكعبل وكانت هتقع وبتصرخ وفجاة بتلقى نفسها فى حضن زياد ولينا بتشهق من الخضة على شمس

زياد بكل بروود

زياد  / اية الدوشة دى الى على الصبح

شمس بتبصلو اوى وبتستغرب هو وصلها ازااى قبل ما تقع

شمس / نزلنى

زياد بينزلهاا و  شمس بتظبط هدومها ومتوترة اوى و زياد بيبص على لينا الى بتبصلهم ومبتسمة اوى و بيحط ايدو على علي شعرو بتوتر

لينا/ زياد يلا خلينا نفطر مع بعض انا وانت و شمس

فهد / واناا

لينا / لا انت روح اغسل سنانك الاول  يلا على الحمام

شمس / انا انا هروح هروح اساعد فهد

شمس بتهرب بسرعة وبتروح لفهد و زياد بيبصلها اوى

لينا / عيونك

زياد بيرتبك  وبيروح على اوضته

بعد شوية

لينا / زياد زياد

زياد بيخرج من اوضته و شمس بتلاعب فهد وهو قاعد على السفرة

لينا / زياد اية الى انت عملو دة مفيش فايدة فيك ابدا

ولينا بتروح بتجيب فوطة وبتحدفها لزياد

لينا / نشف شعرك كويس هتاخد برد

زياد بيبتسم للينا وبينشف شعرو كويس وشعرو مش مرتب 
 و شمس بتبصلو اوى بس طالع جذا وبيحرك شعرو على جهة واحدة شمس مركزة مع حركاتو اوى

لينا / شمس انتى وقفة لية اقاعدي يلا

وبيقاعدو على السفرة  و شمس  و زياد هما الاتنين بيمسكو طبق العسل  شمس بتمسك ايد زياد و بتسحب اديها بسرعة 
و زياد بيقرب لشمس العسل

شمس / شكرا

وبيفطرو كلهم مع بعض

شمس / انا شبعت

زياد /انتى ماكلتيش حااجة

شمس / لا اكلت الحمد لله

موبيل شمس بيرن وبتكون مريم

شمس / مريم انا عند لينا

مريم / شمس انا لازم اروح المكتب كان عندى محكمة النهاردة ونسيت الميعااد

شمس / بس انتى تعبانة

مريم / لا انا كويسة سلام

لينا / فى حاجة شمس مريم فيهاا حااجة
 
شمس / لا بس هى راحت المكتب

لينا / طب يلا خلينا نشيل السفرة انا وانتى

شمس ولينا بيدخلو الاطباق

زياد / لينا القهوة

لينا / شمس سيبى الى فى ايدك واعملى قهوة لزياد انتى

شمس بتتوتر اوى وبتبص للينا

شمس / بس اصل انا معملتش قهوة قبل كدة

لينا بتضحك عليها و  بتجيب القهوة وبتقول لشمس تعمل اية

لينا / على نار هادية

زياد / لينا القهوة

شمس / هو مستعجل لية كدة

لينا / زياد متعود انو يشرب القهوة بعد الفطار على طول

شمس بتخلص القهوة وبتخرج و زياد بيشفها بيبعد فهد عنو بسرعة وبيروح على شمس وبياخد منها فنجان القهوة

زياد / لية تعبتى نفسك تسلم ايدك

لينا / دة مجرد فنجان قهوة دة انا مستحملاك ٢٤ سنة مفيش مرة قولتلى كلمة واحدة 

فهد / خالو هيخدنى الملاهى
 
لينا / لا اكيد خالك عندو شغل خليها وقت تانى
 
زياد / لا جهزى نفسك خلينا نروح الاستاذ دة مخرجش من اليوم الى وصلنا فية مصر

شمس / انا لازم امشى تسلم ايدك لينا على الفطار الجميل دة
 
لينا / تسلمى يا شمس انتى عندك معهد

شمس / لا النهاردة اجاازة

لينا / تعالى معانا نغير جو مع فهد و زياد ونلعب انا وانتى شوية

شمس / خليها يوم تانى

لينا /  يلا خلينا نروح نغير جو

شمس / لو البش مهندس الصغير يسمحلنا نروح معاة معنديش مانع

زياد / هغير هدومي ونخرج

لينا / هروح البس انا كمان

ولينا بتروح على اوضتها  و زياد بيغير هدومه وبيروح على فهد وهو قاعد فى حضن شمس وبيلعبلو فى شعرو و شمس بتشم البرفان بتاعو وبتبتسم اوى

زياد / لينااا اتاخرنا

شمس / هروح اشفها اتاخرت لية

شمس بتروح للينا الغرفة وبتشوف لينا نايمة على السرير

زياد / ليناا انتى كويسة

لينا / حسيت بدوخة

شمس / زياد زياد
 
لينا / شمس انا بخيير

زياد بيدخل الاوضة
 
لينا / دى مجرد دوخة بسيطة علشان الحمل بس

زياد /  خلينى اخدك المستشفى

لينا / يووة انا بخير وكمان سعود كلمنى وقالى انو خلص 
اجتماع وجاى على البيت خدو انتو فهد وروحو

شمس بتبص لزياد

زياد / لا خلينى انا كمان معاكى

لينا / معلش يا شمس زياد مش هيعرف يتصرف مع فهد لوحدو وفهد هيزعل لو مرحش الملاهى النهاردة

زياد / متاكدة انك بخير

لينا / اة طبعا يلا روحو انتو باة

شمس بتخرج و زياد بيبص للينا اوى

لينا /متخليش شمس تستني برة اكتر من كدة

زياد بيضحك وبيبوس لينا من جبنها وبيخرج وفهد 
ماسك فى ايد شمس وبيتنطط وفرحان اوى

.
            **********************************

سراج بيفتح عنية و بيبص جمبو وابتسام مش موجودة
 
سراج / بسومة بسووومة

ابتسام مبتردش علية وبيخرج من الاوضة وبيشوف ابتسام قاعدة فى الصالة باين عليها مديقة اوى

سراج / حببتى انتى كنتى برة

ابتسام / روحت اجيب حاجة من الصيدلية

سراج بيحط ايدو على جبنها وبيشوف حرارتها

سراج / حببتى فى اية قلقتينى

ابتسام بتشاور على جهاز صغير على التربيظة وسراج بيبص علية

 
ابتسام / انا حامل

سراج / حامل بجد

ابتسام / مش عارفة انا عاملة احتياطاتى كويس جدا مش عارفة

وابتسام بتقف ومديقة اوى

ابتسام / مش وقتو خاالص احنا لسة فى بداية حياتنا 
انا مش فاهمة ازاى دة حصل انا وخدة احتياطاتى كويس جدا

سراج بيمسك اديها ومتعصب

سراج / احتياطات اية انتى كنتى بتخدى مانع حمل
 
ابتسام دموعها بتنزل وسراج بيتعصب اوى وبيروح على الاوضة وبيخبط الباب بقوة ورى

.
            **********************************

محمود بينزل الجنينة وبيروح على سارة الى قاعدة لوحدهاا

محمود / صباح الخير

سارة / صباح النور هخلى خديجة تجهزلك الفطار
 
محمود / انتى فطرتى

سارة بتبص لمحمود اول مرة يسالها ان كانت اكلت ولا لا

سارة / مليش نفس

محمود / انا بعتزر على الى حصل منى امبارح انا

سارة / متتعبش نفسك انا مش زعلانة.

محمود / يباة نفطر مع بعض قبل ما اروح على الشركة

سارة بتبتسم اوى لمحمود

سارة / هخلى خديجة تجهز الفطار علشان متتاخرش على الشركة

وسارة بتروح بسرعة على  الفيلا ومبسوطة اوى وبتخبط فى سلمي

سارة / اسفة اسفة يا سلمي

سلمي / فى اية مالك واية السعادة الى فى عيونك دى كلهاا

سارة/ محمود طلب ان انا وهو نفطر مع بعض

سلمي / دة كلو علشان طلب تفطرو مع بعض امال لو طلب منك بوسة

سارة بتضحك

سارة / مجنونة انتى

وسارة بتمشى وبتسيب سلمي وبتروح على المطبخ بسرعة

.
            **********************************

زياد و شمس بيوصلو على مدينة الملاهى  و شمس بتبص للملاهى اوى و  زياد بيبص لشمس وبيشوف لمعة عيونها

زياد / شكلك فرحانة اكتر من فهد

شمس بتتكسف اوى وبتحاول تخبى فرحتها

.
            **********************************

مريم بتروح المحكمة متاخر وبتطلب من القاضى انو ياجل المحكمة والقاضى بيوافق على التاجيل  و مريم مديقة اوى وبتخرج من المحكمة

هاني واقف بالعربية قدم المحكمةوو مريم بتتنهد لما بتشوفو 
وبتقف تتكلم مع واحد عن القضية و هاني فى العربية مستنيها وبينزل من العربية وبيقف قدمها  بتخلص كلمها وبتروح على هاني  و هاني بيروح عليهاا

هاني / انا من الصبح بحاول اكلمك

مريم / وانا مش عوزة اتكلم بعد ازنك عندى شغل

هاني بيمسك اديها بيوقفهاا

هاني /مريم تجاهلك ليا دة بيعصبنى اكتر
 
مريم / سيب ايدى احنا قدم المحكمة

وفى بنتين بيروحو على هاني وبيطلبو منو يتصورو معااة 
 و مريم بتمشى وبتسيبو و هاني مدايق اوى

.
            **********************************

شمس و زياد وقفين بيتفرجو على فهد وبيشجعوة وهو بيلعب وفهد بيجرى عليهم وفرحان اوى وبيروحو على لعبة الحصان و زياد بيمد ايدو لشمس علشان تركب مع فهد
 و شمس بتبص حوليها

شمس / بس دى بتاعت اطفال

زياد بيبتسم لشمس

زياد / يلا تعاالى

شمس بتمسك ايدو وبتطلع معااة ومش عارفة تطلع على الحصان زياد بيمسكها من خصرها وبيرفعها لفوق و شمس بتبصلو اوى  و زياد بيبصلها

فهد / انا الفاارس عاااا هجووم

شمس و زياد بيضحكو علية واللعبة بتتحرك زياد واقف
جمب شمس وفهد وبيضحكو اوى وفهد عامل نفسو فى حرب 
وبيتعبو من اللعب
 
فهد / ايس كريم

زياد / لااا الجو برد هتتعب

فهد بيزعل  و شمس بتبص لفهد وبتغمزو

شمس وفهد / عوزين ايس كريم عوزيين ايس كريم عوزين ايس كريم

زياد / هشش خلاص الناس بتبص علينا

شمس / احنا هنعتصم هناا عوزين ايس كريم

زياد / ياالله انا الى جبتو لنفسي جايب معايا اتنين
الله يعلم بيهم

شمس / عوزيين ايس كريم

زياد بيروح على الايس كريم وبيجبلهم ايس كريم

شمس وفهد / هاااااة هااااة

وفجاة فى واحد بيخبط شمس فى كتفهاا بقوة وهو بيجرى مع اصحابه و شمس كانت هتقع

شمس / انت اعمى مش بتشوف

الشاب / انتى الى وقفة فى نص الطريق ولا انتى وقفة مستنيني يامزة

زياد بيتعصب وبيرمى الايس كريم من ايدو وبيروح عليهم 
ومن غير كلام بيضربو بالبكس فى وشو  و شمس بتصرخ

شمس / زياد

زياد / انت ازااى تكلمها بالطريقة دى

زياد لسة هيهجم علية تانى و شمس بتبعد زياد بسرعة 
واصحاب الشاب بيخدوة وبيمشو بعيد

شمس / زياد دة كان سوء تفااهم بس مش اكتر

زياد بيبص شمس اوى وبيبص لاديها الى حطاها على صدرو 
 و شمس بتبص لاديها وهى حاسة بنبضات قلبو بتتصارع 
و بتشيل اديها بسرعة

زياد / خلونا نتحرك

            **********************************


ابتسام بتدخل الاوضة لسراج وسراج قاعد على السرير وباين علية متعصب اوى وبيضغط بايدو بقوة على السرير و ابتسام بتبص لايدو اوى

ابتسام / سراج ممكن نتكلم

سراج مبيردش عليهاا

ابتسام / انا بس كنت حبة اننا نعيش حياتنا

سراج بيتحرك من مكانو وبيتجاهل كلام ابتسام وبيروح 
على الدولاب وبيطلع هدوم وبيغير

 
ابتسام / سراج انت رايح فيين

سراج مبيردش عليهاا

ابتسام / سراج انا بتكلم معااك لو سمحت متعاملنيش بتجااهل بالطريقة دى

سراج بيغير هدومه بسرعة وبياخد محفظتو والمفاتيح بتعتو 
وبيخرج من الاوضة وابتسام بتخرج ورى بسرعة

ابتسام / سراج سرااج

وسراج بيخرج من الشقة وبيقفل الباب بقوة  و ابتسام بتقاعد على الارض وبتعيط

وردة. ✍️

ليست هناك تعليقات